Jump to content
Sign in to follow this  
Przemeq

Moje doświadczenia z BEZAWARYJNOŚCIĄ silnika 2._ T subaru...

Recommended Posts

Jako że dogłębnie omówiliśmy temat trwałości/awaryjności silników 2.5T, zapraszam tu do podzielenia się informacjami o trwałości silników 2.0T.

 

Wydmuchuje uszczelki?

Psują się tłoki/cylindry?

A może dzieje się coś innego...?

 

Podzielcie się swoimi historiami, bo jestem bardzo ciekaw, czy faktycznie 2.0T są takie bezawaryjne i pancerne 8).

 

(Ot, taki temat zastępczy, jak już nie ma co o Mistrzostwach Europy pisać :mrgreen:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
czy faktycznie 2.0T są takie bezawaryjne i pancerne .

 

nie katowany 2,0T po remapie jest super :!:

 

zużycie oleju na dystansie 20.000 (3 wymiany oleju) wyniosło jedną dolewkę 0,2L :mrgreen:

 

[ Dodano: Pią Cze 13, 2008 4:29 pm ]

A może dzieje się coś innego...?

 

no jeździ, jeździ, jeździ.... nuda na maksa :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zaskoczenie, myślałem że otwieram znany wcześniej wątek.

 

Mój antyk bierze około 1litra na 10000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
no jeździ, jeździ, jeździ.... nuda na maksa

 

I nic nie stuka...... :?: :shock: ...

AK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli już o zużyciu oleju w 2,0T piszecie to przez ostatnie 7tyś km mój mający 175kkm przebiegu GT zżarł ok 0,2L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój poprzedni, czyli 2.0T brał ok. 2 litrów oleju między przeglądami, tak poza tym nic się nigdy nie działo, żadnego grzania, żadnych dziwnych dźwięków. Po prostu marzenie :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
I nic nie stuka...... ...

 

przekładnia kierownicza na wyrypie :mrgreen:

 

 

 

coś hałasowało, strach mnie obleciał że panewki a się okazało że to sprężarka klimy :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
I nic nie stuka...... :?: :shock: ...

 

Mnie czasem stukają okulary w schowku :mrgreen: , poza tym wszystko jak najbardziej OK. Olej bierze tylko po trasie przy predkości 200 +, po mieście nic a nic. Między wymianami wychodzi mniej więcej 1.0 l. Przebieg 74 kkm, wydech przelot po remapie i ma się dobrze - oby tak dalej :!:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mnie czasem stukają okulary w schowku

 

 

cholera, o tej awarii zapomnialem zupelnie :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mnie czasem stukają okulary w schowku

 

mi też stukają ...

 

inni driverzy w głowę ... jak jade moim 2.0 T ....

 

sorki za ot ale nie mogłem się powstrzymać :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowy temat znowy nie na temat. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nowy temat znowy nie na temat.

 

Nie do końca - na szczęście nam właścicielom 2.0T nie udzielił się klimat z wątku o awaryjności 2.5T. Powiem Ci Juli, że akurat mam dobre porównanie między silnikami dlatego, że mój ojciec jest szczęśliwym posiadaczem WRX-a 2.5T i jakoś ta psychologia tłumu go nie dopadła, a muszę dodać, że jest wymagającym i dociekliwym użytkownikiem tego auta. Kilka usterek udało mu się wynaleźć ale akurat o silniku ma dobre zdanie i nie zmienił go po lekturze rzeczonego wątku. Wygląda na to, że zapowiada się wątek optymistyczny dla posiadaczy 2.0 :!:, a właścicielom 2.5 pewnie ukoi skołatane nerwy i pokaże że w końcu Subaru nie jest wcale takie złe :!:

Share this post


Link to post
Share on other sites

że mój ojciec jest szczęśliwym posiadaczem WRX-a 2.5T

 

A ktory rok i ile ma przejechane?? Jak mozesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne, że mogę - MY07 i 15 kkm. Wiem, że to nie to samo co 50 kkm ale daje głowę, że nawet po 50 kkm będzie OK - jak nie będzie to publicznie to odszczekam :razz: To nie pierwszy i na pewno nie ostatni Subarak w naszej rodzinie :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przemeq, chcesz sie zamienic? Bo ja sprzedaje swojego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój wyregulowany od nowości na 260 KM boski 2.0 T z okazji przejechanie bez awaryjnie już 190.000 km w nagrodę dostanie możliwość dobrze sie zagrzać w niedziele na Torze Poznań, podczas ALT-u. :lol: Będzie pił na zdrowie V-Power Racinga, pewno z 34 L na 100 Km :) No i na kaca w poniedziałek rano pewno będzie trzeba dolać 0,2 L oleju :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

swoja droga - czy komus na forum wydmuchalo uszczelki w 2,0T? :wink:

Fakt faktem, ze najbardziej pancerne silnikowo to byly jednak turbodziadki i GT-ki z wczesnej produkcji :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
swoja droga - czy komus na forum wydmuchalo uszczelki w 2,0T? :wink:

Sądzę że jeśli to jedynie z pod szyb :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

pumex1, nie bądź taki.Pociesz nieco Przemeqa.

Wszystkie Subaru są równie awaryjne co 2.5T.

Share this post


Link to post
Share on other sites
turbodziadki

 

Te z EJ22 ;-)

 

Z EJ20 też jakoś jeździ. Oleju bierze tyle co na szmatce podczas sprawdzania zostanie.

Generalnie nuda, żadnych emocjii jak przy 2.5T.

Napompować można sporo i nic. Dalej nuda - żadna czerwona kontrolka nie świeci się.

Idiotoodporny...coś dla mnie :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nasz GT94 z przebiegiem >260kkm miał taki myk, że raz jadąc do CH potrzebował 1l oleju. w drodze powrotnej nie potrzebował nic a wydawało mi sie, że jade tak samo :shock: za miesiąc taka sama sytuacja :shock: w te 1l z powrotem nic i co Wy na to??

 

dodam tylko, że w PL tak samo raz potrzebuje 0,2l na 1000km raz 1l nie starcza. nic a nic tego nie kumam. z rury nic nie kopci, pod samochodem plam nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(...) Wydmuchuje uszczelki?

Psują się tłoki/cylindry?

A może dzieje się coś innego...? (...)

raczej nic z tych rzeczy...

afaik najczesciej spotykane problemy to panewki i tradycyjny Subarowski piston slap

 

u mnie przy przebiegu 114k km nic nie stuka, nic nie puka, na wolnych obrotach go prawie nie slychac, nie grzeje sie, oleju nie bierze (ale ja tam nie upalam :mrgreen: ), mam nadzieje, ze tak bedzie przynajmniej do jakichs 200k km (bo z innym japonskim turbodoladowanym silnikiem 2.0, w aucie, marki ktorego nie chce wymieniac, jest wlasnie tak :cool: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z mojego podwórka

 

GT 95 130 kkm głównie treningów do RSMP bezawaryjnie

WRX STI RA 95 5 lat startów w RSMP silnikowo bezawaryjnie

WRX MY 05 ok 60 kkm usterka przegubu LPZewn z winy użytkownika (przegapiłem uszkodzoną przez kamień manszetę)

Żaden z wymienionych samochodów nie zużywał oleju od wymiany do wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt faktem, ze najbardziej pancerne silnikowo to byly jednak turbodziadki i GT-ki z wczesnej produkcji :)

 

Potwierdzam, mam turboantyka i silnikczek spisuje się super. Jedyne co to miałem problemy z układem chłodzenia (pękające węże / chłodnica) co mogło by wskazywać na wydmuchanie uszczelki (pod głowicą, nie pod szybą ;) ), ale po wymianie chłodnicy, węży i termostatu jest już chyba ok, więc możliwe że winny był jedynie termostat - pozatym nie ma żadnych niepokojących objawów.

Ponadto odzywają się już szklanki około 4 tys po wymianie oleju - wypadało by je wymienić.

 

Mówi się że z czasem silnik traci nieco ps. Mój antyk już starutki, ale śmiga aż miło, mam wrażenie że seryjna moc cały czas się trzyma - ostatnio znajomy posiadający bmw5 V8 4,4 330 ps w automacie skusił mnie aby się zmieżyć na lotnisku na ćwiartke. I prawie go wziąłem (zabrakło dosłownie długości maski) a mam wrażenie że jakbym się mocniej postarał to by było po równo ;).

Zmierzam oczywiście do tego, że pomimo braku wykresów z hamowni mogę z czystym sumieniem stwierdzić że mój 2.0T w dalczym ciągu pracuje tak jak powinien :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...