JJacek Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 (edytowane) podstawowa to zarazem jedyna wersja Legacy H6 reszta to dodatki mniej lub bardziej nie istotne. U nas było podobnie. Była tylko lega wersja Legacy GT. No nie do końca się zgodzę. W europejskim Legacy GT mamy w standardzie nawigację, kamerę cofania, szyberdach. W USA wersja 3.6R Limited jest pozbawiona tych rzeczy (3.6R Premium, ma nawet tapicerkę welurową i zwykłe audio, kosztuje jeszcze mniej bo 27k $), ten pakiet to właśnie kolejne 3k $. No i jeszcze jeden szczegół, Legacy 3.6R ma skrzynię 5AT taką samą jak 'nasz' europejski Outback i Legacy GT, a nie CVT. u dilera będzie taniej z całą pewnością. Zwłaszcza ja się dowiedzą, że auto będzie zapakowane do kontenera. To normalna u nich praktyka? Sprzedają taniej bo nie jest to dla nich konkurencja przy odsprzedaży czy z powodu gwarancji (nikt nie będzie nic realizował przecież)? Czytałem, że w przypadku pożądanych aut dilerzy sprzedają je po wyższej cenie niż MSRP. OWOC masz jeszcze jakieś linki do innych portali z blisków krajów (CZ, SK, LT, LV, EE)? Ja kojarzę tylko http://auto.plius.lt. Jest jeszcze taki http://www.auto24.ee/used/1209958 , Spec B AT, 11.2006, 135 tys km. Nie wiem, którą cenę wpisać, 13500 czy 10500 euro ? OWOC masz linka do tego, który ty znalazłeś, bo nie mogę go znaleźć na ich portalu. Edytowane 18 Października 2013 przez JJacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 podstawowa to zarazem jedyna wersja Legacy H6 reszta to dodatki mniej lub bardziej nie istotne. U nas było podobnie. Była tylko lega wersja Legacy GT. No nie do końca się zgodzę. W europejskim Legacy GT mamy w standardzie nawigację, kamerę cofania, szyberdach. W USA wersja 3.6R Limited jest pozbawiona tych rzeczy (3.6R Premium, ma nawet tapicerkę welurową i zwykłe audio, kosztuje jeszcze mniej bo 27k $), ten pakiet to właśnie kolejne 3k $. No i jeszcze jeden szczegół, Legacy 3.6R ma skrzynię 5AT taką samą jak 'nasz' europejski Outback i Legacy GT, a nie CVT. u dilera będzie taniej z całą pewnością. Zwłaszcza ja się dowiedzą, że auto będzie zapakowane do kontenera. To normalna u nich praktyka? Sprzedają taniej bo nie jest to dla nich konkurencja przy odsprzedaży czy z powodu gwarancji (nikt nie będzie nic realizował przecież)? Czytałem, że w przypadku pożądanych aut dilerzy sprzedają je po wyższej cenie niż MSRP. OWOC masz jeszcze jakieś linki do innych portali z blisków krajów (CZ, SK, LT, LV, EE)? Ja kojarzę tylko http://auto.plius.lt. Jest jeszcze taki http://www.auto24.ee/used/1209958 , Spec B AT, 11.2006, 135 tys km. Nie wiem, którą cenę wpisać, 13500 czy 10500 euro ? OWOC masz linka do tego, który ty znalazłeś, bo nie mogę go znaleźć na ich portalu. Ależ proszę --->>> http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=1534680&cache_missing=1 Tamten już od dawna wisi sobie, ale o nim nie wspominam już bo to A/T, a jest już w PL taki jeden Spec.B w A/T i zainteresowania brak wśród forumowiczów W Estonii jest jeszcze taki polift 6M/T, ale drogi 16k € Przebieg 96K, MY07 i to wszystko co znalazłem z 6M/T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Czy ktoś z Was wymieniał zawieszenie w specu i ma na zbyciu tylne sprężyny + amory ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 (edytowane) Adam12 znalazłem jeszcze takiego Speca podobnego po liftowego w 6M/T ale ten stoi w Estonii ma przebieg 96k i chcą za niego 10.900€ Kilka miesięcy mieszkałem w Estonii i powiem szczerze nie bałbym się pojechać tam w sprawach biznesowych, w szczególności zakupu auta. Estończycy to bardzo porządny naród, uważałbym tylko na Rosjan, których jest tam sporo a w części wschodniej to w nawet przeważają. Cena tego estońskiego speca jest naprawdę sensownie skalkulowana. Ten praski to po opłatach zbliża się niemal do kwoty 6-cyfrowej...więc kawior z górnej półki Edytowane 18 Października 2013 przez subleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Adam12 znalazłem jeszcze takiego Speca podobnego po liftowego w 6M/T ale ten stoi w Estonii ma przebieg 96k i chcą za niego 10.900€ Kilka miesięcy mieszkałem w Estonii i powiem szczerze nie bałbym się pojechać tam w sprawach biznesowych, w szczególności zakupu auta. Estończycy to bardzo porządny naród, uważałbym tylko na Rosjan, których jest tam sporo a w części wschodniej to w nawet przeważają. Cena tego estońskiego speca jest naprawdę sensownie skalkulowana. Ten praski to po opłatach zbliża się niemal do kwoty 6-cyfrowej...więc kawior z górnej półki Ale z tego co patrzyłem to ten praski Spec. jest najmłodszy i najładniejszy ze wszystkich Speców Aha jest ponoć jeszcze ten Spec.B 6M/T na sprzedaż za ok 80k PLN przebieg ok 90tys km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 (edytowane) Adam12 znalazłem jeszcze takiego Speca podobnego po liftowego w 6M/T ale ten stoi w Estonii ma przebieg 96k i chcą za niego 10.900€ Kilka miesięcy mieszkałem w Estonii i powiem szczerze nie bałbym się pojechać tam w sprawach biznesowych, w szczególności zakupu auta. Estończycy to bardzo porządny naród, uważałbym tylko na Rosjan, których jest tam sporo a w części wschodniej to w nawet przeważają. Cena tego estońskiego speca jest naprawdę sensownie skalkulowana. Ten praski to po opłatach zbliża się niemal do kwoty 6-cyfrowej...więc kawior z górnej półki Ogłoszenie estońskiego jest nieaktywne, więc on już mógł być sprzedany no i jest to najstarszy polift. Z kolei ten praski kosztuje 430 tys Kc * 0.162 zł/Kc * 1.182 = 82 tys zł, do kwoty 6 cyfrowej daleko. No i gdyby nie ta akcyza Edytowane 18 Października 2013 przez JJacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nelq Opublikowano 19 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 Witam członków Spec Grupy :-) Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem zakupu Legacy Spec. B. Proces przemyśleń i poszukiwań pewnie jeszcze trochę potrwa ale lubię wcześniej poczytać, popytać i dowiedzieć się jak najwięcej. Po pochłonięciu informacji z całego wątku proszę was o potwierdzenie lub skorygowanie kilku informacji: SI-DRIVE występuje tylko w polifcie. Xenon występuje tylko w polifcie. VDC występuje w przedlificie ale nie w każdym egzemplarzu. Jak wygląda z SPB z 2004r? Pojawiła się informacja, że SPB pojawiło się w 2005 a widziałem ogłoszenie z 2004? Czy w SPB były różnice w wyposażeniu między egzemplarzami czy w każdym była "full opcja"? Dodam jeszcze, że interesuje mnie wyłącznie M/T i kombi, a auto będzie kupowane w UK. Pozdrawiam serdecznie, Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 19 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 (edytowane) Cena tego estońskiego speca jest naprawdę sensownie skalkulowana. Ten praski to po opłatach zbliża się niemal do kwoty 6-cyfrowej...więc kawior z górnej półki Z kolei ten praski kosztuje 430 tys Kc * 0.162 zł/Kc * 1.182 = 82 tys zł, do kwoty 6 cyfrowej daleko. Aj tam, aj tam ... nie ma co czytać wszystkiego dosłownie ... Pytanie, jak wygląda sprawa podatku VAT (DPH w Czechach), czy można zakupić w Czechach pojazd za kwotę netto ? Czy później trzeba 23% zapłacić w PL ? Aha jest ponoć jeszcze ten Spec.B 6M/T na sprzedaż za ok 80k PLN przebieg ok 90tys km To jest ten krakowski u EF ? Edytowane 19 Października 2013 przez subleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exit Opublikowano 19 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 To jest ten krakowski u EF ? Tak. To jest ten. Pamiętam, że miałem na niego chrapkę , tylko ta cena . Aha jest ponoć jeszcze ten Spec.B 6M/T na sprzedaż za ok 80k PLN przebieg ok 90tys km Też słyszałem, że nadal jest do sprzedania, ale nigdzie go nie widzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 19 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 (edytowane) Tak ten czarny sedan dokładnie rok temu stał u Emila w Krakowie. Teraz wrócił do CH ale podobno jeśli ktoś bardzo by chciał to auto jest do sprzedania kwestia ceny i... trzeba samemu jechać do Szwajcarii po auto Witam członków Spec Grupy :-) Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem zakupu Legacy Spec. B. Proces przemyśleń i poszukiwań pewnie jeszcze trochę potrwa ale lubię wcześniej poczytać, popytać i dowiedzieć się jak najwięcej. Po pochłonięciu informacji z całego wątku proszę was o potwierdzenie lub skorygowanie kilku informacji: SI-DRIVE występuje tylko w polifcie. Xenon występuje tylko w polifcie. VDC występuje w przedlificie ale nie w każdym egzemplarzu. Jak wygląda z SPB z 2004r? Pojawiła się informacja, że SPB pojawiło się w 2005 a widziałem ogłoszenie z 2004? Czy w SPB były różnice w wyposażeniu między egzemplarzami czy w każdym była "full opcja"? Dodam jeszcze, że interesuje mnie wyłącznie M/T i kombi, a auto będzie kupowane w UK. Pozdrawiam serdecznie, Kuba Musze przyznać że słuszne masz zamiary A więc: Ad.1 = tak SI-Drive występowało tylko w poliftowych Legacy; Ad.2 = tak tylko w po lifcie i nie xenon tylko bi-xenon tam siedzi.Niestety nawet przed liftowe Spec.B nie miały xenonów Ad.3 = tak, występował w wersjach 3.0 H6; Ad.4 = Spec.B dokładnie zostało zaprezentowane na targach w Paryżu w 2004 i było pokazane jako wersja 6M/T. Głownie za sprawą właśnie tego połączenia czyniło z tej wersji model wyjątkowy. Nie wiem z jakich powodów , ale w 2005 roku pojawiła się jako opcja do Spec.B automatyczna skrzynka i tak już zostało aż do końca generacji b4 Własnie sprawdziłem i... według specyfikacji technicznej niczym się te skrzynki automatyczne nie różnią. Przed lift i po lift mają takie same przełożenia prędkości max i przyspieszenia Ad.5 = W Polsce wszystkie Spec.B były raczej na tzw full wypasie. I myślę, żę w większości krajów europejskich też tak było. Zdarzają się po lifty bez nawigacji zamiast niej jest... schowek Były też wersje z NAvi ale bez systemu DVD Powodzenia Kuba Edytowane 19 Października 2013 przez OWOC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 19 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 (edytowane) Jest gdzies wystawiony? Po rozmowie z kolegą OWOC , do czasu wyjaśnienia wszystkich niejasności, nie zabieram głosu w tym temacie Mati a Ty dalej przy kompie? A mówiłem, równowaga musi być Edytowane 19 Października 2013 przez szamot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 19 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 Jest gdzies wystawiony? Po rozmowie z kolegą OWOC , do czasu wyjaśnienia wszystkich niejasności, nie zabieram głosu w tym temacie Mati a Ty dalej przy kompie? A mówiłem, równowaga musi być Po naszej rozmowie poczyniłem pewne kroki o których mi wspominałeś tak wiec w środę zobaczę co mi powiedzą A po pracowitej sobocie dopiero po 19 pozwoliłem sobie zasiąść przy kompie A tak BTW to PW Jak by ktoś mówił, że w europie za drogie mamy te Spec.B http://autos.demotores.com.ar/dm-2857184-subaru-legacy-3.0-r-aut.-sportshift-2008-120000km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 No i jeszcze jeden szczegół, Legacy 3.6R ma skrzynię 5A Oczywiście. Moja pomyłka. Pytanie, jak wygląda sprawa podatku VAT (DPH w Czechach), czy można zakupić w Czechach pojazd za kwotę netto ? Czy później trzeba 23% zapłacić w PL ? jak zapłacisz z VAT w CZ to w Polsce już nie doliczają. Jeżeli jest opcja zakupu netto za granicą to płacisz VAT w PL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Węgry Spec.B 6M/T 115tys km wydech HKS cenka 10.000€ Fajny Już myślałem, że się sprzedał a tu... Widzę, że nastąpiła jedynie korekta ceny oraz przebiegu - mam nadzieje, że tylko w ogłoszeniu a na liczniku jest tyle ile być powinno Ale ładny jest trzeba przyznać http://otomoto.pl/subaru-legacy-spec-b-sliczny-gwarancja-C31018907.html Nawet fajny tylko ta...., aż szczęka opada http://allegro.pl/subaru-legacy-2-5-gt-specb-sti-4x4-boxer-limit500-i3647572048.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 To w ramach uzupelnienia, jeszcze jeden spec.b do kupienia w Szwecji: http://www.blocket.se/vastmanland/Subaru_Legacy_3_0_R_SPEC_B_Navigation_Lader_50151419.htm?ca=7&w=3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukp Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Blachy wskazują na Słowację , a ogloszenie na węgierskim portalu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 kolejny Spec http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=235006953&cd=635086095450000000&asrc=st|fs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Blachy wskazują na Słowację , a ogloszenie na węgierskim portalu ? Słowacja ma SK i do tego kombinację 2 liter i 4 cyfr. Żaden układ nie zaczyna się od litery W. Szwecja ma S i do tego kombinację 3 liter i 3 cyfr. Blocket to szwedzki portal (w szwedzkiej domenie .se). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Blachy wskazują na Słowację , a ogloszenie na węgierskim portalu ? Słowacja ma SK i do tego kombinację 2 liter i 4 cyfr. Żaden układ nie zaczyna się od litery W. Szwecja ma S i do tego kombinację 3 liter i 3 cyfr. Blocket to szwedzki portal (w szwedzkiej domenie .se). Koledze chodziło o to: Spec.B 6M/T 115tys km wydech HKS cenka 10.000€ kolejny Spec http://www.autoscout...0000&asrc=st|fs No tyle, że ten to automat i chwilę już się sprzedaje, ale to prawda do "twarzy" mu w tej bieli Panowie, jakie jest wasze zdanie na temat po liftingowych Legacy 3.0R H6 których pojawia się na rynku wtórnym w całej EU mniej niż wersji Spec.B? Auta te są o ok 30% tańsze od wersji Spec.B w automacie równie piękne i na pewno bardziej komfortowe na nasze drogi Jeśli komuś nie zależy na M/T to myślę, że wart uwagi jest ta wersja http://otomoto.pl/subaru-legacy-faktura-vat-C30624233.html http://allegro.pl/subaru-legacy-3-0-h6-245-km-4x4-polski-salon-i3649690118.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 (edytowane) jakie jest wasze zdanie na temat po liftingowych Legacy 3.0R H6 których pojawia się na rynku wtórnym w całej EU mniej niż wersji Spec.B? Auta te są o ok 30% tańsze od wersji Spec.B w automacie równie piękne i na pewno bardziej komfortowe na nasze drogi Jeśli komuś nie zależy na M/T to myślę, że wart uwagi jest ta wersja Jeżeli komuś nie zależy na MT, to jak najbardziej warto wziąć "zwykłe" 3.0 R. Prowadzi się świetnie i daje mnóstwo frajdy z jazdy. Jak ktoś chce, żeby prowadzenie było jeszcze lepsze, to warto zainwestować w grubsze stabilizatory. W przypadku Spec. B zresztą też. Ja w swoim dodałem jeszcze trzy rozpórki. Plusem wersji AT jest centralny mechanizm różnicowy. W wersji AT jest to przekładnia planetarna preferująca tylną oś (inicjalnie 45 % na przód, 55 % na tył), połączona z sprzęgłem wielopłytkowym - coś na kształt DCCD działającego w trybie AUTO. Edytowane 24 Października 2013 przez So What! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nelq Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Mam jeszcze jedno pytanie na ktore nie znalazlem konkretnej odpowiedzi: Czy wszystkie Legacy IV gen maja zlacze OBD2, a jesli tak to gdzie sie znajduje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Panowie, jakie jest wasze zdanie na temat po liftingowych Legacy 3.0R H6 których pojawia się na rynku wtórnym w całej EU mniej niż wersji Spec.B? Auta te są o ok 30% tańsze od wersji Spec.B w automacie równie piękne i na pewno bardziej komfortowe na nasze drogi Jeśli komuś nie zależy na M/T to myślę, że wart uwagi jest ta wersja Ostatnio przeglądałem dane techniczne na subaru-global (http://www.subaru-gl...spec_sedan.html), wynika z nich, że 'zwykłe' 3.0R miało najdłuższą skrzynię z tej trójki, chociaż różnice nie są duże: przełożenia 3.0R I 3.540 II 2.264 III 1.471 IV 1.000 V 0.834 główne 3.083 spec.b AT I 3.540 II 2.264 III 1.471 IV 1.000 V 0.834 główne 3.272 spec.b MT I 3.636 II 2.375 III 1.761 IV 1.346 V 0.971 VI 0.756 główne 3.900 prędkości (teoretyczne) 3.0R I 71 II 111 III 171 IV 252 V 302, 3000 obr/min na V - 137 km/h spec.b AT I 67 II 105 III 161 IV 237 V 285, 3000 obr/min na V - 129 km/h spec.b MT I 57 II 87 III 118 IV 154 V 213 VI 274, 3000 obr/min na VI - 124 km/h policzyłem dla kół 215/45/R17 (3.0R) i 215/45/R18 (Spec.B ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 (edytowane) Ostatnio przeglądałem dane techniczne na subaru-global (http://www.subaru-gl...spec_sedan.html), wynika z nich, że 'zwykłe' 3.0R miało najdłuższą skrzynię z tej trójki, chociaż różnice nie są duże: Dziwne, bo Spec. B AT i 3.0 R (AT) mają dokładnie tę samą skrzynię, a przy większej średnicy kół prędkości na poszczególnych biegach powinny być wyższe w Spec B AT. 3.0 R nie występowało w wersji MT. Edytowane 25 Października 2013 przez So What! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Różnią się przełożeniem głównym, stąd główne różnice w prędkościach. Spec.B ma minimalnie większy obwód koła (2.04 m vs 1.96 m) Nigdzie też nie napisałem, że 3.0R występuje w wersji MT Co ciekawe Spec.B MT w stosunku do STI ma to samo przełożenie główne i bieg 1, ale już pozostałe biegi się różnia, paradoksalnie są minimalnie krótsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 (edytowane) Różnią się przełożeniem głównym, stąd główne różnice w prędkościach. Spec.B ma minimalnie większy obwód koła (2.04 m vs 1.96 m) Nigdzie też nie napisałem, że 3.0R występuje w wersji MT Co ciekawe Spec.B MT w stosunku do STI ma to samo przełożenie główne i bieg 1, ale już pozostałe biegi się różnia, paradoksalnie są minimalnie krótsze. Dokładnie różnią się tylko i wyłącznie przełożeniem głównym Ku mojemu zaskoczeniu Outback 3.0 ma dokładnie takie samo przełożenie główne jak... Spec.B A/T Czyli można rzec, iż każde Legacy jest na swój sposób wyjątkowe Ale według danych z tej specyfikacji i tak osiągi 3.0R vs Spec.B A/T są takie same ....Co ciekawe Spec.B MT w stosunku do STI ma to samo przełożenie główne i bieg 1, ale już pozostałe biegi się różnia, paradoksalnie są minimalnie krótsze. Pasuje jeszcze sprecyzować do którego STi ma to samo przełożenie główne i pierwszy bieg.... Ciekawi mnie fakt,iż wersje z A/T osiągają prędkość maksymalną na 4 biegu... A gdyby tak wrzucić piątkę Edytowane 25 Października 2013 przez OWOC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się