Skocz do zawartości

Moje doświadczenia z BEZAWARYJNOŚCIĄ silnika 2._ T subaru...


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że dogłębnie omówiliśmy temat trwałości/awaryjności silników 2.5T, zapraszam tu do podzielenia się informacjami o trwałości silników 2.0T.

 

Wydmuchuje uszczelki?

Psują się tłoki/cylindry?

A może dzieje się coś innego...?

 

Podzielcie się swoimi historiami, bo jestem bardzo ciekaw, czy faktycznie 2.0T są takie bezawaryjne i pancerne 8).

 

(Ot, taki temat zastępczy, jak już nie ma co o Mistrzostwach Europy pisać :mrgreen:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy faktycznie 2.0T są takie bezawaryjne i pancerne .

 

nie katowany 2,0T po remapie jest super :!:

 

zużycie oleju na dystansie 20.000 (3 wymiany oleju) wyniosło jedną dolewkę 0,2L :mrgreen:

 

[ Dodano: Pią Cze 13, 2008 4:29 pm ]

A może dzieje się coś innego...?

 

no jeździ, jeździ, jeździ.... nuda na maksa :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nic nie stuka...... :?: :shock: ...

 

Mnie czasem stukają okulary w schowku :mrgreen: , poza tym wszystko jak najbardziej OK. Olej bierze tylko po trasie przy predkości 200 +, po mieście nic a nic. Między wymianami wychodzi mniej więcej 1.0 l. Przebieg 74 kkm, wydech przelot po remapie i ma się dobrze - oby tak dalej :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy temat znowy nie na temat.

 

Nie do końca - na szczęście nam właścicielom 2.0T nie udzielił się klimat z wątku o awaryjności 2.5T. Powiem Ci Juli, że akurat mam dobre porównanie między silnikami dlatego, że mój ojciec jest szczęśliwym posiadaczem WRX-a 2.5T i jakoś ta psychologia tłumu go nie dopadła, a muszę dodać, że jest wymagającym i dociekliwym użytkownikiem tego auta. Kilka usterek udało mu się wynaleźć ale akurat o silniku ma dobre zdanie i nie zmienił go po lekturze rzeczonego wątku. Wygląda na to, że zapowiada się wątek optymistyczny dla posiadaczy 2.0 :!:, a właścicielom 2.5 pewnie ukoi skołatane nerwy i pokaże że w końcu Subaru nie jest wcale takie złe :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój wyregulowany od nowości na 260 KM boski 2.0 T z okazji przejechanie bez awaryjnie już 190.000 km w nagrodę dostanie możliwość dobrze sie zagrzać w niedziele na Torze Poznań, podczas ALT-u. :lol: Będzie pił na zdrowie V-Power Racinga, pewno z 34 L na 100 Km :) No i na kaca w poniedziałek rano pewno będzie trzeba dolać 0,2 L oleju :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swoja droga - czy komus na forum wydmuchalo uszczelki w 2,0T? :wink:

Fakt faktem, ze najbardziej pancerne silnikowo to byly jednak turbodziadki i GT-ki z wczesnej produkcji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbodziadki

 

Te z EJ22 ;-)

 

Z EJ20 też jakoś jeździ. Oleju bierze tyle co na szmatce podczas sprawdzania zostanie.

Generalnie nuda, żadnych emocjii jak przy 2.5T.

Napompować można sporo i nic. Dalej nuda - żadna czerwona kontrolka nie świeci się.

Idiotoodporny...coś dla mnie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nasz GT94 z przebiegiem >260kkm miał taki myk, że raz jadąc do CH potrzebował 1l oleju. w drodze powrotnej nie potrzebował nic a wydawało mi sie, że jade tak samo :shock: za miesiąc taka sama sytuacja :shock: w te 1l z powrotem nic i co Wy na to??

 

dodam tylko, że w PL tak samo raz potrzebuje 0,2l na 1000km raz 1l nie starcza. nic a nic tego nie kumam. z rury nic nie kopci, pod samochodem plam nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Wydmuchuje uszczelki?

Psują się tłoki/cylindry?

A może dzieje się coś innego...? (...)

raczej nic z tych rzeczy...

afaik najczesciej spotykane problemy to panewki i tradycyjny Subarowski piston slap

 

u mnie przy przebiegu 114k km nic nie stuka, nic nie puka, na wolnych obrotach go prawie nie slychac, nie grzeje sie, oleju nie bierze (ale ja tam nie upalam :mrgreen: ), mam nadzieje, ze tak bedzie przynajmniej do jakichs 200k km (bo z innym japonskim turbodoladowanym silnikiem 2.0, w aucie, marki ktorego nie chce wymieniac, jest wlasnie tak :cool: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego podwórka

 

GT 95 130 kkm głównie treningów do RSMP bezawaryjnie

WRX STI RA 95 5 lat startów w RSMP silnikowo bezawaryjnie

WRX MY 05 ok 60 kkm usterka przegubu LPZewn z winy użytkownika (przegapiłem uszkodzoną przez kamień manszetę)

Żaden z wymienionych samochodów nie zużywał oleju od wymiany do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt faktem, ze najbardziej pancerne silnikowo to byly jednak turbodziadki i GT-ki z wczesnej produkcji :)

 

Potwierdzam, mam turboantyka i silnikczek spisuje się super. Jedyne co to miałem problemy z układem chłodzenia (pękające węże / chłodnica) co mogło by wskazywać na wydmuchanie uszczelki (pod głowicą, nie pod szybą ;) ), ale po wymianie chłodnicy, węży i termostatu jest już chyba ok, więc możliwe że winny był jedynie termostat - pozatym nie ma żadnych niepokojących objawów.

Ponadto odzywają się już szklanki około 4 tys po wymianie oleju - wypadało by je wymienić.

 

Mówi się że z czasem silnik traci nieco ps. Mój antyk już starutki, ale śmiga aż miło, mam wrażenie że seryjna moc cały czas się trzyma - ostatnio znajomy posiadający bmw5 V8 4,4 330 ps w automacie skusił mnie aby się zmieżyć na lotnisku na ćwiartke. I prawie go wziąłem (zabrakło dosłownie długości maski) a mam wrażenie że jakbym się mocniej postarał to by było po równo ;).

Zmierzam oczywiście do tego, że pomimo braku wykresów z hamowni mogę z czystym sumieniem stwierdzić że mój 2.0T w dalczym ciągu pracuje tak jak powinien :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...