Skocz do zawartości

Moje doświadczenia z BEZAWARYJNOŚCIĄ silnika 2._ T subaru...


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

afaik najczesciej spotykane problemy to panewki i tradycyjny Subarowski piston slap

No właśnie , jakbym miał wybierać to juz wole uszczelki pod głowica naprawiać niz panewki :roll: , piston slap dla przewrazliwionych klientow to też był problem , dochodził jeszcze dość czesto stukajacy przy rozruchu napinacz paska. Więc nie jest tak idealnie. Wrażenia z jazdy 2.5 T zdecydowanie lepsze a elastyczność nie do porównania. W wątku o 2.5 t przeważała opinia wywołana paniką ( wsztrzymana sprzedaz 2.5T) i póżniejsze opowieści paru osób o problemach z 2.5 STI , które rzeczywiscie sa wysilone i do "wyczynu amatorskiego" bez dodatkowych zabezpieczeń na dłuższą mete sie nie nadają.Problemy z uszczelkami w 2.5 wrx są sporadycznie i myślę , ze porównywalne ilościowo z stukającymi 2.0 t.

AK

ps.zużycie oleju to fakt bezsporny i nie bardzo wiadomo czy to zamierzone działania czy przypadek ale ten fakt dotyczy od pewnego czasu wszystkich marek :!: Proszę pamiętać , że przyspieszenie 6s do 100 w seryjnym aucie jakimś ryzykiem musi byc okupione. Moze pogorszenie przyspieszenia do np. 7.2 s spowodowałoby brak jakichkolwiek problemów ale ja jednak zdecydowanie 6s.... :mrgreen:.Turboantyk dla odmiany to stukajace od czasu regulatory zaworów....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Więc nie jest tak idealnie (...)

idealnie nie jest w przypadku GT/WRX...

natomiast w przypadku STi silniki 2.0T sa PANCERNE, inaczej niz w new-age STI 2.5T (i to nawet pomimo tego, ze EJ207 jest nawet bardziej wysilony od EJ257 :!: :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turboantyk dla odmiany to stukajace od czasu regulatory zaworów....

Ale zakładam że ich ewentualna wymiana rozwiązuje problem ? Czy TTTM niezależnie od przebiegu ? :roll:

Swoją drogą ciekawe czy da się jeszcze dotać te części oryginalne... Ostatnio pytałem się w ASO w Krakowie o jakąś głupotę do auta, na co otrzymałem odpowiedź że nie ma takiego modelu jak Legacy 2.0 Turbo my93 (czytaj - Pan przy komputerze widocznie nie miał w bazie danych ??) i że to auto nigdy nie było dostępne na rynku europejskim (wg tego samego Pana...) :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że mogę - MY07 i 15 kkm. Wiem, że to nie to samo co 50 kkm ale daje głowę, że nawet po 50 kkm będzie OK - jak nie będzie to publicznie to odszczekam :razz: To nie pierwszy i na pewno nie ostatni Subarak w naszej rodzinie :mrgreen:

Dzieki co prawda mnie to nie pociesza bo tez mam 14.000km, ale bedzie dobrze :wink:

 

Co 2.0 to tez sie zdazaja awaria sam bylem ich swiatkiem. :cry: Trzeba tez wziasc pod uwage ze ogolnie w samochodach 21 wieku ich trwalosc i awaryjnojsc sie skurczyla w porownaniu do poprzednikow. NP: pamietacie jeszcze mercedesa puchatka :grin: Przeciez one robily po 500.000km i nic. :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turboantyk dla odmiany to stukajace od czasu regulatory zaworów....

Ale zakładam że ich ewentualna wymiana rozwiązuje problem ? Czy TTTM niezależnie od przebiegu ? :roll:

Swoją drogą ciekawe czy da się jeszcze dotać te części oryginalne...

 

Można. Rok temu wymieniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam WRX 04 ma 67 kkm, poprzedni właściciel wymieniał w nim jedynie skrzynie na model 06, podobono lepsza, ja po półrocznej jeżdzie zacłaem słuszeć stuki z okolic intercoolera, jestem już w Nowym Saczą umuwiony na mały rekonesans, oby nie panewki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia z EJ20 (a miałem już trzy) wynika że EJ20 z otwartym blokiem jest równie tandetny jak EJ25, za to półzamknięte i zamknięte są bardzo wytrzymałe.

 

To wciskam przycisk "pomógł" :mrgreen:.

 

PS A na poważnie: komu, jak komu, ale Twojej mati ocenie można zaufać 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia z EJ20 (a miałem już trzy) wynika że EJ20 z otwartym blokiem jest równie tandetny jak EJ25, za to półzamknięte i zamknięte są bardzo wytrzymałe.

Tak z ciekawości w jakim sensie tandetne ? Nie wytrzymałe na jakiś sposób użytkowania, nie dające dużej możliwości modyfikacji celem poprawienia osiągów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co. To ja chyba chce STi MY'05 EU. One jeszcze mają 2.0T prawda ? A jak mam szczęście to DCCD będzie. Zgadza się to ? ;]

 

Mam pytanie, jak wypada 2.0T w porównaniu do 2.5T jeśli chodzi o osiągi. Wiem że jest 15 KM słabszy i ma ileś tam momentu mniej, ale jak to się przekłada osiągi w praktyce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0T dostanie baty. Ja mam WRX 2.5T i scigalem sie z WRX 2.0T na kilka sposobow i widac roznice delikatna od 0 a juz dosyc wyrazna roznica jest przy 150 km/h. Mysle ze taka roznica bedzie tez w STI. To oczywiscie tylko moja opinia!!!!! :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do tylko od 150km/h jest wyrazna jechalem za nim doszedlem go , potem jakies 170km/h bylem na rowno z nim a przy 200km/h mialem go juz we wstecznym lusterku. To jest oczywiscie mniej wiecej zeby zaraz ktos mnie nie prostowal. Oczywiscie trzeba wziasc pod uwage jak to zaraz niektorzy powiedza tunel aero-dynamiczny i umiejetnosci. :grin:

 

[ Dodano: Nie Cze 15, 2008 9:45 pm ]

Opowiedz mi o tej delikatnej różnicy do 150 km/h :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co. To ja chyba chce STi MY'05 EU (...)

i to jest chyba najbardziej sluszne podejscie do tematu pt. new-age Subaru :!: :razz:

 

 

p.s. wczoraj, podczas track day'ja, gadalem z kilkoma wlascicielami 2.5T (STI i WRX)

STI przy przebiegu bodajze ok. 30k km juz ma wymienione uszczelki oraz zre olej litrami (choc i nie grzeje sie)

Subaru Import Burundi ( :mrgreen: ) proponuje wymiane silnika, a ten wadliwy silnik chca wyslac na ekspertyze do Szwecji... kilkuletnie STI jest na sprzedaz za 70k PLN - fajne "trzymanie wartosci" :lol:

wlasciciel WRX'a 2.5T (przebieg kilkadziesiat tys. km) tez jest srednio zadowolony z czestych dolewek oleju, choc uszczelki (na razie? :roll: :mrgreen: ) jeszcze cale...

 

p.s. czy tak ma wygladac silnik kilkuletniego japonskiego auta za xxxk PLN? :roll: :lol:

 

picture029ze4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy tak ma wygladac silnik kilkuletniego japonskiego auta za xxxk PLN?

To znaczy jak.. :?: Bo powiem szczerze , ze opowiesci jakie to swietne były silniki pare lat temy to duze naduzycie. Były dobre i były mniej udane , były problemy z panewkami , tlokami i inne , procentowo podobnie jak w tych 2.5 do modelu 08. Zdecydowanie przyjemnosc z jazdy daje jednak 2.5 a nie 2.0.Z tego co mi wiadomo STI MY08 i WRX ma poprawione pewne elementy ktore tak chetnie tu sa wymieniane. Chcialbym dodac , ze o wadach silnikow 2.5 dyskutuje stale 10 osob z czego trzy maja takie auta a reszta cos słyszała.Tysiace samochodow jezdzi bezproblemowo , spalanie oleju w normie , nic sie nie grzeje wiec trudno na podstawie paru co cos słyszeli ale nie maja tego w "garazu" wyrabiac sobie opinie ze 2.0 T to cud malina....silnik jak silnik...miał swoje wady i zalety.Jeszcze raz powtarzam seryjne 2.5T nosem wciaga :razz: seryjne nieprodukowane już 2.0T jezeli chodzi o osiagi i elastycznosć a awaryjne jest podobnie......

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...