133699 Opublikowano 27 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2023 11 godzin temu, Elvisiak napisał(a): Jako laik nie sądziłem, że takie "byle Cento" może sprawić tyle problemów. Dobrze się czytało, wrzucaj kolejne ciekawostki, lub raczej perypetie Też bym na to nie wpadł. Z tymi oponami to samo. Teraz powinno być z górki, to nadal bardzo proste auto. Ceny części są takie, że można sporo przemilczeć Poza tym trochę odwagi i da się tym coś pojechać. IMG_2441.MOV Myśle, że dopiero w tym sezonie coś ruszy nowy motor, zrobienie mocy docelowej. Chciałbym pójść krok dalej i pobawić się EMU. Aktualnie niemam pomysłu na to auto, a oferty które dostaje są tak śmieszne, że wole coś z nim zrobić. Od roku wierci mi w głowie H6 Turbo. Takie 400hp powinno przywrócić status „sleepera” temu autu. 7 godzin temu, mirasek napisał(a): Z ciekawości, jakiej firmy masz TIP do turbo że się ładnie mieści przy zbiorniczku wspomagania? Jakiś chińczyk z Ali. Nie pasował pnp. Dodatkowo silikonowy dolot lubi się ściskać pod obciążeniem, stąd moja przeróbka środka. czy ładnie to bym polemizował, napewno go dotyka. Nie mniej mimo nacisku powierzchnia nadal jest większa od seryjnego. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 27 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2023 1 godzinę temu, 133699 napisał(a): Jakiś chińczyk z Ali. Nie pasował pnp. Dodatkowo silikonowy dolot lubi się ściskać pod obciążeniem, stąd moja przeróbka środka. czy ładnie to bym polemizował, napewno go dotyka. Nie mniej mimo nacisku powierzchnia nadal jest większa od seryjnego. Patrząc po zdjęciach myślałem że jest w miarę spoko, ale jak opisujesz to chyba jest jak większość silikonów w to miejsce, czyli tak średnio bym powiedział Usztywniałeś środek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 27 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2023 Tak, zerknij pierwszą stronę wątku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 21 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2023 Ostatnimi czasy nic nie piszę, bo wszystko obracało się wokół Fiata A to padła skrzynia i sprzęgło, a to przeboje z poduszkami, kończąc na zawieszeniu. Skrzynie zamieniłem na taką z Abartha, poduszki w poliuretan, a zawieszenie trafiło się Bilsteina gruba laga. Szczerze to do STi części są tańsze Kierownica dostała małe odświeżenie, klakson STi v3, odnowiona skóra. Zawieszenie przód ma nowe poduszki mcphersona. Kupiłem drugi spód, czyli zawieszenie wahacze blaszki itp. Wszystko wypiaskowane, zapodkładowane epoksydem i lakier. Sanki jak i śruby są ocynkowane ogniowo, dodatkowo zabezpieczone między blachami. Na koniec poliuretany StrongFlex. Wahacze wzdłużne już przełożyłem, mocowanie skrzyni również. Skrzynia dostała poduszkę ala "Ngroup". Nasi byli i mocowania w budzie mają zerwane gwinty pora pobawić się helicoilami. W między czasie kupiłem drugie STurbo. Spontaniczny zakup, pochodzi nawet od tego samego dealera co zielony. Wyposażenie to samo czyli full poza tempomatem. Albo zostawię go Lubej, albo pójdzie w świat, jak złoże zielonego to pomyślę. Fajny, jak do niego wsiadam to czuje jaka przepaść dzieli fabrycznego forka względem mojego. Wtoczyłem GT na garaż i nie wiele myśląc wyjąłem silnik. Po przeszło 2 latach wszystko z nim ok, tuleje, gniazda jak by był złożony wczoraj. Profilaktycznie zdjąłem rozrząd celem weryfikacji rolek i paska, miskę postanowiłem wymienić, wcześniejsza miała słaby gwint czego nie zauważyłem. Poza tym było trochę silikonów i po montażowego gruzu na smoku. Dzisiaj pomalowałem miskę co miałem luzem, jutro składam całość do kupy. Wierze, że na tygodniu uda się wyjąć silnik z Forestera. 3 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvisiak Opublikowano 22 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2023 Niektórzy mają ewidentnie dłuższą dobę Powodzenia w dalszych poczynaniach! 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 28 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2023 W dniu 22.05.2023 o 16:10, Elvisiak napisał(a): Niektórzy mają ewidentnie dłuższą dobę Powodzenia w dalszych poczynaniach! Dzięki Z boku tak to wygląda, a prawda jest taka że sporo złomu zwożę do domu i ile mogę, to robię w pokoju (np. poliuretan), kupione zawieszenie też było próbą oszczędzenia czasu. Nawet nie wspomnę ile rzeczy robię w ramach prywaty w pracy 5 runda SuperOES. Było fajnie, acz przy 4 przejeździe na samym starcie zacząłem tracić paliwo albo zapłon, więc odpuściłem. Na około 120 aut sklasyfikowano chyba z 90 więc awarii trochę było Na 2 przejeździe zrobiłem bestlap spośród sc/cc 2:27 a jeszcze jest gdzie wyciągać (zmiana biegów, hamowanie). Od 2 przejazdu pół leśnego było ratowane sorbentem więc na ile mogłem, jechałem tam zapobiegawczo. W źle wyważonym FWD zbyt łatwo odkleić tylną oś. Przyzwyczajam się do nowego zawieszenia i skrzyni. Na Bilsteinie trochę buja przez co ma się wrażenie, że zaraz będzie dachowanie a trochę do tego brakuje. Skrzynia Abartha w końcu motywuje do zmiany biegów, na wcześniejszej można było jechać jednym biegiem cały oes. A na koniec zbyt zaufałem pogodzie bo Nankang NS2R na tylnej osi był po prostu nie dogrzany 2 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neutrino33 Opublikowano 28 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2023 (edytowane) 1 godzinę temu, 133699 napisał(a): Dzięki Z boku tak to wygląda, a prawda jest taka że sporo złomu zwożę do domu i ile mogę, to robię w pokoju (np. poliuretan), kupione zawieszenie też było próbą oszczędzenia czasu. Nawet nie wspomnę ile rzeczy robię w ramach prywaty w pracy 5 runda SuperOES. Było fajnie, acz przy 4 przejeździe na samym starcie zacząłem tracić paliwo albo zapłon, więc odpuściłem. Na około 120 aut sklasyfikowano chyba z 90 więc awarii trochę było Na 2 przejeździe zrobiłem bestlap spośród sc/cc 2:27 a jeszcze jest gdzie wyciągać (zmiana biegów, hamowanie). Od 2 przejazdu pół leśnego było ratowane sorbentem więc na ile mogłem, jechałem tam zapobiegawczo. W źle wyważonym FWD zbyt łatwo odkleić tylną oś. Przyzwyczajam się do nowego zawieszenia i skrzyni. Na Bilsteinie trochę buja przez co ma się wrażenie, że zaraz będzie dachowanie a trochę do tego brakuje. Skrzynia Abartha w końcu motywuje do zmiany biegów, na wcześniejszej można było jechać jednym biegiem cały oes. A na koniec zbyt zaufałem pogodzie bo Nankang NS2R na tylnej osi był po prostu nie dogrzany Fajne śmiga to CC. Nie marzy cie sie krótszy magiel? @marcinwrxsti rzuć okiem, może coś tam koledze z forum podpowiesz Edytowane 28 Maja 2023 przez Neutrino33 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 28 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2023 1 godzinę temu, Neutrino33 napisał(a): Fajne śmiga to CC. Nie marzy cie sie krótszy magiel? @marcinwrxsti rzuć okiem, może coś tam koledze z forum podpowiesz Z tego co wiem, to tu już jest krótszy Na ten moment brakuje mi jedynie sprawnych hamulców. FWD to nie moja bajka, a źle wyważone, nerwowe auto na zbyt dużym slicku tylko potęguje kwadratową jazdę. Tutaj widzę bite pół sekundy na samym hamowaniu, a do dzisiaj nie rozwiązałem problemu z blokowaniem tylnich kół niezależnie od opony. Na onboardzie już jest moment, gdzie część odcinka leśnego było zasypane sorbentem, a w przypadku tego auta wjazd w coś takiego automatycznie wyklucza z jazdy, sprawdzałem Na onboardzie tego nie widać, ale na innych czy to patelnia, czy koniec kartingu auto podstawiłem na 2 koła i tak wygląda jazda na pełnym slicku w tym aucie, każdy zakręt to ciągła kontra bo odrywa się od ziemi. O napędzie na jedno koło nawet nie wspominam. W AWD o tym nie myślałem, tutaj jeżdżę tak by nie trafiać na nierówny asfalt np. za wcześnie brana patelnia czy wypuszczenie auta wcześniej z owalu od strony krajówki, albo koniec kartingu powinno brać się inaczej, ale wszędzie tam są nierówności i auto przestaje przyspieszać. Na plus zasługuje seryjne 1.2. Pozwala nie zmieniać tak często biegów (z walką ze slickiem to dosyć istotne ) i zasadniczo to jedyny element, w którym jeszcze nie grzebałem (poza jednym uszczelniaczem), jest całkowicie bezproblemowe przy dobrze wykonanym swapie. W klasie II to jest max, po mnie jest duży skok czasowy w postaci Civiców 1.3 z głowicą 1.6. To auto przywoziłoby puchary mając 1.1, trafiając w klasę I. Budowa 1.1 Vk/Agroup najtańsza nie jest, a z 1.1 16v to trochę za dużo zachodu dla mnie. Po cichu dodam, że do Subaru leży mi fajny zawias z STi, hamulec 330mm i jakieś stabilizatory szukam jeszcze szper do 5MT i krótkiego magla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neutrino33 Opublikowano 28 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2023 41 minut temu, 133699 napisał(a): Z tego co wiem, to tu już jest krótszy Na ten moment brakuje mi jedynie sprawnych hamulców. FWD to nie moja bajka, a źle wyważone, nerwowe auto na zbyt dużym slicku tylko potęguje kwadratową jazdę. Tutaj widzę bite pół sekundy na samym hamowaniu, a do dzisiaj nie rozwiązałem problemu z blokowaniem tylnich kół niezależnie od opony. Na onboardzie już jest moment, gdzie część odcinka leśnego było zasypane sorbentem, a w przypadku tego auta wjazd w coś takiego automatycznie wyklucza z jazdy, sprawdzałem Na onboardzie tego nie widać, ale na innych czy to patelnia, czy koniec kartingu auto podstawiłem na 2 koła i tak wygląda jazda na pełnym slicku w tym aucie, każdy zakręt to ciągła kontra bo odrywa się od ziemi. O napędzie na jedno koło nawet nie wspominam. W AWD o tym nie myślałem, tutaj jeżdżę tak by nie trafiać na nierówny asfalt np. za wcześnie brana patelnia czy wypuszczenie auta wcześniej z owalu od strony krajówki, albo koniec kartingu powinno brać się inaczej, ale wszędzie tam są nierówności i auto przestaje przyspieszać. Na plus zasługuje seryjne 1.2. Pozwala nie zmieniać tak często biegów (z walką ze slickiem to dosyć istotne ) i zasadniczo to jedyny element, w którym jeszcze nie grzebałem (poza jednym uszczelniaczem), jest całkowicie bezproblemowe przy dobrze wykonanym swapie. W klasie II to jest max, po mnie jest duży skok czasowy w postaci Civiców 1.3 z głowicą 1.6. To auto przywoziłoby puchary mając 1.1, trafiając w klasę I. Budowa 1.1 Vk/Agroup najtańsza nie jest, a z 1.1 16v to trochę za dużo zachodu dla mnie. Po cichu dodam, że do Subaru leży mi fajny zawias z STi, hamulec 330mm i jakieś stabilizatory szukam jeszcze szper do 5MT i krótkiego magla. Rafał Paprota też śmiga CC pod skrzydłami naszego forumowego instruktora @marcinwrxsti może on miałby dla ciebie jakieś porady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 28 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2023 Tam silnik wyszedł więcej niż trzy moje auta razem wzięte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinwrxsti Opublikowano 29 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2023 Świetna jazda! Sposób nagrania jeszcze potęguje dynamikę, której przecież nie brakuje. Intensywnie pracujesz na kierownicy Masz gdzieś Spec auta? Jakie są różnice techniczne wobec auta Stoklosy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 30 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2023 (edytowane) 14 godzin temu, marcinwrxsti napisał(a): Świetna jazda! Sposób nagrania jeszcze potęguje dynamikę, której przecież nie brakuje. Intensywnie pracujesz na kierownicy Masz gdzieś Spec auta? Jakie są różnice techniczne wobec auta Stoklosy? Dzięki wielkie W dużym skrócie fabryczne 1.2 16v, skrzynia Abarth zwykła bez szpery, przód Bilstein B6 pod KJS i wylany B6 na tyle. Stabilizator tylny 17mm i przedni CC Sporting. Szczerze, to nie interesowałem się ale wiem, że robimy zbliżone czasy. Na pewno ma szperę, super krótką skrzynie i 1.1 vk/agroup przez co jeździ w innej klasie. Edytowane 30 Maja 2023 przez 133699 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 10 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2023 Dłuży się Stary silnik podciekał, luzy zaworowe miał do roboty "na już", a rozrząd ma trochę przebiegu. Uznałem, że pora przełożyć motorek. Wymyłem kolektor i owinąłem od nowa wiązkę. Dodatkowo na montażu turbiny wyszło, że uppipe posypał się na spawie do flanszy. Dobrze, że coś mnie tknęło by wyciąć osłony celem weryfikacji. Szybka akcja i składam dalej. Finalna forma. Wiem, niema szału a nawet jest burdel, lpg założyłem jak było czyli typowa Polska sztuka gazownictwa. Cała wiązkę chce postawić na nowo i ją ukryć. Zapomniałem nagwintować szpilek poduszki mcphersona. Jakieś kable, zapomniane eksperymenty.. naprawdę pasuje posprzątać pod tą maską ...ale! usunąłem klime nie używam, a brak wymiennika z przodu ładnie obniżył temperaturę wody. Silnik jeździ od kilku godzin, całą noc będę krążyć po wiochach piszę posta, bo czekam aż laptop "diagnostyczny" się naładuje, w DET3 pasuje zmienić kilka ustawień pod docieranie. Nowy silnik zmienił zupełnie dźwięk auta. Na ile to była nieszczelność uppipe, a na ile wałki WRX i inne CR, nie wiem. Brzmi inaczej, basowo, nawet z dolotu inaczej brzmi. Jedzie dosyć podobnie, nie sprawdzam jeszcze doładowania. Na pewno turbina w końcu wstaje jak powinna, a auto odpala bez zająknięcia. Zbyt luźny luz zaworowy na prawej głowicy jednak generuje dźwięki wyszło po montażu wydechu, trudno, na LPG wróci do normy. Docieram, liczę że do czwartku-piątku wleje już docelowy olej i będę mógł użyć Forestera jako holownik dla Fiata, gdyż w sobote jest SuperOES Fiatem jeździłem cały tydzień, gdy Forester był bez silnika. Wymieniłem we Fiacie pompę paliwa, poprawiłem odpowietrznik, wymieniłem różne czujniki. Cały tydzień nic mu nie było. Liczę, że w końcu dojadę cały OES. Powoli rozglądam się na nowym sterownikiem, tym razem standalone. Na 85% będzie to EasyEcu 3+. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 11 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2023 16 godzin temu, 133699 napisał(a): ...ale! usunąłem klime nie używam, a brak wymiennika z przodu ładnie obniżył temperaturę wody. Wiem, że kiedyś to nie było, a ludzie żyli. Ale podziwiam jazdę autostradą, latem z opuszczonymi szybami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 15 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2023 W dniu 11.06.2023 o 15:16, Orear napisał(a): Wiem, że kiedyś to nie było, a ludzie żyli. Ale podziwiam jazdę autostradą, latem z opuszczonymi szybami. ABS też jest celowo usunięty Szczerze jadąc te 90-110kmh wystarczy mi sam nawiew, od biedy lekko uchylony szyber. Od czasu założenia nowego silnika pojawił się problem objawiający się missfire któregoś cylindra przy 2100-2450rpm, zależy od obciążenia. Nowe przewody, świece i nic. DET odpada, bo na seryjnym sterowniku jest podobnie. Cewka? wiązka? nie mam pojęcia jak to można sprawdzić. Poza tym kupiłem EMU Classic. Z DETem pracuje mi się dobrze i uznałem zostać przy jednym producencie. Postaram się go założyć w tym roku. Aktualnie małymi krokami przygotowuje adapter PnP pod wiązkę 99-00 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 20 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2023 900km i … koniec pompa 12mm okazała się mieć przycinający się relief w pewnym stanie. Panewki zmielone, auto nie odpala bo tłoki też musiało przyłapać. na tygodniu wsadzam w stary piec nowy rozrząd i regulacje płytek i uszczelek pokryw, auto będzie na sprzedaż gdyby ktoś chciał 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
takumifan Opublikowano 20 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2023 A miałeś wskaźnik ciśnienia oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VEC Opublikowano 20 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2023 Nie wiem z czego się cieszysz trochę lipa jak na świeżo poskładany motor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 20 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2023 15 minut temu, VEC napisał(a): Nie wiem z czego się cieszysz trochę lipa jak na świeżo poskładany motor On to lubi. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 20 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2023 Godzinę temu, takumifan napisał(a): A miałeś wskaźnik ciśnienia oleju? Miałem Defi, ale on od kilku lat lubi się "wyłączyć" bądź spadać do jakiś dziwnych wartości zwłaszcza gdy jest wilgoć, 99% czasu działa ok. Widocznie już sygnalizował zaniki ciśnienia a brzęczyk zepsuty. Fabryczny jest obok na trójniku ale co z tego skoro załącza się przy 0.2 albo 0.3bar. Nie wiem czy @KotMorderca nie miał podobnie, że zlekceważyli pracę zegara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 1 Lipca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2023 Jako, że mam dwa forestery i fiata - i żadne z nich oficjalnie nie jeździ postanowiłem dokupić kolejnego 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 2 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2023 10 godzin temu, 133699 napisał(a): Jako, że mam dwa forestery i fiata - i żadne z nich oficjalnie nie jeździ postanowiłem dokupić kolejnego Ma haka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2023 Jesteś takim samym masochistą jak ja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 2 Lipca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2023 (edytowane) 4 godziny temu, Kiwi 4ester napisał(a): Ma haka? Ma choć polemizowałbym czy ten wolnossak rozpędzi się z holem na wyjeździe z toru kielce 1 godzinę temu, Sickness napisał(a): Jesteś takim samym masochistą jak ja Panie, wolnossak się nie psuje Co do furki - ssak bieda edyszyn, tyle co halogeny fabryczne (i dokładane). Nawet zadbany, motor ma 300k a chodzi tak, ze tylko szum alternatora jest nic więcej. Gaz założony 5 lat temu BRC. Kupiony za czapkę gruszek, a ma jeszcze 2 pełne katalizatory Edytowane 2 Lipca 2023 przez 133699 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 2 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2023 27 minut temu, 133699 napisał(a): Ma choć polemizowałbym czy ten wolnossak rozpędzi się z holem na wyjeździe z toru kielce Panie, wolnossak się nie psuje Co do furki - ssak bieda edyszyn, tyle co halogeny fabryczne (i dokładane). Nawet zadbany, motor ma 300k a chodzi tak, ze tylko szum alternatora jest nic więcej. Gaz założony 5 lat temu BRC. Kupiony za czapkę gruszek, a ma jeszcze 2 pełne katalizatory 2 katy w NA? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się