Skocz do zawartości

RCM wygrywa Time Attack 2008


mati

Rekomendowane odpowiedzi

GC8 z firmy Roger Clark Motorsport, prowadzona prze Olly Clark'a, wygrała tegoroczną serię Time Attack w Anglii. :cool:

 

Kompletne wyniki: http://www.timeattack.co.uk/points%20table.html

 

Krótki filmik z akcji :arrow: http://www.vimeo.com/1975245

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

mati masz gdzieś może jakąś specyfikację tego auta? :shock:

 

:arrow: http://www.rogerclarkmotorsport.co.uk/g ... /official/

 

[ Dodano: Pią Paź 17, 2008 9:44 am ]

Niezły koleś.. niezłe auto.. :shock:

 

Olly jest mistrzem :cool: A Gobstopper rządzi :mrgreen:

 

 

mati, a Ty kiedy swoją nową furą będziesz tak latać? :D

 

Za jakiś czas... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gobstopper Specs:

 

Power = 850 bhp

Weight = 1120 kgs

Intended use: street/track/hill climbs/drag strip/time attack

 

Body

 

WRC steel arches WRC front and rear bumpers

WRC carbon rear spoiler

FIA T45 multi point welded in roll cage

STi alloy bonnet with RCMS heat extraction vents and gas struts

Heated front screen

WRC non heated lightweight rear screen

 

Engine

 

2.0Litre closed deck subaru block

RCMS extreme arrow rods

RCMS 75mm steel crankshaft

RCMS omega flat top pistons (coated) compression ratio 9.5:1

V4 STi cylinder heads with WRC/RCMS O-ring head gaskets and gas rings

One piece Nimonic exhaust valves

One piece stainless inlet valves

RCMS uprated valve springs

Plasma nitrided titanium spring caps

WRC main and big end bearings

WRC R-Profile high wrap cam belt system

RCMS modified oil pump to suit R-Profile belt

WRC S10 inlet manifold

RCMS eight injector kit

RCMS 72mm throttle body

RCMS 5.5 litre alloy sump

WRC short runner exhaust manifold

Garret GT 35-40 turbo with speed sensor

K&N air filter with RCMS 100mm inlet trumpet

RCMS high flow intercooler with twin tube core

70mm stainless steel intercooler pipe work

 

Electronics

 

M800 Motec ECU with traction control,nitrous control,anti-lag

paddle shift control,and full engine management control and data login

Motec dash with data login

Defi gauges for turbo,oil,fuel pressure

 

Interior

 

FIA carbon kevlar Recaro seats

FIA Sabelt 6-point harness

 

Transmission

 

R180 STi rear axle 3.9:1 cwp and plated Modena LSD differential

GKN rally drive shafts front and rear

Torque line carbon fibre propshaft

Six speed subaru gearbox casing modified for sequential housing

Six speed Modena gear kit

Subaru 3.9:1 front cwp

RCMS sequential system

RCMS paddle shift system

Plated centre diff with 1:1 uprated output Modena gears

Plated front Modena differential

 

Fuel System

 

FIA spec 26 litre rubber/kevlar bag tank in aluminium cover

Twin Bosch fuel pumps (200 litre per pump)

-8 Goodrich fuel feed pipe

-6 Goodrich fuel return pipe

-6 fuel cooler with cooling fan on return

RCMS 8 injector distribution block

2x SX fuel regulators running at 4 bar static pressure

 

Suspension

 

WRC spec EXE-TC fully adjustable dampers

High and low speed bump + rebound adjustment

STi Rose jointed rear lateral links

STi Rose jointed rear trailing links

EXE-TC bottom rose jointed upright bushes

STi alloy front arms (polished)

STi quick-steer steering rack

 

Other

 

WRC roller bearing single piece steering column

Momo suede steering wheel

Nitrous

NX full wet system

121bs carbon bottle with heater jacket

High flow shark nozzle

Motec auto control or driver manual system

Adjustable from +35bhp to +400bhp

 

Clutch

 

RCMS spec triple plate alloy cover OS Giken clutch and flywheel

RCMS hydraulic light pressure system

Quick release dry brake fluid connection

 

Brakes

 

AP 355mm six pot front (track and road use)

AP 304mm four pot front (drag strip use)

AP 290mm four pot rear with floating discs

RCMS hydraulic carbon handbrake

-3 stainless steel goodrich pipe work and fittings

 

Wheels

 

Road/Track use 19x8 forged alloy 1 piece rims

Drag strip use 15x8 spun alloy 3 piece rims

 

A filmik widzialem juz pare dni temu - ostro, tylko troche problemow z utrzymaniem sie na torze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie gadaj, że lepiej od Twojego RX`a

Jak widze, że mój RX tak lata po torze to za chwilę... się budzę. :cry:

 

:mrgreen:

 

No a Gobstopper to jednym słowem ultimate subaru. Zabawne jest na tym filmie jak po wyjściach z zakrętów wyprzedza inne auta tak jakby stały w miejscu. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mati, jak zobaczyłem nagłówek tematu to wiedziałem ze tylko Ty mogłeś go założyć :mrgreen:

 

Eee. Tez mialem Wam wrzucic ten filmik, ale nie znalazlem zadnego oficjalnego watku filmowego ;)

Moze by sie jakas filmoteka przydala? ;)

 

EDIT- taa, a z tym brakiem watku filmowego, to chyba mnie oslepic musialo.

Wlasnie widze w sasiedztwie watek o tytule: Filmy :)

Starosc, nie radosc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...