SubaruLove Opublikowano 22 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2023 Witam, Mam w posiadaniu Subaru legacy V w dieslu i chciałbym zmienić silnik na benzynowy. Czy taka operacja jest możliwa i opłacalna? A jeżeli tak to jaki serwis by się tego podjął ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 22 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2023 Jest mozliwa, wątpliwie opłacalna, bardzo kłopotliwa , a na końcu jesteś z prawie niesprzedawalnym autem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 22 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2023 Chyba że zmienisz na h6 albo 2.5t. wtedy znajdzie jakiegoś wariata na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 22 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2023 @SubaruLoveobawiam się, że przekładka z diesla na benzynę może Ci się nie udać skoro nawet wątek na Forum zakładasz w niewłaściwym dziale. Tym razem przenoszę, następnym wątek poleci do śmieci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 22 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2023 2 godziny temu, Jumpman napisał(a): Jest mozliwa, wątpliwie opłacalna, bardzo kłopotliwa , a na końcu jesteś z prawie niesprzedawalnym autem. A to diesel jest sprzedawalny? 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frisco Opublikowano 23 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2023 6 godzin temu, BelegUS napisał(a): A to diesel jest sprzedawalny? Jasne, że jest. Za kilka tysięcy zwykle;) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 23 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2023 Miłość do Subaru i 12 godzin temu, SubaruLove napisał(a): Mam w posiadaniu Subaru legacy V w dieslu To właśnie Twoja miłość do Subaru osłabnie (bez urazy, to nie wycieczka osobista). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siodemka Opublikowano 23 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2023 A jak z kupnem takie z padnietym silnikiem. Ktore czesci beda pasowac do benzynowej wersji ?Sent from my SM-G991B using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Wojtkiewicz Opublikowano 23 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2023 o ile przekładka z benzyny na benzynę jest "w miarę" prosta, o tyle w dieslu jest więcej różnic, silnik podpasuje Ci na sanki (jeśli włożysz wolnossącą benzynę) i na skrzynię ale zrodzi się wiele innych problemów, no i przypał jeździć autem z dieslem w dowodzie a faktycznie z benzyną pod maską Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 23 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2023 21 godzin temu, SubaruLove napisał(a): Witam, Mam w posiadaniu Subaru legacy V w dieslu i chciałbym zmienić silnik na benzynowy. Czy taka operacja jest możliwa i opłacalna? A jeżeli tak to jaki serwis by się tego podjął ? Bez sensu, bo musisz zmienić całą elektronikę, który musi pochodzić z takiego samego samochodu z benzyną. Inaczej nic nie będzie w nim działać, posypie się cała sieć CAN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 24 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2023 (edytowane) 20 godzin temu, ir3n3usz napisał(a): Bez sensu, bo musisz zmienić całą elektronikę, który musi pochodzić z takiego samego samochodu z benzyną. Inaczej nic nie będzie w nim działać, posypie się cała sieć CAN. Nie do końca, sterowniki będą się widzieć nawzajem, a nawet komunikować, natomiast pozostaje kwestia parowania IMMO, według mojej obecnej wiedzy, jedynie do zrealizowania poprzez edycję EEPROM, ponadto, na przykładzie Imprezy GH, inaczej jest w okablowaniu zrealizowana komunikacja IMMO między ECU a BIU (diesel 1 przewód, noPb 2 przewody). Dodatkowo dochodzi kwestia kodowania VDC/ABS, według ASO się nie koduje, natomiast jeżeli dawca z biorcą nie są kompatybilne, to bije błędem nieprawidłowego kodu wyposażenia. W dniu 23.02.2023 o 14:20, Paweł Wojtkiewicz napisał(a): silnik podpasuje Ci na sanki (jeśli włożysz wolnossącą benzynę) i na skrzynię I tak, i nie. Co prawda same mocowania i dzwon skrzyni pasują, to jeżeli nie mówimy tu o H6, to żadna inna benzyna NA na tej skrzyni po prostu nie będzie miała siły jechać, ponadto, w SBD jest zawsze elektryczny magiel, w benzyniakach nie, a mają zupełnie inne mocowania, więc to rodzi problem przednich sanek. przewody paliwowe w dieslu jeden idzie z lewej, drugi z prawej, w benzynie oba z lewej (lub trzy w zależności od wersji) W dniu 23.02.2023 o 14:20, Paweł Wojtkiewicz napisał(a): przypał jeździć autem z dieslem w dowodzie a faktycznie z benzyną pod maską Nie ma szans na przegląd, oraz problemy przy kontroli, dodatkowo, do zmiany zasilania w dowodzie rejestracyjnym, potrzebne jest zaświadczenie od warsztatu o wykonaniu takiego SWAPA. Podsumowując, najłatwiej mieć całe auto dawcę, najlepiej ten sam model. Można próbować kompletować części, ale na pewno wyjdzie już drożej, wówczas chyba najbardziej kusząca jednostka to EJ204/EJ20F, ponieważ występowały zarówno w Legavy V jak i starszych modelach, natomiast choćby silnik szedł z imprezy GD9, to i tak komp i wiązka musi być z Legacy, ponieważ GD9/SG5 nie posiadały jeszcze CAN. Edytowane 24 Lutego 2023 przez st981777 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 24 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2023 Znów jedno i to samo. Ten temat wraca jak boomerang I jeszcze wiele wiele więcej. Owszem tutaj chyba najbardziej merytorycznie napisał @st981777 . Ale nie zmienia faktu że tematów jest mnóstwo. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Wojtkiewicz Opublikowano 24 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2023 4 godziny temu, st981777 napisał(a): I tak, i nie. Co prawda same mocowania i dzwon skrzyni pasują, to jeżeli nie mówimy tu o H6, to żadna inna benzyna NA na tej skrzyni po prostu nie będzie miała siły jechać, ponadto, w SBD jest zawsze elektryczny magiel, w benzyniakach nie, a mają zupełnie inne mocowania, więc to rodzi problem przednich sanek. przewody paliwowe w dieslu jeden idzie z lewej, drugi z prawej, w benzynie oba z prawej (lub trzy w zależności od wersji) Nie ma szans na przegląd, oraz problemy przy kontroli, dodatkowo, do zmiany zasilania w dowodzie rejestracyjnym, potrzebne jest zaświadczenie od warsztatu o wykonaniu takiego SWAPA. fakt faktem, według rozpiski na stronie ze skrzyniami, skrzynia z diesla ma przełożenie na dwójce jak benzynka na trójce, czyli żeby jakoś po ludzku wyjść trzeba włożyć skrzynię inną lub cały napęd przełożyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 24 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2023 Mnie w tym temacie cały czas nurtuje jedno. Ile to już razy czytałem o miłośnikach Subaru jeżdżących "wspaniałym" dieslem Subaru...Jedno drugiemu przeczy. Nawet lekko zainteresowany Subaru (co dopiero miłośnik marki...) jak zacznie czytać o tych samochodach, to szybko się zorientuje co oznacza połączenie Subaru z tą jednostką napędową i skieruje się ku benzynie. Zresztą to widać po kierowcach Subaru w dieslu (nikogo nie obrażając), ale przeważnie to mężczyźni/kobiety w dostojnym wieku, nieobeznani w temacie, którym wciśnięto tego bubla, ale zdążyli go wymienić na nowy zanim coś się zaczęło psuć. No a druga kategoria to kupujący na rynku wtórnym, dla których cena (okazja) jest głównym kryterium wyboru auta i potem zakładają takie właśnie wątki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Wojtkiewicz Opublikowano 24 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2023 1 godzinę temu, Lipton napisał(a): Mnie w tym temacie cały czas nurtuje jedno. Ile to już razy czytałem o miłośnikach Subaru jeżdżących "wspaniałym" dieslem Subaru...Jedno drugiemu przeczy. Nawet lekko zainteresowany Subaru (co dopiero miłośnik marki...) jak zacznie czytać o tych samochodach, to szybko się zorientuje co oznacza połączenie Subaru z tą jednostką napędową i skieruje się ku benzynie. Zresztą to widać po kierowcach Subaru w dieslu (nikogo nie obrażając), ale przeważnie to mężczyźni/kobiety w dostojnym wieku, nieobeznani w temacie, którym wciśnięto tego bubla, ale zdążyli go wymienić na nowy zanim coś się zaczęło psuć. No a druga kategoria to kupujący na rynku wtórnym, dla których cena (okazja) jest głównym kryterium wyboru auta i potem zakładają takie właśnie wątki. Nie trzeba czytać wystarczy wejść na jakiś portal z ogłoszeniami ustawić od najtańszych i na samym przodzie listy same uszkodzone diesle :/ Ostatnio jeden gość mówi że w życiu nie weźmie subaru bo strasznie awaryjne "kolega mówił" pytam co miał usłyszałem że legacy z 2006, tylko nie bardzo wiedział z jakim motorem, w końcu po chwili namysłu spytałem a wlot na masce to to miało? no miało, no i wszystko jasne 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QQ Opublikowano 24 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2023 Nie trzeba czytać wystarczy wejść na jakiś portal z ogłoszeniami ustawić od najtańszych i na samym przodzie listy same uszkodzone diesle :/ Ostatnio jeden gość mówi że w życiu nie weźmie subaru bo strasznie awaryjne "kolega mówił" pytam co miał usłyszałem że legacy z 2006, tylko nie bardzo wiedział z jakim motorem, w końcu po chwili namysłu spytałem a wlot na masce to to miało? no miało, no i wszystko jasne Skoro rocznik 2006 i wlot na masce to turbo benzyna a nie diesel. Boxer diesel pojawił się chyba dopiero w 2008 roku.Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Wojtkiewicz Opublikowano 24 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2023 10 minut temu, QQ napisał(a): Skoro rocznik 2006 i wlot na masce to turbo benzyna a nie diesel. Boxer diesel pojawił się chyba dopiero w 2008 roku. Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Masz chyba i słuszność, z tym że on tego rocznika też nie był pewien Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 25 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2023 22 godziny temu, Paweł Wojtkiewicz napisał(a): Nie trzeba czytać wystarczy wejść na jakiś portal z ogłoszeniami ustawić od najtańszych i na samym przodzie listy same uszkodzone diesle :/ No i tu właśnie pojawia się ta druga grupa właścicieli diesli Subaru, czyli łowcy okazji:D, których i tutaj już kilku mieliśmy okazję powitać jak zarejestrowali się na forum kiedy ta okazja okazała się niewypałem:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManoLEE Opublikowano 27 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2023 Turbo benzyniaki z 2006 też padają . Diesel to wybór prosty, cena zakupu i albo ktoś ma szczęście, jeździ i nic zbytnio się nie dzieje, są przypadki po 500, po 600 tys. bez remontu, też są takie co po zaledwie 100 tys. padły. Swap silnika diesla też wchodzi w grę VW i BMW już widziałem. Benzynę z Subaru również można włożyć 3.0, 2.5 turbo, 2.0 NA też już są bliżej serii choć zabawy sporo dużo części należy wymienić. Opłacalność, jak uważasz, że ci się to zwróci albo zarobisz zapomnij. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Wojtkiewicz Opublikowano 27 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2023 40 minut temu, ManoLEE napisał(a): Opłacalność, jak uważasz, że ci się to zwróci albo zarobisz zapomnij. No chyba nigdy nikomu żaden swapik się nie zwrócił, no nie oszukujmy się, kto chce kupować swapowane auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManoLEE Opublikowano 27 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2023 45 minut temu, Paweł Wojtkiewicz napisał(a): No chyba nigdy nikomu żaden swapik się nie zwrócił, no nie oszukujmy się, kto chce kupować swapowane auta? Subaru Legacy z 3.0 D z BMW zrobiony na 300 HP pewnie by się znalazł chętny, bądź Forester z 1.9 - 2.0 TDI dobrze pomodzony z napędem na 4 buty . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 27 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2023 Beemke chyba już w takim razie wszędzie wsadzili. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruszon18 Opublikowano 28 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2023 W dniu 24.02.2023 o 12:30, Lipton napisał(a): Mnie w tym temacie cały czas nurtuje jedno. Ile to już razy czytałem o miłośnikach Subaru jeżdżących "wspaniałym" dieslem Subaru...Jedno drugiemu przeczy. Nawet lekko zainteresowany Subaru (co dopiero miłośnik marki...) jak zacznie czytać o tych samochodach, to szybko się zorientuje co oznacza połączenie Subaru z tą jednostką napędową i skieruje się ku benzynie. Zresztą to widać po kierowcach Subaru w dieslu (nikogo nie obrażając), ale przeważnie to mężczyźni/kobiety w dostojnym wieku, nieobeznani w temacie, którym wciśnięto tego bubla, ale zdążyli go wymienić na nowy zanim coś się zaczęło psuć. No a druga kategoria to kupujący na rynku wtórnym, dla których cena (okazja) jest głównym kryterium wyboru auta i potem zakładają takie właśnie wątki. Oj tam oj tam. Przesadzasz. Ja kupiłem od znajomego zadbanego SBD za 20 tys.. Oczywiście, jak tylko go kupiłem, przerażenie mnie dopadło, bo kupiłem ładne auto a pewnie pojeździ rok albo i nie, a myśl że wydałem 20k na auto z trafnym silnikiem spędzało sen z powiek. Ale nie żałuję.. Jeżdżę 4 rok i sobie bardzo chwalę, bo auto nie rozbite przebieg ledwo 107kkm i w sumie po przesiadce z golfa mk4 z przebiegiem 300kkm to dla mnie to lata świetlne między tymi autami. Ale co zrobić, póki co cieszę się że kupiłem to auto bo najzwyczajniej obecnie jest dla mnie niezawodne. Silnik jest nie udany, bo długiej żywotności nie ma, ale podobno odpowiednio zadbany to można uzyskać i 200kkm przebiegu co na moją jazdę to by oznaczało jeszcze ze dwa lata jazdy. Ale to też nie znaczy właśnie ze jestem całkowicie zadowolony.. Bo z tyłu głowy siedzi właśnie że "oszczędzać" trzeba autko, jednak aspiracje wiejskiego kierowcy rajdowego mam, chciało by się szaleć jak golfiną 1.8t który po strzałach ze sprzęgła jeszcze na 3cim biegu darł gumę. Też się dopytywałem jak to wygląda sytuacja w przypadku ewentualnej przekładki bo zwyczajnie buda legasia 4 jest bardzo atrakcyjna, samo auto w sobie jest super jeśli chodzi o wyposażenie więc i chciałbym np moc odratować to wszystko przekładką silnika w najgorszym przypadku. W każdym razie odeszła mi już chęć na takie głupie zagrywki, bo wiem jak bardzo nie opłacalny ten zabieg jest, i zwyczajnie zacząłem sobie bardziej pozwalać jeśli chodzi o mocniejsze ciśnięcie, kolejna sprawa że chyba zwyczajnie już mi się znudziło to auto i dlatego zmiana podejścia. Najbardziej mnie śmieszy że np na market place ludzie wystawiają SBD po 40 - 60 tysięcy auta z przebiegami oscylującymi w granicach 150kkm np z opisem że zawory stukają ale tylko na wysokich obrotach. Rzadko kiedy trafia się kupujący który nie robi rozeznania temat auta jakie zamiaruje kupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 1 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2023 15 godzin temu, gruszon18 napisał(a): Ale to też nie znaczy właśnie ze jestem całkowicie zadowolony.. Bo z tyłu głowy siedzi właśnie że "oszczędzać" trzeba autko No to mniej więcej tyle w temacie tego, że przesadzam:) 15 godzin temu, gruszon18 napisał(a): Rzadko kiedy trafia się kupujący który nie robi rozeznania temat auta jakie zamiaruje kupić Gdyby tak było to "auto handle" nie miałyby racji bytu. Przeważająca większość społeczeństwa kupuje samochód tylko dlatego, że "mały przebieg", "dobra cena", "pięknie wygląda", "super wyposażenie", "pierwszy właściciel" itp. a jaka to marka, wersja, silnik, to już dla nich bez znaczenia. Zresztą sam napisałeś, że przerażenie dopadło Cię jak tylko go kupiłeś, zatem widocznie też zbytnio nie rozeznałeś tematu przed zakupem, a dopiero po:) 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruszon18 Opublikowano 1 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2023 Nie, ja byłem świadom awaryjności silnika, ale nie byłem doinformowany na tyle że to całkowicie silniki boxer diesel są zwyczajnie trefne, doprecyzuje - wydawało mi się że to problem może być z pojedynczymi sztukami a nie że te silniki zwyczajnie słyną z żywotności 100k km. A dodatkowo chodziło raczej już o fakt późniejszej sprzedaży, gdy dowiedziałem się że przez ten silnik auta nie są chodliwe to odrobinę mnie portfel zabolał. Ale chyba masz rację z tym że jednak nie każdy kupujący sprawdza opinie o aucie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się