Jump to content
Sign in to follow this  
Przemeq

Moje doświadczenia z BEZAWARYJNOŚCIĄ silnika 2._ T subaru...

Recommended Posts

A czy w EJ201 i EJ20G tłok jest taki sam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pablonas, raczej nie sądzę

Share this post


Link to post
Share on other sites
pablonas, raczej nie sądzę

Gdyż ponieważ w EJ20G jest natrysk oleju na denko a w EJ201 nie?

 

Ale jak rozumiem nadwymiarowe tłoki są bez problemu dostępne zarówno do EJ20G jak i EJ201?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pablonas, Ej201 nigdy się nie interesowałem, ale nie spodziewam się wielkich problemów, EJ 20G ma płaskie denko tłoka i niską kompresję stosunkowo, większość EJ20G które można spotkać nie ma natrysku tylko wczesne "A-grupowe".

Share this post


Link to post
Share on other sites
tylko wczesne "A-grupowe".

Jak wczesne? Tylko Legacy? Czy jest szansa, że w GT94 też jeszcze mam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niektóre GT94, ale Ej20G to też 97 i 98

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niektóre GT94

Można bez rozbiórki dowiedzieć się które?

Ej20G to też 97 i 98

Zdarzały się w GT z tych roczników EJ20G :?: :shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystkie GT do MY99 mają oznaczenie silnika EJ20G.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wszystkie GT do MY99 mają oznaczenie silnika EJ20G.

To ja już nic nie rozumiem :???: Myślałem, że EJ20G = półzamknięty blok = ->1996

1996 -> blok otwarty

 

 

W każdym razie dzięki Az za cierpliwość :mrgreen:

 

Przemeq mógłbyś dać Azowi "pomuka" ? :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

pablonas, To źle myślaleś, EJ20G mają oznaczenie EU/UK turbo 93-98. W tym się mieszczą conamniej 3 różniące się silniki.

 

 

Ja chyba nie chce "pomuka" od Przemeq.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest szansa dowiedzieć się bez rozbiórki co mam konkretnie pod maską?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można spróbowac, daj VIN.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może pójdźmy na PW. Jeszcze się okaże, że mam budę z 1,8 GL FWD automat i po co mi taka reklama? :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

pablonas, mnie to naprawdę wszystko jedno.

 

 

BTW: co to za różnica czy w starym skatowanym aucie siedzi półzamknięty czy otwarty blok? Jak i tak ma starego typu uszczelki pod głowicami a nie metalowe i odlewane tłoki któe mają ileś tam lat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z chorej ciekawości :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
a nowe uszczelki i ARP maja wiele wspolnego z braniem oleju? pytam powaznie.

 

To poważnie odpowiem: tak. Zabezpieczają silnik przed wypluciem uszczelek, a więc przed utratami oleju przez wyplute uszczelki.

Przemeq, troszkę pokręciłeś :mrgreen: ARP nie maja generalnie nic wspólnego z zużyciem oleju.

one generalnie w lepszy sposób zabezpieczaja głowice i uszczelke aby sie nie "ruszała". Uszczelka głowicy jest metalowa, trójwarstwowa, i przy seryjnych śrubach które moim zdaniem sa bardziej podatne na rozciąganie wzdłużne, zakładanie ARP ma właśnie temu zapobiegac :cool:

podpinam sie pod ten temat bo o 2,5 juz nie ma ...

a mam pytanie o grubosc uszczelki - bede kupowal i jest informacja ze mam podac grubosc uszczelki :?: , jaka powinna byc ? no chyba ze czegos nie zrozumiałem ... :roll: i nie ma to znaczenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale chdozi o grubośc seryjnej czy jakiejś innej? Są bardzo różne zależnie od tego jaką kompresję chce budujący silnik, jakie ma tloki itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
a nowe uszczelki i ARP maja wiele wspolnego z braniem oleju? pytam powaznie.

 

To poważnie odpowiem: tak. Zabezpieczają silnik przed wypluciem uszczelek, a więc przed utratami oleju przez wyplute uszczelki.

Przemeq, troszkę pokręciłeś :mrgreen: ARP nie maja generalnie nic wspólnego z zużyciem oleju.

one generalnie w lepszy sposób zabezpieczaja głowice i uszczelke aby sie nie "ruszała". Uszczelka głowicy jest metalowa, trójwarstwowa, i przy seryjnych śrubach które moim zdaniem sa bardziej podatne na rozciąganie wzdłużne, zakładanie ARP ma właśnie temu zapobiegac :cool:

podpinam sie pod ten temat bo o 2,5 juz nie ma ...

a mam pytanie o grubosc uszczelki - bede kupowal i jest informacja ze mam podac grubosc uszczelki :?: , jaka powinna byc ? no chyba ze czegos nie zrozumiałem ... :roll: i nie ma to znaczenia

 

jeżeli kupujesz seryjna to podajesz VIN i wychodzi jeden rodzaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Imprezie G11 EJ257 jest tylko jeden rodzaj seryjnych uszczelek

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

jeżeli kupujesz seryjna to podajesz VIN i wychodzi jeden rodzaj

 

W Imprezie G11 EJ257 jest tylko jeden rodzaj seryjnych uszczelek

ale te chyba nie sa seryjne

uszczelka

Share this post


Link to post
Share on other sites

imgw, uszczelki Cometic do 2.5T są wszystkie grubsze niż seria.

Share this post


Link to post
Share on other sites
imgw, uszczelki Cometic do 2.5T są wszystkie grubsze niż seria.

ok, ale jaka grubosc mam im podac ze mnie interesuje ? ( takie info jest na 1 stonie- podac rodzaj silnika i grubosc)

na dole opisu jest 0,040 - taka bedzie dobra ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

0,040 da stopień sprężania rzędu 8:1

Share this post


Link to post
Share on other sites
0,040 da stopień sprężania rzędu 8:1

 

czyli bedzie ok ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK do czego? Osoba budująca silnik inieseryjny chyba powinna wiedziecjaki chce stopień sprężania i parametry uzyskać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...