rrosiak Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 - więcej miejsca dla pasażerów w OBK w przypadku Legacy kombi, tyle samo większa konsumpcja paliwa po stronie OBK raczej niewiele wyższa (wg danych producenta żadna) OBK 2.5 MT ma "spiętą" wiskozę z tyłu. O ile się nie mylę w Legacy jej brak. Wszystkie OBK EU mają wiskozę z tyłu. szybkie pokonywanie zakrętów w OBK to raczej duże ryzyko. Nawet w MY06 jest nieciekawie a w MY07 podobno jest jeszcze bardziej "miękkie" zawieszenie. Ponoć "zwykłe" Legacy jest jeszcze bardziej miękkie, więc w zakrętach też na minus. I jeszcze jedno, wychwalana (być może słusznie) wersja Legacy SPB jest droższa o kolejne naście tys. od najdroższego OBK, a jeśli Tofana rozważał OBK 2,5 to robi się kupa dodatkowej forsy. [EDIT] Than mnie wyprzedził w niektórych sprostowaniach :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Adam12, nie zgadzam sie więcej miejsca dla pasażerów w OBK niby jak? :shock: Skoro to ta sama buda? szybkie pokonywanie zakrętów w OBK to raczej duże ryzyko. chędorzysz Pan Wiadomo, ze OBK to nie woz sportowy, ale mozna sobie nim pozwolic na znacznie wiecej niz wiekszoscia aut tej klasy (nawet jak porownamy do tych z normalnym zawiasem) Buda może ta sama ale sprawdzałem i nie jest to samo. Nawet w kombi. O sedanie nie wspominając. Mniej miejsca nad głową z tyłu oraz zgniatanie nóg pasażera przy opuszczaniu fotela kierowcy. W OBK nic takiego się nie ma miejsca. Być może jestem wypaczony WRX'em ale porównujemy OBK z Legacy a w takim przypadku jest kolosalna różnica. [ Dodano: Pon Mar 10, 2008 1:59 pm ] rrosiek - 1. spalanie jest wyższe jeśli porównujesz wersje H6. Trudno porównywać 2.0 Legacy z OBK 2.5. Chociaż ten ostatni pali mniej niż Forek 2.0. 2. Napisałem dokładnie to samo. OBK ma dość mocno spiętą wiskozę a Legacy prawdopodobnie nie. 3. Spec B proponuję nie rozważać bo to jest inna bajka pod każdym względem. pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rrosiak Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Mniej miejsca nad głową z tyłu oraz zgniatanie nóg pasażera przy opuszczaniu fotela kierowcy. W OBK nic takiego się nie ma miejsca. No to w moim OBK pasażerowie z tyłu również nie mają szans na wsunięcie nóg pod przednie fotele. 1. spalanie jest wyższe jeśli porównujesz wersje H6. Właśnie w przypadku H6 producent podaje identyczne spalanie dla Legacy i OBK. (dla 2.0 i 2,5 porównywalne na korzyść OBK o dziwo :shock: ) 2. Napisałem dokładnie to samo. OBK ma dość mocno spiętą wiskozę a Legacy prawdopodobnie nie. Napisałeś, że 2,5 MT ma, a ja uzupełniłem, że wszystkie OBK mają. 3. Spec B proponuję nie rozważać bo to jest inna bajka pod każdym względem. A tutaj się zgadzamy :cool: Pozdrawiam RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Rrosiek - U mnie nie ma z tym problemu ale ja mam MY06. OBK H6 raczej nie mają wiskozy z tyłu ponieważ są w AT. pzdr Adam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Piszecie, ze OBK jest twardszy niż Legas... Czy OBK ma większy skok zawieszenia ? Bo jeżeli ma i jest twardszy to wykorzystuje go proporcjonalnie dramatycznie mniej. Oczywiście można zwiększyć prześwit nie zwiększając skoku zawieszenia i.... zrobić twardszy zawias, żeby sie mniej na zakrętach auto wychylało ale wtedy wole legasia zdecydowanie Co do zakrętów OBK vs legacy, OBK jeżeli jest twardsze i ma z tylu LSD to wynik pojedynku wcale z góry nie musi być przesadzony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rrosiak Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Rrosiek - rrosiak :cool: OBK H6 raczej nie mają wiskozy z tyłu ponieważ są w AT. W specyfikacji napisano, że ma. Dyrekcja również tak twierdzi. Piszecie, ze OBK jest twardszy niż Legas... Piszecie "ponoć" :wink: Co do zakrętów OBK vs legacy, OBK jeżeli jest twardsze i ma z tylu LSD to wynik pojedynku wcale z góry nie musi być przesadzony Właśnie o to mnie chodzi. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Sniezka ma z tylu LSD 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 upss sorry rrosiak w pozostałych punkach zgadzam się w 100%. Moje generalne odczucie to OBK jeździe się jak dużym kombi z precyzją prowadzenia sedana i można wjechać prawie wszędzie. Jeśli komuś nie przeszkadza spalanie na poziomie 10l to nie ma na rynku konkurencji dla OBK przy aktualnej cenie. pzdr. [ Dodano: Pon Mar 10, 2008 2:47 pm ] Sniezka ma z tylu LSD 8) to dowód, że człowiek się uczy całe życie. :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minimus Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 A ja słyszałem że OBK MY06 MT ma LSD tylko w środku - ani z przodu (to chyba tylko STI) ani z tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariuga Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 nie mogę porównać Obk do Legacy kombi, bo nie jezdzilem tym drugim. Ale w porownaniu z mondeo MkIII, Obk jest jednak miększe na zakretach, wiec pewnie "regular" Legacy tez jest sztywniejsze niz Obk. Przyczyny są chyba wiadome i oczywiste. Ale cos za cos - w Obk za to nie muszę robić slalomu obok studzienek (np. na Arkuszowej Wwa), do czego wykorzystywalem twarde MkIII Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 A ja słyszałem że OBK MY06 MT ma LSD tylko w środku - ani z przodu (to chyba tylko STI) ani z tyłu. Jak będziesz wymieniał opony to pokręć jednym z tylnych kół. To drugie powinno się równiez kręcić. Jeśli tak będzie to masz LSD. i do tego sprawną :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minimus Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Kręcą się wszystkie :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remek Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Kręcą się wszystkie :razz: chyba nie wszystkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Sprecyzujmy, ze LSD z tylu ma H6 AT. Co do reszty nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rrosiak Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Sprecyzujmy, ze LSD z tylu ma H6 AT. Co do reszty nie wiem W specyfikacji (również niemieckiej i brytyjskiej) jest napisane, że wszystkie. A tu się Dyrekcja wypowiedziała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Jeśli komuś nie przeszkadza spalanie na poziomie 10l to nie ma na rynku konkurencji dla OBK przy aktualnej cenie. Pomarzyć... 10 litrów... :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minimus Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Sprecyzujmy, ze LSD z tylu ma H6 AT. Co do reszty nie wiem W specyfikacji (również niemieckiej i brytyjskiej) jest napisane, że wszystkie. A tu się Dyrekcja wypowiedziała. Moje informacje o LSD w centralnym dyfrze pochodzą z serwisu ASO (co jak wiadomo nie koniecznie musi znaczyć na 100% prawdziwe) + gdzieś jeszcze czytałem ostatnio w internecie. [ Dodano: Pon Mar 10, 2008 10:57 pm ] Jeśli komuś nie przeszkadza spalanie na poziomie 10l to nie ma na rynku konkurencji dla OBK przy aktualnej cenie. Pomarzyć... 10 litrów... :???: U mnie poniżej 10l w trasie spokojnie osiągalne. W mieście trochę więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rrosiak Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Moje informacje o LSD w centralnym dyfrze pochodzą z serwisu ASO (co jak wiadomo nie koniecznie musi znaczyć na 100% prawdziwe) + gdzieś jeszcze czytałem ostatnio w internecie. W centralnym przy MT to na pewno jest, ale tu mowa o tylnym dyfrze. Serwis AK potwierdził występowanie tylnej szpery w moim aucie. IMHO coś musi być, bo w przeciwnym wypadku już dawno ktoś by jakiś proces wytoczył za wprowadzanie w błąd i jakby nie patrzeć branie kasy za coś czego nie ma :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Jeśli komuś nie przeszkadza spalanie na poziomie 10l to nie ma na rynku konkurencji dla OBK przy aktualnej cenie. Pomarzyć... 10 litrów... :???: Mam na myśli spokojną jazdę. 150km/h na autostradzie to już 12l. [ Dodano: Wto Mar 11, 2008 6:25 am ] Moje informacje o LSD w centralnym dyfrze pochodzą z serwisu ASO (co jak wiadomo nie koniecznie musi znaczyć na 100% prawdziwe) + gdzieś jeszcze czytałem ostatnio w internecie. W centralnym przy MT to na pewno jest, ale tu mowa o tylnym dyfrze. Serwis AK potwierdził występowanie tylnej szpery w moim aucie. IMHO coś musi być, bo w przeciwnym wypadku już dawno ktoś by jakiś proces wytoczył za wprowadzanie w błąd i jakby nie patrzeć branie kasy za coś czego nie ma :roll: OBK 2.5MT MY06 też ma. Fizycznie sprawdzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 szybkie pokonywanie zakrętów w OBK to raczej duże ryzyko. Nawet w MY06 jest nieciekawie a w MY07 podobno jest jeszcze bardziej "miękkie" zawieszenie. Idzie gładko do póki nie przesadzisz....... Potem przód wyjeżdża... - OBK 2.5 MT ma "spiętą" wiskozę z tyłu. O ile się nie mylę w Legacy jej brak. Ciekawe czemu automat nie ma Adam12 napisał/a: więcej miejsca dla pasażerów w OBK niby jak? :shock: Skoro to ta sama buda? Zgadzam się, ale mimo wszystko Legacy jedzie lepiej Podwyższona podsufitka ;] Ponoć "zwykłe" Legacy jest jeszcze bardziej miękkie, więc w zakrętach też na minus. Zgadzam się, ale mimo wszystko lepiej idzie. Jeśli komuś nie przeszkadza spalanie na poziomie 10l I jeżdżenie z prędkością przeciętnego emeryta przy okazji... :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rrosiak Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Ciekawe czemu automat nie ma :evil: :evil: Jesteś pewien, że Twój nie ma? Tak jak napisałem powyżej w specyfikacji EU widnieje jak byk, że ma. Ja mam automat (co prawda H6) i serwis potwierdził, że jest (co prawda slaba, ale zawsze coś). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rzeznik Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Jeśli komuś nie przeszkadza spalanie na poziomie 10l to nie ma na rynku konkurencji dla OBK przy aktualnej cenie. Pomarzyć... 10 litrów... :???: Oj tak... [ Dodano: Wto Mar 11, 2008 6:27 pm ] Zastanawiam się nad zakupem pomiędzy Legacy i Outback. Będzie używany 50% miasto 50%, trasa, drogi gruntowe bardzo sporadyczne. Najbardziej interesuje mnie różnica w zachowaniu na naszych dziurawych drogach. Czy większe koła w OBK plus różnice w zawieszeniu (jakie oprócz większego prześwitu i samopoziomującego tyłu) dają jakąś istotną różnicę w komforcie jazdy po dziurach oraz trwałości zawieszenia? Czy jest to warte różnicy w cenie ok. 11 tyś zł? Nie jeździłem legacy, ale mam OBK 3.0R MY04 (dla informacji - wcześniej ganiałem mondeo mkIII od 170 do 225 KM). Samochód jest OK, ale brakuje mi manuala, bo ten automat to jest jakiś żart (MY07 z SI, w mojej ocenie, to też żart). Ja już więcej nie kupię samochodu o niskim zawieszeniu (no chyba, że będą u nas normalne drogi), bo OBK po prostu śmigam po naszych drogach i nie przejmuje się za bardzo czy coś urwę. Poza tym wg serwisu zawieszenie w OBK jest bardziej trwałe. Rzeznik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rrosiak Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 bo ten automat to jest jakiś żart (MY07 z SI, w mojej ocenie, to też żart) No cóż DSG to nie jest, ale w S# daje radę. Niewątpliwą zaletą MY07 są łopatki, które pozwalają na sekwencyjną zmianę biegów również w pozycji D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 ja z nich ciagle korzystam, chociazby redukujac biegi przy dojezdzaniu do czerwonego swiatla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUKS Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 przy dojezdzaniu do czerwonego swiatla I tylko do tego sie nadają.... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się