Skocz do zawartości

Moje doświadczenia z BEZAWARYJNOŚCIĄ silnika 2._ T subaru...


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

przy 220kkm zaczyna stukac panewka :evil:

Nie przejmuj się, naprawię :razz: :mrgreen:

 

u mnie przy 18x000 poszedł do zakucia, wcześniej żadnych problemów :!: Terzaz ma nim się cieszyć Gracowy. A u mnie turbo dmuchało 1,73 i nic, pięknie było, nawet Wroobel na Ułężu kiedyś stwierdził, że takiej góry nigdzie nie było, a chwilę wcześniej jeździł nie-ASO Imprezą 2.5. Tęsknię, ale stwierdziłem, że wbrew pozorom łatwiej zmienić 2.0 na 2.5 niż turbinę i wszystko dookoła :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na seryjnym bloku 1,73?

zapewne seryjny "Czoper heavy industries" :roll:

zeby nie bylo OT - moje pierwsze 2,0 "klepalo tlokami" juz przy przebiegu 20000km, ale poza konsumpcją Motula w ilosciach hurtowych smigalo jak zle. Drugie 2,0 nie bylo tak szybkie, ale stresow "0" - auto sprzedalem przy przebiegu ok. 30000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się podziele swoimi doświadczeniami odnośnie 2.0T.

Gdy go kupiłem miał jakieś 225000km i wymieniany wał i panewki.Poprzedni właściciel nie dopilnował oleju więc musiał wymienić przy 200000km panewki a przy okazji wymieniono też wał. Przyzwyczajony do nowych samochodów nie dopilnowałem oleju i przez pewien czas (krótki) jeździłem z niewystarczającą jego ilością.Potem nawaliła mi pompa wodna przez którą uciekła powoli płyn chłodniczy.Nagłe skoki temperatury zdiagnozowałem jako przycinanie się termostatu.Ostatnio jak jechałem odniosłem wrażenie, że coś jest nie halo.Okazało się, że wypalił się zawór a pomiary cylindrów wykazały, że .... będę miał zakuty silnik :mrgreen: .

Ewidentnie była to moja wina ale fakt pozostaje faktem, że od czasu kiedy regularnie i bardzo często sprawdzałem olej okazało się, że wchłania go w ilościach ogromnych.

Reasumując w przypadku mojego silnika zawinił właściciel :oops: i osprzęt (pompa wodna).

A tak bajdełej GT z listopada 95 jaki miała silnik blok, otwarty czy półzamknięty??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przycinanie się termostatu

 

To kolejna ostatnio dość często lansowana diagnoza :mrgreen:.

 

kazało się, że wypalił się zawór a pomiary cylindrów wykazały, że .... będę miał zakuty silnik :mrgreen: .

 

:mrgreen:

 

klasa sama w sobie - 2.5T

 

Oj tam oj tam - takich 2.0T ze spsutymi tłokami to Ci mogę wyguglać szeset :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba nie ma takiego slowa

 

Oj, to kolega przez to przebywanie w Burundi ma zaległości, jeśli chodzi o klasykę polskiego serialu komediowego (Alternatywy 4, odcinek IV - "Profesjonaliści").

 

A obiecany wykresik będzie i przez to ciąg dalszy "dwaipół(4)turbo-gate" też :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, wiem ze to ze mna jest cos nie tak, ale obejrzalem juz "szeset" zdjec z roznymi rodzajami blokow i wciaz nie wiem jak sie roznia konstrukcyjnie. O zaletach i wadach juz sporo wiem, tylko wciaz nie umiem ich rozroznic. Moze mi ktos podpowiedziec na czym mam wzrok skoncentrowac.

 

klasykę polskiego serialu komediowego (Alternatywy 4, odcinek IV - "Profesjonaliści").
Od dawna sie zbieram zeby cala serie obejrzec i cos mi slabo idzie. :/ Ma ktos ? :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, wiem ze to ze mna jest cos nie tak, ale obejrzalem juz "szeset" zdjec z roznymi rodzajami blokow i wciaz nie wiem jak sie roznia konstrukcyjnie. O zaletach i wadach juz sporo wiem, tylko wciaz nie umiem ich rozroznic. Moze mi ktos podpowiedziec na czym mam wzrok skoncentrowac.

 

To proste. Zakladam, ze gapisz sie na te fotki co eddie wkleil.

Te dwie najwieksze dziury to cylindry, tuleje cylindrowe jak kto woli ale to wiesz, chyba.

No to jak juz widzisz te tuleje to na zewnatrz tych tuleji sa dziury, kilka dziur dookola tych wlasnie tuleji. To jest blok zamkniety :mrgreen:

Jak nie ma dziur dookola tylko wolna przestrzen to jest to blok otwarty a pol-zamkniety/otwarty :wink: to ten pomiedzy zamknietym a otwartym :mrgreen:

Proste, nie?

 

ATB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo powiem szczerze , ze opowiesci jakie to swietne były silniki pare lat temy to duze naduzycie.

 

Może ankieta :roll: Choć posiadaczy 2,5 jest znacznie mniej niż 2,0 to i tak myśle że zwycięzca może być tylko jeden. Prawdą jest że czasami coś puka w 2,0 ale to nie oznacza że musimy robić remont silnika. W 2,5 jak temperatura idzie w góre tzn kierunek serwis.

 

Zdecydowanie przyjemnosc z jazdy daje jednak 2.5 a nie 2.0.

Tutaj się nie zgodze, jest to kwestia indywidualna. Jesli lepsza charakterystyka pracy na obr to jest przyjemność z jazdy to ja sugeruje kupno diesla.

 

seryjne nieprodukowane już 2.0T

 

To Japonia też się przesiadła na 2,5 :shock: :shock: :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak juz widzisz te tuleje to na zewnatrz tych tuleji sa dziury, kilka dziur dookola tych wlasnie tuleji. To jest blok zamkniety :mrgreen:

Jak nie ma dziur dookola tylko wolna przestrzen to jest to blok otwarty a pol-zamkniety/otwarty :wink: to ten pomiedzy zamknietym a otwartym

Z zamkniętym nie mam problemu, ale otwarty, a półotwarty nie widzę różnicy prócz tych 4 połączeń między tulejami, a całą obudową, czy czymś jeszcze się różną, czy tylko to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...