Jump to content
Sign in to follow this  
Przemeq

Moje doświadczenia z BEZAWARYJNOŚCIĄ silnika 2._ T subaru...

Recommended Posts

Panowie na temat proszę :idea: :!:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po troszę to nie ma się czemu dziwić,że na temat awaryjności silnika 2,5 T piszą osoby,które takiego nie mają.Nie mają , bo im się ta awaryjność nie podoba.Osobiście też mam wielkie opory aby nabyć samochód z taką jednostką w czym chyba odosobniony nie jestem czytając forum.

To,że juz w serwisach stoją uszkodzone MY08 uważam,że jest kompromitujące.

 

No cóż gdyby jeździli jak innymi samochodami to może by awarii nie było.Tylko,że wtedy można właśnie kupic te inne bezawaryjne,często tańsze samochody.A jak się kupuje auto z określonymi parametrami i eksploatuje zgodnie z zaprojektowaniem to powinno ono wytrzymać tą eksploatację.A tak nie jest.

 

Samochód.Subaru,które pokazało w rajdach to co najlepsze powinno z zasady być wytrzymałe.Nawet kalkulując,że pewne elementy powinny się psuć bo firma więcej zarabia na serwisie niż na nowych autach(każda firma) to wady konstrukcyjne, a zapewne o te tutaj chodzi nie powinny mieć miejsca.

Przyjemność z jazdy owszem ale nie może być ona wynagrodzeniam za mankamenty 2,5L.W końcu jest cała masa samochodów którymi miło się jeździ od niskich obrotów z różnymi TD na czele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To,że juz w serwisach stoją uszkodzone MY08 uważam,że jest kompromitujące.

Pozostaje kwestia, ile ich rzeczywiście stoi w serwisie z powodu tej wady konstrukcyjnej, a ile kiedyś takich aut 'jednorocznych' stało w serwisach (tudzież aut starszych, ewentualnie porównując przebieg).

Chodzi mi tutaj o konkretne dane, liczby, konkretnych użytkowników. To tylko pozwoli na ocenę tej sytuacji, a nie tworzenie kolejnych forumowych legend (np. dotyczących spawania GTeka przy okazji przekładki :razz: ).

Oczywiście nie twierdzę, że tak nie jest, kolega Azrael kiedyś przedstawił listę mu znanych przypadków. Chodzi o taką 'ogólnopolską' listę, ale takiej pewnie nie ujrzymy bo to tajemnica producenta/importera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego forumowy.Mylic się jest rzecza ludzką.O spawaniu grodzi czytałem na forum,widocznie cos pokręciłem.Widząc robotę blacharza także poszedłem na skróty we wnioskach a i oglądając grodzie w autach widziałem,że nie sa symetryczne w znaczeniu nie technicznym. OKazało się,że owszem robota blacharska jest,ale ściana jest symetryczna i nie taki diabeł starszny.

 

Silnik 2,5L prawdopodobnie został zrobiony z 2,0 aby na amerykańskim rynku spełnić wymogi ekologii.Zmniejszono zarówno płaszcz wodny chłodzenia jak też pojemność układy smarowania z 4,5-4,3 L (z tego co wiem). Prawdopodobnie dołączyły się także inne zjawiska termiczne,mechaniczne przy tej zmianie.Dodatkowo zamiast lepszych tłoków jak w wersji 2,0 zastosowano tańsze.A ile stoi MY08 uszkodzonych - za dużo,tyle wiadomo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A jak się kupuje auto z określonymi parametrami i eksploatuje zgodnie z zaprojektowaniem to powinno ono wytrzymać tą eksploatację.A tak nie jest.

Tzn jak powinno się eksploatować takie auto - do jakiej eksploatacji zostało zaprojektowane? Wolę wiedzieć przed zakupem. :oops:

 

Samochód.Subaru,które pokazało w rajdach to co najlepsze powinno z zasady być wytrzymałe.

Taaak, a francuzy od czasu sukcesów też stały się zabójczo wytrzymałe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A ile stoi MY08 uszkodzonych - za dużo,tyle wiadomo.

Co do ilości uszkodzonych MY08, przydałaby się lista itd, żeby jak sam mówisz nie iść na skróty we wnioskach/nie wyciągać pochopnych wniosków itd. Analogicznie przydałoby się skatalogowanie usterek w latach poprzednich 07/06/05 itd. Bez czegoś takiego wszelkie narzekanie jest bezzasadne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A jak się kupuje auto z określonymi parametrami i eksploatuje zgodnie z zaprojektowaniem to powinno ono wytrzymać tą eksploatację.A tak nie jest.

Tzn jak powinno się eksploatować takie auto - do jakiej eksploatacji zostało zaprojektowane? Wolę wiedzieć przed zakupem. :oops:

 

Autobus to nie jest.Samochód dostawczy to nie jest. O kurde ma silnik turbo i napęd na cztery koła , może to jest do zapierdzielania ???

 

Jacy są konkurenci Subaru w segmencie ?

Evo,RS4,S4,Porsche4S- co jeszcze ? Są bardziej czy mniej awaryjne ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
RS4,S4,Porsche4S

 

To nie jest segment Subaru,szczególnie Porsche.

Share this post


Link to post
Share on other sites
RS4,S4,Porsche4S

 

To nie jest segment Subaru,szczególnie Porsche.

 

A dlaczego nie ??? Z handlowego punktu widzenia a nie dlatego,ze Mitsu z Subaru cieło się w rajdach.

 

To sa szybkie samochody z napędem na 4 koła w okolicy 150-200tys. nowe bądź używane.To jest ten segment . W tym segmencie nie będzie może BMW Xdrive czy Merc 4matic- czyli luksusowe limuzyny.Ale może dało by się dokoptowac coś jeszcze innego na siłe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jacky X, to ja poproszę nówkę sztukę nieśmiganą z salonu PORSCHE w cenie nowego Forestera.

Dlatego to nie jest ten sam segment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jacy są konkurenci Subaru w segmencie ?

Evo,RS4,S4,Porsche4S- co jeszcze ? Są bardziej czy mniej awaryjne ?

 

Z Evo się zgodzę, ale reszta nie bardzo - nie ta kasa!

Jak już koniecznie musi być Audi to S3 - też kompakt i pieniądze podobne. Poza tym np. Golf R32 itp auta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jacky X, to ja poproszę nówkę sztukę nieśmiganą z salonu PORSCHE w cenie nowego Forestera.

Dlatego to nie jest ten sam segment.

 

Przewidziałem ten agument i dlatego napisałem o używanych.Nie śledzę rynku Porsche ale chyba za "2 ZŁOTÓWY" się kupi używane. A to jest cena MY08 nówki, z wymianą elementów silnika,wydechem,remapem i coś tam jeszcze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jacky X, no właśnie. A samochody są z tego samego segmentu, gdy spełniają warunki, które wcześniej wymieniłeś, plus, nowe - w salonie kosztują zbliżone pieniądze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autobus to nie jest.Samochód dostawczy to nie jest. O kurde ma silnik turbo i napęd na cztery koła , może to jest do zapierdzielania ???

 

AWD ma nawet mój N/A, ale nie dodaje mu to więcej zapierdzielanowaności. Turbina jest w sporej ilości diesli. Nawet więcej -większość z tych subaraków wygląda jak wersja WRC. Ale ma z nimi tyle wspólnego ile mój 205 XS z 205 T16 (OIDP drzwi i lusterka). :razz:

 

Zgadzam się, jest szybkie, pozwala szybko jeździć, ale rajdówka to nie jest - i wkurza mnie, gdy ktoś myśli, że jak subaru (a jeszcze nie daj Boże z dziura na masce) to już rajdówka. I, że jak STI to już do katowania. Na złość, kupię sobie takiego na emeryturę, do nowego kapelusza. :razz:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...