RoadRunner Opublikowano 13 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2018 8 godzin temu, Maras1 napisał: Chciałbym aby silnik jak najszybciej sie nagrzał aby nie było słychać pistona, bo to chyba jedyna opcja aby cos z tym zrobić, jak myślicie? Olej tu nie pomoże. Jedyne rozwiązanie to szlif cylindrów i tłoki nadwymiarowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maras1 Opublikowano 13 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2018 Wiem, że to najlepsze rozwiązanie, ale pewnie koszt nie mały i czy jest to opłacalne? Po prostu chce aby jak najdłużej pojeździł w takim stanie w jakim jest, stąd moje pytanie o olej, bo ludzie z pistonem jeżdżą setki tyś. km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Challenger7 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Witam jaki jest koszt naprawy pistonslapa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 3 godziny temu, Challenger7 napisał: Witam jaki jest koszt naprawy pistonslapa? Poczytaj tu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 22 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 Ja zrobiłem remont, bo mi klepało, tłoki i pierścienie oryginały z Dubaju przez Rosję + szlif i wyszło z robotą ok. 4 tys. Przejechałem ok. 5 tys. km i jest super cichutko, oleju nic nie bierze.Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Cześć. Odgrzebałem temat. Jaki związek z piston slapem mają panewki? Mam ten objaw do momentu jak temp. Robocza wskoczy na pierwszą kreskę po zimnej nocy. Smarowanie motor ma, mieniam olej co 10 na motula 5w30. Oleju nie bierze wiecej jak 0.7 co wymianę. Przebieg 290 z czego 130 tys moje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Jak jest zimny i klepie, a po rozgrzaniu nie, to zawory a nie piston.... napisales to tak ze ledwo co mozna sens zrozumiec. Regulacja zaworow sie klania. (Mialem tak samo jak ty. Identyko) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2019 No właśnie jeśli jest zimny i słyszysz delikatne stukania, które ustaje po rozgrzaniu silnika to jest to prawdopodobnie piston slap czyli stukanie tłoków. Jeśli stuka po rozgrzaniu silnika to mogą to być panewki. Powodów może być jednak więcej także kwestia zaworów. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2019 (edytowane) W dniu 3.04.2019 o 17:32, klev napisał: Jak jest zimny i klepie, a po rozgrzaniu nie, to zawory a nie piston.... napisales to tak ze ledwo co mozna sens zrozumiec. Regulacja zaworow sie klania. (Mialem tak samo jak ty. Identyko) a przepraszam bardzo..... pomyliłem piston z panewkami mea culpa ! ale po pierwsze sprawdź zawory.... (w moim przypadku pomogło, okazało się że to nie był piston tylko zawory wymagały regulacji) Edytowane 5 Kwietnia 2019 przez klev 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Auto mam 301kkm, było na serwisie: wymiana oleju (10w40 valvoline max life), wymiana rozrządu i pompy, regulacja luzów zaworowych filtry etc. Dzisiaj rano odpaliłem fure przy 3 stopniach na plusie. Aż mnie zaskoczyło, bo wcześniej tego nie było. Szybko radio ściszyłem i słyszę klekot - wtf? delikatnie go przygazowałem (do 2 tys.) i dosłownie ruszyłem z miejsca i przestało klepać. Pierwsza myśl - panewka, ale czytam ten wątek i PS by się zgadzało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarDez Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Dzień dobry. Temat znany chyba każdemu - Piston Slap. Tak, wiem, że można kupić tłoki o większym wymiarze i dać blok silnika do rozwiercenia. Przeglądając internet trafiłem na film, który pokazuje odbudowę płaszcza tłoka : Radełkowanie - Moletowanie - Knurling Stosując taką technikę można zwiększyć zewnętrzny wymiar płaszcza tłoka i tym samym uniknąć zjawiska znanego jako Piston Slap. Dodatkowe korzyści to zmniejszenie oporów tarcia a przecież o to chodzi. Znacie jakieś zakłady, które wykonują taką usługę na naszym rodzimym rynku ? Ktoś z Was decydował się na taką technikę naprawy czy też odbudowy tłoków ? Widziałem również sposób odbudowy tłoka przez nakładanie ceramiki na płaszcz tłoka i późniejsze wygrzewanie lub wypalanie tej powłoki w określonej temperaturze. Ktoś z Was stosował może taki produkt lub podobny do Cerakote C-110 ? Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Kup tłoki, zrób szlif, nie baw się w druciarstwo i sprawdzanie ile przeżyje taka kombinacja, chyba że Ci się nudzi to zrób w celach naukowych i podziel się wnioskami po czasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarDez Opublikowano 18 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2023 W dniu 16.04.2023 o 16:56, mly96 napisał(a): Kup tłoki, zrób szlif, nie baw się w druciarstwo i sprawdzanie ile przeżyje taka kombinacja, chyba że Ci się nudzi to zrób w celach naukowych i podziel się wnioskami po czasie. Tylko gdzie zrobić taką usługę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się