Skocz do zawartości

Spec.B grupa operacyjna


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

podstawowa to zarazem jedyna wersja Legacy H6 reszta to dodatki mniej lub bardziej nie istotne. U nas było podobnie. Była tylko lega wersja Legacy GT.

No nie do końca się zgodzę. W europejskim Legacy GT mamy w standardzie nawigację, kamerę cofania, szyberdach. W USA wersja 3.6R Limited jest pozbawiona tych rzeczy (3.6R Premium, ma nawet tapicerkę welurową i zwykłe audio, kosztuje jeszcze mniej bo 27k $), ten pakiet to właśnie kolejne 3k $. No i jeszcze jeden szczegół, Legacy 3.6R ma skrzynię 5AT taką samą jak 'nasz' europejski Outback i Legacy GT, a nie CVT.

u dilera będzie taniej z całą pewnością. Zwłaszcza ja się dowiedzą, że auto będzie zapakowane do kontenera.

To normalna u nich praktyka? Sprzedają taniej bo nie jest to dla nich konkurencja przy odsprzedaży czy z powodu gwarancji (nikt nie będzie nic realizował przecież)? Czytałem, że w przypadku pożądanych aut dilerzy sprzedają je po wyższej cenie niż MSRP.

OWOC masz jeszcze jakieś linki do innych portali z blisków krajów (CZ, SK, LT, LV, EE)? Ja kojarzę tylko http://auto.plius.lt.

Jest jeszcze taki http://www.auto24.ee/used/1209958 , Spec B AT, 11.2006, 135 tys km. Nie wiem, którą cenę wpisać, 13500 czy 10500 euro ?

36842210.jpg

OWOC masz linka do tego, który ty znalazłeś, bo nie mogę go znaleźć na ich portalu.

Edytowane przez JJacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podstawowa to zarazem jedyna wersja Legacy H6 reszta to dodatki mniej lub bardziej nie istotne. U nas było podobnie. Była tylko lega wersja Legacy GT.

No nie do końca się zgodzę. W europejskim Legacy GT mamy w standardzie nawigację, kamerę cofania, szyberdach. W USA wersja 3.6R Limited jest pozbawiona tych rzeczy (3.6R Premium, ma nawet tapicerkę welurową i zwykłe audio, kosztuje jeszcze mniej bo 27k $), ten pakiet to właśnie kolejne 3k $. No i jeszcze jeden szczegół, Legacy 3.6R ma skrzynię 5AT taką samą jak 'nasz' europejski Outback i Legacy GT, a nie CVT.

u dilera będzie taniej z całą pewnością. Zwłaszcza ja się dowiedzą, że auto będzie zapakowane do kontenera.

To normalna u nich praktyka? Sprzedają taniej bo nie jest to dla nich konkurencja przy odsprzedaży czy z powodu gwarancji (nikt nie będzie nic realizował przecież)? Czytałem, że w przypadku pożądanych aut dilerzy sprzedają je po wyższej cenie niż MSRP.

OWOC masz jeszcze jakieś linki do innych portali z blisków krajów (CZ, SK, LT, LV, EE)? Ja kojarzę tylko http://auto.plius.lt.

Jest jeszcze taki http://www.auto24.ee/used/1209958 , Spec B AT, 11.2006, 135 tys km. Nie wiem, którą cenę wpisać, 13500 czy 10500 euro ?

36842210.jpg

OWOC masz linka do tego, który ty znalazłeś, bo nie mogę go znaleźć na ich portalu.

 

Ależ proszę --->>> http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=1534680&cache_missing=1

Tamten już od dawna wisi sobie, ale o nim nie wspominam już bo to A/T, a jest już w PL taki jeden Spec.B w A/T i zainteresowania brak wśród forumowiczów B)

 

W Estonii jest jeszcze taki polift 6M/T, ale drogi 16k € :mellow:

29098521.jpg

29098527.jpg

29098515.jpg

29098518.jpg

 

Przebieg 96K, MY07 i to wszystko co znalazłem z 6M/T :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam12 znalazłem jeszcze takiego Speca podobnego po liftowego w 6M/T ale ten stoi w Estonii ma przebieg 96k i chcą za niego 10.900€ :wub:

Kilka miesięcy mieszkałem w Estonii i powiem szczerze nie bałbym się pojechać tam w sprawach biznesowych, w szczególności zakupu auta. Estończycy to bardzo porządny naród, uważałbym tylko na Rosjan, których jest tam sporo a w części wschodniej to w nawet przeważają.

 

Cena tego estońskiego speca jest naprawdę sensownie skalkulowana. Ten praski to po opłatach zbliża się niemal do kwoty 6-cyfrowej...więc kawior z górnej półki ;):excl:

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam12 znalazłem jeszcze takiego Speca podobnego po liftowego w 6M/T ale ten stoi w Estonii ma przebieg 96k i chcą za niego 10.900€ :wub:

Kilka miesięcy mieszkałem w Estonii i powiem szczerze nie bałbym się pojechać tam w sprawach biznesowych, w szczególności zakupu auta. Estończycy to bardzo porządny naród, uważałbym tylko na Rosjan, których jest tam sporo a w części wschodniej to w nawet przeważają.

 

Cena tego estońskiego speca jest naprawdę sensownie skalkulowana. Ten praski to po opłatach zbliża się niemal do kwoty 6-cyfrowej...więc kawior z górnej półki ;):excl:

 

Ale z tego co patrzyłem to ten praski Spec. jest najmłodszy i najładniejszy ze wszystkich Speców :wub:

 

Aha jest ponoć jeszcze ten Spec.B 6M/T na sprzedaż za ok 80k PLN przebieg ok 90tys km ;)

5owg.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam12 znalazłem jeszcze takiego Speca podobnego po liftowego w 6M/T ale ten stoi w Estonii ma przebieg 96k i chcą za niego 10.900€ :wub:

Kilka miesięcy mieszkałem w Estonii i powiem szczerze nie bałbym się pojechać tam w sprawach biznesowych, w szczególności zakupu auta. Estończycy to bardzo porządny naród, uważałbym tylko na Rosjan, których jest tam sporo a w części wschodniej to w nawet przeważają.

 

Cena tego estońskiego speca jest naprawdę sensownie skalkulowana. Ten praski to po opłatach zbliża się niemal do kwoty 6-cyfrowej...więc kawior z górnej półki ;):excl:

Ogłoszenie estońskiego jest nieaktywne, więc on już mógł być sprzedany no i jest to najstarszy polift.

Z kolei ten praski kosztuje 430 tys Kc * 0.162 zł/Kc * 1.182 = 82 tys zł, do kwoty 6 cyfrowej daleko.

No i gdyby nie ta akcyza :unsure:

Edytowane przez JJacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam członków Spec Grupy :-)

Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem zakupu Legacy Spec. B. Proces przemyśleń i poszukiwań pewnie jeszcze trochę potrwa ale lubię wcześniej poczytać, popytać i dowiedzieć się jak najwięcej.

Po pochłonięciu informacji z całego wątku proszę was o potwierdzenie lub skorygowanie kilku informacji:

  1. SI-DRIVE występuje tylko w polifcie.
  2. Xenon występuje tylko w polifcie.
  3. VDC występuje w przedlificie ale nie w każdym egzemplarzu.
  4. Jak wygląda z SPB z 2004r? Pojawiła się informacja, że SPB pojawiło się w 2005 a widziałem ogłoszenie z 2004?
  5. Czy w SPB były różnice w wyposażeniu między egzemplarzami czy w każdym była "full opcja"?

Dodam jeszcze, że interesuje mnie wyłącznie M/T i kombi, a auto będzie kupowane w UK.

 

Pozdrawiam serdecznie,

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena tego estońskiego speca jest naprawdę sensownie skalkulowana. Ten praski to po opłatach zbliża się niemal do kwoty 6-cyfrowej...więc kawior z górnej półki ;):excl:

Z kolei ten praski kosztuje 430 tys Kc * 0.162 zł/Kc * 1.182 = 82 tys zł, do kwoty 6 cyfrowej daleko.

Aj tam, aj tam ... nie ma co czytać wszystkiego dosłownie :) ...

 

Pytanie, jak wygląda sprawa podatku VAT (DPH w Czechach), czy można zakupić w Czechach pojazd za kwotę netto ? Czy później trzeba 23% zapłacić w PL ?

 

 

Aha jest ponoć jeszcze ten Spec.B 6M/T na sprzedaż za ok 80k PLN przebieg ok 90tys km ;)

5owg.jpg

To jest ten krakowski u EF ?

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ten krakowski u EF ?

Tak. To jest ten. Pamiętam, że miałem na niego chrapkę ;) , tylko ta cena :o .

Aha jest ponoć jeszcze ten Spec.B 6M/T na sprzedaż za ok 80k PLN przebieg ok 90tys km

Też słyszałem, że nadal jest do sprzedania, ale nigdzie go nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ten czarny sedan dokładnie rok temu stał u Emila w Krakowie.

Teraz wrócił do CH ale podobno jeśli ktoś bardzo by chciał to auto jest do sprzedania kwestia ceny i... trzeba samemu jechać do Szwajcarii po auto ;)

 

Witam członków Spec Grupy :-)

Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem zakupu Legacy Spec. B. Proces przemyśleń i poszukiwań pewnie jeszcze trochę potrwa ale lubię wcześniej poczytać, popytać i dowiedzieć się jak najwięcej.

Po pochłonięciu informacji z całego wątku proszę was o potwierdzenie lub skorygowanie kilku informacji:

  1. SI-DRIVE występuje tylko w polifcie.
     
  2. Xenon występuje tylko w polifcie.
     
  3. VDC występuje w przedlificie ale nie w każdym egzemplarzu.
     
  4. Jak wygląda z SPB z 2004r? Pojawiła się informacja, że SPB pojawiło się w 2005 a widziałem ogłoszenie z 2004?
     
  5. Czy w SPB były różnice w wyposażeniu między egzemplarzami czy w każdym była "full opcja"?

Dodam jeszcze, że interesuje mnie wyłącznie M/T i kombi, a auto będzie kupowane w UK.

 

Pozdrawiam serdecznie,

Kuba

 

Musze przyznać że słuszne masz zamiary B)

A więc:

Ad.1 = tak SI-Drive występowało tylko w poliftowych Legacy;

Ad.2 = tak tylko w po lifcie i nie xenon tylko bi-xenon tam siedzi.Niestety nawet przed liftowe Spec.B nie miały xenonów -_-

DSC08762.jpg

Ad.3 = tak, występował w wersjach 3.0 H6;

Ad.4 = Spec.B dokładnie zostało zaprezentowane na targach w Paryżu w 2004 i było pokazane jako wersja 6M/T. Głownie za sprawą właśnie tego połączenia czyniło z tej wersji model wyjątkowy. Nie wiem z jakich powodów B) , ale w 2005 roku pojawiła się jako opcja do Spec.B automatyczna skrzynka i tak już zostało aż do końca generacji b4 -_-

Własnie sprawdziłem i... według specyfikacji technicznej niczym się te skrzynki automatyczne nie różnią. Przed lift i po lift mają takie same przełożenia prędkości max i przyspieszenia :)

Ad.5 = W Polsce wszystkie Spec.B były raczej na tzw full wypasie. I myślę, żę w większości krajów europejskich też tak było. Zdarzają się po lifty bez nawigacji zamiast niej jest... schowek :rolleyes: Były też wersje z NAvi ale bez systemu DVD ;)

 

Powodzenia Kuba :)

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest gdzies wystawiony?

Po rozmowie z kolegą OWOC , do czasu wyjaśnienia wszystkich niejasności, nie zabieram głosu w tym temacie ;)

Mati a Ty dalej przy kompie? A mówiłem, równowaga musi być :angry:

 

Po naszej rozmowie poczyniłem pewne kroki o których mi wspominałeś tak wiec w środę zobaczę co mi powiedzą ;)

A po pracowitej sobocie dopiero po 19 pozwoliłem sobie zasiąść przy kompie :)

A tak BTW to PW :D

 

Jak by ktoś mówił, że w europie za drogie mamy te Spec.B :P:biglol:

http://autos.demotores.com.ar/dm-2857184-subaru-legacy-3.0-r-aut.-sportshift-2008-120000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze jeden szczegół, Legacy 3.6R ma skrzynię 5A

 

Oczywiście. Moja pomyłka. :)

 

Pytanie, jak wygląda sprawa podatku VAT (DPH w Czechach), czy można zakupić w Czechach pojazd za kwotę netto ? Czy później trzeba 23% zapłacić w PL ?

 

jak zapłacisz z VAT w CZ to w Polsce już nie doliczają. Jeżeli jest opcja zakupu netto za granicą to płacisz VAT w PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węgry :)

Spec.B 6M/T 115tys km wydech HKS cenka 10.000€

6812452_1.jpg?1382377800

6812452_2.jpg?1382377800

6812452_5.jpg?1382378400

 

Fajny ;)

 

Już myślałem, że się sprzedał a tu... Widzę, że nastąpiła jedynie korekta ceny oraz przebiegu - mam nadzieje, że tylko w ogłoszeniu a na liczniku jest tyle ile być powinno ;)

Ale ładny jest trzeba przyznać B)

http://otomoto.pl/subaru-legacy-spec-b-sliczny-gwarancja-C31018907.html

C31018907_2.jpg

C31018907_6.jpg

 

Nawet fajny tylko ta...., aż szczęka opada :huh:

http://allegro.pl/subaru-legacy-2-5-gt-specb-sti-4x4-boxer-limit500-i3647572048.html

 

fy21.jpg

08b2.jpg

 

aqm3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blachy wskazują na Słowację , a ogloszenie na węgierskim portalu ?

Słowacja ma SK i do tego kombinację 2 liter i 4 cyfr. Żaden układ nie zaczyna się od litery W.

Szwecja ma S i do tego kombinację 3 liter i 3 cyfr. Blocket to szwedzki portal (w szwedzkiej domenie .se).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blachy wskazują na Słowację , a ogloszenie na węgierskim portalu ?

Słowacja ma SK i do tego kombinację 2 liter i 4 cyfr. Żaden układ nie zaczyna się od litery W.

Szwecja ma S i do tego kombinację 3 liter i 3 cyfr. Blocket to szwedzki portal (w szwedzkiej domenie .se).

 

Koledze chodziło o to:

Spec.B 6M/T 115tys km wydech HKS cenka 10.000€

6812452_1.jpg?1382377800

6812452_2.jpg?1382377800

6812452_5.jpg?1382378400

 

 

No tyle, że ten to automat i chwilę już się sprzedaje, ale to prawda do "twarzy" mu w tej bieli :)

 

Panowie,

 

jakie jest wasze zdanie na temat po liftingowych Legacy 3.0R H6 których pojawia się na rynku wtórnym w całej EU mniej niż wersji Spec.B?

Auta te są o ok 30% tańsze od wersji Spec.B w automacie równie piękne i na pewno bardziej komfortowe na nasze drogi B)

Jeśli komuś nie zależy na M/T to myślę, że wart uwagi jest ta wersja ;)

http://otomoto.pl/subaru-legacy-faktura-vat-C30624233.html

C30624233_1.jpg

http://allegro.pl/subaru-legacy-3-0-h6-245-km-4x4-polski-salon-i3649690118.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie jest wasze zdanie na temat po liftingowych Legacy 3.0R H6 których pojawia się na rynku wtórnym w całej EU mniej niż wersji Spec.B? Auta te są o ok 30% tańsze od wersji Spec.B w automacie równie piękne i na pewno bardziej komfortowe na nasze drogi B) Jeśli komuś nie zależy na M/T to myślę, że wart uwagi jest ta wersja ;)

Jeżeli komuś nie zależy na MT, to jak najbardziej warto wziąć "zwykłe" 3.0 R. Prowadzi się świetnie i daje mnóstwo frajdy z jazdy. Jak ktoś chce, żeby prowadzenie było jeszcze lepsze, to warto zainwestować w grubsze stabilizatory. W przypadku Spec. B zresztą też. Ja w swoim dodałem jeszcze trzy rozpórki. Plusem wersji AT jest centralny mechanizm różnicowy. W wersji AT jest to przekładnia planetarna preferująca tylną oś (inicjalnie 45 % na przód, 55 % na tył), połączona z sprzęgłem wielopłytkowym - coś na kształt DCCD działającego w trybie AUTO.

Edytowane przez So What!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

jakie jest wasze zdanie na temat po liftingowych Legacy 3.0R H6 których pojawia się na rynku wtórnym w całej EU mniej niż wersji Spec.B?

Auta te są o ok 30% tańsze od wersji Spec.B w automacie równie piękne i na pewno bardziej komfortowe na nasze drogi B)

Jeśli komuś nie zależy na M/T to myślę, że wart uwagi jest ta wersja ;)

 

Ostatnio przeglądałem dane techniczne na subaru-global (http://www.subaru-gl...spec_sedan.html), wynika z nich, że 'zwykłe' 3.0R miało najdłuższą skrzynię z tej trójki, chociaż różnice nie są duże:

przełożenia
3.0R      I 3.540 II 2.264 III 1.471 IV 1.000 V 0.834 główne 3.083
spec.b AT I 3.540 II 2.264 III 1.471 IV 1.000 V 0.834 główne 3.272
spec.b MT I 3.636 II 2.375 III 1.761 IV 1.346 V 0.971 VI 0.756 główne 3.900
prędkości (teoretyczne)
3.0R      I 71 II 111 III 171 IV 252 V 302, 3000 obr/min na V - 137 km/h
spec.b AT I 67 II 105 III 161 IV 237 V 285, 3000 obr/min na V - 129 km/h
spec.b MT I 57 II 87  III 118 IV 154 V 213 VI 274, 3000 obr/min na VI - 124 km/h

policzyłem dla kół 215/45/R17 (3.0R) i 215/45/R18 (Spec.B )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przeglądałem dane techniczne na subaru-global (http://www.subaru-gl...spec_sedan.html), wynika z nich, że 'zwykłe' 3.0R miało najdłuższą skrzynię z tej trójki, chociaż różnice nie są duże:

Dziwne, bo Spec. B AT i 3.0 R (AT) mają dokładnie tę samą skrzynię, a przy większej średnicy kół prędkości na poszczególnych biegach powinny być wyższe w Spec B AT. 3.0 R nie występowało w wersji MT.

Edytowane przez So What!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnią się przełożeniem głównym, stąd główne różnice w prędkościach. Spec.B ma minimalnie większy obwód koła (2.04 m vs 1.96 m)

Nigdzie też nie napisałem, że 3.0R występuje w wersji MT :huh:

Co ciekawe Spec.B MT w stosunku do STI ma to samo przełożenie główne i bieg 1, ale już pozostałe biegi się różnia, paradoksalnie są minimalnie krótsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnią się przełożeniem głównym, stąd główne różnice w prędkościach. Spec.B ma minimalnie większy obwód koła (2.04 m vs 1.96 m)

Nigdzie też nie napisałem, że 3.0R występuje w wersji MT :huh:

Co ciekawe Spec.B MT w stosunku do STI ma to samo przełożenie główne i bieg 1, ale już pozostałe biegi się różnia, paradoksalnie są minimalnie krótsze.

 

Dokładnie różnią się tylko i wyłącznie przełożeniem głównym ;) Ku mojemu zaskoczeniu Outback 3.0 ma dokładnie takie samo przełożenie główne jak... Spec.B A/T :huh::)

 

Czyli można rzec, iż każde Legacy jest na swój sposób wyjątkowe ;)

Ale według danych z tej specyfikacji i tak osiągi 3.0R vs Spec.B A/T są takie same :rolleyes:

5mb8.jpg

 

....

Co ciekawe Spec.B MT w stosunku do STI ma to samo przełożenie główne i bieg 1, ale już pozostałe biegi się różnia, paradoksalnie są minimalnie krótsze.

 

Pasuje jeszcze sprecyzować do którego STi ma to samo przełożenie główne i pierwszy bieg.... ;)

 

Ciekawi mnie fakt,iż wersje z A/T osiągają prędkość maksymalną na 4 biegu... A gdyby tak wrzucić piątkę B):D

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...