Skocz do zawartości

Moje doświadczenia z BEZAWARYJNOŚCIĄ silnika 2._ T subaru...


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

p.s. jak tam wykresik o zucyciu oleju? :razz:

czekam(y) niecierpliwie :mrgreen:

 

Słowo się rzekło - może nie wykresik, ale konkretne dane :cool:.

 

Było tak:

 

42728 km - stan oleju "min", otwarcie nowej 2-litrowej butelki, dolewka. Olej po dolewce w około 60% dystansu między "min" a "max"

42977 km - sprawdzenie stanu; ok

43235 km - stan oleju "min", dolewka (na oko; nie do "max")

43336 km - sprawdzenie stanu; ok

43517 km - stan oleju "min" dolewka (na oko; nie do "max")

 

Czyli przejechane jest 789 km, jak na razie wziął mi przez ten dystans mniej, niż pół bańki, czyli pewnie na 1000 wyjdzie niecały litr. Z jednej strony niemało, ale z drugiej, w kontekście faktu, że silnik wóz miał w ogóle stanąć zepsuty już miesiąc temu i tak jest nieźle :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowo się rzekło - może nie wykresik, ale konkretne dane :cool:.

zuch! :mrgreen:

 

Było tak:

 

42728 km - stan oleju "min", otwarcie nowej 2-litrowej butelki, dolewka. Olej po dolewce w około 60% dystansu między "min" a "max"

42977 km - sprawdzenie stanu; ok

43235 km - stan oleju "min", dolewka (na oko; nie do "max")

43336 km - sprawdzenie stanu; ok

43517 km - stan oleju "min" dolewka (na oko; nie do "max")

 

Czyli przejechane jest 789 km, jak na razie wziął mi przez ten dystans mniej, niż pół bańki, czyli pewnie na 1000 wyjdzie niecały litr. Z jednej strony niemało, ale z drugiej, w kontekście faktu, że silnik wóz miał w ogóle stanąć zepsuty już miesiąc temu i tak jest nieźle :mrgreen:.

hm, a co mowi manual w tej kwestii?

jakie jest normalne/dozwolone zuzycie oleju dla tego silnika? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony niemało, ale z drugiej, w kontekście faktu, że silnik wóz miał w ogóle stanąć zepsuty już miesiąc temu i tak jest nieźle

A mi się silnik grzeje, doszedł do ok. 110st. C i postanowiłem odpuścić. Oleju jakoś nic nie wziął. Oczywiście chodzi o 2.5, bo niestety mojego 2.0 już nie mam :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...taki interesujący temat, a ja znowu zapomniałem sprawdzić poziom oleju, żeby móc napisać coś "mądrego", mimo to, dobrze, że nie muszę o tym pamiętać :wink: :cool:

 

A mnie dziadek odzwyczaił od tej czynności.

Zazwyczaj sprawdzam jak wymiana się zbliża.

 

 

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie dziadek odzwyczaił od tej czynności.

Zazwyczaj sprawdzam jak wymiana się zbliża.

moj silnik 2,5 STi - 29000km przebiegu, seria + przelotowy wydech, ładowanie w peaku 1,16, szpilki ARP

MOTUL 300V - wymieniany co 3000km

zuzycie oleju pomijalne - nie dolewam nic

auto co jakis czas "intensywniej" :wink: eksploatowane

 

PS. Pewnie mam lepszy silnik, nie dosc, ze "hamerykanski", to skladany na dolnym śląsku :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie dziadek odzwyczaił od tej czynności.

Zazwyczaj sprawdzam jak wymiana się zbliża.

moj silnik 2,5 STi - 29000km przebiegu, seria + przelotowy wydech, ładowanie w peaku 1,16, szpilki ARP

MOTUL 300V - wymieniany co 3000km

zuzycie oleju pomijalne - nie dolewam nic

auto co jakis czas "intensywniej" :wink: eksploatowane

 

PS. Pewnie mam lepszy silnik, nie dosc, ze "hamerykanski", to skladany na dolnym śląsku :cool:

 

No to w pewnym sensie mamy podobne silniki :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym zamkniętym to żebyś sie nie zdziwił :wink:

No to jak to jest? Według wszelkich źródeł internetowych EJ20G oznaczone jest jako "zamknięty". Rozebrałeś jakieś EJ20G które okazało się być innym niż zamknięty?

 

Swoją drogą - gdzie na bloku szukać dokładnego oznaczenia modelu? Z przodu przy kole pasowym mam tylko "EJ20". W którym miejscu może być jeszcze wybity numer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym zamkniętym to żebyś sie nie zdziwił :wink:

No to jak to jest? Według wszelkich źródeł internetowych EJ20G oznaczone jest jako "zamknięty". Rozebrałeś jakieś EJ20G które okazało się być innym niż zamknięty?

 

A masz w tych "źródłach internetowych" określenie półzamknięty/półotwarty?

Sprawa nazewnictwa i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz w tych "źródłach internetowych" określenie półzamknięty/półotwarty?

Sprawa nazewnictwa i tyle.

Tyż prawda. Jest albo "open" albo "closed" :???: Chyba zwalę głowice któregoś pięknego dnia bo szlag mnie trafi z niepewności :mrgreen:

 

A co z tym oznaczeniem silnika? Gdzie go szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

afaik najczesciej spotykane problemy to panewki i tradycyjny Subarowski piston slap

 

Jak to w koncu jest z tym piston slapem, czy go slychac non-stop, czy tylko po rozruchu zimnego silnika :?:

 

A to juz zalezy od zaawansowania zjawiska :-) Typowo cichnie/niknie po rozgrzaniu. Ale jak luz wzrosnie do ~0.1mm,

to juz slychac (choc ciszej) nawet na cieplym.

 

Leszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładowanie w peaku 1,16

 

Mało ładuje, jak na serię :twisted:.

 

szpilki ARP

 

To wiele wyjaśnia. A oznacz m.in. to, że ktoś rozebrał ten silnik, przyjrzał się mu, założył nowe uszczelki i wszystko spiął szpilkami. Zdziwiłbym się, gdyby taki silnik brał dużo oleju, szczególnie przy wymianach co 3000 :cool:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oznacz m.in. to, że ktoś rozebrał ten silnik, przyjrzał się mu, założył nowe uszczelki i wszystko spiął szpilkami.

no coz - ta modyfikacja /ARP/ majac na uwadze m.in przygode z innym moim silnikiem wydaje sie uzasadniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...