docurobei Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 z tym podnoszeniem swiatel to wydaje mi sie ze jest to jednak tylko sprawa wlasnego komfortu, bo prawda jest taka, ze one swieca wyzej niz nam sie wydaje, tyle ze roznica miedzy tym bardzo jasnym obszarem, a tym mniej jasnym jest na tyle duza, ze wrazenie jest takie, jakby za nisko swiecily (czyt. w razie czego i tak zobaczymy to co tam jest) U mnie fabrycznie ksenony świeciły tak nisko, że jadąc zwykłą drogą nie widziałem w którą stronę będzie zakręt (na przydrożne słupki nie padał ani jeden promyk). Było to zdecydowanie poniżej tego na co pozwalają przepisy...i rozsądku. ASO ustawiło jak trzeba i efekt jest taki, że nocy światła dają jak trzeba a nikt z przeciwka nie mruga ani na CB nie marudzi. Mnie zastanowiła inna rzecz.... Jak siadłem na bagażnik mojego batmobilu to strumień światła został skorygowany po chwili (~2 sek). W maździe 6 kolegi takie siadanie na bagażnik nie powodowało zmiany oświetlenia ściany, poziomowanie odbywało się real-time. Dlaczego tak jest w Legacu? Aby na nierównościach strumień nie latał bliżej-dalej, kiedy samochód buja a system poziomujący walczy, żeby się dostosować ale nie nadąża? BTW: Spotkałem ten efekt w nowym Avensisie i w czasie jazdy w nocy było to, delikatnie mówiąc, denerwujące. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 U mnie fabrycznie ksenony świeciły tak nisko, że jadąc zwykłą drogą nie widziałem w którą stronę będzie zakręt ja mam standard a nie ksenony i może dlatego nie zauważyłem problemu z wysokością świecenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 z tym podnoszeniem swiatel to wydaje mi sie ze jest to jednak tylko sprawa wlasnego komfortu, bo prawda jest taka, ze one swieca wyzej niz nam sie wydaje, tyle ze roznica miedzy tym bardzo jasnym obszarem, a tym mniej jasnym jest na tyle duza, ze wrazenie jest takie, jakby za nisko swiecily (czyt. w razie czego i tak zobaczymy to co tam jest) U mnie fabrycznie ksenony świeciły tak nisko, że jadąc zwykłą drogą nie widziałem w którą stronę będzie zakręt (na przydrożne słupki nie padał ani jeden promyk). Było to zdecydowanie poniżej tego na co pozwalają przepisy...i rozsądku. ASO ustawiło jak trzeba i efekt jest taki, że nocy światła dają jak trzeba a nikt z przeciwka nie mruga ani na CB nie marudzi. Mnie zastanowiła inna rzecz.... Jak siadłem na bagażnik mojego batmobilu to strumień światła został skorygowany po chwili (~2 sek). W maździe 6 kolegi takie siadanie na bagażnik nie powodowało zmiany oświetlenia ściany, poziomowanie odbywało się real-time. Dlaczego tak jest w Legacu? Aby na nierównościach strumień nie latał bliżej-dalej, kiedy samochód buja a system poziomujący walczy, żeby się dostosować ale nie nadąża? BTW: Spotkałem ten efekt w nowym Avensisie i w czasie jazdy w nocy było to, delikatnie mówiąc, denerwujące. jak to " real time" ? Niby jakiś system wykrywał iż przód się podniesie się o "x" cm i zmieniał silniczkami położenie żarówek ? I to wszystko w w trakcie jazdy np 80km./h ? Szybka bestia musi być.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 docurobei, podejrzewam, ba, jestem prawie pewien ze chodzi o to, ze system musi stwierdzic, ze warunki (tu: obciazenie) zmienily sie na stale. Gdyby reagowal na kazda zmiane polozenia karoserii wzgledem ziemi, to szczegolnie na polskich drogach musialby chyba zwariowac. Jakie by nie bylo uzasadnienie, tego: w czasie jazdy w nocy było to, delikatnie mówiąc, denerwujące. ...zdecydowanie nie mozna powiedziec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 docurobei, podejrzewam, ba, jestem prawie pewien ze chodzi o to, ze system musi stwierdzic, ze warunki (tu: obciazenie) zmienily sie na stale. Gdyby reagowal na kazda zmiane polozenia karoserii wzgledem ziemi, to szczegolnie na polskich drogach musialby chyba zwariowac. Jakie by nie bylo uzasadnienie, tego: w czasie jazdy w nocy było to, delikatnie mówiąc, denerwujące. ...zdecydowanie nie mozna powiedziec ja tego ie napisałem :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
docurobei Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 jak to " real time" ? Niby jakiś system wykrywał iż przód się podniesie się o "x" cm i zmieniał silniczkami położenie żarówek ? I to wszystko w w trakcie jazdy np 80km./h ? Szybka bestia musi być.... Nie wiem jak. Po prostu tak się działo, że reakcja na zmianę położenia nadwozia (najłatwiej siąść na tył w kombiaku) była praktycznie natychmiastowa. [ Dodano: Pon Lip 28, 2008 10:56 am ] docurobei, podejrzewam, ba, jestem prawie pewien ze chodzi o to, ze system musi stwierdzic, ze warunki (tu: obciazenie) zmienily sie na stale. Pewnie tak. Gdyby reagowal na kazda zmiane polozenia karoserii wzgledem ziemi, to szczegolnie na polskich drogach musialby chyba zwariowac. Wydaje mi się, że tak się działo w Avensisie, strumień światła skakał "bliżej-dalej" bardziej niż bujanie nadwozia by wskazywało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 a może żarówki się obluzowały i w avensisie był toyota real time changin' system japan extra new (w skrócie TRTCSJEN) :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benito66 Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Wczoraj wróciłem z pierwszej części swoich wakacji, po której moje autko dobiega 5000 km. W czasie podróży postanowiłem dać subarodieslowi w palnik - tak na zakończenie okresu docierania. Na Autostradzie Wielkopolskiej podjąłem próbę osiągnięcia prędkości maksymalnej - udało się wyciągnąć 195 km/h (wskazania GPS, na zegarze było jakieś 205) przy niecałych 4100 rpm i dalej kiszka :sad: Nie wiem, dlaczego nie chciał pójść więcej - obciążenie? (2 i 1/2 ludzia + trochę bagażu), przeciwny wiatr? (szumu było od czorta), nie w pełni dotarty silnik (miał wtedy ok. 3500 km), ale byłem lekko zawiedziony Poza tym (prowadzenie, dynamika etc.) było bez zarzutu. Jutro wymieniam olej i filtr - ciekawe co mi naleją? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 pomidorową :wink: ja odpuściłem przegląd po 5kkm :neutral: oczywiście nie namawiam, żeby nie było po 13kkm u Kopra dostałem Mobila Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umbert Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Wedlug specyfikacji diesel nie ma pojsc wiecej niz okolo 200 km/h wiec jest OK. Realnie, jak czesto jezdzi sie szybciej niz 200km/h nie mieszkajac w DDR? Jak bedzie palil 13l/100km jadac 200km/h to ja sie bede glosno smial od Rostock to Wenecji :grin: :grin: :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gr1zly Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Jak bedzie palil 13l/100km jadac 200km/h to ja sie bede glosno smial od Rostock to Wenecji :grin: :grin: :grin: Napewno tak bedzie, audi 2.0TDI jak idziesz caly czas ponad 200km/h to pali 11-12L. Przy takich predkosciach to ponizej 10L pali 4.2 TDI <-- sprawdzone!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 udało się wyciągnąć 195 km/h przy podobnym obciazeniu nam sie udalo wyciagnac 205 wg GPS z tego co pamietam. Ale to limuzyna :!: (przebieg tuz powyzej dotarcia, 1000km) Roznica wynika na pewno z tego, ze Ty jechales kombi ktore ma gorszy wspolczynnik oporu powietrza, poza tym wiele zalezy od konkretnego egzemplarza, te pare kmh w te czy wewte (jak sie to pisze?? ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benito66 Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 pomidorową Prawie zgadłeś - zalali ketchupem firmy Castrol w rozmiarze SLX z serii Longlife III o kodzie smakowym 5W30 :wink: [ Dodano: Wto Lip 29, 2008 4:01 pm ] poza tym wiele zalezy od konkretnego egzemplarza, te pare kmh w te czy wewte Pewnie masz rację, ale wolałbym, żeby mój egzemplarz miał pare km/h w te lepsze wewte :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 a ja zmienie watek i zapytam o inna kwestie.jak jade 30km/h to czesto zastanawiam sie czy jechac na 2 czy 3 biegu,podobnie jest przy predkosci 50km/h(3 czy 4?) i 80km/h(4 czy 5?)kurcze i do dzisiaj nie wiem jak jest lepiej.ja przy tych predkosciach wybieram raczej w tej skrzyni w legacy raczej ten nizszy bieg bo mam wrazenie ze na wyzszym biegu silnik jest troche przeciazany(obroty 1100-1200).macie podobnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 jak jade 30km/h to czesto zastanawiam sie czy jechac na 2 czy 3 biegu dla mnie na mur 2 bieg mam wrazenie ze na wyzszym biegu silnik jest troche przeciazany(obroty 1100-1200) w ogóle staram się nie mieć tak niskich obrotów, w spokojnej jeździe która ma być oszczędna do tego, utrzymuję obroty na poziomie 2000-2500 rpm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zulu Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 po 13kkm u Kopra dostałem Mobila Możesz powiedzieć jakiego Mobila ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 sprawdzę na fakturze jutro i podam Ci pojutrze (bo jutro nie będę miał sieci) na pewno 5W30 ale konkretnie napiszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zulu Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 sprawdzę na fakturze jutro i podam Ci pojutrze (bo jutro nie będę miał sieci)na pewno 5W30 ale konkretnie napiszę Na pewno dali Ci dolewkę Mobila. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Mówicie o tej instrukcji? :smile: :arrow: Obrazek To nie jest instrukcja do Subaru Legacy napędzanego jednostką wysokoprężną :!: :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benito66 Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 jak jade 30km/h to czesto zastanawiam sie czy jechac na 2 czy 3 biegu dla mnie na mur 2 bieg mam wrazenie ze na wyzszym biegu silnik jest troche przeciazany(obroty 1100-1200) w ogóle staram się nie mieć tak niskich obrotów, w spokojnej jeździe która ma być oszczędna do tego, utrzymuję obroty na poziomie 2000-2500 rpm W pełni zgadzam się ze slesz'em. Biegi trzeba zapinać tak, żeby po zmianie na wyższy obroty nie były mniejsze niż: 2500 rpm do jazdy dynamicznej i 2000 rpm do jazdy normalnej. Ja czasami pozwalam sobie na toczenie się (bez przyspieszania) z obrotami rzędu 1500-1600, ale 1100-1200 to masakra dla silnika (wyjątek stanowi jedynka i dwójka). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 no dokladnie! ale jezdzac innymi dieselami jest troche inaczej tam przeciez obroty na poziomie 2500 sa juz bardzo wysokie,no ale to potwierdza tylko wyjatkowosc marki subaru i to ze te samochody sa naprawde inne niz wszystkie,hehe :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRIMAR Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Jeszcze w kwestii nisko świecących ksenonów (co prawda w Imprezie '08, ale to bez znaczenia). Od początku miałem to odczucie i za radą Than-Junior-a udałem się do ASO, gdzie gratis podnieśli. Natomiast dla pewności pojechałem do pobliskiej stacji Kontroli Pojazdów, gdzie na profesjonalnym sprzęcie stwierdzili, że świecą za wysoko i trzeba podjechać do ASO i wyregulowć, bo oni nie potrafią. Oczywiście nie pojechałem, bo jeździ się znacznie lepiej, nikt z przeciwka nie mruga itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertG Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Ja na trójce jeżdzę generanie prawie do 100 km/k - czyli praktycznie cały czas po miescie na 3 biegu - chyba że sa dłuzsze odcinki (trasa toruńska) to wtedy 4 i 120-140 I jak ma 2,5-3,2 tys obrotow to mniej pali Ale nie przychodzi to łatwo (jezdżenie na trojce) bo mam nawyki z fordowskiego diesla z 6cioma biegami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Natomiast dla pewności pojechałem do pobliskiej stacji Kontroli Pojazdów, gdzie na profesjonalnym sprzęcie stwierdzili, że świecą za wysoko i trzeba podjechać do ASO i wyregulowć, bo oni nie potrafią. ooo :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriszek Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 To nie jest instrukcja do Subaru Legacy napędzanego jednostką wysokoprężną :!: :!: Tak, wiem Jak już mówiłem, dla mnie to generalnie bez różnicy - obrazki będą jedynie inne :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się