radekk Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 Przemeq nie gadam więcej z Tobą :roll: :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kjecik Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 troche odnawiam temat bo trasa sie zbilza znow zawsze ufalem gps ale ... czy ktos jeszcze konfrontowal predosc z gps z radarami poza Olleo wczoraj dlugo dyskutowalem z kolega na ten temat, i dzis troche poczytalem o tym. On uwaza ze przy nominalnych kolach predkosc jest najbardziej wiarygodna a gps zawsze bedzie przeklamywal bo zanim sygnal pojdzie do statelity i wroci to troche czasu minie i gps nie bierze pod uwage uksztaltowania terenu(ze jedziesz gora dol) ja zauwazylem ze tak jak wy przy ~50 licznik = gps i potem i wyzej tym wieksze przeklamanie na licznik najlepiej by bylo ustawic sie z porzadna suszarka i to sprawdzic:P link: http://www.auto-swiat.pl/1-czy-ten-licznik-moze-klamac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 chyba raczej bierze ukształtowanie terenu- tylko musi mieć wyłapaną odpowiednią ilość anten. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 kjecik, pytałem policjantów - na "suszarce" wyświetla im się taka prędkość, jaką wskazuje GPS. Jeśli u siebie na prędkościomierzu masz 76 - 78, to suszarka policyjna pokazuje 70 (podobnie jak GPS w Twojej nawigacji). Natomiast policjanci, w "nieoznakowanym" mają podłączoną kamerę do swojego prędkościomierza :!: . Te różnice we wskazaniach prędkościomierza i GPS zwiększają się wraz ze wzrostem prędkości. Np. wczoraj (na autobahn'ie, oczywiście :wink: ) ustawiłem sobie tempomat na ok 160, a GPS pokazywał 146. Kiedy indziej: 240, a GPS 216 - zgodnie z danymi podawanymi przez producenta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gelo Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 czy ktos jeszcze konfrontowal predosc z gps z radarami poza Olleo Mi prędkości się nie zgadzają,testowałem w różnych autach zawsze była różnica ok 8km/h. Natomiast policjanci, w "nieoznakowanym" mają podłączoną kamerę do swojego prędkościomierza Tu się mylisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abend Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 Ilość obrotów kółek przekłada się nie tylko na prędkość ale, co oczywiste, na długość przebytej trasy... Na znanej mi, często robionej trasie, GPS pokazuje odległość poniżej 480 km. Różne samochody, którymi pokonywałem dystans pokazują nieco powyżej 480 km. Forester 2.0 na oponach 215/60 R16 robi ponad 500 km! Może dzięki temu mogę wyliczyć mniejsze zużycie paliwa :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Natomiast policjanci, w "nieoznakowanym" mają podłączoną kamerę do swojego prędkościomierza Tu się mylisz. Więc jak naprawdę :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gelo Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Więc jak naprawdę Często na filmikach widać ja nieoznakowany radiowóz kogoś goni pokazują jego prędkość i najazd na zegary radiowozu,prędkości są różne.Wiec kamerka musi mierzyć w tym momencie prędkość pojazdu namierzonego.Najnowsze kamery potrafią kilku pojazdów jednocześnie pokazywać prędkości. Kupiłem CB i nie płacę mandatów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Często na filmikach widać ja nieoznakowany radiowóz kogoś goni pokazują jego prędkość i najazd na zegary radiowozu,prędkości są różne.Wiec kamerka musi mierzyć w tym momencie prędkość pojazdu namierzonego.Najnowsze . Kamerka nic nie mierzy, bo niby jak :?: kamera jak sama nazwa wskazuje służy do "kamerowania" :wink: , czyli rejestruje tylko obraz jaki widzi obiektyw Prędkość jaką widzisz na ekranie to jest prędkość radiowozu, która to jest obliczana przes soft wideorejestratora na podstawie pomiaru czasu i drogi jaki przejeżdza radiowóz Nie ma żadnych laserów, ani radarów tylko zwykły przetwornik, który zlicza impusly, tak samo działa taksometr czy tachograf. Wobec powyższego, warunkiem uzyskania poprawnego odczytu jest utrzymywanie stałej odległości między radiowozem a "piratem" podczas pomiaru (odcinek pomiarowy może być ustawiony na różne warości np. 100m). Dlatego czasem można zakwestionować pomiar, jeśli na nagraniu widać, że radiowóz dogania delikwenta (przed sądem można to udowodnić np. klaka po klatce licząc ilość słupków między autami, albo pasów na jezdni). Najnowsze kamery potrafią kilku pojazdów jednocześnie pokazywać prędkości. taaaa... a świstak siedzi i zawija w sreberka Jeszcze raz pytam jak :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ktostam Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Ja zaobserwowalem dosc znacznie zawyzanie przez licznik. przy 120km/h to 8km/h. Testy na plaskich dlugich odcinkach autostrady z tempomatem. Przy mniejszych predkosciach przeklamanie jest mniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kjecik Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 niestety dalej nie znam odpowiedzi na swoje pytanie... po ostatnich autostradach sam juz nie wiem im wyzsza predkosc tym wieksza roznica to na pewno dyskutowalem jeszcze poza forum z paroma ludzmi zdania sa bardzo podzielone z ciekawszych uwaga to podobno gps maja miec blad do 20m (te dopuszczone do ruchu i to specjalnie taki sa wymogi) podbno w szwajcarki na drogach sa specjalne pasy poprzeczne zeby mierzyc predkosc z helikopteru! trudno w to uwierzyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 8 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2010 Da sie z tym cos zrobic TTTM i celowa robota producentów aut. Nie bawiłbym się w przeskalowywanie, tylko się przyzwyczaił. Ja bym bardziej szukał przyczyny w prawach fizyki :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 8 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2010 Ja bym bardziej szukał przyczyny w prawach fizyki :roll: Jakich ?? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 9 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2010 Czy na wskutek oporow toczenia, czy predkosc obrotowa kola jest rozni sie od faktycznie przebytej drogi, zakladajac ze roznice te nie sa spowodowane przez np wielkosc profilu, wielkosci, etc, opony. Taka luzna teoria, dyplomu z fizyki nie posiadam. Licze ze sie znowu na forum czegos naucze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 9 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2010 Czy na wskutek oporow toczenia, czy predkosc obrotowa kola jest rozni sie od faktycznie przebytej drogi, Trudne gramatycznie zdanie ale chyba załapałem. Czujnik prędkości jest o ile pamiętam na wyjściu ze skrzyni. Prędkość obrotowa wału przeliczana jest na prędkości pojazdu na podstawie przełożenia dyfra i znajomości obwodu koła. Jak zmienisz obwód to wyliczenie wciąż bierze pod uwagę "fabryczny" rozmiar do obliczeń. A przekłamanie licznika to zabieg producentów mający na celu podniesienie bezpieczeństwa. Opory ruchu nie mają tu nic do rzeczy. Czy są duże, czy są małe to na wskazania licznika nie mają wpływu. Możnaby uwzględniać minimalne ślizganie się koła podczas przyspieszania i poślizgi przy hamowaniu związane ze współczynnikiem tarcia pomiędzy oponą, a na wierzchnią i zmiennym naciskiem ale to są wartości tak minimalne, że gra nie warta świeczki. Nie wspominając o tym, że będzie się to zmieniało wraz z rodzajem nawierzchni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 9 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2010 Tomasz_555, teraz już czaje ... Przepraszam za mój polski nie przeczytałem post zanim go wysłałem :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 9 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2010 misie stoją na zakrętach bo do prędkości pojazdu dochodzi prędkość kątowa i masz od razu więcej, czyli w takim przypadku licznik nie kłamie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 z mojego podworka: forester 2.0 N/A MT MY'99: GPS 50km/h licznik ~55km/h; GPS 100km/h licznik ~115km/h; GPS 170km/h licznik ~185km/h forester 2.5 N/A AT MY'08 US: GPS 50km/h licznik ~50km/h; GPS 100km/h licznik ~100km/h; GPS 200km/h licznik ~200km/h (ogranicznik ) ogolnie w calym zakresie GPS=licznik outback 2.5 N/A AT MY'05: GPS 50km/h licznik ~55km/h; GPS 100km/h licznik ~110km/h; GPS 190km/h licznik ~200km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajowy Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Tarcie i opory toczenia nie mają tu nic do rzeczy bo uchyb na poślizg opony można pominąć na w miarę prostej drodze. Winę za występowanie różnic w odczytach zegar/gps zwaliłbym tylko i wyłącznie na ogumienie czyli różnice w obwodzie koła. Tak wykombinowałem przez analogię do faktu że taksówki muszą sobie mierzyć koła żeby skalować taksometry. To by tłumaczyło również różnice w przebytej odległości z punktu A do punktu B. Z tym że wykres różnicy prędkości z jakiejś przyczyny nie jest liniowy i to mnie ciekawi. Postaram się zbadać sprawę w szczególe bo mam pewne podejrzenie. Tak czy owak zegar zawsze mi zawyża prędkość więc na fotoradar raczej mnie nie chwycą bo staram się ostatnio nie przekraczać dozwolonych prędkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanekS Opublikowano 12 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Kamerka nic nie mierzy, bo niby jak :?: kamera jak sama nazwa wskazuje służy do "kamerowania" :wink: , czyli rejestruje tylko obraz jaki widzi obiektyw Prędkość jaką widzisz na ekranie to jest prędkość radiowozu, która to jest obliczana przes soft wideorejestratora na podstawie pomiaru czasu i drogi jaki przejeżdza radiowóz Nie ma żadnych laserów, ani radarów tylko zwykły przetwornik, który zlicza impusly, tak samo działa taksometr czy tachograf. Wobec powyższego, warunkiem uzyskania poprawnego odczytu jest utrzymywanie stałej odległości między radiowozem a "piratem" podczas pomiaru (odcinek pomiarowy może być ustawiony na różne warości np. 100m). Dlatego czasem można zakwestionować pomiar, jeśli na nagraniu widać, że radiowóz dogania delikwenta (przed sądem można to udowodnić np. klaka po klatce licząc ilość słupków między autami, albo pasów na jezdni). Pewien tego jestes?? Sie mi zawsze wydawalo ze taki tajnos agentos mierzy predkosc namierzanego samochodu wzgledem siebie (radarem czy innym laserem), dodaje swoja wlasna (jakos kalibrowana, na pewno nie z licznika) jakis soft to naklada na obraz z kamery i wynik juz operator przelicza na punkty i pln'y Prostym testem bylo by sprawdzenie czy stojacy na poboczu radiowoz z taka kamerką pokaze predkosc przejezdzajacego pojazdu, dupneli mnie tak kiedys ale pod tytulem podwojna ciagla i nie pamietam czy predkosc byla na ekranie pozdrufka janek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajowy Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 Zrobiłem pomiary prędkości i oto jak rzecz wygląda: Forester AT my'06 wartości w km/h Wygląda to pi razy drzwi liniowo więc można założyć że różnica jest procentowa i na oko wynosi 6-7%. Zmieniłem już opony na zimowe więc niedługo wrzucę zestawienie z inną średnicą kół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p@dre Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 W przypadku aut zarejestrowanych po 1991 roku dopuszczalny błąd pomiaru wynosi 10 proc. plus 4 km/h. Czyli przy rzeczywistej prędkości 130 km/h na liczniku możemy zobaczyć nawet 147 km/h u mnie przy 140 na liczniku gps pokazuje 130km/h ... gajowy masz podobny licznik ... tylko mój kończy się na gps'owym 225km/h (ogranicznik) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 gajowy, masz US czy EU ? w moim US MY08 GPS=licznik od 0 do 200km/h wieloktrotnie sprawdzalem na roznych GPS'ach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cube Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 a u mnie prędkościomierz zaniża :) od 10 do 15 km/h ...ciekawe czy to dlatego, że do Forestera wrzuciłem skrzynię i dyfer od GT Pozdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jac.ek Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 U mnie podobnie: 8-10 km więcej na liczniku niż GPS. Co ciekawe, takie same obserwacje miałem przy poprzednich samochodach. :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się