Skocz do zawartości

Zdegenerowane STurbo


133699

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzie tam, to stary typ ;) Jest trochę przerobiony przeze mnie. Ciężko to wytłumaczyć, ale część powietrza zostaje w IC, część idzie w atmosferę, a inna część trafia do dolotu. Nie sadzi bąków co zmianę biegu, lag na tle dv bardzo nie wielki, a dźwięki i tak wydaje :D

 

Edytowane przez 133699
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 6.02.2022 o 17:45, Panbenonium napisał:

Jest gdzieś ten patent opisany ?

Nie ;) może kiedyś. Tutaj to by mnie zaraz od druciarzy wyzywali. Ale podpowiem, że ma to delikatny związek ze zwężką verturiego.

 

Apropo druciarstwa...

 

Jakiś czas temu wpiąłem DET3. Każdy co próbował twierdzi że w 99-00 to nie działa. Na podobno można zakończyć, wystarczy wiedzieć co się robi i co zostawić.

Świniak samodzielnie steruje paliwem, zapłon potrafi przyspieszać i cofać na podstawie tego z seryjnego ecu. Został wpięty tak by nie korzystał z czujników Subaru, ma swoje zewnętrzne. Przepływki również nie używa, jest za to MAP z Audi 3 barowy. 

 

obraz_2022-02-19_195336.thumb.png.796816d5d9d53ec67012b69d8b43a391.png

 

Konfiguracja właściwie bez otwierania maski ;) 

Ciekawostką jest to jak zostało to wpięte. DET w trybie Fuel Implant wymaga modyfikacji wiązki wtryskiwaczy jak też zapłonu, co utrudnia powrót na fabryczne ECU "na ulicy". Ten konkretny DET został wpięty tak, że powrót na fabryczne ECU zajmuje góra 5 minut ;) podnosimy skrawek dywanu, trzy motylki blachy ECU i przepinka przewodów na gotowych złączach.

 

Strojenie to trochę metoda prób i błędów. Nie wiem jak zebrać dane seryjnego sterownika, a te z newage nie wiele mi mówią. Zatem odpalanie na mrozach było ustawiane na czuja w drodze do pracy-domu. Przy -9 odpala tak (nie sugerujcie się wskaźnikami, one poniżej 10c nie spadają bo czujnik ma wąski zakres)

 

 

 

Obawiałem się jazdy na podciśnieniach czy przejścia na nadciśnienie (wzbogacanie mieszanki na podstawie pracy przepustnicy), ale to okazało się dosyć proste mając wskazania AFR obok. Mimo wszystko DET pracuje z sondą lambda co dużo wspomaga w kwestii mapy VE. 

 

Przyszedł czas na strojenie tego padołu pod obciążeniem. Szerokopasmówka w wydech i autostrada. Przy obecnych mandatach strojenie na ulicy stało się jeszcze bardziej uciążliwe toteż powołałem do tego zadania moją lepszą połówkę ;) 

 

1357923246_rODWzsJ(1).thumb.jpg.ef140eb580e344f8e1d03ebd968ba805.jpg

 

Forek śmiga aktualnie na 0.70bar. Czy to dużo? jasne że nie, ale co ciekawe 80-180km robi podobnie jak GT/WRX po decacie, także źle też nie jest. Mimo wszystko różnica pomiędzy TD04 13t a TD05 20G jest kolosalna i ciśnienie ciśnieniom nie równe (380CFM vs 650 :) przy 14psi )

AFRy bliskie 10, zapłon cofnięty z dużym zapasem. Pewnie z 10-15km jeszcze by wyciągnął z tego doładowania, ale do tego potrzebuje słuchawek i inaczej zrobionego DP, bo ten stanowi restrykcje.

 

 

TD05 mimo wszystko nie jest złą sprężarką, choć na ulicy do ideału jej daleko. Dzięki nastawom zapłonu i paliwa udało się ugrać by wstawała wyraźnie wcześniej, ale fizyki nie oszukam.. chociaż to też zależy ;) 

Auto stało się szybsze, ale bolączką stał się jego start. To znaczy na pierwszym biegu ciężko zbudować sensowne doładowanie. Wprawdzie jak się zakręci na sprzęgle to i tak na jedynce mieli, ale czuć że to nie to. W związku z tym zrobiłem na szybko Launch Control. Aktywuje go poprzez przycisk spryskiwaczy lamp który mam nad gałką zmiany biegów ;) 

 

 

 

Zapłon Subaru 6/7 jest tragiczny jeśli chodzi o synchronizacje co widać na obrotomierzu (te spadki to utrata sygnału), dlatego ciężko opanować strzały. "ślepe" podlanie powoduje to, że auto nie buduje doładowania. Zmniejszenie opóźnienia zapłonu daje tragiczny AFR przez co łatwo ubić motor. Oczywiście LC na 4500 buduje już około 0.6 bar, ale szkoda skrzyni i motoru. Popracuje nad tym jeszcze z czasem, bo nie jest to coś czego używam często. 

 

A czemu takie doładowanie? to bardzo proste a mianowicie.. kończy się paliwo ;) DET3 pracuje w trybie półsekwencyjnym bądź full grupie, co mocno skraca czasy wtrysku na tle sekwencji. Dołóżmy do tego niskie ciśnienie paliwa - zamiast ponad bara ładujemy biedne 0.70bar, a regulator ciśnienia paliwa wspomaga się nadciśnieniem. 

 

Walczę jeszcze z tabelą VE. Podciśnienia jeżdżą w okolicach 140-180, wolne obroty ponad 105, nadciśnienia bardzo blisko 250. Coś jest nie tak i nie mam na to pomysłu, konfiguracja wtrysków wydaje się w porządku. @Yoosyn jakieś pomysły? obecnie tabele podratowałem zawyżeniem dead time injector i wielkości wtrysku, ale to nie jest wyjście.

 

Poza tym możliwe kończy się fabryczna pompa paliwa (która ma w porywach 110-125lph?). Jako, że budżety są jakie są nie porwałem się na nową Walbro za 400zł... a kupiłem pompę paliwa z Lancera Evo X ;) przy okazji wepnę czujnik ciśnienia paliwa, bo akurat moje Defi go uwzględnia ;) 

 

A co do spalania... to spadło ;) zaczyna palić jak wolnossak a nie turbo.

 

Póki co tyle. Jeździ i bije kilometry :biglol:

 

 

5viEpKq.thumb.jpg.cb4131803e4f120214be95db0c87d677.jpg

 

 

Edytowane przez 133699
  • Super! 8
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Chwile mnie nie było ale już spiesze z wyjaśnieniem ;)

 

Najpierw zaczęło się od pomysłu wsadzenia samego seryjnego zawiasu z SG a potem to już poszło...

 

Zawias z Forestera SG - KYB ExcelG + sprężyny KYB i jakieś podkładki poli.

 

278165954_355422119865665_3777435469628692391_n.thumb.jpg.9363e7f8c31ab692b1138195b976a2c4.jpg

 

278372860_561201101871966_4632977071574600049_n.thumb.jpg.78ab5a10bb23c7f7c501c9bca87843b4.jpg

 

 

Podkładki pod wahacz z profila zamkniętego, w środku na przestrzałach śrub dodatkowe profile. Pryśnięte epoksydem i jakąś starą puszką w 64c Green Subaru.

 

277829735_3941986592694072_369866317027926992_n.thumb.jpg.0787065e81f0df8fe83146b017d3b33e.jpg

 

278233849_263747399211154_3491150950449128453_n.thumb.jpg.e70f2722e4673b535325598864a742f3.jpg


Hamulce przód WRX US. Tył to już moja hybryda oparta na tarczy 290mm. Wszystko oczywiście zbudowane na nowych częściach od zera. Nadal jest to zbyt mało do tego co oferuje silnik, ale w zanadrzu mam jeszcze kilka pomysłów gdyby brakło spowalniacza.

 

279572870_663107058117579_6588462867200147205_n.thumb.jpg.56fa3c3a5abcbf7a6f26eb979a8a790a.jpg

 

278466651_537762357977349_7261247619537131414_n.thumb.jpg.17060a0e8c486989b61334168fafbaa3.jpg



Felga klasyk, Speedline 15 cali. Mocna i lekka. Ma taki plus, że jak się troszkę pokombinuje... to wchodzi ten nieszczęsny hamulec ;) nie trafiła tu bez powodu. Felgi były w tragicznym stanie ale udało się je prysnąć na klasyczne złoto B).

 

 

279438464_356139689822922_4943852861121637715_n.thumb.jpg.fd88ba2c139021da8738778b6db78782.jpg

 

 

Opony kopia BFG KO2 A/T. Nie polecam, niesamowicie ciężkie. Geolandar G015 jest chyba najlepszy pod kątem wagi jeśli chodzi o AT

 

277821502_758248631823023_1092076939249191673_n.thumb.jpg.0aa2a6568d3e2e904a80037118cc324d.jpg


Taki miałem spontaniczny pomysł na ten wehikuł więc go wziąłem zrealizowałem.

 

279447148_937378466936532_7237366357215653574_n.thumb.jpg.3fda952cce2dd291ef32d910052af799.jpg

 

279508015_303341228646045_1336531915164781983_n.thumb.jpg.464b37c60d4b7c72ae560cc096785b63.jpg

 

279490257_542819883871421_1837011528906737487_n.thumb.jpg.87df2b27e9cb8d0f41f7f7ff1d581dbb.jpg

A tak poza tym w między czasie cyk  wymiana oleju w skrzyni i dyfrze

 

279556678_3011705369080933_199930243408774176_n.thumb.jpg.86a6b80bc1f4d7e8523d100531a56f00.jpg

 



Chwile potem chłodnica uznała, że dalej jechać nie będziemy tak też wrzuciłem grubą chłodnice alu co mi leżała jeszcze z wolnossaka. Fabryka ma 16mm, nowa 38/40mm. Wszystko fajnie... tylko wentylatory mają w porywach pół centymetra od pokryw rozrządu ;) po małej modyfikacji jest powiedzmy półtora centymetra.

 

 

278714341_504285804506679_6285434137224482619_n.thumb.jpg.09827cc4a6aae8c789d2e1a2362ae45c.jpg

 

A, reduktor gazu też zmieniłem ;) 

 

278720073_2110177982482064_2678271419783181035_n.thumb.jpg.e2cc0ca39e1c5547b01c7fd18cdd2930.jpg




Lift wiąże się z awariami. Mimo że bieda lift to urywa mi gumy półosi. Starość, lawirowanie wysokością zawieszenia rodzi problemy. Uniwersalna guma przegubu i tniemy trochę dłuższą :) wymienione po obu stronach.

 

76607548_278481354_520294779676958_2435969188095683230_n(1).thumb.jpg.65895c2a33e8a6270331fbf650ef23e3.jpg

 

278801607_695211745055153_3022577240401446406_n.thumb.jpg.5f81522d2d35641e616b6ca698a661c3.jpg

Idąc dalej, tuleje wahacza przedniego dostały niemiłosiernych luzów a w zasadzie to się rozsypały. Szybka akcja i wstawione zostały Strongflexy 80Sha.

 

279015838_1455056191583523_475536576524312256_n.thumb.jpg.e568552af4a1e85fc41820e94fa446b5.jpg

 

279489052_1067880627130347_3328172290526022795_n.thumb.jpg.f46bdc5b7d7fb6b5ba1a7c4dff07e108.jpg

 

279034849_541365790684530_8554791657083347779_n.thumb.jpg.92f78031e8450a6bc2b1b767853d75a9.jpg



Póki co tyle. Sezon wchodzi wielkimi krokami a Mazda stoi i stoi... może z czasem uchylę rąbka tajemnicy ;) 

 

279202830_3125226817701160_355285690824512702_n.thumb.jpg.4d60d9d7e47e432bac8aefefac1937a2.jpg

 

 

 

Edytowane przez 133699
  • Super! 4
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz fotki i relacja jak to kopie się na bezdrożach. Zaznał już toru teraz czas dać mu piachu i błota :) ps. Mi bardziej podoba się opcja I - sztywny obniżony sleeper. Gdzieś czytałem, że żeby z forka w teren zrobić coś co inne auta mają w serii to trzeba się sporo namęczyć/wydać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, wszystko mi przepadło na starym laptopie. W swoim wpinałem innym sposobem, bez użycia schematu samochodu. 

 

Wjechała pompa z Evo. Co ciekawe, większość Subaru ma standardową pompe walbro-podobną, przedliftowy SF ma jakiegoś dziwoląga. 

 

279713657_1205701786856839_1556312314500225118_n.thumb.jpg.dfdcc5d232d19ca40c6b1a6a9441e41b.jpg

 

Mało subtelnie zrobiłem małą hybrydę z użyciem kosza z GTka ;) 

 

279662444_336767345046553_6941546172179323005_n.thumb.jpg.ea51d870e6d1d76ea82042d8c728d914.jpg

 

279752450_1119966648736637_3724259791468292482_n.thumb.jpg.0e6052257c9f910f16af5b19949c799a.jpg

 

W końcu można było przywrócić dawne doładowanie bo AFRy wróciły do normy :yahoo:

 

Co do doboru felg i zacisku... powiedzmy że się udało ;) 

 

279701164_435118738324418_188343412337645212_n.thumb.jpg.afa991edd7cefa75d7a3d6d4fa7c7ecb.jpg

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 7.05.2022 o 15:07, Pan Dziedzic napisał:

Odważników nie stwierdzono :D 

Z tyłu znajomy odnotował nowy rekord na maszynie :) co ciekawe winne nie są wcale te opony a felgi. Standardowo, miały być igła a są jakie są, bywa. 

 

Generalnie wrażenia jak bym miał 200kg w bagażniku, powyżej 140 auto staje w miejscu gdzie wcześniej fruwało do 200 od tak :biglol:

 

Ale temat jest następujący. Wydajność listwy paliwowej się skończyła już dawno - dlatego w najwyższym punkcie doładowania jedzie 65% BP98 35% LPG, im niżej tym LPG więcej, temat rzeka i to poczeka chwile.

 

aaaale. Jak się okazuje, kończy się też sprzęgło. Założone jest OEM + Kevlar 8090s Luk. Pomimo tego są uślizgi. Przy 1.2bar już trzeba odpuszczać bo nie klei. Drutuje to tak że sygnał EBC jest wycinany by to turbo wstawało jeszcze wolniej..

 

Da się wymyśleć coś jeszcze poza rzeźbionym dociskiem + znowu kevlar, czy pozostaje tylko spiek? są jakieś hybrydy mieszanek? Auto jest daily więc wole tego uniknąć.  Wiem, że opcją jest zmodzone sprzęgło z 6MT ale szkoda mi bloku i nowego rozrusznika

 

 

 

 

 

Druga sprawa, to zapłon mi czasem wypada. Nie wiem... przewody i cewka ma jakiś swój limit? przewody i świece z 10k nalotu. Mam przechodzić na cewki z WRX/XT czy jeszcze leczyć to zimniejszą świecą/zmianą przerwy? 

Pod butem AFRy średnie/niskie 10, na 10.6/10.9 powiedzmy że nie wypada. 

 

 

Edytowane przez 133699
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jako, że ceny paliw poszybowały podziałałem z Ecumasterem. Z reguły jeżdżę krótkie odcinki po mieście 4-5km, potem do 10km w jedną (praca dom garaż) więc było o co walczyć. Poprawki obejmowały rozruch na zimno (zużycie paliwa :) ) i możliwie najszybsze korekcje po sondzie bez narażania silnika na nieodparowane paliwo i skoki w napełnianiu, do tego zabawa zapłonem skoro mam LPG. Wzorowałem się trochę na tym, co robi sterownik Trionic 5 z Saaba Aero 9-3 (którego mam zresztą w Maździe ;) ).  W kwestii mocy też się pobawiłem i górą doszło znacznie, bo zapłon który miejscami dochodził do -17 względem fabryki teraz oscyluje koło -5. To czuć. 

 

Tym sposobem, Turbo AWD 1500kg+  na ATkach przy przebiegu 103km po mieście pali mniej więcej tyle:

 

284639501_1254294545381068_2666490747140271168_n.thumb.png.080e7b7ff41781aab94de7de0b5537e5.png

 

 

Do jazdy emeryckiej mi daleko, ale lewym pasem też nie ciągnę bo i po co - ot, jak by się NA 2.2/2.5 poruszało. Doładowania staram się nie używać bo w podciśnieniach jest dołożone wyczuwalnie zapłonu dlatego niema konieczności używania suszareczki :) 

 

Jest jeszcze kilka miejsc gdzie można coś ugrać m.in fuelcut/hamowanie silnikiem którego tutaj niema (bo są szczały z ruły). DET3 ma strasznie upośledzony zero-jedynkowy fuelcut więc go niema. Jako że paliwo jest wstrzykiwane ciągiem zauważyłem, że temp w dolocie pięknie się wytraca, wcześniej logując seryjny sterownik temp. w dolocie to jeden wielki piekarnik. Poza tym pobawiłem się opóźnianiem zapłonu w tymże głębokim podciśnieniu :biglol: spokojnie, na co dzień jest to ustawione trochę grzeczniej ;) 

 

 

Cena 98 jest praktycznie wyższa od etanolu. Obecnie jeżdżę albo na 98 + LPG (pod obciążeniem dochodzi benzyna) bądź E15 + LPG. Kusi mnie sprawdzić takiego Forestera na E85 ale gumowe przewody i chyba wtryski mnie blokują. W RX8 temat jest już w trakcie realizacji  :yahoo:może przeniose to kiedyś do Forestera, bo to totalnie darmowe konie.

 

 

 

 

Edytowane przez 133699
  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Trzeba by co zaaktualizować :) 

 

Wymieniłem w końcu maglownicę która czekała długi czas. Magiel jak magiel, używany... i do wyrzucenia. Nie będę mówić z nicku od kogo to kupiłem, ale zajmuje się GCkami co dzień. Miał być luksus, a okazało się że jest wylany kompletnie a przewody wszystkie pozaginane. Tyle dobrze, że luzów nie miał. 

 

286372341_1147835045780097_6423745653025378770_n.thumb.jpg.7fd27ab1a6f7bfeebaf99225ad895228.jpg

 

Nie chciało mi się z tym szczypać więc szybka zmiana uszczelniaczy i póki co działa. Do tego nowe drążki, końcówki, gumy wszelakie wokół magla. 

 

Wahacze przód założyłem też nowe, z lepszymi gumami, odmalowane. Też okazało się, że jeden wahacz jest krzywy. Kupiony od tej samej osoby.. 

 

Ale mniejsza o to, teraz pozytywy.

 

Zacząłem bawić się zaworem doładowania, zwanym potocznie solenoidem bądź N75 w moim przypadku. Zawór pozwala ustabilizować doładowanie do samego końca, przy MBC niestety powyżej 5500rpm doładowanie potrafiło spaść. Wpięty oczywiście do DETa. 

 

290095671_757097401992872_4453787092960614130_n.thumb.jpg.362446472de8ad987e09ece50ffb8f3c.jpg

 

I taki mały detal zrobiony z nudów ;) przełącznik doładowania i... natrysk na IC. Generalnie to próba z naklejek do klawiatury laptopa. Podoba mi się to, dlatego ruszę ploter i wydrukuję to z jednolitej folii jako naklejki. 

 

287381459_415080663839515_3298783739631193142_n.thumb.jpg.f285697ac1b96abf47931e564cc50483.jpg

 

Poza tym forek służy dzielnie :D już za moment stuknie mu 260kkm, u mnie jakieś 15kkm. 

 

obraz_2022-07-02_093950230.thumb.png.5b37635bcbe45a3d73c3f623476c1bc2.png

 

 

Mało związane z autem, ale w tak zwanym między czasie postanowiłem wrócić do Downhillu. Powstało sporo fajnych bikeparków z luźniejszymi trasami, skoro więc póki co stopuje z motorsportem to pośmigam po trasach rowerem.

 

530512253_290487515_577830927025710_985796617557746876_n(1).thumb.jpg.fe0272dd18b34486d2f1d84934322b5d.jpg 

 

Padło na klasykę, czyli starą Kone. Boxxer RC z przodu i staroszkolne 26 cali sunrigle ;) 

Rowerek zaraz po przyjeździe zaliczył gruntowny remont czyli wszystkie łożyska ramy (jakieś 10 sztuk), każdy ślizg czy zawias wyczyszczony i nasmarowany, niektóre wymienione. Wymienione przeguby kulowe do stabilizatora hamulca, remont zawieszenia i dampera, zmiana przerzutki linek łańcucha, odpowietrzenie hamulców i zmiana klocków na wyczynowe EBC, siodełko gripy i tym podobne bzdury.  

Taka o, zajaweczka ;) na zimę wleci nowy kolor a może nawet rama, choć Koną jeździłem przed laty i nadal jeździ mi się świetnie, mimo jej archaicznej geometrii. 

 

A odnośnie forka jeszcze... to dostał Nardi ;) pochodzi ze starego WRXa JDM. 

 

290667544_555464286078616_5883694477253357946_n.thumb.jpg.5f80cf6feb83024ca116550987598bf1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie próbowałem, bo zerwałem taśmę Airbaga przy zmianie magla. Naba jest przedliftowa, ta na "bolec", po prostu jest rozebrana bo ocierała o obudowy. Technicznie dałoby się to uruchomić, ale szczerze nie miałem na to czasu teraz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 2.07.2022 o 14:25, takumifan napisał:

Jak zorganizujesz sobie dobry zwijak to w moim temacie, gdzieś hen hen daleko, jest opisane jak to zrobić na takiej samej kierownicy. Trochę męcząca robota ale działa jak trzeba. 

 

Mam taki zwijak w GTku, tylko jedna blacha trzyma i nie mogę go wydostać od roku bo śruby są obmykane :biglol:

 

 

Wjechały zaciski cyk fuch :)

 

Czy jest różnica... myślę że na pewno teraz mam sprawne hamulce :biglol: odremontowany przód i tył daje efekt taki, że dosłownie 1mm pracy hamulca i jest reakcja na hamowanie. Zwykle do jakiego Subaraka nie wsiąde to reaguje gdzieś w połowie...

 

293384559_372859021626661_4539307587699504434_n.thumb.jpg.72f07a9db49b857256230e2f0ba36e63.jpg

 

293393071_1466519533820573_1074037756260151051_n.thumb.jpg.c5ed706ca051059b6e39b3efc2af139c.jpg

 

 

I tło którego się nie pokazuje, bo przecież wszystko idzie idealnie :) tak, w tych odważnikach jest około 200g. Przody udało się zrobić na 90g (przypomnę, nalewka ATek :) ). Tylne felgi muszą iść do prostowania, uroki kupowania przez internet. Wcześniej nie było okazji bo szał na zmiany zimówek, a wulkanizatorzy omijali z daleka ten mój zestaw :OO:

 

A tak odnośnie tych AT... to jeździ się normalnie. W moim przypadku jest bicie między 80-90 (wcześniej bądź później o dziwo nie). Czy sucho czy mokro, czy pada.. hamuje to zupełnie normalnie. Jedyne co, to szumi i niestety skutecznie odbiera osiągi :rolleyes:

 

293380405_562994978640413_7024685093696233186_n.thumb.jpg.e1021f80acad6654962e76d4313dca47.jpg

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nic się nie dzieje :) 

 

Zmieniłem sobie oleum po 5 tysiącach. Nie jest zły, ale ciśnienie względem 10w60 spadło znacznie. 

 

300593864_5531366683608926_5670228624739694508_n.thumb.jpg.e35bdc4d0e7569759502634504243e51.jpg

 

Przy okazji, z racji że znowu jeżdżę trochę dalej i szybciej, założyłem zestaw na 16 calach. ET15, przez co pomimo liftu wygląda to jak seryjny forester. Na fabrycznych ET48 troche kibel się robi. 

 

301608312_1913500908853881_79386081829677669_n.thumb.jpg.62f5eb046e76a6ec923edcac801171d0.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Update, auto śmiga ;) 

 

Po drobnych niedopowiedzeniach i perturbacjach udało się złożyć nowy zestaw kół. 

W skład wchodzą:

Dystanse od Dystom 22mm

Prawie nówki Speedline Marmora SL2

Nówki wielosezony :OO:

 

366695488_326906044_5846869582062063_8935843732827970658_n(1).thumb.jpg.51832e9599cd4c82fe8ca74e62b88ec8.jpg

 

Przy okazji jak widać, doszedł też box dachowy ;) trafiły się za pół darmo relingi, głupio było nie skorzystać. Zdjęcie tego nie oddaje, ale box ma jakoś 230cm długości, super to wygląda z profilu. Nie jest wybitnie szeroki, musze jeszcze pomieścić bagażniki na rowery ;) 

 

Autko miało też drobny incydent na wjeździe w parking wielopoziomowy. Oberwało wzmocnienie i zderzak :o

 

326555244_2254292978064659_1302857130343482633_n.thumb.jpg.5f8b0ef567213888d793f65fb5ce2fcb.jpg

 

 

Focus praktycznie calutki przód do roboty. U mnie zaskakujące było jak małe straty odnotowałem. Niestety, potem się dowiedziałem dlaczego - wszystko przyjął wydech. 

 

obraz_2023-01-27_023651734.png.940a14e8c4d6b9631ffb6387b4d34dbc.png

 

1573178109_326522237_732068521820933_7706027698055049824_n(1).thumb.jpg.f7f9dfdb41e002918493a23769b267e9.jpg

 

Po pospawaniu wszystko gra ;) teraz walczę z ubezpieczalnią, wszak mają gdzieś moją szkodę... 

 

Ostatnia wymiana oleju. 

 

583960802_326496683_706943304455550_9174802482408023656_n(1).thumb.jpg.be763fef33b6dec8550751b629c8d05b.jpg

 

 

Powoli gromadzę części do przekładki silnika. Nowy, po remoncie, kto widział wątek z GTkiem to będzie kojarzyć który :) oleje, uszczelki itp. Jak tylko zrobi się cieplej nastąpi przekładka. Z obecnym nic się nie dzieje, ale skoro już mi takowy leży, a sprzęgło trzeba wymienić to... ;) 

 

Zakupiłem też sprzęgło wzmocnione. Tarcza na podwójnej sprężynie, obita kevlarem, docisk N grupa. Powinno działać.

 

Tyle z forka, na tą chwile skończyło mu się sprzęgło, ciężko przekroczyć 0.60 doładowania. Padł czujnik temp oleju w Defi, jedna zwrotnica nie wytrzymała parcia podczas kilkudniowej zimy ;) zrobi się. 

Na pocieszenie zrobiłem sobie Launch Control AK47 ;) 

 

 

 

Natomiast, co mnie pochłonęło ostatnimi czasy poza foresterem, który tak dzielnie śmiga.

Sprzedałem Mazdę. Więcej stała niż jeździła, nie było szkoda. Budżet miałem zasadniczo nie mały, ale wyszło jak zawsze ;) 

Rozważałem przygotowane do sportu E36, potem MX5... a kończyło się na Fiacie. Chciałem robić tanie, bezawaryjne kilometry. Wydaje się proste i banalne - kupić gotowe Seicento bądź Cinquecento, przecież tyyyle tego jest. Proste? oczywiście, że nie :) 

 

Ale trafiło się. Zaklatkowane, nieco zapuszczone, ale z dobrze zrobionym swapem przez TRS Racing lata temu. Silnik pochodzi z Punto, jest to 1.2 16v.

 

308767836_388499189992379_4890873994855658554_n.thumb.jpg.b88c9b4d9d5fc5dee7c06e90bdf85dde.jpg

 

Samochód ponad 10 lat w sporcie i tymże swapem, także co mogło pójść nie tak. Wszystko. Rajdówka-gotowiec okazał się projektem na kilka miesięcy, a jakże. 

Odgruzowanie wydechu, wnętrza, byki regulaminowe, lekkie mijanie się z prawdą np. dot. zawieszenia. 

Każdy by pomyślał, że do tego auta jest wszystko. Otóż... figa :) bo zawieszenia na tor niema nigdzie, a jeśli już to są przeróbki za równowartość całego fiata. Opony w 13 calach? bieda. Slicki 13 powoli będą się kończyć, semislicków albo niesamowicie drogie, albo profil 60. UHP brak, zwykły letniak niema sensu na torze. Koniec końców kupiłem z 24 czy 26 sztuk slicków, semislicków, deszczów i czegoś jeszcze. A na koniec niema szerokich kół pod te opony w 4x98... 

Przejechałem jeden OES na "prawie serii" i pełnym slicku przy zawrotnych 5 stopniach na plusie i przesychających Kielcach. Niezapomniane przeżycie.

 

Na wstępie zawias. Było kilka opcji, każda wyleciała po czasie bo zbyt miękko. Obecnie jest na przodzie gwint + custom sprężyna, helper. Tył to zmodyfikowany MTS + ograniczenie skoku zawieszenia, sprężyny tył ajakże, custom. Dołożony stabilizator, oczywiście.. custom :)

Dołożenie regulatora siły hamowania, wywalenie fabrycznych regulatorów, wymiana całego układu hamulcowego. Dosłownie, wszystko. Wynika to z tego, że to cento cierpi na chroniczny brak hamulców. Hamulec jest gdzieś pod podłogą. Nadal tego nie rozwiązałem i każdy rozkłada ręce..

A na koniec dostosowanie auta pod slicka, bo na nim zaczyna poddawać się wszystko i to nie tylko w moim ;) dodatkowa łapa skrzyni, przeguby z punto, znalezienie miejsca w nadkolach. Detale, ale trochę tego było. Wbrew pozorom, nie jest to takie wolne auto. Myślę, że Forester w specyfikacji sprzed roku był wolniejszy. Tutaj dużo robią te slicki z formuły. Kompletnie inne przeciążenia, trzeba się przyzwyczaić.

 

Puchar Jesieni ukończyłem na 4 miejscu w klasie, bez hamulca i mega twardym slickiem z tyłu + pasażer. Także da się. 

 

326292778_1793881100998847_8584985153353043702_n.jpg.8cb93a3cbac7ce94c72e54ecc720520c.jpg

 

327120307_1385898272181589_4071436301438655254_n.thumb.jpg.202741822285b3b25656abf91ab585c7.jpg

 

 

 

 

  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...