Skocz do zawartości

Paliwa E10 - Benzyna Vpower i inne


AdaSch

Rekomendowane odpowiedzi

Przykładowe rozwiązanie : Valvoline™ Petrol System Protector

(czy działa nie wiem ;-)

 

https://allegro.pl/oferta/valvoline-petrol-system-protector-890611-12327226989

 

są też od STP i innych.

 

  • W celu zapobieżenia wysokiemu zużyciu paliwa
  • W celu zapobieżenia niskim osiągom silnika
  • Gdy podejrzewana jest niska jakość paliwa
  • Gdy używane jest paliwo E10

EUR_Val_PetrolProtector_SAD_EN.pdf

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, artaa napisał(a):

Przykładowe rozwiązanie : Valvoline™ Petrol System Protector

(czy działa nie wiem ;-)

 

https://allegro.pl/oferta/valvoline-petrol-system-protector-890611-12327226989

 

są też od STP i innych.

 

  • W celu zapobieżenia wysokiemu zużyciu paliwa
  • W celu zapobieżenia niskim osiągom silnika
  • Gdy podejrzewana jest niska jakość paliwa
  • Gdy używane jest paliwo E10

Pobożne życzenie sprzedawcy. Trzeba by sprawdzić kartę techniczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, AdaSch napisał(a):

jest inaczej, mogą sprzedawać, cytowałem to

Przepraszam, nie doczytałem się.

 

Pozostanie tylko pytanie, ile tradycyjne paliwa będą kosztować. Warto sobie przypomnieć, co stało się z cenami węgla. Już oni tam zadbają, żeby nam dowalić.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Niemczech E10 jest dostepna ponad 10 lat, na poczatku udzial w rynku byl na poziomie kilku procent. Dopiero podwyzki cen paliw spowodowaly zwiekszenie udzialu na: rok 2020 14%, rok 2021 17%, rok 2022 23%. Zrodlo: https://www.spiegel.de/auto/tanken-anteil-von-guenstigem-e10-steigt-auf-ein-viertel-bei-benzin-a-fb9554bc-03ed-4f4f-8c2e-e52b7f607447

Wzrost cen to efekt polityki klimatycznej EU, trzeba ratowac planete za pieniadze podatnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być dobry znak, skoro w Niemczech tak jest. Zobaczymy co czas pokaże. Może faktycznie rynek będzie zapewniał E5 w 95. Mi i tak głównie o vpower 95 którą regularnie tankuję. Teraz pewnie się to zmieni. Pewnie przejdą na K 98 E5 ew B 98 E5. Gdyby był lotos a nie ruska agentura, to pewnie byłby jeszcze L 98

 

Dziewczyna na Shell mi powiedziała, że sporo osób o to pyta, czy vpower zostanie E5

 

może powstanie jakaś petycja dla paliw E5 - nie wiem, fajnie by było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Legacy96 napisał(a):

Wzrost cen to efekt polityki klimatycznej EU, trzeba ratowac planete za pieniadze podatnika.

Choćby całą EU jutro przeszła na czysty Etanol, to planeta nawet nie zauważy sensownej zmiany...

 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam się że przejrzałem cały wątek cały ale dość pobieżnie. NIe znalazłem odpowiedzi na jedno pytanie, może ktoś z Was wie.

 

Skoro benzyna E5 zawiera 5% etanolu i ma wartość oktanową 95 to jak to działa że po zwiększeniu dawki etanolu do 10% ma ona nadal wartość oktanową 95? Skoro etanol ma znacząco wyższą wartość oktanową i jest go teraz dwa razy więcej to dlaczego finalny wynik to nadal 95?

 

Czy to może jest podawana wartość samej beznyny a nie uwzględnia dodatku etanolu? Tylko to trochę bez sensu się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Nie posiadam subarka, jednak jako motocyklista, temat też mnie trochę drażnił, że w ogóle nie miałoby być 95 E5, jak prawie wszędzie w UE masz do wyboru 95 E10 i E5. Ba, paradoksalnie Orlen sprzedaje na Litwie czy w DE równolegle 95 E5 i E10. Dzwoniłem w różne miejsca i nikt nie potrafił mi jednoznacznie odpowiedzieć. Widzę, że tu dyskusja trzyma poziom także zdaje mi się, że znalazłem coś ciekawego.

 

Na stronie stacji AMIC znalazłem karty charakterystyki ich paliw, wszystkie zaktualizowane 1 grudnia 2023r. także chyba świeżutkie. Amic pro 95, ma mieć do 5% etanolu, a zwykła 95 do 10%.

 

https://amicenergy.pl/pliki/Amic_Pro_95_2023_12_01.pdf

https://amicenergy.pl/pliki/Amic_95_2023_12_01.pdf

 

I oba są z Orlenu. Także chyba nie pozamieniali się z ***** na głowy i będzie wybór. Pytanie czy będzie się chciało im dodatkowy zbiornik trzaskać, pompę itd.. 

 

Mam nadzieję, że to prawda.

Edytowane przez motocyklista01
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, motocyklista01 napisał(a):

Amic pro 95, ma mieć do 5% etanolu, a zwykła 95 do 10%.

 

wreszcie jakiś pozytywny sygnał. Oby faktycznie tak było. Jak pytałem na różnych stacjach to pytających o E5 jest dużo ale sprzedawcy nie mają pewności jak to będzie wyglądać.

Co do Amic, szczęśliwie 3 stacje mam z całkiem dobrym dostępem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Tommi1 napisał(a):

Nie piszcie tak głośno o amic bo zaraz forum was dojedzie że z "ruskiej" stacji kupujecie wachę :biglol::biglol::P

Hehe, ważne, że najprawdopodobniej będzie można nadal normalnie dostać 95 E5.

 

Rozmawiałem też z kierownikiem regionalnym Unimotu, który mówił, że teoretycznie nic nie stoi na przeszkodzie żeby sprzedawać 95 E5 ale w praktyce są to dodatkowe koszty logistyczne itp. i mało kto będzie się chciał w to bawić(transport, pylony, zbiorniki, pompy, itd.)

 

Zobaczymy od przyszłego roku. Z E10 jest taki problem, że ma dużo krótszy termin przydatności...

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja.

 

Byłem zatankować swojego 17 letniego gruza, osiedle obok mam Circle K Express, gdzie sprzedają równolegle 95 zwykła i 95 miles plus czy jakoś tak. Pan na okienku mówił, że ta 95 miles plus zostanie E5, zwykła 95 będzie E10. Także ta cała wrzawa medialna to raczej zwykłe sianie paniki. Jak komuś nie pasuje rusko-austraicki AMIC to będzie można dostać 95 E5 na amerykańsko-kanadyjskim Circle K. Shell V-Power 95 pewnie też zostanie E5, skoro konkurencja nie śpi. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, motocyklista01 napisał(a):

Jak komuś nie pasuje rusko-austraicki AMIC to będzie można dostać 95 E5 na amerykańsko-kanadyjskim Circle K. Shell V-Power 95 pewnie też zostanie E5, skoro konkurencja nie śpi. 

Tak szczerze to części z nas wisi i powiewa skad jest ropa, grunt zeby w portfelu zostawało więcej.

 

A konkurencja nie śpi to na pewno, będzie i E5 i E10 dostępne to pewniak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, motocyklista01 napisał(a):

Shell V-Power 95 pewnie też zostanie E5, skoro konkurencja nie śpi. 

oby, ale dwie różne osoby raczej niezbyt pałające pewnością mówiły o E10

9 godzin temu, motocyklista01 napisał(a):

Pan na okienku mówił, że ta 95 miles plus zostanie E5,

no i super, oby to była prawda.

 

Ja nie zamierzam lać E10 chyba, że będę zmuszony całkowitym brakiem dostępu do E5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, Shell po raz kolejny potwierdził, że paliwo Vpower95 bedzię e10... co za dzięcioły.

 

Edit:

Circle-K - rozmawiałem z konsultantem, Paliwa miles 95 niestety, od nowego roku będą z dodatkiem 10% biokomponentów :evil:

 

Napisałem do Amic, ciekawe co mi odpowiedzą.

 

Co ciekawe, shell jak i  C-K mówią, że zgodnie z rozporządzeniem będą z dodatkiem 10% biokomponentów.

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Jumpman napisał(a):

Szaremu czlowiekowi i tak wszystko jedno, nawet nie zwroci uwagi. Jedzie ? Jedzie, o co ci chodzi.

zgadza się, ale nie uważam, że zdecydowana większość właścicieli Subaru, Saabów i pewnie jeszcze kilku innych to tacy "szaracy" :)

 

P.S.

Ostatnio dostałem ciekawe pytanie, jako właściciel jednego z najstarszych aut na firmowym parkingu czy planuję zakup czegoś nowszego?

Odpowiedziałem, że w najbliższych latach nie planuję, bo ja od razu kupiłem dobre i fajne auto a nie nudne barachło na 3-5 lat i do zmiany. Pytający jak się okazało wyraził zainteresowanie odkupieniem XD - dałem do zrozumienia, że beż szans bo i tak go zostawiam :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, AdaSch napisał(a):

Co ciekawe, shell jak i  C-K mówią, że zgodnie z rozporządzeniem będą z dodatkiem 10% biokomponentów.

Jak ja dzwoniłem na wcześniej infolinię C-K to Pani też mówiła "chyba zgodnie z rozporządzeniem...." i inne formułki z kartki. Pan na stacji, które m.in. przyjmuje dostawy mówił co innego. Jak dla mnie te karty charakterystyki z AMIC'a to najlepszy dowód, że powinna być, zwłaszcza, że jest podane źródło jako: ORLEN. Na logikę, Don Orleone by zostawił kąsek jakim jest 95 E5 dla Arabów czy tam hurtowników za granicy(w ramach UE możesz zamawiać skąd chcesz)? Popyt będzie to i podaż będzie. Wszędzie wokół Nas w UE jest sprzedawana równolegle 95 E5 i E10 i to też przez Nasz Orlen. Przez tą zbieżność informacji można na łeb dostać. Czytając dyrektywę UE jak i polskie prawo to NIC NIE ZABRANIA sprzedawania 95 E5. W sieci oprócz clickbaitów i podobnych to np. Iparts, pisze, że 95 E5 nie zostanie wycofana. Jeździcie, tankujcie, obserwujcie i raportujcie :upside-down-face_1f643-small:

 

Co do samej E10 to np. w USA to mają od ponad 10 lat. Na różnych forach i grupkach nikt raczej nie narzeka, że "łoo jezu, panie, ni ma mocy, pali 50% wincyj, korba poszła bokiem". Jedyne na co zwracają uwagę to to, że po miesiącu, dwóch stania już się potrafi wytrąć syf, oni tam dodają stabilizatory paliwa do wachy, która będzie dłużej stać. A wlewanie 98 do np. mojej Yamahy, która ma stopień sprężania 11,5:1, czy do zagęszczarki, pilarki, kosiarki mija się z celem. 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...