genero Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 Goodyear Vector 5- swego czasu najlepsza w testach (chyba było to ADAC)- mam takie w Astrze i póki nie kupiłem do legasia zimówek (GY Ultra Grip 7) uważałem że są najlepsze. Trudno porównywać zachowanie obu tych aut, ale Astra na mokrym już przy 80 km/h i mocniejszym przyhamowaniu ślizga się i to główny mankament- w śniegu ok. Generalnie od czasu jak więcej i szybciej jeżdżę to stawiam na 2 komplety- zresztą letnie do jazdy nawet w lekkim śniegu kompletnie się nie nadają (przynajmniej moje) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 Polecam najnowszy auto świat ładny tes wcale nie gloryfikujacy opon całorocznych, ale też pokazuje bdb ich przeznaczenie slabe i mocne strony. Ogolnie np mój ojciec ma dupowuz pt suzuki ignis 4x4 do jazdy po miescie ewentualnie szutrach na jakąs budowe i juz zapowiedzial że kupuje dobre caloroczne opony i ma gdzieś reklamy bo-> Auto nie zobaczy nieodśnierzonej drogi (no chyba że drogowcy będa mieli sen niedzwiedzia), nie bedzie jechal w góry tym autem średnio jezdzi do 70km/h albo stoi w korku w miescie...a pozatym ma 4x4 abs i na mokrej drodze jaka jest 80% w miescie caloroczna jest lepsza... Co do auta weekendowego passat jak najbardziej bo-> jezdzi z wiekszymi predkosciami, jedzie w góry, bo to ośka i jak nie kupi to sie zakopie na amen, letnie bo sa cichsze jak sie gna na autostradzie, i jezdzi mniej tym autem i tak czesto tyle kompletow nie bedzie zmienial. Chyba rozsadnie no i w domu brakuje miejsca na trzymanie 4 kompletow koł.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 wiec gdy teraz w nocy mamy temp na poziomie 4-7st i to w takich warunkach lepiej sprawdza sie opona zimowa niz letnia opona letnia zawsze jest lepsza dopóki nie ma śniegu albo lodu, gadki o temperaturze to ściema producentów opon. Jestem takiego samego zdania.Dlaczego ? Ponieważ testowaliśmy to na torze w zimie i przy -5'c na suchym letnia opona zachowywała się lepiej niż zimówka.Fenomen co ? A jednak.......... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 wiec gdy teraz w nocy mamy temp na poziomie 4-7st i to w takich warunkach lepiej sprawdza sie opona zimowa niz letnia opona letnia zawsze jest lepsza dopóki nie ma śniegu albo lodu, gadki o temperaturze to ściema producentów opon. Jestem takiego samego zdania.Dlaczego ? Ponieważ testowaliśmy to na torze w zimie i przy -5'c na suchym letnia opona zachowywała się lepiej niż zimówka.Fenomen co ? A jednak.......... Zdecydowanie tak Każda opona letnia bedzie sie zachowywała na suchym lepiej jak zimówka. Nawet jak bedzie - 20 st. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 No może nie Dunlop SP Sport 2000 E czy jakoś tak :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 przejrzałem wspomniany test opon i takie mi się myśli nasunęły :wink: wynika z niego, że w warunkach zimowych opona całoroczna spisuje się niewiele gorzej niż zimówka - czyli, jeśli ktoś nie jeździ po kopnym śniegu może sobie odpuścić cudowanie ale z tego testu wynika również, że opona letnia spisuje się dużo lepiej od całorocznej w warunkach zbliżonych do "letnich" (czyli sucho, mokro, nie ślisko) idąc dalej - mamy opony letnie w samochodzie, więc na zimę kupujemy nie całoroczne (bo to bez sensu w sumie) tylko zimowe, mając opony całoroczne - latem, kiedy osiągamy konkretne prędkości i potrzebujemy dobrego hamowania i super trakcji jest strach więc potrzebujemy letnich (flaszkę temu kto zrozumiał sens zdania bez czytania dwa razy ) sumując - opona całoroczna jest bez sensu - jeśli jeździmy tylko w mieście po odśnieżonych drogach to i tak letnia wystarczy (o tym pisało parę osób wyżej), jak jeździmy tam gdzie zgubiła się lista priorytetów odśnieżania (czyli w naszych warunkach praktycznie wszędzie poza miastem :razz: a często i w mieście jak służby drogowe wyjątkowo dadzą się zaskoczyć :wink: ) no chyba, że zimy nie ma - ale wtedy po co zimowe :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 No i kolejny test tym razem ADAC odnośnie opon zimowych i tu cytat: "Ze swoich zadań postawionych w teście dobrze wywiązała się też opona wielosezonowa Goodyeara o nazwie Vector 4 Season, która otrzymała końcowy komentarz "godna polecenia". Zaskakująco słabo powyższy produkt zdał egzamin z jazdy na suchej nawierzchni, a wiele typowo zimowych opon wypadło w porównaniu z nim o wiele lepiej. Był to jednak jedyny poważny minus tego modelu." czyli krótko mówiąc najgorsza z najlepszych zimowych opon dla aut klasy B, bo niżej i gorzej to już tylko chińskie. "W przypadku opon wielosezonowych stwierdzono kilka istotnych mankamentów. Model Vredestein Quatrac 3 za kiepską przyczepność na mokrej, ośnieżonej i dziurawej nawierzchni otrzymał ocenę umiarkowaną. Drugi z tej kategorii opon, Goodyear Vector 4 Season nie wykazał z kolei żadnej przewagi podczas jazdy po suchym torze nad oponami stricte zimowymi. Okazał się jednak najcichszym pneumatykiem w całym zestawieniu i tym samym otrzymał komentarz końcowy kwalifikujących go do produktów wartych uwagi." Całość na http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Aktua ... 17078.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 Chyba Ci którzy "polecają" opony całoroczne myślą w podtekście o oszczędności kasy a to przecież bzdura. Jeżeli jeżdzę 20tkm rocznie a opony starczają średnio na 40 tkm (przy normalnej jeździe) to całoroczne starczają na 2 lata i są złe zimą i nie najlepsze latem natomiast mając dwa zestawy opon (zimowe+letnie) wystarczają one na 4 lata (przy założeniu że zimowe są 6 m-cy + 6 m-cy letnie). Koszt więc w skali 4 lat jest ten sam (bo cena opon zimowych,letnich i całorocznych jest do siebie zbliżona) i mam dobre opony na zimę i dobre na lato. Nie nalezy zapominać że byle stłuczka to kilka tys PLN a zestaw dobrych opon (nie tych rajdowo-wyścigowych) to około 2 tys. PLN. Jak ktoś ma mało kasy to tym bardziej powinien dobrze wszystko liczyć a nie twierdzić, że w naszych warunkach opony całoroczne są OK. Całoroczne to bym używał gdybym jeździł tylko co niedziela na mszę a co sobota bym wyprowadzał samochód z garażu aby go umyć. Sorki za trochę złosliwości ale kto jak kto ale kierowca subaru to powinien myśleć i dbać o siebie, swoją rodzinę i oczywiście swoją subarynkę a jak ma mało kasy to tym bardziej powinien myśleć a nie pisać bzdury o wyższości opon całorocznych nad zestawem zimowe+letnie.Jeszcze raz sorki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 wszystko sie zgadza ze dwa komplety opon calorocznych starczaja na prawie tyle samo letnie + zimowki. mnie caly czas jednak nurtuje problem co z kimi warunkami jak np dzis rano do pracy 6C, mgla, wilgotno, szadz, a po pracy gdy wracam 20C i slonce. na jakich oponach powiniem jedzic? na letnich czy na zimowych. W zimie nie ma dyskusji ze zimowka jest lepsza od calorocznej. moze rzeczywiscie lepiej* jedzic od marca do listopada na calorocznych (zamnist na letnich) a 4miesiace zimowe na zimowkach. * - mowa o normalnym codziennym jezdzeniu praca -dom - sklep zgodnie z przepisami i adekwatnie do warunkow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 mnie caly czas jednak nurtuje problem co z kimi warunkami jak np dzis rano do pracy 6C, mgla, wilgotno, szadz, a po pracy gdy wracam 20C i slonce. na jakich oponach powiniem jedzic? na letnich czy na zimowych. Na letnich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 mowa o normalnym codziennym jezdzeniu praca -dom - sklep zgodnie z przepisami i adekwatnie do warunkow i wystarczy jedna akcja niespodziewana przy około 70 latem żeby docenić te np. 3 metry krótszej drogi hamowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Po co chcecie wyważać juz otwarte drzwi? Kiedyś fachowcy policzyli, że taką uśrednioną granicą temperatur między okresem letnim i zimowym w naszym umiarkowanym klimacie,jest ok. 7 °C. Od tamtego czasu produkują 2 rodzaje mieszanek, które lepiej się spisują powyżej tej temperatury, lub poniżej :grin: Niestety to nie jest tak, że od np. 1 listopada mamy codziennie ponizej 7 stopni, pada śnieg i tak to trwa do 31 marca :wink: . Trzeba troszkę odżałować te sytuacje kiedy przyjdzie nam jeździć na "zimówkach" przy 22°C - nic wielkiego się nie stanie. Wprawdzie źle się prowadzi samochód na zimówkach w takiej temp., nawet niebezpiecznie, ale to i tak lepsza sytuacja niż jazda na letnich po śniegu lub przymarzającej śniegowo-wodnej brei, której jednak mnóstwo na naszych ulicach Drogowcy nam zostawiają .Prawdą jest, że te opony są robione z innych mieszanek i inaczej zachowują się w odmiennych warunkach pogodowych i wszystkie "całoroczne" nie są najlepszym rozwiązaniem. Ja od kilkunastu lat zawsze kupuję jednocześnie dwa komplety opon. Zimowe zakładam w październiku (przed ogólnonarodowym pospolitym ruszeniem :wink: ) a zdejmuję je w kwietniu, kiedy znowu w zakładach oponiarskich robi się już mały ruch. I zawsze zauważam, że mimo tego, letnie zużywają się nieco szybciej ... To własnie mnie skłania do twierdzenia, że nie ma co tak szanować zimówek, bo mimo jazdy "nieco poza sezonem" i tak nieco dłużej wytrzymują niż letnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 piotruś pisze "nie ma co tak szanować zimówek, bo mimo jazdy "nieco poza sezonem" i tak nieco dłużej wytrzymują niż letnie" i tak trzymać tym bardziej, że fachowcy piszą iż zimówki należy zmieniać częściej niż letnie (niezależnie od stopnia zużycia bieżnika) gdyż mieszanka gumowa, z której są wykonane, traci stopniowo swą elastyczność wskutek niskiej temperatury dlatego opona ma gorsze właściwości po upływie 2-3 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 nie ma co tak szanować zimówek, bo mimo jazdy "nieco poza sezonem" i tak nieco dłużej wytrzymują niż letnie Dokładnie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 piotruś napisał/a: nie ma co tak szanować zimówek, bo mimo jazdy "nieco poza sezonem" i tak nieco dłużej wytrzymują niż letnie Dokładnie tak. Każde +10 stopni cieplej to około 10% szybsze zużycie opony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 porownanie opon zimowych to calorocznej. UWAGA opona caloroczna ma krotsza droge hamownaia niz niektore markowe zimowki !!!! i co teraz powiedza "fascynaci zimowych gum" http://www.motoricus.pl/testy_new/images/testy.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 porownanie opon zimowych to calorocznej. UWAGA opona caloroczna ma krotsza droge hamownaia niz niektore markowe zimowki !!!! i co teraz powiedza "fascynaci zimowych gum" http://www.motoricus.pl/testy_new/images/testy.pdf prawdziwi "znawcy" i "subaruholicy" i tak zaraz powiedza, ze zimowki/all season'y i tak sa zbednym wydumkiem (dla mieczakow! ), bo nawet zima na letnich oponach kreci sie lepsze czasy p.s. pamietam, ze ktos ( ) niedawno sie zastanawial, czy sie oplaca na zime zdejmowac RE070 :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 p.s. pamietam, ze ktos ( ) niedawno sie zastanawial, czy sie oplaca na zime zdejmowac RE070 sądzę, że nie ma to sensu na RE070 napewno fanie boczurami mozna śmigać jak sie juz wreszcie ruszy PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Każde +10 stopni cieplej to około 10% szybsze zużycie opony ale to +10 to już 17 w ciągu dnia - i raczej małe szanse na śnieg czy lód :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 lukass napisał/a: Każde +10 stopni cieplej to około 10% szybsze zużycie opony ale to +10 to już 17 w ciągu dnia - i raczej małe szanse na śnieg czy lód :razz: Mi bardziej chodziło o to dlaczego letnie zużywają sie często szybciej niż zimówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Ja mialem w cabrio szrocie caloroczne polskie jakies pascie -> navigatory ogolnie ok opony tylko na mokrym bylo wesolo. Jezeli nie upalasz na ulicach, nie mosisz byc wszedzie pierwszy to w naszym klimacie spokojnie mozna uzywac takich opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się