Przemeq Opublikowano 7 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 p.s. jak tam wykresik o zucyciu oleju? :razz:czekam(y) niecierpliwie Słowo się rzekło - może nie wykresik, ale konkretne dane :cool:. Było tak: 42728 km - stan oleju "min", otwarcie nowej 2-litrowej butelki, dolewka. Olej po dolewce w około 60% dystansu między "min" a "max" 42977 km - sprawdzenie stanu; ok 43235 km - stan oleju "min", dolewka (na oko; nie do "max") 43336 km - sprawdzenie stanu; ok 43517 km - stan oleju "min" dolewka (na oko; nie do "max") Czyli przejechane jest 789 km, jak na razie wziął mi przez ten dystans mniej, niż pół bańki, czyli pewnie na 1000 wyjdzie niecały litr. Z jednej strony niemało, ale z drugiej, w kontekście faktu, że silnik wóz miał w ogóle stanąć zepsuty już miesiąc temu i tak jest nieźle . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Słowo się rzekło - może nie wykresik, ale konkretne dane :cool:. zuch! Było tak: 42728 km - stan oleju "min", otwarcie nowej 2-litrowej butelki, dolewka. Olej po dolewce w około 60% dystansu między "min" a "max" 42977 km - sprawdzenie stanu; ok 43235 km - stan oleju "min", dolewka (na oko; nie do "max") 43336 km - sprawdzenie stanu; ok 43517 km - stan oleju "min" dolewka (na oko; nie do "max") Czyli przejechane jest 789 km, jak na razie wziął mi przez ten dystans mniej, niż pół bańki, czyli pewnie na 1000 wyjdzie niecały litr. Z jednej strony niemało, ale z drugiej, w kontekście faktu, że silnik wóz miał w ogóle stanąć zepsuty już miesiąc temu i tak jest nieźle . hm, a co mowi manual w tej kwestii? jakie jest normalne/dozwolone zuzycie oleju dla tego silnika? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 7 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 jakie jest normalne/dozwolone zuzycie oleju dla tego silnika? :roll: Niestety to moje łapie się w widełkach zużycia normalnego... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Z jednej strony niemało, ale z drugiej, w kontekście faktu, że silnik wóz miał w ogóle stanąć zepsuty już miesiąc temu i tak jest nieźle A mi się silnik grzeje, doszedł do ok. 110st. C i postanowiłem odpuścić. Oleju jakoś nic nie wziął. Oczywiście chodzi o 2.5, bo niestety mojego 2.0 już nie mam :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Z jednej strony niemało, ale z drugiej, w kontekście faktu, że silnik wóz miał w ogóle stanąć zepsuty już miesiąc temu i tak jest nieźle . jakbys miesiac temu dal sie naciagnac na silnik, dzis wymienialbys juz skrzynie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 ...taki interesujący temat, a ja znowu zapomniałem sprawdzić poziom oleju, żeby móc napisać coś "mądrego", mimo to, dobrze, że nie muszę o tym pamiętać :wink: :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 ...taki interesujący temat, a ja znowu zapomniałem sprawdzić poziom oleju, żeby móc napisać coś "mądrego", mimo to, dobrze, że nie muszę o tym pamiętać :wink: :cool: A mnie dziadek odzwyczaił od tej czynności. Zazwyczaj sprawdzam jak wymiana się zbliża. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 ...A mnie dziadek odzwyczaił od tej czynności. ... Właśnie o to mi chodziło tylko, niestety ja sprawdzam od wymiany do wymiany... silnika :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 A mnie dziadek odzwyczaił od tej czynności. Zazwyczaj sprawdzam jak wymiana się zbliża. moj silnik 2,5 STi - 29000km przebiegu, seria + przelotowy wydech, ładowanie w peaku 1,16, szpilki ARP MOTUL 300V - wymieniany co 3000km zuzycie oleju pomijalne - nie dolewam nic auto co jakis czas "intensywniej" :wink: eksploatowane PS. Pewnie mam lepszy silnik, nie dosc, ze "hamerykanski", to skladany na dolnym śląsku :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 PS. Pewnie mam lepszy silnik, nie dosc, ze "hamerykanski", to skladany na dolnym śląsku :cool:_________________ dodajmy ze CALKOWICIE i ABSOLUTNIE BEZAWARYJNY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 wymieniany co 3000km Jak wymieniasz co 3tysie to nie ma co się dziwić, wtedy to mógłbym powiedzieć, że mój poprzedni 2.0 też nie brał oleju :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 A mnie dziadek odzwyczaił od tej czynności. Zazwyczaj sprawdzam jak wymiana się zbliża. moj silnik 2,5 STi - 29000km przebiegu, seria + przelotowy wydech, ładowanie w peaku 1,16, szpilki ARP MOTUL 300V - wymieniany co 3000km zuzycie oleju pomijalne - nie dolewam nic auto co jakis czas "intensywniej" :wink: eksploatowane PS. Pewnie mam lepszy silnik, nie dosc, ze "hamerykanski", to skladany na dolnym śląsku :cool: No to w pewnym sensie mamy podobne silniki :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 A co masz napisane na bloku? Jeśli EJ20G to zamknięty. z tym zamkniętym to żebyś sie nie zdziwił :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 z tym zamkniętym to żebyś sie nie zdziwił :wink: No to jak to jest? Według wszelkich źródeł internetowych EJ20G oznaczone jest jako "zamknięty". Rozebrałeś jakieś EJ20G które okazało się być innym niż zamknięty? Swoją drogą - gdzie na bloku szukać dokładnego oznaczenia modelu? Z przodu przy kole pasowym mam tylko "EJ20". W którym miejscu może być jeszcze wybity numer? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 z tym zamkniętym to żebyś sie nie zdziwił :wink: No to jak to jest? Według wszelkich źródeł internetowych EJ20G oznaczone jest jako "zamknięty". Rozebrałeś jakieś EJ20G które okazało się być innym niż zamknięty? A masz w tych "źródłach internetowych" określenie półzamknięty/półotwarty? Sprawa nazewnictwa i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 A masz w tych "źródłach internetowych" określenie półzamknięty/półotwarty?Sprawa nazewnictwa i tyle. Tyż prawda. Jest albo "open" albo "closed" :???: Chyba zwalę głowice któregoś pięknego dnia bo szlag mnie trafi z niepewności A co z tym oznaczeniem silnika? Gdzie go szukać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 pablonas, masz ten lepszy. Ale po "naszemu": pół/zamknięty/otwarty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 jest pół zamknięty czyli lepszy niż ej205 który jest otwarty ale do zamkniętego z RA mu trochę brakuje :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0x90 Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 afaik najczesciej spotykane problemy to panewki i tradycyjny Subarowski piston slap Jak to w koncu jest z tym piston slapem, czy go slychac non-stop, czy tylko po rozruchu zimnego silnika :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pin555 Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 afaik najczesciej spotykane problemy to panewki i tradycyjny Subarowski piston slap Jak to w koncu jest z tym piston slapem, czy go slychac non-stop, czy tylko po rozruchu zimnego silnika :?: A to juz zalezy od zaawansowania zjawiska :-) Typowo cichnie/niknie po rozgrzaniu. Ale jak luz wzrosnie do ~0.1mm, to juz slychac (choc ciszej) nawet na cieplym. Leszek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 8 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 ładowanie w peaku 1,16 Mało ładuje, jak na serię . szpilki ARP To wiele wyjaśnia. A oznacz m.in. to, że ktoś rozebrał ten silnik, przyjrzał się mu, założył nowe uszczelki i wszystko spiął szpilkami. Zdziwiłbym się, gdyby taki silnik brał dużo oleju, szczególnie przy wymianach co 3000 :cool:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 A oznacz m.in. to, że ktoś rozebrał ten silnik, przyjrzał się mu, założył nowe uszczelki i wszystko spiął szpilkami. no coz - ta modyfikacja /ARP/ majac na uwadze m.in przygode z innym moim silnikiem wydaje sie uzasadniona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 a nowe uszczelki i ARP maja wiele wspolnego z braniem oleju? pytam powaznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 8 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 a nowe uszczelki i ARP maja wiele wspolnego z braniem oleju? pytam powaznie. To poważnie odpowiem: tak. Zabezpieczają silnik przed wypluciem uszczelek, a więc przed utratami oleju przez wyplute uszczelki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 pytam, bo w ASO zalecali glownie wymiane pierscieni tlokowych jako glowne zrodlo ubytkow oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się