Skocz do zawartości

Moje doświadczenia z BEZAWARYJNOŚCIĄ silnika 2._ T subaru...


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

a nowe uszczelki i ARP maja wiele wspolnego z braniem oleju? pytam powaznie.

 

To poważnie odpowiem: tak. Zabezpieczają silnik przed wypluciem uszczelek, a więc przed utratami oleju przez wyplute uszczelki.

Przemeq, troszkę pokręciłeś :mrgreen: ARP nie maja generalnie nic wspólnego z zużyciem oleju.

one generalnie w lepszy sposób zabezpieczaja głowice i uszczelke aby sie nie "ruszała". Uszczelka głowicy jest metalowa, trójwarstwowa, i przy seryjnych śrubach które moim zdaniem sa bardziej podatne na rozciąganie wzdłużne, zakładanie ARP ma właśnie temu zapobiegac :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, to po co ta uszczelka i głowica mają się nie ruszać, jak nie po to, by nie utracić szczelności? Ja rozumiałem to tak, że szpilki służą takiemu zabezpieczeniu głowicy i uszczelki, by nie ruszając się nie doprawadzały do ubytków oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, to po co ta uszczelka i głowica mają się nie ruszać, jak nie po to, by nie utracić szczelności? Ja rozumiałem to tak, że szpilki służą takiemu zabezpieczeniu głowicy i uszczelki, by nie ruszając się nie doprawadzały do ubytków oleju.

 

Przemeq, ARP ma zabezpieczyć aby cisnienie sprężania nie dostawało się do układu chłodzenia, niezwykle rzadko spotyka sie aby olej , dostał sie do układu chłodzenia, lub był bezpośrednio spalany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael cieszę się, że dostarczyłem Ci radości :mrgreen:. Widzisz: jedni mają radość, że ktoś się nie zna na uszczelkach od silników, inni mają radość popijając drinka z parasolką w towarzystwie jakichś uroczych pań w eleganckim miejscu. Dla każdego na świecie jak widać jest miejsce :mrgreen:.

 

Dodam tylko, że dzięki takim jak ja, wiele firm może radośnie zarabiać kasę, gdyż totalna ignorancja ze strony klienta nie daje mu najmniejszej szansy na jakąkolwiek weryfikację jakości usług. Znam taką firmę, według której mój samochód od 31 maja powinien stać na trasie Ułęż-Warszawa z zatartym silnikiem. A on, złośliwiec jeden, jeździ. Jak mu nie wstyd sprzeciwiać się SPECJALISTOM, EKSPERTOM OD SILNIKÓW - takim, którzy na pewno wiedzą przed czym uszczelnia dana uszczelka :evil: ?!? Zaraz mu udzielę ostrej nagany :!: Mam nadzieję, że się wreszcie zepsuje, bo przecież wstyd będzie!

 

:mrgreen:

 

A żeby było na temat: szpilki ARP i tak po gwarancji zamontuję. Cokolwiek robią, albo czegokolwiek nie 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) A on, złośliwiec jeden, jeździ. Jak mu nie wstyd sprzeciwiać się SPECJALISTOM, EKSPERTOM OD SILNIKÓW :evil: ?!? Zaraz mu udzielę srogiej nagany :!:

 

:mrgreen:

idz lepiej sprawdz poziom oleju i ewentualnie dolej, ile potrzeba z tej cysterny, co stoi pod domem :razz: :mrgreen::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz: jedni mają radość, że ktoś się nie zna na uszczelkach od silników, inni mają radość popijając drinka z parasolką w towarzystwie jakichś uroczych pań w eleganckim miejscu. Dla każdego na świecie jak widać jest miejsce .

:mrgreen::mrgreen: to sie nadaje do Konfesjonalu :twisted:

Dodam tylko, że dzięki takim jak ja, wiele firm może radośnie zarabiać kasę, gdyż totalna ignorancja ze strony klienta nie daje mu najmniejszej szansy na jakąkolwiek weryfikację jakości usług.

moj stary silnik wciaz sie jeszcze nie skonczyl, a przy normalniejszej jezdzie pali jeszcze mniej, niz 0,5l/1000 oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze w temacie silników 2.5T , pisałem w tamtym wątku który jest zamkły, że sprawdze działanie urządzenia do pomiaru zawartości CO2 w płynie.

Zrobiłem kilkanaście pomiarów, w różnych samochodach ( nie tylko Subaru) i moge stwierdzić że działa :cool: Jezeli jest uszkodzona uszczelka, rzeczywiście pokazuje to dość wyraźnie. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze w temacie silników 2.5T , pisałem w tamtym wątku który jest zamkły, że sprawdze działanie urządzenia do pomiaru zawartości CO2 w płynie.

Zrobiłem kilkanaście pomiarów, w różnych samochodach ( nie tylko Subaru) i moge stwierdzić że działa :cool: Jezeli jest uszkodzona uszczelka, rzeczywiście pokazuje to dość wyraźnie. :cool:

 

ja tez robilem kilka pomiarow i dziala. nawet mam filmik z pomiaru :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, z tego, co piszesz, wreszcie mi się składa, jak to w płynie chłodzącym widać czy uszczelka jest... yyy... tego... o, mam: uszkodzona :mrgreen:.

 

Czyli ten wątek spełnia swoją funkcję edukacyjną 8).

 

jak co2 dostaje sie do ukladu chlodzenia to znaczy, ze uszczelka papa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niespelna 2k km. zdaje mi sie nawet, ze troche oleju przybylo. nadmiar oddam Przemkowi, na pewno przyda mu sie :twisted:

 

jak mu bedziesz nadmiar oddawał nie zapomnij przcedzić przez sitko, aby opiłki z zużytych panewek zatrzymac :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...