Jump to content
Sign in to follow this  
Przemeq

Moje doświadczenia z BEZAWARYJNOŚCIĄ silnika 2._ T subaru...

Recommended Posts

ale te chyba nie sa seryjne

slyszalem niepochlebne opinie o Cometic. Mam wrazenie, ze o ile silnik jest budowany jako seryjny, ale "z potencjalem", to lepiej mimo wszystko zalozyc OEM uszczelki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 600 konnym dragu seryjne dawały radę ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W 600 konnym dragu seryjne dawały radę

no wlasnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

bo seryjne sa ok. a to ze na seryjnych szpilkach je wydmuchuje to inna para kaloszy

Share this post


Link to post
Share on other sites
ale te chyba nie sa seryjne

slyszalem niepochlebne opinie o Cometic. Mam wrazenie, ze o ile silnik jest budowany jako seryjny, ale "z potencjalem", to lepiej mimo wszystko zalozyc OEM uszczelki.

 

Zgadzam sie, jak weźmiesz do ręki Cometica i seryjną , widać na " oko" mniejsze otwory do płaszcza wodnego, i mój mechanik miał pewne obiekcje czy aby napewno jest lepsza jak sie reklamują :cool:

Po za tym w pewnym aucie montowaliśmy je, bo kilent sobie sam zamówił i przywiózł, i w przyszłym tygodniu będziemy weryfikowac czy ich nie wydmuchało (STI 06 ) , bo mamy pewne podejrzenia :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites
OK do czego? Osoba budująca silnik inieseryjny chyba powinna wiedziecjaki chce stopień sprężania i parametry uzyskać?

Az gdybym posiadal taka wiedze to bym nie pytal :razz: :wink:

 

 

slyszalem niepochlebne opinie o Cometic. Mam wrazenie, ze o ile silnik jest budowany jako seryjny, ale "z potencjalem", to lepiej mimo wszystko zalozyc OEM uszczelki.

ok, czyli OEM

Share this post


Link to post
Share on other sites
Az gdybym posiadal taka wiedze to bym nie pytal

 

 

To napisz coś jaki silnik, jakie parametry, dlaczego takie uszczelki to można coś poradzić. Do głowic STI 2.5 z blokiemm STI 2.5 to raczej tej najcieńsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja chyba nie chce "pomuka" od Przemeq.

 

Za późno :mrgreen:. Pomogłeś mi w tym wątku bardzo...

 

 

 

 

...szczególnie zrozumieć, co w życiu ważne :mrgreen:.

 

PS I znów jest mowa o tym, że uszczelki "wydmuchało". A mnie tu zjechali za określenie "wypluło" :roll:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
a to ze na seryjnych szpilkach je wydmuchuje to inna para kaloszy
chyba srubach - ale ja tam sie nie znam :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
a to ze na seryjnych szpilkach je wydmuchuje to inna para kaloszy
chyba srubach - ale ja tam sie nie znam :mrgreen:

 

a jaka jest miedzy nimi roznica ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedne to szpilki + nakrętki drugie to śruby, ale czy to ma znaczenie jak zwał? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jedne to szpilki + nakrętki drugie to śruby, ale czy to ma znaczenie jak zwał? ;)

 

ja o tym wiem ale jak juz wchodzimy w szczegoly...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli sruba i szpilka to dal Was to samo ....

 

 

Adam., cos tak szybko uciekl wczoraj z ralllysprintu? Minelo Cie najlepsze :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
jesli sruba i szpilka to dal Was to samo ....

 

 

Adam., cos tak szybko uciekl wczoraj z ralllysprintu? Minelo Cie najlepsze :mrgreen:

 

ucieklem szybko bo mialem inne zajecia, a co mnie ominelo ?

 

jezdziles wczoraj ? bo nie widzialem ani Ciebie ani auta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

auto stalo i sie lansowalo na poboczu, mignales mi przez chwile a potem juz Cie nie widzialem.

 

przyjechal jaki nacpany oszolom Suzuki Baleno i pokazywal co potrafi :) odwalajac altoneny i nawroty na recznym w normalnym (a nawet natezonym ruchu ulicznym jak na ta godzine) przy okazji tych popisow rozwalil jakiejs kobitce lusterko w Yarisie - na szczescie zjawili sie dzielni Strazacy Miejscy, ktorzy nie bardzo chcieli dac wiare mlodziezy spedazjacej czas na upalaniu aut pomiedzy slupkami - do czasu az rzeczony AS kierownicy wykonal efektowny slajdo-nawrot tuz przed maska ich Transita (chwile wczesniej znikl nam z pola widzenia). Po lekkiej szarpaninie, ktorej to o malo jeden ze Strazakow nie przyplacil zyciem (serio) i interwencji kibicow RS udalo sie ocalic Strozow Prawa przed rozwscieczonym rajdowcem. :mrgreen:

 

Coraz ciekawiej na tych RS - ponoc w ubieglym tygodniu byl jakis mistrz "arab driftu" co mu nie wydala Alfa i przydzwonil w slupek (na jego nieszczescie betonowy :mrgreen: )

 

ps.

sorry za OT

Share this post


Link to post
Share on other sites
afaik najczesciej spotykane problemy to panewki i tradycyjny Subarowski piston slap

 

Jak to w koncu jest z tym piston slapem, czy go slychac non-stop, czy tylko po rozruchu zimnego silnika :?:

 

A to juz zalezy od zaawansowania zjawiska :-) Typowo cichnie/niknie po rozgrzaniu. Ale jak luz wzrosnie do ~0.1mm,

to juz slychac (choc ciszej) nawet na cieplym.

 

Leszek

 

Czy można jakoś zapobiegać, by zjawisko nie "rozprzestrzreniało" się?

Share this post


Link to post
Share on other sites
auto stalo i sie lansowalo na poboczu, mignales mi przez chwile a potem juz Cie nie widzialem.

 

przyjechal jaki nacpany oszolom Suzuki Baleno i pokazywal co potrafi :) odwalajac altoneny i nawroty na recznym w normalnym (a nawet natezonym ruchu ulicznym jak na ta godzine) przy okazji tych popisow rozwalil jakiejs kobitce lusterko w Yarisie - na szczescie zjawili sie dzielni Strazacy Miejscy, ktorzy nie bardzo chcieli dac wiare mlodziezy spedazjacej czas na upalaniu aut pomiedzy slupkami - do czasu az rzeczony AS kierownicy wykonal efektowny slajdo-nawrot tuz przed maska ich Transita (chwile wczesniej znikl nam z pola widzenia). Po lekkiej szarpaninie, ktorej to o malo jeden ze Strazakow nie przyplacil zyciem (serio) i interwencji kibicow RS udalo sie ocalic Strozow Prawa przed rozwscieczonym rajdowcem. :mrgreen:

 

Coraz ciekawiej na tych RS - ponoc w ubieglym tygodniu byl jakis mistrz "arab driftu" co mu nie wydala Alfa i przydzwonil w slupek (na jego nieszczescie betonowy :mrgreen: )

 

ps.

sorry za OT

 

 

LOL, jakiegos w alfie matadora widzialem tez kiedys na rsie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam cometica i nie narzekam, nie wiem czy to ma znaczenie ale wszystko bylo zlone na srubach ARP

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja mam cometica i nie narzekam, nie wiem czy to ma znaczenie ale wszystko bylo zlone na srubach ARP

 

Ty masz blok 2,5 czy 2.0 ?

 

Od wczoraj jest w posiadaniu STI06 w którym montowaliśmy uszczelki Cometic, auto zrobiło 3 tys. km i wydmuchało je , pomimo śrub ARP :evil:

Moim i mechaników zdaniem, otwory do płaszcza wodnego w uszczelce nie powinny byc mniejsze od otworów w uszczelce.

Nie wiem jak jest z uszczelkami do 2.0 , ale w 2.5 jest tak napewno :roll:

 

[Carfit, tu Przemeq - przeniosłem dalszą część Twojej wypowiedzi do oddzielnego wątku

 

Uprasza się Forumowiczów o dyskusję na ten temat właśnie tam - oto link: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=118535 ]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Carfit - może wydzielę ten Twój post?

a Taroxie byla juz bardzo dawno porzadna dyskusja, min. z udzialem Shodana. chyba w temacie o hamulcach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę informacji zza oceanu.

 

To: All Subaru Dealers

From: Subaru of America, Inc.

Date: August 13, 2008

Re: WVE-15 ECM Reprogramming Service Program

2008 Impreza WRX STI

SOA has initiated a Service Program (WVE-15) to reprogram the Engine Control Module (ECM)

on certain 2008MY Impreza WRX STI vehicles.

Under certain harsh driving patterns, specifically when repeatedly or continuously operating the

engine above the “red-line” (RPM above 6,700), abnormal combustion could occur resulting in

serious internal engine damage in the form of broken piston ring lands. This abnormal

combustion condition is the result of an “over lean” fuel mixture caused by a combination of fuel

cut activation and high turbo boost. To prevent this condition from occurring, Subaru has

developed a modification to the Engine Control Module software logic that will improve

combustion management above “red-line” engine speed. This revised logic will not adversely

affect peak vehicle performance.

 

http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=1577471

 

Generalnie chodzi o to, że jak się ostro pałuje STI MY'08 powyżej czerwonej kreski, trzeba się liczyć z potencjalną awarią. Tak jak by to była dla kogoś nowość... :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze niby odcina paliwo, a wciaz laduje powietrze.. ale zdaje sie chyba to nie jest wystarczajacy powod do zubozonej mieszanki, bo wtedy by mieszanki juz nie bylo. Musi nie odcinac paliwa zupelnie, tylko czesciowo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zrobilem swoim 2,0 jakies 5k km i nie wzial przyslowiowego grama oleju. mam 2l w zapasie Motula na dolewki, nowy, ale chyba oddam Przemkowi, bo u mnie sie zmarnuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nie wzial przyslowiowego grama oleju

Może ubytki uzupełnia płyn chłodniczy? :razz:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ale chyba oddam Przemkowi, bo u mnie sie zmarnuje

 

Nie będzie już takiej potrzeby 8). Dziękuję :twisted:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...