Skocz do zawartości

Kryzys a sprawa polska


ex-Dyrekcja

Jestem za, a nawet przeciw, albowiem  

201 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

  • Ojciec Założyciel
czy Nissan 300ZX nie byl szybszy przypadkiem? Wydaje mi sie, ze mial swego czasu homologacje ciezarowa w Niemczech...

Nie. 283 KM i ogranicznik do 250 km/godz.

 

I jeszcze gorzej - 300 ZX TT nie miał homologacji ciężarowej - posiadał ją 200SX (inaczej Silvia, i to tylko w Holandii), a ten miał 169 KM (w praktyce ok 180) .... więc do STI bez szans.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 105
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

STI z kratką ....

O tak! STI kombi to jest coś, czego stanowczo za mało się sprzedaje :mrgreen:

Ciekawe, kiedy 'żąd' się domyśli, że całkiem spora część tych niedobrych bogaczy daje zatrudnienie pokaźnej grupie tych słabiej zarabiających.... Ci natomiast, którzy sami sporo zarabiają jako zatrudnieni, np. kierownicy średniego i wyższego szczebla, w umowach mają wpisane uposażenia netto? Heh, ciekawa jest panująca w okolicy naszej polityka karania za sukces :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie ze ceny pojda w gore, tylko niekoniecznie o taka proporcje jaka by wynikala ze wzrostu kursu... tak jak i wczesniej w 2008 az tak proporcjonalnie ceny nie spadly jak kurs.

 

Nie jestem hazardzistą, nie podajesz żadnych argumentów by było inaczej, a z chęcią bym podyskutował :-)

Poniżej kolejne powody do 'wzrostu' cen :mrgreen:

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,6070891,Rzad_dal_na_Gwiazdke_prezent_dla_importerow_aut.html

http://www.samar.pl/index.html?__la=pl&__ac=sec,4&new=17839

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem hazardzistą

 

i nazywasz sie Gordon Gekko? :mrgreen:

 

nie podajesz żadnych argumentów by było inaczej

 

hmmm pomyślmy... kurs euro skoczył w momencie z 3.2 na 4 i idzie w gore... nie widac zeby mial isc z powrotem w dół. kto na dluzsza mete to wytrzyma, gdyby chciał utrzymac obecne ceny sprzedazy w pln? co do podaży - właśnie wszyscy producenci zamykaja fabryki... poza tym pare innych argumentow tez by sie znalazło. ale moze nie ma sensu przerzucac sie argumentami - zobaczymy niedlugo kto dobrze obstawial :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem hazardzistą

i nazywasz sie Gordon Gekko? :mrgreen:

 

Jak dobrze pamiętam to GG zarabiał dzięki dostępowi do informacji niejawnych, czyli porównując do gry karcianych grał znaczonymi kartami a to już nie jest hazard :razz:

 

hmmm pomyślmy... kurs euro skoczył w momencie z 3.2 na 4 i idzie w gore... nie widac zeby mial isc z powrotem w dół. kto na dluzsza mete to wytrzyma, gdyby chciał utrzymac obecne ceny sprzedazy w pln? co do podaży - właśnie wszyscy producenci zamykaja fabryki... poza tym pare innych argumentow tez by sie znalazło. ale moze nie ma sensu przerzucac sie argumentami - zobaczymy niedlugo kto dobrze obstawial :wink:

 

Hmm no właśnie pomyślmy... sam pisałeś, że obniżki w 100% nie odpowiadały aprecjacji złotówki. Czyli pokazywanie poziomu odniesienia 3,2 dla Euro jest bez sensu, jako bezpieczny punkt odniesienia przyjąłbym 3,5 ~ 3,6 to po pierwsze (jeśli nie wyżej, wiekszość cenników była robiona w okolicach 2004 roku gdy normą był kurs 4 -4,4). Po drugie kurs 4 jest od paru dni (dziś podchodzi do 4,2), faktycznie nie wiadomo jak dlugo się utrzyma, choć obecnie jedyna zależność jaką można zauważyć to duża zmienność kursu. Przy rosnącej dysproporcji pomiędzy wysokością stóp procentowych (obecnie w USA wartość stóp = 0% :!: :!: :!: ), spadajacych w strefie euro i szwajcarii, robią się coraz większe nożyce pomiedzy oprocentowaniem w PLN (5,5%) - a kto nie potrzebuje zarabiać obecnie?

 

Ale ale :!: :!: :!: znów nie dałeś ŻADNEGO argumentu poza kursowym! (nie chcę się znęcać nad Twoim argumentem mówiącym o zmniejszającej się podaży... bo pomylił Ci się skutek z przyczyną). W kryzysie wszytko tanieje, a w Europie auta są produktami wysokomarżowymi (dla Twojej informacji, kupujemy w firmie hurtowo auta - rabat 40% bez specjalnego wysilania się), więc jest z czego ścinać cenę (wystarczy porównać ceny pomiędzy USA a PL, nie jest to wiedza tajemna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) W kryzysie wszytko tanieje, a w Europie auta są produktami wysokomarżowymi (dla Twojej informacji, kupujemy w firmie hurtowo auta - rabat 40% bez specjalnego wysilania się), więc jest z czego ścinać cenę (wystarczy porównać ceny pomiędzy USA a PL, nie jest to wiedza tajemna).

o to to :!: :mrgreen:

niech producenci i dilerzy szukaja wewn. rezerw... dobrze poszukawszy na pewno cos znajda :razz:

 

 

p.s. w kryzysie wszystko tanieje?

bo ja wiem... ostatnio u nas, pomimo kryzysu, nowe Subaraki PODROZALY :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyzsza akcyza moze uderzyc w niektorych bardziej niz reszte m.in. w subaru (sprzedaz aut > 2.0 chyba nieproporcjonalnie wieksza niz masowe marki?)

 

a reszta, jak juz sie eksperci wypowiadali, byc moze wcale az tak cen nie podniesie na mocniejsze auta, bo zeby utrzymac proporcje cen - podwyzsza troche ceny mniejszych i sie im wyrówna (w ten sposob i biedniejsi do budżetu się dołożą :smile: )

 

sęk w tym, że mimo wielu prób z downsizingiem, pojawiło się też sporo silników 2,2 i 2,4 zastępujących dawne 2,0 (i to nie w topowych wersjach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GordonGekko naprawde nie przepychajmy sie argumentami, poczekamy, zobaczymy... na razie podrzuce twojej uwadze wczorajszy artykuł z rzeczpospolitej, jeżeli oczywiście uwazasz to za wiarygodne źródło :wink:

 

Firmy zapłacą wyższe raty leasingu

Robert Przybylski 17-12-2008

Z powodu spadku cen aut używanych, słabszej złotówki i wyższych kosztów pozyskania pieniądza w nowych umowach firmy leasingowe podnoszą miesięczne opłaty

Według danych EurotaxGlass Polska w ostatnich trzech miesiącach ceny samochodów używanych spadły o 5 – 10 proc. – To przede wszystkim skutek kilkakrotnego w tym roku obniżania cen nowych aut przez importerów – tłumaczy Bartłomiej Binkiewicz, przedstawiciel Eurotax Glass. Branża leasingowa nie spodziewała się spadków cen, więc umowy leasingowe, które kończą się w najbliższych miesiącach, nie przyniosą zysku. Członek zarządu KBC Autolease Polska Ireneusz Tymiński zauważa, że w najbliższym czasie klientów podpisujących nowe umowy czekają kilkuprocentowe podwyżki rat leasingowych. Są one spowodowane nie tylko spadkiem cen samochodów z drugiej ręki, ale także wzrostem kosztów pozyskania pieniądza, co już przekłada się na wysokość rat leasingowych. Słabnący złoty również przyczynia się do zwiększenia opłat leasingowych. Od końca października rosną ceny samochodów. – Importerzy nie chwalą się tym, ale zauważyliśmy, że niektóre modele są już droższe. Natomiast niemal wszyscy zapowiedzieli podwyżki cen na początek przyszłego roku – mówi Tymiński.

 

10 procent w ostatnich trzech miesiącach wyniósł spadek cen samochodów używanych

Spadek cen aut używanych uderzy również w tych użytkowników samochodów, którzy kupowali tabor za gotówkę i sami zajmowali się sprzedażą samochodów. Te firmy biorą na siebie ryzyko wahań cen. – W budżetach musiały założyć wartość sprzedawanego samochodu, a w tej sytuacji dostaną za pojazdy mniej, niż przewidywały – wyjaśnia Tymiński.

 

(...)

 

ps. dla mnie gra giełdowa ma w sobie istotny element hazardu, dlatego uważam że GG był w dużej mierze hazardzistą (a że dodatkowo karty znaczone...) :wink:

 

[ Dodano: Czw Gru 18, 2008 5:24 pm ]

pojawiło się też sporo silników 2,2 i 2,4 zastępujących dawne 2,0

 

dokładnie tak! mazda zastepuje np. diesla 2.0 wersja 2.2 o roznych mocach, tylko w polsce jeszcze jakis czas utrzymaja 2.0 - wylacznie dla akcyzy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Ojciec Założyciel

W dniu 16.12 MF opublikowało oficjalnie odpowiednie zapisy rozporządzenia.

 

Jako cekawostkę mozna zaznaczyć, że opublikowane zmiany dotyczą ustawy z dnia 22.04.2004 w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego .

Aż się boję dalszych obniżek podatków ....

 

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RS6 ma na pewno ogranicznik!

 

 

http://uk.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q

 

Seryjnie ma ogranicznik, ale można dokupic opcje chyba 1100 euro i nie ma ogranicznika :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że nawet ewentualne podwyżki cen samochodów o wiekszych pojemnościach nie wpłyną na decyzję osób ktore zastanawiają się nad kupnem auta. Bardziej od wysokości ceny bierze się pod uwagę cenę w stosunku do możliwości, marki i wyposażenia (wbrew pozorom to nie to samo). Kupię subaru, klamka zapadła, nie wiem czy zdecyduję się na ekonomicznego diesla czy zaszaleję i kupię nieekonomiczną turbobenzynę dla osiągów właśnie. Jeżeli benzyna to różnica w cenie ok 10 000 nie będzie dla mnie miała większego znaczenia. Drogo jest czy tak czy tak, ale decyduję się bo chcę takie a nie inne auto. Gdyby tylko cena miała decydować to za te pieniądze mógłbym już kupic audi Q5, ale ono w tej cenie tak szybko i stabilnie zasuwać nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że nawet ewentualne podwyżki cen samochodów o wiekszych pojemnościach nie wpłyną na decyzję osób ktore zastanawiają się nad kupnem auta

 

nie wszyscy mają taki luksus zeby nie zwracac uwagi na cenę :wink:

poza tym to co piszesz moze i dotyczy (niektorych) nabywców prywatnych, ale w zakupach flotowych cena ma czesto podstawowe znaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że nawet ewentualne podwyżki cen samochodów o wiekszych pojemnościach nie wpłyną na decyzję osób ktore zastanawiają się nad kupnem auta

 

nie wszyscy mają taki luksus zeby nie zwracac uwagi na cenę :wink:

poza tym to co piszesz moze i dotyczy (niektorych) nabywców prywatnych, ale w zakupach flotowych cena ma czesto podstawowe znaczenie

Jakaś firma kupi takie smoki? A jak już ich stac to nie audi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...