Guest Tofana Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 Zastanawiam się nad zakupem pomiędzy Legacy i Outback. Będzie używany 50% miasto 50%, trasa, drogi gruntowe bardzo sporadyczne. Najbardziej interesuje mnie różnica w zachowaniu na naszych dziurawych drogach. Czy większe koła w OBK plus różnice w zawieszeniu (jakie oprócz większego prześwitu i samopoziomującego tyłu) dają jakąś istotną różnicę w komforcie jazdy po dziurach oraz trwałości zawieszenia? Czy jest to warte różnicy w cenie ok. 11 tyś zł? Link to comment Share on other sites More sharing options...
subuk Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 Nie jeździłem legasiem, ale na OBK przesiadłem się z BMW 3 Coupe, które było sakramencko twarde i nie nadawało się na nasze drogi. OBK, jeśli chodzi o mnie to jest miodzio, zawias jest zestrojony odpowiednio - dobry kompromis pomiedzy komfortem a pewnością proadzenia na zakrętach - wychyla się przy większych prędkościach, bo musi ze zwględu na większy prześwit. Legacy napewno będzię się pewniej w takiej sytuacji prowadzić po łuku, ale napewno będzie mniej "comfy" na nierównej nawierzchni. Poza tym OBK może wjechać niemalże wszędzie gdzie dusza zapragnie, a legacy powiesiłbym na większości krawężników parkując w zatłoczonym mieście. Nie zamieniłbym go na legasia nigdy w życiu [ Dodano: Sro Mar 05, 2008 4:44 pm ] Acha...i czy OBK ma większe koła ? Nie wydaje mnie się :smile: Co do trwałości to niech się inni wypowiedzą ja mam przejechane niecałe 14K po naszej mlekiem i miodem płynącej krainie autostrad i bezkolizyjnych rozjazdów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 Tofana, Tak się składa że mam obydwa OBK jest po prostu super!!! Kazdy kraweznik jest Twoj ;] Kazdy. Raz nawet przejechałem przez pas zieleni między pasami z konieczności podczas gdy 100 innych aut probowalo naraz cofać. Krawęznik był wysoki + jakieś kwiatki itd. Jeżeli chodzi o prowadzenie prowadzi się bardzo pewnie, układ kierowniczy jest precyzyjny, a wychyły zawiasu nie są niebezpieczne - prawde mówiąc na suchym asfalcie trzeba się postarać żeby rozgibać go na tyle żeby tyłem zarzuciło. Jest natomiast dość mocno podsterowny, ale to występuje tylko jak się upala. To co powiedział subuk, że wszędzie wjedzie się zgadza, zobacz http://www.facebook.com/album.php?aid=9 ... =888580191 Legacy natomiast jest zupełnie inny. Inaczej się go prowadzi zupełnie. (Mam w nich opony różnych producentów więc może to też jest jakaś przyczyny). Legacy jak na moje oko ma ciut mniej sztywne zawieszenie, ale nie przechyla się tak bardzo. W zakrętach przy ostrej jeździe trzyma zdecydowanie lepiej i jest dużo bardziej neutralny. Musisz nim natomiast uważać na krawężniki. Jak wyjechałem nim z salonu, z przyzwyczajenia nie uważałem na nie. Raz jak zaparkowałem to okazało się że jakbym podjechał z rozmachem 2 cm bliżej to mógł bym nowy zderzak kombinować Aha co do większych kół. Mój Legacy ma 17" a OBK 16" - i rzeczywiście takie mam wrażenie że opony z małym profilem 1. mniej piszczą, 2. dobrze trzymają. Aby wszystko było jasne moje auta to OBK 2.5i AT MY'07 i Legacy 2.5i MY'08 Pomimo tego że lubię przyczepność OBK i to jak on przyklejony jest do drogi to chyba jednak i tak bym wziął OBK. Dalej dobrze się nim jeździ i ładnie się prowadzi a jednak czasem na skróty przez łąkę przejechać to jest coś. Tak samo jak jakieś ewentualne wypady do lasu z rodziną. Nie ma lepszego auta PS. Żadne z tych aut nigdy nie jechało po dziurawych drogach więc niestety Ci nie powiem jak wybierają nie równości. Powiem Ci tylko że jak jeżdżę OBK po pustyni to nawet go całego nie rzuca - jedynie stuki z przekładni wkurzają. Jakieś pytania to wal śmiało. Chętnie doradzę Link to comment Share on other sites More sharing options...
subuk Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 czasem na skróty przez łąkę przejechać to jest coś. Tak samo jak jakieś ewentualne wypady do lasu z rodziną. To w Dubai`u są łąki i lasy ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekk Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 To w Dubai`u są łąki i lasy ? A jakie góry i stoki narciarskie :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yarpen Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 To w Dubai`u są łąki i lasy ? A jakie góry i stoki narciarskie :razz: A wszystko to i wiele więcej znajdziecie pod dachem :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 To w Dubai`u są łąki i lasy ? Nie Mówię o pożytku z OBK w Polsce [ Dodano: Sro Mar 05, 2008 6:38 pm ] i stoki narciarskie :razz: A to byś się zdziwił Link to comment Share on other sites More sharing options...
rydzada Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 Zastanawiam się nad zakupem pomiędzy Legacy i Outback. Będzie używany 50% miasto 50%, trasa, drogi gruntowe bardzo sporadyczne. Najbardziej interesuje mnie różnica w zachowaniu na naszych dziurawych drogach. Czy większe koła w OBK plus różnice w zawieszeniu (jakie oprócz większego prześwitu i samopoziomującego tyłu) dają jakąś istotną różnicę w komforcie jazdy po dziurach oraz trwałości zawieszenia? Czy jest to warte różnicy w cenie ok. 11 tyś zł? OBK ma bardzo duży prześwit jak na "prawie" zwykłe kombi. Nie trzeba wjeżdżać na szutry żeby to docenić. Nigdy nie szorowałem jego podwoziem o krawężniki, studzienki, śpiących policjantów i setki innych niespodzianek, jakich pełno na naszych "drogach". Pozostałymi moimi autami nie raz przytarłem, nigdy do tej pory nawet nie wyobrażałem sobie przejazdu przez 15-cm krawężnik, żeby wbić się w jakieś niedostępne miejsce parkingowe. Teraz robię to bezstresowo... Poza tym, mając takie auto aż korci żeby wjechać w boczną dziurawą drogę na łonie natury. W technicznym wrzuciłem temat "VDC - mały dylemat" - proszę obejrzeć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 nigdy do tej pory nawet nie wyobrażałem sobie przejazdu przez 15-cm krawężnik, żeby wbić się w jakieś niedostępne miejsce parkingowe. Jak ja to lubię Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekk Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 A wszystko to i wiele więcej znajdziecie pod dachem :wink: To wiem, jednak trochę krótkie trasy mają. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roberto Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 ..Tofana, każdy swego chwali... Ja swego 'speca" nie zamieniłbym na OBK. Zawieszenie ...bajka (Bilstein) ! dziury dokuczają, ale na kołach 18". 17" - bardzo znośnie... Polecam leagasia.... roberto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 Yarpen napisał/a: A wszystko to i wiele więcej znajdziecie pod dachem :wink: To wiem, jednak trochę krótkie trasy mają. Szczerze to bardziej 'bajer' niż stok. Chociaż radości dostarcza. Tofana, musisz zdecydować na czym Ci bardziej zależy. Na szybszym przechodzeniu w zakręty czy żeby się dało przez łąkę przewalić.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 każdy swego chwali... Ja Outbacka w życiu bym nie zamienil na Spec B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 Outback naprawde dużo radości daje.... Pod warunkiem że H6, a jeżeli nie H6 to wystarczy z drogi zjechać i patrz punkt pierwszy Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekk Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 Szczerze to bardziej 'bajer' niż stok. Chociaż radości dostarcza. To napewno, chciałbym mieć coś takiego w pobliżu, niestety najbliższy w Niemczech :sad: Pod warunkiem że H6 H6 to podstawa Link to comment Share on other sites More sharing options...
warp9 Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 dziury dokuczają, ale na kołach 18" Ee tam, daja rade. Na krawezniki trzeba tylko powolutku sie wspinac (szkoda, reduktora nie ma :wink: ) każdy swego chwali... Ja Outbacka w życiu bym nie zamienil na Spec B I vice versa Wrocilem niedawno z poludnia PL (6 godzin w trasie) - komfort (o ile mozna o nim mowic na naszych drogach) na dobrym poziomie, a trzyma sie w zakretach jak wsciekle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subuk Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Spec BEEEEEEEEE :!: Powiedzmy NIE twardym zawiasom i małym prześwitom ! :razz: OBK H6 byłby bomba, gdyby nie ten antyczny automat Subaru. Jak dla mnie to cena, koszty eksploatacji nie są go warte :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrzej:) Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 A ja polecam OBK H6 - podobnie jak rydzada. Komfort, niezłe osiągi, dobrze trzyma się drogi (oczywiście bez ekstremalnych szaleństw) a dziury, nierówności, dukty leśne, łąki, itp. są niestraszne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_jacek Posted March 8, 2008 Share Posted March 8, 2008 "...antyczny automat subaru..." to przeszłość od MY07 w OBK H6, automat jest zupełnie wystarczający w trybie sport i szybszy + trzymający obroty w sport sharp. Wyższy skok zawieszenia w OBK to wybór z rozsądku (polskie drogi...) bo według mnie zawias Legacy jest właściwszy do Subaru, które jeździłoby po równych drogach. OBK w szybszych zakrętach dużo mocniej się wychyla ale mimo to można nim całkiem sprawnie się ślizgać Link to comment Share on other sites More sharing options...
subuk Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 8,5 s do 100 przy 245km i 1570kg masy własnej czyni go niestety antycznym - popatrz na inne marki. Ten silnik to za dużo pary w gwizdek, nie twierdze, że nie dostarcza znacznie więcej radości z jazdy niż 2.5 A/T, ale na tle chociażby BMW touring 530xi wypada tragicznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rrosiak Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 8,5 s do 100 przy 245km i 1570kg masy własnej czyni go niestety antycznym - popatrz na inne marki. Ten silnik to za dużo pary w gwizdek, nie twierdze, że nie dostarcza znacznie więcej radości z jazdy niż 2.5 A/T, ale na tle chociażby BMW touring 530xi wypada tragicznie. 530xi ma 6,9 do setki przy manualnej skrzyni więc dokładnie tyle co Spec B. Danych dotyczących automatu nie znalazłem, ale zapewne nieco gorsze. A wracając do tematu wątku, to oczywiście, że OBK :cool: Dojedzie do miejsc, w których Legacy najzwyczajniej polegnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kario Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 BMW sa zawsze przesadzone, co czytam jakis test BMW to przyspieszcze z pomiarow wychodzi prawie zawsze gorzej o min sekunde niz podaje producent. Pozatym to kwestia przelozen, moze BMW osiga 100 na II a legacy na III ? Mialem do czyniania z paroma automatami i 5EAT w subaru w trybie sport (rocznik '05) jest super. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 gdyby nie ten antyczny automat Subaru wypraszam sobie! moze BMW osiga 100 na II a legacy na III ? II idzie ciutke powyzej 100 Na drogi utwardzone nie ma nic lepszego niz Spec.B Ja, jako mlody czlowiek, wole tez cos bardziej sportowego Ale czasem brakuje mi OBK, z ktorym tez mialem nieraz do czynienia Chociazby na te cholerne krawezniki. Raz mialem taka sytuacje, ze na drodze dwujezdnionwej zdarzyl sie wypadek przede mna, szybciutko przyjechala straz i zablokowala cala jezdnie. Wiec trzeba bylo kombinowac z nawracaniem przez kraweznik - oj, spocilem sie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 Do pełności porównania trzeba dołożyć: - więcej miejsca dla pasażerów w OBK - większa konsumpcja paliwa po stronie OBK - OBK 2.5 MT ma "spiętą" wiskozę z tyłu. O ile się nie mylę w Legacy jej brak. - szybkie pokonywanie zakrętów w OBK to raczej duże ryzyko. Nawet w MY06 jest nieciekawie a w MY07 podobno jest jeszcze bardziej "miękkie" zawieszenie. pzdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 Adam12, nie zgadzam sie więcej miejsca dla pasażerów w OBK niby jak? :shock: Skoro to ta sama buda? szybkie pokonywanie zakrętów w OBK to raczej duże ryzyko. chędorzysz Pan Wiadomo, ze OBK to nie woz sportowy, ale mozna sobie nim pozwolic na znacznie wiecej niz wiekszoscia aut tej klasy (nawet jak porownamy do tych z normalnym zawiasem) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now