Skocz do zawartości

Piston Slap - da się z tym żyć?


Aga

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, Maras1 napisał:

Chciałbym aby silnik jak najszybciej sie nagrzał aby nie było słychać pistona, bo to chyba jedyna opcja aby cos z tym zrobić, jak myślicie?

Olej tu nie pomoże. Jedyne rozwiązanie to szlif cylindrów i tłoki nadwymiarowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że to najlepsze rozwiązanie, ale pewnie koszt nie mały i czy jest to opłacalne?

Po prostu chce aby jak najdłużej pojeździł w takim stanie w jakim jest, stąd moje pytanie o olej, bo ludzie z pistonem jeżdżą setki tyś. km ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Ja zrobiłem remont, bo mi klepało, tłoki i pierścienie oryginały z Dubaju przez Rosję + szlif i wyszło z robotą ok. 4 tys. Przejechałem ok. 5 tys. km i jest super cichutko, oleju nic nie bierze.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Cześć. Odgrzebałem temat. Jaki związek z piston slapem mają panewki? Mam ten objaw do momentu jak temp. Robocza wskoczy na pierwszą kreskę po zimnej nocy. Smarowanie motor ma, mieniam olej co 10 na motula 5w30. Oleju nie bierze wiecej jak 0.7 co wymianę. Przebieg 290 z czego 130 tys moje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jeśli jest zimny i słyszysz delikatne stukania, które ustaje po rozgrzaniu silnika to jest to prawdopodobnie piston slap czyli stukanie tłoków. Jeśli stuka po rozgrzaniu silnika to mogą to być panewki. Powodów może być jednak więcej także kwestia zaworów. 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.04.2019 o 17:32, klev napisał:

Jak jest zimny i klepie, a po rozgrzaniu nie, to zawory a nie piston.... napisales to tak ze ledwo co mozna sens zrozumiec.

Regulacja zaworow sie klania.

(Mialem tak samo jak ty. Identyko)

 

a przepraszam bardzo..... pomyliłem piston z panewkami :krecka_dostal: mea culpa !

ale po pierwsze sprawdź zawory.... (w moim przypadku pomogło, okazało się że to nie był piston tylko zawory wymagały regulacji)

Edytowane przez klev
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Auto mam 301kkm, było na serwisie: wymiana oleju (10w40 valvoline max life), wymiana rozrządu i pompy, regulacja luzów zaworowych filtry etc. Dzisiaj rano odpaliłem fure przy 3 stopniach na plusie. Aż mnie zaskoczyło, bo wcześniej tego nie było. Szybko radio ściszyłem i słyszę klekot - wtf? :krecka_dostal: delikatnie go przygazowałem (do 2 tys.) i dosłownie ruszyłem z miejsca i przestało klepać. Pierwsza myśl - panewka, ale czytam ten wątek i PS by się zgadzało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dzień dobry.
Temat znany chyba każdemu - Piston Slap.
Tak, wiem, że można kupić tłoki o większym wymiarze i dać blok silnika do rozwiercenia.
Przeglądając internet trafiłem na film, który pokazuje odbudowę płaszcza tłoka :
Radełkowanie - Moletowanie - Knurling
Stosując taką technikę można zwiększyć zewnętrzny wymiar płaszcza tłoka i tym samym uniknąć zjawiska znanego jako Piston Slap.
Dodatkowe korzyści to zmniejszenie oporów tarcia a przecież o to chodzi.
Znacie jakieś zakłady, które wykonują taką usługę na naszym rodzimym rynku ?
Ktoś z Was decydował się na taką technikę naprawy czy też odbudowy tłoków ?
Widziałem również sposób odbudowy tłoka przez nakładanie ceramiki na płaszcz tłoka i późniejsze wygrzewanie lub wypalanie tej powłoki w określonej temperaturze.
Ktoś z Was stosował może taki produkt lub podobny do Cerakote C-110 ?
Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...