Skocz do zawartości

Spec.B grupa operacyjna


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie różnią się tylko i wyłącznie przełożeniem głównym ;) Ku mojemu zaskoczeniu Outback 3.0 ma dokładnie takie samo przełożenie główne jak... Spec.B A/T :huh::)

Outback z kolei nadrabia oponami, które są z reguły wyższe niż te w Legacy i całość wychodzi podobnie (Outback 3.0 i Legacy 3.0R).

Pasuje jeszcze sprecyzować do którego STi ma to samo przełożenie główne i pierwszy bieg.... ;)

Jak STI GH (http://www.subaru-global.com/08sti_specifications.html) i STI GD (http://www.subaru-global.com/datasheet/sti_datasheet.pdf), które mają odpowiednio (różnica tylko na 3jce):

przełożenia
STI MY07 I 3.636 II 2.235 III 1.521 IV 1.137 V 0.891 VI 0.707 główne 3.9
STI MY08 I 3.636 II 2.235 III 1.590 IV 1.137 V 0.891 VI 0.707 główne 3.9

No, ale pytanie kolegi OWOCa, zmusiło mnie do pogrzebania w starszych modelach, czyli STI MY05 (http://web.archive.org/web/20050204170340/http://www.subaru-global.com/lineup/impreza/sti/data_sheet/index.html) i tam mamy:

przełożenia
STI MY05 I 3.636 II 2.375 III 1.761 IV 1.346 V 0.971 VI 0.756 główne 3.900

czyli to samo co w Spec.B MT, co by było całkiem logiczne bo Spec.B pojawił się od MY05.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie różnią się tylko i wyłącznie przełożeniem głównym ;) Ku mojemu zaskoczeniu Outback 3.0 ma dokładnie takie samo przełożenie główne jak... Spec.B A/T :huh::)

Outback z kolei nadrabia oponami, które są z reguły wyższe niż te w Legacy i całość wychodzi podobnie (Outback 3.0 i Legacy 3.0R).

Pasuje jeszcze sprecyzować do którego STi ma to samo przełożenie główne i pierwszy bieg.... ;)

Jak STI GH (http://www.subaru-gl...ifications.html) i STI GD (http://www.subaru-gl...i_datasheet.pdf), które mają odpowiednio (różnica tylko na 3jce):

przełożenia
STI MY07 I 3.636 II 2.235 III 1.521 IV 1.137 V 0.891 VI 0.707 główne 3.9
STI MY08 I 3.636 II 2.235 III 1.590 IV 1.137 V 0.891 VI 0.707 główne 3.9

No, ale pytanie kolegi OWOCa, zmusiło mnie do pogrzebania w starszych modelach, czyli STI MY05 (http://web.archive.o...heet/index.html) i tam mamy:

przełożenia
STI MY05 I 3.636 II 2.375 III 1.761 IV 1.346 V 0.971 VI 0.756 główne 3.900

czyli to samo co w Spec.B MT, co by było całkiem logiczne bo Spec.B pojawił się od MY05.

 

Dokładnie kolego JJacek

O to mi chodziło, i widzę, że precyzyjnie odpowiedziałeś na moje podchwytliwe pytanie :)

W STiajach tych były dwa rodzaje skrzynek a dokładnie ich przełożeń ;)

Dla silników 2.5 były inne niż dla 2.0. A do wersji Spec.B EU spec trafiały te z wersji 2.0 tyle, że z podwójną synchronizacją i tyle i pewnie w Specu nie było jakiś czujników które w STi w tej skrzynce występowały :) Ot i tyle B)

 

Gwoli ścisłości Spec.B pojawił się na rynku na przełomie 3/4 kwartału 2004 roku i był tylko w wersji 6M/T. Natomiast pod koniec 2005 dołączyła wersja A/T. Ciekawostką jest, iż automatyczna skrzynka jest do dziś sprzedawana (ma takie same przełożenia oprócz głównego) w najnowszym modelu STi :D

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejna tabelka w ktorej widze ze AT pali mniej niz MT.... prawda li to? ;)

 

 

według użytkowników jest dokładnie odwrotnie. Co w sumie zgadza się z teorią.

 

Według tej tabelki AT to trochę mułowate urządzenie. 1.3s różnicy do 100 km/h to przepaść. Kilkanaście metrów za MT.

Prawd to czy fałsz ?

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejna tabelka w ktorej widze ze AT pali mniej niz MT....

prawda li to? ;)

bo zamiast spec b MT rozwazam tez outbacka h6....

 

Niestety jest to nie prawda, oczywiście mówię o normalnej jeździe.

Jeśli w większości jeździsz po drogach kiepskiej jakości to uważam, że Outback jest optymalnym wyborem ;)

Tu masz temat który powinien rozwiać Twoje wątpliwości odnośnie spalania

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/62482-czy-specb-ma-jakies-wady-dot-my06-itp/

 

:)

 

kolejna tabelka w ktorej widze ze AT pali mniej niz MT.... prawda li to? ;)

 

 

według użytkowników jest dokładnie odwrotnie. Co w sumie zgadza się z teorią.

 

Według tej tabelki AT to trochę mułowate urządzenie. 1.3s różnicy do 100 km/h to przepaść. Kilkanaście metrów za MT.

Prawd to czy fałsz ?

 

W rzeczywistości nie czuć bardzo "mułowatości" tej skrzynki. Zmienia biegi bardzo płynnie i gładko jedynie czuć przy gwałtownym ruszeniu, jej myślenie ale za to ma być trwała. Aha no i w automacie występuje tzw powtarzalność wyników co w wersji M/T jest trudne do osiągnięcia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo zamiast spec b MT rozwazam tez outbacka h6....

Różnica w prowadzeniu, na niekorzyść OBK, jest duża.

 

Według tej tabelki AT to trochę mułowate urządzenie. 1.3s różnicy do 100 km/h to przepaść. Kilkanaście metrów za MT. Prawd to czy fałsz ?

Taka różnica jest przy strzale ze sprzęgła (MT) i perfekcyjnej zmianie biegów. Z powtarzalnością bywa różnie, jak słusznie zauważył Owoc. "Z rolki" auta idą tak samo. Tak przynajmniej twierdził TJ.

W programie Fifth gear porównywali rzeczywiste przyśpieszenia od 0-62 mph z danymi producentów i w żadnym z samochodów nie udało im się zejść do danych fabrycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczyłem dla maksymalnych obrotów 6600, jeśli się dokręci do 7600 to będzie 100km/h na dwójce. Myślę, że 6.9 jest raczej wynikiem osiąganym 'na trójce'.

A mógł byś nam zdradzić jak to się liczy? ;)

Mateusz,

 

Obroty koła = Obroty wału (silnika) / Całkowite przełożenie. A znając obroty koła, jego obwód...prędkość wyliczymy. Oczywiście dla M/T, bo dla A/T trzeba by jeszcze uwzględnić straty na konwerterze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczyłem dla maksymalnych obrotów 6600, jeśli się dokręci do 7600 to będzie 100km/h na dwójce. Myślę, że 6.9 jest raczej wynikiem osiąganym 'na trójce'.

A mógł byś nam zdradzić jak to się liczy? ;)

Mateusz,

 

Obroty koła = Obroty wału (silnika) / Całkowite przełożenie. A znając obroty koła, jego obwód...prędkość wyliczymy. Oczywiście dla M/T, bo dla A/T trzeba by jeszcze uwzględnić straty na konwerterze.

 

No to teraz wszystko rozumiem :)

 

Dziękuję subleo ;)

 

Dobranoc B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógł byś nam zdradzić jak to się liczy? ;)

Łopatologicznie:

f - rozmiar felgi w calach

sz - szerokość opony w metrach (np.: 215 = 0.215)

p - profil, liczba z zakresu 0-1 (np.: profil 50 = 0.5)

L - obwód koła

L = pi * średnica (2 * pi * promień) = pi * f * 0.0254 m/cal * sz * p

0.0254 - tyle metrów ma jeden cal

 

V - prędkość na danym biegu przy danych obrotach

obr - obroty na minutę

Pg - przełożenie główne

Pb - przełożenie danego biegu

V = (obr * L / (Pg * Pb))*60/1000

60/1000 -> obroty są podawane na minutę więc mnożąc przez 60 mamy godzinę, dzieląc przez 1000 zamieniamy metry na kilometry

 

Oczywiście wrzuciłem sobie to w google docsy i mam w miarę prostą formułę, która mi to wylicza po wpisaniu wszystkich danych.

 

Mateusz,

 

Obroty koła = Obroty wału (silnika) / Całkowite przełożenie. A znając obroty koła, jego obwód...prędkość wyliczymy. Oczywiście dla M/T, bo dla A/T trzeba by jeszcze uwzględnić straty na konwerterze.

Nie wiem czasem, czy np Subaru podając te przełożenia nie uwzględnił tych strat (ciekawe jaką one mają charakterystykę).

 

OWOC to 3.0R brzmi prawie jak jakieś Porsche, chociaż to 6.7s dosyć optymistyczne, zwłaszcza, że 100km/h na liczniku to nie 100km/h w rzeczywistości. 7.5s jest pewnie w zasięgu jak nie ciut mniej i powtarzalne w 100% nie to co manual :P

Edytowane przez JJacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spec. B/3.0 R bardzo fajnie brzmi z tłumikami końcowymi Prodrive

 

i nie tylko ;)

 

http://www.youtube.com/watch?v=stpG6grpLtk&feature=youtu.be

 

tak brzmi na seryjnych tłumikach (te czterorurki to tylko zabieg kosmetyczny), po wycięciu 3ego kata i wymianie rezonatora na sportowy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógł byś nam zdradzić jak to się liczy? ;)

Łopatologicznie:

f - rozmiar felgi w calach

sz - szerokość opony w metrach (np.: 215 = 0.215)

p - profil, liczba z zakresu 0-1 (np.: profil 50 = 0.5)

L - obwód koła

L = pi * średnica (2 * pi * promień) = pi * f * 0.0254 m/cal * sz * p

0.0254 - tyle metrów ma jeden cal

 

V - prędkość na danym biegu przy danych obrotach

obr - obroty na minutę

Pg - przełożenie główne

Pb - przełożenie danego biegu

V = (obr * L / (Pg * Pb))*60/1000

60/1000 -> obroty są podawane na minutę więc mnożąc przez 60 mamy godzinę, dzieląc przez 1000 zamieniamy metry na kilometry

 

Oczywiście wrzuciłem sobie to w google docsy i mam w miarę prostą formułę, która mi to wylicza po wpisaniu wszystkich danych.

 

Jej ale super, dziękuje za te "łopatologicze" wytłumaczenie :)

Z racji tego, że ja prosty chłopak jestem to zrozumiałem :yahoo:;)

 

....

Mateusz,

 

Obroty koła = Obroty wału (silnika) / Całkowite przełożenie. A znając obroty koła, jego obwód...prędkość wyliczymy. Oczywiście dla M/T, bo dla A/T trzeba by jeszcze uwzględnić straty na konwerterze.

Nie wiem czasem, czy np Subaru podając te przełożenia nie uwzględnił tych strat (ciekawe jaką one mają charakterystykę).

 

OWOC to 3.0R brzmi prawie jak jakieś Porsche, chociaż to 6.7s dosyć optymistyczne, zwłaszcza, że 100km/h na liczniku to nie 100km/h w rzeczywistości. 7.5s jest pewnie w zasięgu jak nie ciut mniej i powtarzalne w 100% nie to co manual :P

 

Tak brzmi urzekająco :wub: W ogóle to auto ba ta generacja legacy/outback pomimo kilku wad jest.... fenomenalna B):wub:

Dla mnie dalej kwintesencją Spec.B jest wersja 6M/T :blush: bo takie było (chyba) założenie http://www.fhi.co.jp, ale pod względem zastosowanej technologii w układzie napędowym stosunku do manuala i tego jak w praktyce się takie Legacy z automatem zachowuje to.... Jestem strasznie miło zaskoczony :)

Wiem, że to nie jest miarodajne, ale na tym filmiku który wkleiłem policzyłem ze stoperem w reku ile zajmuje wskazówce podsinienie się 0 do 110 na liczniku i.... :huh::oB)

 

Wychodzi mi ok 7.5 sek :D Czyli całkiem całkiem, jak na A/T B)

Musze poprosić wujka o użyczenie do celów naukowo-badawczych Specymira :P:biglol:

0j2q.jpg

 

Spec. B/3.0 R bardzo fajnie brzmi z tłumikami końcowymi Prodrive:

Od jakiegoś czasu mam takie tłumiki w moim Legacy :yahoo:

 

A czy możesz zrobić foty i nagrać jak się ten wydech prezentuje na Twoim "Legasi"

Tak widziałem ten filmik, Marcin go nagrał w swoim ex ;) Ale tam bardziej słychać serducho niż dźwięk wydechu :rolleyes: IMHO też pięknie ;)

 

Dobranoc B)

To jest film na "dobry dzień" a nie na "dobranoc" :rolleyes: ... bo jak tu zasnąć i nie myśleć o spec. B ?

 

Jak dla mnie to jest film na dobranoc ;)

Bo ja na razie o samochodzie mogę tylko... pomarzyć, a zwłaszcza o STi czy Spec.B, Ty natomiast subleo uważam, że powinieneś realnie myśleć o Spec.B od samego rana B);)

Kilka dni temu widziałem dokładnie tego Outbacka

bcng.jpg

 

fymm.jpg

i...

 

Serce mówi Spec, Rozum natomiast Outback, a rzeczywistość....

P9060017.JPG

:):lol::biglol::yahoo:

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@OWOC, zapraszam do mojego tematu na zaprzyjaźnionym forum ;-)

Wystarczy w wyszukiwarcje wpisać "Moje Legacy" :D

 

Znalazłem :)

Piękny Ci On :D Tylko trochę go krzywdzisz brakiem ładnej sesji zdjęciowej mającej na celu ukazanie zjawiskowości tej wersji bo tak jak wspomniałem odnosze wrażenie, że wersji Spec.B jest trochę więcej na rynku wtórnym, niż własnie 3.0R :huh:

Co do wydechu to mam nadzieje że kiedyś uda mi się spotkać Twoje Legacy w sprzyjających warunkach aby usłyszeć jak "mruczy" na tym wydechu ;)

Ten wydech masz na pewno do wersji kombi bo taki krótki się na foto wydaje?

Ja z wujkiem troszkę zmodyfikowaliśmy wygląd seryjnych końcówek bo aż żal było patrzyć jak się marnują schowane pod zderzakiem B)

 

I myślę, że fajnie by było jakbyś opisał krótko ale rzeczowo i obiektywnie wrażenia z użytkowania tej typowej a zarazem nie typowej wersji b4 :rolleyes:;)

W końcu masz prawie Spec.B tyle że niższe o 1cm i szybsze (teoretycznie) ;)

 

A tak BTW :o

I znalazłem przypadkowo test przed liftowego Spec.B w automacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@OWOC, dzięki :D Jakbyś się wybierał na dół mapy, to zapraszam na prawy :D

Ten wydech masz na pewno do wersji kombi bo taki krótki się na foto wydaje?

To jest wydech dedykowany do sedana. Dla mnie zaletą jest to, że tak bardzo nie wystaje. I tak jest dłuższy o 1,5 cm od serii do kombi, więc można powiedzieć, że ma normalną długość ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@OWOC, dzięki :D Jakbyś się wybierał na dół mapy, to zapraszam na prawy :D

Ten wydech masz na pewno do wersji kombi bo taki krótki się na foto wydaje?

To jest wydech dedykowany do sedana. Dla mnie zaletą jest to, że tak bardzo nie wystaje. I tak jest dłuższy o 1,5 cm od serii do kombi, więc można powiedzieć, że ma normalną długość ;)

 

Haha ale ja dzisiaj np byłem w dawnej stolicy polaków :P

Dziękuję za zaproszenie ;)

 

A co do wydechu to z tego co pamiętam to kombi jest od sedana dłuższe o ok 5cm czyli końcówki prodrive do kombi powinny być dłuższe o ok 4cm ;)

Więc jeśli Ty masz prodrive w kombi dedykowane do sedana (krótsze) to chyba za wiele ich nie widać a wiem że po to są dłuższe od serii żeby było widać to "czadowy" wytłoczony napis PRODRIVE :)

 

Bo rozumiem że te nakładki prodrive są przytwierdzone na stałe?

W seryjnym wydechu można te nakładki trochę do tył dać żeby nie było widać rury od wydechu, i tak jest właśnie w Specymirze :)

Ponieważ od nowości były tak schowane nigdy też nie były myte dokładnie z powodu braku do nich dostępu więc z racji "detalingu" ściągnąłem je, wypolerowałem i założyłem ok 3cm na zewnątrz aby nie było widać tej rureczki w środku tych nakładek i uważam, że tak jest dużo lepiej :)

Zresztą proszę sami oceńcie ;)

 

Było:

pytv.jpg

 

18ue.jpg

 

jq51.jpg

Jest:

 

yb3b.jpg

 

ywer.JPG

 

ddxb.jpg

 

zu7a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ dziś widziałem pięknego Spec.B MY09 w wersji sedan :yahoo:

I nawet trochę nim jechałem, jestem w szoku w jak dobrym stanie jest ten egzemplarz :huh:

A najlepsze jest to, że to forumowa sztuka ;)

Pozdrawiam dumnego a zarazem bardzo sympatycznego właściciela :)

Niestety nie zrobiłem fotek... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...