Skocz do zawartości

Zdegenerowane STurbo


133699

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, Elvisiak napisał(a):

Jako laik nie sądziłem, że takie "byle Cento" może sprawić tyle problemów.

Dobrze się czytało, wrzucaj kolejne ciekawostki, lub raczej perypetie ;)

Też bym na to nie wpadł. Z tymi oponami to samo. Teraz powinno być z górki, to nadal bardzo proste auto. Ceny części są takie, że można sporo przemilczeć ;) 

Poza tym trochę odwagi i da się tym coś pojechać. 

 

 


Myśle, że dopiero w tym sezonie coś ruszy ;) nowy motor, zrobienie mocy docelowej. Chciałbym pójść krok dalej i pobawić się EMU. Aktualnie niemam pomysłu na to auto, a oferty które dostaje są tak śmieszne, że wole coś z nim zrobić. Od roku wierci mi w głowie H6 Turbo. Takie 400hp powinno przywrócić status „sleepera” temu autu. 

 

7 godzin temu, mirasek napisał(a):

Z ciekawości, jakiej firmy masz TIP do turbo że się ładnie mieści przy zbiorniczku wspomagania?


Jakiś chińczyk z Ali. Nie pasował pnp. Dodatkowo silikonowy dolot lubi się ściskać pod obciążeniem, stąd moja przeróbka środka. 
czy ładnie to bym polemizował, napewno go dotyka. Nie mniej mimo nacisku powierzchnia nadal jest większa od seryjnego. 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, 133699 napisał(a):

Jakiś chińczyk z Ali. Nie pasował pnp. Dodatkowo silikonowy dolot lubi się ściskać pod obciążeniem, stąd moja przeróbka środka. 
czy ładnie to bym polemizował, napewno go dotyka. Nie mniej mimo nacisku powierzchnia nadal jest większa od seryjnego. 

Patrząc po zdjęciach myślałem że jest w miarę spoko, ale jak opisujesz to chyba jest jak większość silikonów w to miejsce, czyli tak średnio bym powiedział ;) Usztywniałeś środek? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ostatnimi czasy nic nie piszę, bo wszystko obracało się wokół Fiata :) 

 

A to padła skrzynia i sprzęgło, a to przeboje z poduszkami, kończąc na zawieszeniu. Skrzynie zamieniłem na taką z Abartha, poduszki w poliuretan, a zawieszenie trafiło się Bilsteina gruba laga.

Szczerze to do STi części są tańsze :biglol:

 

340968828_923411082270103_1402555370755834408_n.thumb.jpg.175fdaa39ddaf7053c92c292d05aab8d.jpg

 

344297861_1713419529089416_4467772234030822468_n(1).thumb.jpg.461ab2693769123934215667c6a993eb.jpg

 

348354586_802218258130544_3421982607525899164_n.jpg.f16cb090155ccf99cac6b9008d83a5f3.jpg

 

 

Kierownica dostała małe odświeżenie, klakson STi v3, odnowiona skóra. Zawieszenie przód ma nowe poduszki mcphersona.

 

 

348356094_206349325090002_4752794522410864471_n.thumb.jpg.c1907a72722486501017f8b25f8c9253.jpg

 

 

Kupiłem drugi spód, czyli zawieszenie wahacze blaszki itp. Wszystko wypiaskowane, zapodkładowane epoksydem i lakier. Sanki jak i śruby są ocynkowane ogniowo, dodatkowo zabezpieczone między blachami. Na koniec poliuretany StrongFlex.

 

348354684_1691385991314378_2520451441598841542_n.thumb.jpg.473197f0abdf9bd2b315fc06a044ba93.jpg

 

339394617_763876765263538_26339173082498769_n.thumb.jpg.02194b6f151fd59817667acdb8a7c8d1.jpg

 

340058229_776352884057714_8036493503636793203_n.thumb.jpg.45e7f75f70cd4d11680c69dd72ec6a29.jpg

 

Wahacze wzdłużne już przełożyłem, mocowanie skrzyni również. Skrzynia dostała poduszkę ala "Ngroup". Nasi byli i mocowania w budzie mają zerwane gwinty :facepalm: pora pobawić się helicoilami. 

 

340479646_201360199326075_3368510659746207736_n.thumb.jpg.7a0bad73b1a00693179eb1f8ab7cf4b5.jpg

 

340468442_934394594277020_8186450279694302216_n.thumb.jpg.543979ab363d71d52483976e1d2e927b.jpg

 

 

 

W między czasie kupiłem drugie STurbo. Spontaniczny zakup, pochodzi nawet od tego samego dealera co zielony. Wyposażenie to samo czyli full poza tempomatem. Albo zostawię go Lubej, albo pójdzie w świat, jak złoże zielonego to pomyślę. Fajny, jak do niego wsiadam to czuje jaka przepaść dzieli fabrycznego forka względem mojego. 

 

 

345564664_913175103279887_4139912781777584062_n(1).thumb.jpg.8435bec05784a9748b71840cbc9decec.jpg

 

 

Wtoczyłem GT na garaż i nie wiele myśląc wyjąłem silnik. 

Po przeszło 2 latach wszystko z nim ok, tuleje, gniazda jak by był złożony wczoraj. Profilaktycznie zdjąłem rozrząd celem weryfikacji rolek i paska, miskę postanowiłem wymienić, wcześniejsza miała słaby gwint czego nie zauważyłem. Poza tym było trochę silikonów i po montażowego gruzu na smoku.

 

Dzisiaj pomalowałem miskę co miałem luzem, jutro składam całość do kupy. Wierze, że na tygodniu uda się wyjąć silnik z Forestera. 

 

348354650_611238581069478_8156781677045854919_n.thumb.jpg.ae6fc567a378cd2160ee3ccff0856163.jpg

 

 

348354751_604781524952108_2371042492495279288_n.thumb.jpg.4b0c8138ef9fbe96c2268e4865ae2065.jpg

 

 

 

 

 

 

 

  • Super! 3
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.05.2023 o 16:10, Elvisiak napisał(a):

Niektórzy mają ewidentnie dłuższą dobę :D
Powodzenia w dalszych poczynaniach! :)

Dzięki ;) 

Z boku tak to wygląda, a prawda jest taka że sporo złomu zwożę do domu i ile mogę, to robię w pokoju (np. poliuretan), kupione zawieszenie też było próbą oszczędzenia czasu. Nawet nie wspomnę ile rzeczy robię w ramach prywaty w pracy ;) 

 

5 runda SuperOES. Było fajnie, acz przy 4 przejeździe na samym starcie zacząłem tracić paliwo albo zapłon, więc odpuściłem. Na około 120 aut sklasyfikowano chyba z 90 więc awarii trochę było :) 

Na 2 przejeździe zrobiłem bestlap spośród sc/cc :) 2:27 a jeszcze jest gdzie wyciągać (zmiana biegów, hamowanie). Od 2 przejazdu pół leśnego było ratowane sorbentem więc na ile mogłem, jechałem tam zapobiegawczo. W źle wyważonym FWD zbyt łatwo odkleić tylną oś. 

Przyzwyczajam się do nowego zawieszenia i skrzyni. Na Bilsteinie trochę buja przez co ma się wrażenie, że zaraz będzie dachowanie a trochę do tego brakuje. Skrzynia Abartha w końcu motywuje do zmiany biegów, na wcześniejszej można było jechać jednym biegiem cały oes. 

 

A na koniec zbyt zaufałem pogodzie bo Nankang NS2R na tylnej osi był po prostu nie dogrzany ;) 

 

 

 

348356902_1225031921508253_3786872825264815076_n.thumb.jpg.495b255006042bc307a71141e27395e5.jpg

 

348357002_632428431818855_7406868790357441687_n.thumb.jpg.07c282bb507e40a205aad140b475e621.jpg

 

 

  • Super! 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, 133699 napisał(a):

Dzięki ;) 

Z boku tak to wygląda, a prawda jest taka że sporo złomu zwożę do domu i ile mogę, to robię w pokoju (np. poliuretan), kupione zawieszenie też było próbą oszczędzenia czasu. Nawet nie wspomnę ile rzeczy robię w ramach prywaty w pracy ;) 

 

5 runda SuperOES. Było fajnie, acz przy 4 przejeździe na samym starcie zacząłem tracić paliwo albo zapłon, więc odpuściłem. Na około 120 aut sklasyfikowano chyba z 90 więc awarii trochę było :) 

Na 2 przejeździe zrobiłem bestlap spośród sc/cc :) 2:27 a jeszcze jest gdzie wyciągać (zmiana biegów, hamowanie). Od 2 przejazdu pół leśnego było ratowane sorbentem więc na ile mogłem, jechałem tam zapobiegawczo. W źle wyważonym FWD zbyt łatwo odkleić tylną oś. 

Przyzwyczajam się do nowego zawieszenia i skrzyni. Na Bilsteinie trochę buja przez co ma się wrażenie, że zaraz będzie dachowanie a trochę do tego brakuje. Skrzynia Abartha w końcu motywuje do zmiany biegów, na wcześniejszej można było jechać jednym biegiem cały oes. 

 

A na koniec zbyt zaufałem pogodzie bo Nankang NS2R na tylnej osi był po prostu nie dogrzany ;) 

 

 

 

348356902_1225031921508253_3786872825264815076_n.thumb.jpg.495b255006042bc307a71141e27395e5.jpg

 

348357002_632428431818855_7406868790357441687_n.thumb.jpg.07c282bb507e40a205aad140b475e621.jpg

 

 

 

Fajne śmiga to CC. Nie marzy cie sie krótszy magiel? :rolleyes:

 

@marcinwrxsti rzuć okiem, może coś tam koledze z forum podpowiesz ;)

Edytowane przez Neutrino33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Neutrino33 napisał(a):

 

Fajne śmiga to CC. Nie marzy cie sie krótszy magiel? :rolleyes:

 

@marcinwrxsti rzuć okiem, może coś tam koledze z forum podpowiesz ;)

 

Z tego co wiem, to tu już jest krótszy :P   Na ten moment brakuje mi jedynie sprawnych hamulców.

 

FWD to nie moja bajka, a źle wyważone, nerwowe auto na zbyt dużym slicku tylko potęguje kwadratową jazdę. Tutaj widzę bite pół sekundy na samym hamowaniu, a do dzisiaj nie rozwiązałem problemu z blokowaniem tylnich kół niezależnie od opony. Na onboardzie już jest moment, gdzie część odcinka leśnego było zasypane sorbentem, a w przypadku tego auta wjazd w coś takiego automatycznie wyklucza z jazdy, sprawdzałem :) 

 

Na onboardzie tego nie widać, ale na innych czy to patelnia, czy koniec kartingu auto podstawiłem na 2 koła i tak wygląda jazda na pełnym slicku w tym aucie, każdy zakręt to ciągła kontra bo odrywa się od ziemi. 

O napędzie na jedno koło nawet nie wspominam. W AWD o tym nie myślałem, tutaj jeżdżę tak by nie trafiać na nierówny asfalt np. za wcześnie brana patelnia czy wypuszczenie auta wcześniej z owalu od strony krajówki, albo koniec kartingu powinno brać się inaczej, ale wszędzie tam są nierówności i auto przestaje przyspieszać. 

 

Na plus zasługuje seryjne 1.2. Pozwala nie zmieniać tak często biegów (z walką ze slickiem to dosyć istotne ;) ) i zasadniczo to jedyny element, w którym jeszcze nie grzebałem (poza jednym uszczelniaczem), jest całkowicie bezproblemowe przy dobrze wykonanym swapie. W klasie II to jest max, po mnie jest duży skok czasowy w postaci Civiców 1.3 z głowicą 1.6. To auto przywoziłoby puchary mając 1.1, trafiając w klasę I. Budowa 1.1 Vk/Agroup najtańsza nie jest, a z 1.1 16v to trochę za dużo zachodu dla mnie.

 

Po cichu dodam, że do Subaru leży mi fajny zawias z STi, hamulec 330mm i jakieś stabilizatory ;) szukam jeszcze szper do 5MT i krótkiego magla. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, 133699 napisał(a):

 

Z tego co wiem, to tu już jest krótszy :P   Na ten moment brakuje mi jedynie sprawnych hamulców.

 

FWD to nie moja bajka, a źle wyważone, nerwowe auto na zbyt dużym slicku tylko potęguje kwadratową jazdę. Tutaj widzę bite pół sekundy na samym hamowaniu, a do dzisiaj nie rozwiązałem problemu z blokowaniem tylnich kół niezależnie od opony. Na onboardzie już jest moment, gdzie część odcinka leśnego było zasypane sorbentem, a w przypadku tego auta wjazd w coś takiego automatycznie wyklucza z jazdy, sprawdzałem :) 

 

Na onboardzie tego nie widać, ale na innych czy to patelnia, czy koniec kartingu auto podstawiłem na 2 koła i tak wygląda jazda na pełnym slicku w tym aucie, każdy zakręt to ciągła kontra bo odrywa się od ziemi. 

O napędzie na jedno koło nawet nie wspominam. W AWD o tym nie myślałem, tutaj jeżdżę tak by nie trafiać na nierówny asfalt np. za wcześnie brana patelnia czy wypuszczenie auta wcześniej z owalu od strony krajówki, albo koniec kartingu powinno brać się inaczej, ale wszędzie tam są nierówności i auto przestaje przyspieszać. 

 

Na plus zasługuje seryjne 1.2. Pozwala nie zmieniać tak często biegów (z walką ze slickiem to dosyć istotne ;) ) i zasadniczo to jedyny element, w którym jeszcze nie grzebałem (poza jednym uszczelniaczem), jest całkowicie bezproblemowe przy dobrze wykonanym swapie. W klasie II to jest max, po mnie jest duży skok czasowy w postaci Civiców 1.3 z głowicą 1.6. To auto przywoziłoby puchary mając 1.1, trafiając w klasę I. Budowa 1.1 Vk/Agroup najtańsza nie jest, a z 1.1 16v to trochę za dużo zachodu dla mnie.

 

Po cichu dodam, że do Subaru leży mi fajny zawias z STi, hamulec 330mm i jakieś stabilizatory ;) szukam jeszcze szper do 5MT i krótkiego magla. 

 

 

 

Rafał Paprota też śmiga CC pod skrzydłami naszego forumowego instruktora @marcinwrxsti 

 

 

może on miałby dla ciebie jakieś porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, marcinwrxsti napisał(a):

Świetna jazda! Sposób nagrania jeszcze potęguje dynamikę, której przecież nie brakuje.  Intensywnie pracujesz na kierownicy :) Masz gdzieś Spec auta? Jakie są różnice techniczne wobec auta Stoklosy? 

Dzięki wielkie B)

 

W dużym skrócie fabryczne 1.2 16v, skrzynia Abarth zwykła bez szpery, przód Bilstein B6 pod KJS i wylany B6 na tyle. Stabilizator tylny 17mm i przedni CC Sporting.

 

Szczerze, to nie interesowałem się ale wiem, że robimy zbliżone czasy. Na pewno ma szperę, super krótką skrzynie i 1.1 vk/agroup przez co jeździ w innej klasie.

 

 

 

Edytowane przez 133699
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dłuży się ;)

 

Stary silnik podciekał, luzy zaworowe miał do roboty "na już", a rozrząd ma trochę przebiegu. Uznałem, że pora przełożyć motorek. 

 

348382492_927003975221285_4679644783212161305_n(1).thumb.jpg.ad7ce10ef141f27353ec0c72eb45ef7c.jpg

 

 

Wymyłem kolektor i owinąłem od nowa wiązkę. Dodatkowo na montażu turbiny wyszło, że uppipe posypał się na spawie do flanszy. Dobrze, że coś mnie tknęło by wyciąć osłony celem weryfikacji. Szybka akcja i składam dalej.

 

348362997_594654875800236_5095169093501969000_n.thumb.jpg.cbfe363070ef9a92ef843fe31cbd4975.jpg

 

348363018_905608983852033_271965075718657908_n.thumb.jpg.df185e99cfe6730f33fcd8cd51b1a021.jpg

 

Finalna forma. Wiem, niema szału a nawet jest burdel, lpg założyłem jak było czyli typowa Polska sztuka gazownictwa. Cała wiązkę chce postawić na nowo i ją ukryć. Zapomniałem nagwintować szpilek poduszki mcphersona. Jakieś kable, zapomniane eksperymenty.. naprawdę pasuje posprzątać pod tą maską :biglol:

...ale! usunąłem klime :) nie używam, a brak wymiennika z przodu ładnie obniżył temperaturę wody. 

 

Silnik jeździ od kilku godzin, całą noc będę krążyć po wiochach ;) piszę posta, bo czekam aż laptop "diagnostyczny" się naładuje, w DET3 pasuje zmienić kilka ustawień pod docieranie. 

 

Nowy silnik zmienił zupełnie dźwięk auta. Na ile to była nieszczelność uppipe, a na ile wałki WRX i inne CR, nie wiem. Brzmi inaczej, basowo, nawet z dolotu inaczej brzmi. Jedzie dosyć podobnie, nie sprawdzam jeszcze doładowania. Na pewno turbina w końcu wstaje jak powinna, a auto odpala bez zająknięcia.

Zbyt luźny luz zaworowy na prawej głowicy jednak generuje dźwięki :) wyszło po montażu wydechu, trudno, na LPG wróci do normy.

 

Docieram, liczę że do czwartku-piątku wleje już docelowy olej i będę mógł użyć Forestera jako holownik dla Fiata, gdyż w sobote jest SuperOES ;) Fiatem jeździłem cały tydzień, gdy Forester był bez silnika. Wymieniłem we Fiacie pompę paliwa, poprawiłem odpowietrznik, wymieniłem różne czujniki. Cały tydzień nic mu nie było. Liczę, że w końcu dojadę cały OES.

 

Powoli rozglądam się na nowym sterownikiem, tym razem standalone. Na 85% będzie to EasyEcu 3+. 

 

348383463_160594196894175_5714423193846109858_n.thumb.jpg.6654038bf1ea991e5ad292e7954cc690.jpg

 

 

 

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, 133699 napisał(a):

...ale! usunąłem klime :) nie używam, a brak wymiennika z przodu ładnie obniżył temperaturę wody. 

 

:huh:

Wiem, że kiedyś to nie było, a ludzie żyli. 

Ale podziwiam jazdę autostradą, latem z opuszczonymi szybami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.06.2023 o 15:16, Orear napisał(a):

 

:huh:

Wiem, że kiedyś to nie było, a ludzie żyli. 

Ale podziwiam jazdę autostradą, latem z opuszczonymi szybami. 

 

ABS też jest celowo usunięty :biglol:
Szczerze jadąc te 90-110kmh wystarczy mi sam nawiew, od biedy lekko uchylony szyber. 


Od czasu założenia nowego silnika pojawił się problem objawiający się missfire któregoś cylindra przy 2100-2450rpm, zależy od obciążenia. Nowe przewody, świece i nic. DET odpada, bo na seryjnym sterowniku jest podobnie. Cewka? wiązka? nie mam pojęcia jak to można sprawdzić.


Poza tym kupiłem EMU Classic. Z DETem pracuje mi się dobrze i uznałem zostać przy jednym producencie. Postaram się go założyć w tym roku. Aktualnie małymi krokami przygotowuje adapter PnP pod wiązkę 99-00  ;) 

 

352850683_779593296987911_1217088440921159659_n.thumb.jpg.c0ef998de7cf33ae8d60b642fe98dda0.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

900km i … koniec :) 

pompa 12mm okazała się mieć przycinający się relief w pewnym stanie. Panewki zmielone, auto nie odpala bo tłoki też musiało przyłapać.

 

na tygodniu wsadzam w stary piec nowy rozrząd i regulacje płytek i uszczelek pokryw, auto będzie na sprzedaż gdyby ktoś chciał 


50C3C1C3-8582-47EC-8BF6-17303A17CB8E.thumb.jpeg.1c5db192e94c5429b4ccfba0d31bc37b.jpeg

 

  • Trzymaj się 1
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, takumifan napisał(a):

A miałeś wskaźnik ciśnienia oleju?

Miałem Defi, ale on od kilku lat lubi się "wyłączyć" bądź spadać do jakiś dziwnych wartości zwłaszcza gdy jest wilgoć, 99% czasu działa ok. Widocznie już sygnalizował zaniki ciśnienia a brzęczyk zepsuty. Fabryczny jest obok na trójniku ale co z tego skoro załącza się przy 0.2 albo 0.3bar. Nie wiem czy @KotMorderca nie miał podobnie, że zlekceważyli pracę zegara. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
4 godziny temu, Kiwi 4ester napisał(a):

Ma haka? :D

Ma ;) choć polemizowałbym czy ten wolnossak rozpędzi się z holem na wyjeździe z toru kielce :biglol:

 

1 godzinę temu, Sickness napisał(a):

Jesteś takim samym masochistą jak ja

Panie, wolnossak się nie psuje :biglol:

 

Co do furki - ssak bieda edyszyn, tyle co halogeny fabryczne (i dokładane). Nawet zadbany, motor ma 300k a chodzi tak, ze tylko szum alternatora jest nic więcej. Gaz założony 5 lat temu BRC. Kupiony za czapkę gruszek, a ma jeszcze 2 pełne katalizatory :twisted:

 

Edytowane przez 133699
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, 133699 napisał(a):

Ma ;) choć polemizowałbym czy ten wolnossak rozpędzi się z holem na wyjeździe z toru kielce :biglol:

 

Panie, wolnossak się nie psuje :biglol:

 

Co do furki - ssak bieda edyszyn, tyle co halogeny fabryczne (i dokładane). Nawet zadbany, motor ma 300k a chodzi tak, ze tylko szum alternatora jest nic więcej. Gaz założony 5 lat temu BRC. Kupiony za czapkę gruszek, a ma jeszcze 2 pełne katalizatory :twisted:

 

2 katy w NA?:blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...