Skocz do zawartości

Moje doświadczenia z BEZAWARYJNOŚCIĄ silnika 2._ T subaru...


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

ale te chyba nie sa seryjne

slyszalem niepochlebne opinie o Cometic. Mam wrazenie, ze o ile silnik jest budowany jako seryjny, ale "z potencjalem", to lepiej mimo wszystko zalozyc OEM uszczelki.

 

Zgadzam sie, jak weźmiesz do ręki Cometica i seryjną , widać na " oko" mniejsze otwory do płaszcza wodnego, i mój mechanik miał pewne obiekcje czy aby napewno jest lepsza jak sie reklamują :cool:

Po za tym w pewnym aucie montowaliśmy je, bo kilent sobie sam zamówił i przywiózł, i w przyszłym tygodniu będziemy weryfikowac czy ich nie wydmuchało (STI 06 ) , bo mamy pewne podejrzenia :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK do czego? Osoba budująca silnik inieseryjny chyba powinna wiedziecjaki chce stopień sprężania i parametry uzyskać?

Az gdybym posiadal taka wiedze to bym nie pytal :razz: :wink:

 

 

slyszalem niepochlebne opinie o Cometic. Mam wrazenie, ze o ile silnik jest budowany jako seryjny, ale "z potencjalem", to lepiej mimo wszystko zalozyc OEM uszczelki.

ok, czyli OEM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba nie chce "pomuka" od Przemeq.

 

Za późno :mrgreen:. Pomogłeś mi w tym wątku bardzo...

 

 

 

 

...szczególnie zrozumieć, co w życiu ważne :mrgreen:.

 

PS I znów jest mowa o tym, że uszczelki "wydmuchało". A mnie tu zjechali za określenie "wypluło" :roll:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli sruba i szpilka to dal Was to samo ....

 

 

Adam., cos tak szybko uciekl wczoraj z ralllysprintu? Minelo Cie najlepsze :mrgreen:

 

ucieklem szybko bo mialem inne zajecia, a co mnie ominelo ?

 

jezdziles wczoraj ? bo nie widzialem ani Ciebie ani auta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto stalo i sie lansowalo na poboczu, mignales mi przez chwile a potem juz Cie nie widzialem.

 

przyjechal jaki nacpany oszolom Suzuki Baleno i pokazywal co potrafi :) odwalajac altoneny i nawroty na recznym w normalnym (a nawet natezonym ruchu ulicznym jak na ta godzine) przy okazji tych popisow rozwalil jakiejs kobitce lusterko w Yarisie - na szczescie zjawili sie dzielni Strazacy Miejscy, ktorzy nie bardzo chcieli dac wiare mlodziezy spedazjacej czas na upalaniu aut pomiedzy slupkami - do czasu az rzeczony AS kierownicy wykonal efektowny slajdo-nawrot tuz przed maska ich Transita (chwile wczesniej znikl nam z pola widzenia). Po lekkiej szarpaninie, ktorej to o malo jeden ze Strazakow nie przyplacil zyciem (serio) i interwencji kibicow RS udalo sie ocalic Strozow Prawa przed rozwscieczonym rajdowcem. :mrgreen:

 

Coraz ciekawiej na tych RS - ponoc w ubieglym tygodniu byl jakis mistrz "arab driftu" co mu nie wydala Alfa i przydzwonil w slupek (na jego nieszczescie betonowy :mrgreen: )

 

ps.

sorry za OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

afaik najczesciej spotykane problemy to panewki i tradycyjny Subarowski piston slap

 

Jak to w koncu jest z tym piston slapem, czy go slychac non-stop, czy tylko po rozruchu zimnego silnika :?:

 

A to juz zalezy od zaawansowania zjawiska :-) Typowo cichnie/niknie po rozgrzaniu. Ale jak luz wzrosnie do ~0.1mm,

to juz slychac (choc ciszej) nawet na cieplym.

 

Leszek

 

Czy można jakoś zapobiegać, by zjawisko nie "rozprzestrzreniało" się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto stalo i sie lansowalo na poboczu, mignales mi przez chwile a potem juz Cie nie widzialem.

 

przyjechal jaki nacpany oszolom Suzuki Baleno i pokazywal co potrafi :) odwalajac altoneny i nawroty na recznym w normalnym (a nawet natezonym ruchu ulicznym jak na ta godzine) przy okazji tych popisow rozwalil jakiejs kobitce lusterko w Yarisie - na szczescie zjawili sie dzielni Strazacy Miejscy, ktorzy nie bardzo chcieli dac wiare mlodziezy spedazjacej czas na upalaniu aut pomiedzy slupkami - do czasu az rzeczony AS kierownicy wykonal efektowny slajdo-nawrot tuz przed maska ich Transita (chwile wczesniej znikl nam z pola widzenia). Po lekkiej szarpaninie, ktorej to o malo jeden ze Strazakow nie przyplacil zyciem (serio) i interwencji kibicow RS udalo sie ocalic Strozow Prawa przed rozwscieczonym rajdowcem. :mrgreen:

 

Coraz ciekawiej na tych RS - ponoc w ubieglym tygodniu byl jakis mistrz "arab driftu" co mu nie wydala Alfa i przydzwonil w slupek (na jego nieszczescie betonowy :mrgreen: )

 

ps.

sorry za OT

 

 

LOL, jakiegos w alfie matadora widzialem tez kiedys na rsie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam cometica i nie narzekam, nie wiem czy to ma znaczenie ale wszystko bylo zlone na srubach ARP

 

Ty masz blok 2,5 czy 2.0 ?

 

Od wczoraj jest w posiadaniu STI06 w którym montowaliśmy uszczelki Cometic, auto zrobiło 3 tys. km i wydmuchało je , pomimo śrub ARP :evil:

Moim i mechaników zdaniem, otwory do płaszcza wodnego w uszczelce nie powinny byc mniejsze od otworów w uszczelce.

Nie wiem jak jest z uszczelkami do 2.0 , ale w 2.5 jest tak napewno :roll:

 

[Carfit, tu Przemeq - przeniosłem dalszą część Twojej wypowiedzi do oddzielnego wątku

 

Uprasza się Forumowiczów o dyskusję na ten temat właśnie tam - oto link: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=118535 ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Trochę informacji zza oceanu.

 

To: All Subaru Dealers

From: Subaru of America, Inc.

Date: August 13, 2008

Re: WVE-15 ECM Reprogramming Service Program

2008 Impreza WRX STI

SOA has initiated a Service Program (WVE-15) to reprogram the Engine Control Module (ECM)

on certain 2008MY Impreza WRX STI vehicles.

Under certain harsh driving patterns, specifically when repeatedly or continuously operating the

engine above the “red-line” (RPM above 6,700), abnormal combustion could occur resulting in

serious internal engine damage in the form of broken piston ring lands. This abnormal

combustion condition is the result of an “over lean” fuel mixture caused by a combination of fuel

cut activation and high turbo boost. To prevent this condition from occurring, Subaru has

developed a modification to the Engine Control Module software logic that will improve

combustion management above “red-line” engine speed. This revised logic will not adversely

affect peak vehicle performance.

 

http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=1577471

 

Generalnie chodzi o to, że jak się ostro pałuje STI MY'08 powyżej czerwonej kreski, trzeba się liczyć z potencjalną awarią. Tak jak by to była dla kogoś nowość... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...