133699 Opublikowano 2 Lipca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2023 Może ten na końcu to rezonator. Z przodu jest, działa. SOHC i 300kkm przebiegu Ciekawostka, auto użytkowane przez policjanta, przez lata miało przyciemnione wszystkie szyby. Wczoraj zdjąłem folię z przednich. 356950404_24098770643055496_9168816039325837052_n.mp4 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystian Lasota Opublikowano 8 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2023 U mnie w ej201 normalnie sa 2 katy. Pierwszy z sondą drugi za nim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 9 Lipca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2023 Auto operacyjne już wyspawane forek cierpiał na brak kielichów (o dziwo resztę ma w porządku). Kilka godzin i kilka metrów blachy załatwiło sprawę. Farby i podkłady to praktycznie wszystko co znalazłem w garażu, samych mas, epoksydów i farb poszło kilka litrów pozalewane wszystko na bogato między blachami. Dzisiaj złożyłem środek. Jutro zmieniam jeszcze olej i powoli wracam do roboty z resztą złomu. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 23 Lipca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2023 Czerwony jeździ, zielony dorasta do przekładki chwile musiałem czekać na części z nie-ASO. W między czasie kupiłem sobie kolejne rozsądne daily 3 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 26 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2023 (edytowane) Dziś mało Subaru Forek czeka na chęci które powoli wracają, myśle że na wrzesień już odpali. A wczoraj trening przed SuperOESowy. OESu nie jadę niestety, brak czasu. Jak wiadomo ostatnie pół roku było walką o bezawaryjność od momentu założenia slicków. Trening z udziałem odcinka leśnego był idealnym testem po poprawkach. Zrobiłem około 12-14 przejazdów i auto wróciło na kołach do domu. No, może kawałek deski rozdzielczej odpadło na tarkach a lepsza połówka@mly96 musiała ją łapać, bo ja nie odpuszczam nawet na treningu, ale to nie wpływa przecież na jazdę trochę jak kultowy filmik Ryjeksa z latającym gajgerkiem po wnętrzu. Dziś wiem, że pod 30 stopniowy upał trzeba poprawić dolot, ponieważ do momentu kiedy był upał auto straciło ze 25 koni, jak tylko się ochłodziło moc wróciła. Auto nadal się przechyla i ma tendencje do jazdy na 3 albo 2 kołach, ale to już urok Bilsteina. Możliwe wyślę go do zerkopolu by go utwardzili. Na koniec popracuje nad pracą tylnego dokładanego stabilizatora, stab w pewnym zakresie obija się o podłużnice destabilizując auto. Hamulce z tylu nadal hamują wcześniej od przodu, ale wierze ze dodatkowy korektor (nie sam regulator jak teraz) w tym pomoże. To jest aktualnie priorytet, bo lubie hamować dopiero w szykanie a nie przed nią Co do mojej jazdy, klasycznie. Wiem jak pojechać a końcowo zawsze kombinuje a tu przepis od zawsze jest ten sam - płynna jazda i auto jedzie samo. Żadne krzywe manewry z ustawianiem auta bokami bo zaczyna skakać i uciekać. Zakręty przed gruszą do poprawy, do dziś nie wiem jak to się jeździ z napędem na jedno koło. Tak wyglądało pod koniec dnia kiedy już skupiałem się na płynnej jeździe a nie szukaniu punktów do skrócenia Dzięki @mly96i @marcinwrxsti, fajnie było Was spotkać i zamienić pare słów Edytowane 26 Sierpnia 2023 przez 133699 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 15 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2023 Pojechałem ClassicCup Hondą z LPG i... wyjąłem klasę auto prawie seria, brak szpery, cywil opona Michelin Super Pilot Sport. Połowę imprezy przejechałem nieświadomie na LPG Ciekawe wnioski można wysunąć, przykładowo takie że nie opona jest problemem, a brak szpery. Ciekawy i urozmaicony event, bardzo ciekawe konstrukcje można spotkać, od tych budowanych klasyków po nieoczywiste typu S6 C4 kombi na slicku. A co do forka... stoi za jakiś czas opowiem dlaczego, ale w dużym skrócie właściciel obiektu mocno przesrał sprawę i audyt środowiskowy uznał auto za wrak (nie posiadał blachy z przodu, ale z tyłu już tak) i jest nietykalne do rozwiązania sprawy. Onboard: 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 15 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2023 Ładnie się kręci ta Honda i na LPG przyjechałeś? Jakoś tak mi ten mem się przypomina Gratuluję sukcesu, a widok z FPSu robi robotę 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2023 Ten tor to pewnie byś już z opaską na oczach przejechał co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 18 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego (edytowane) Nie mogę się zabrać za te posty Przerzuciłem się na inny garaż. W teorii gorszy, w praktyce znaaacznie tańszy i niezależny, jednocześnie bezpieczniejszy. Blaszak, brak prądu. Uruchomienie Forestera miało być benchmarkiem. Jak się okazuje pracuje się bardzo dobrze garaż jest oparty o skrzynie modułowe Qbricka, więc dobre 95% majdanu mogę brać ze sobą na przeróżne fuchy spakowany już na gotowo. Za ogrzewanie robi chinskie webasto 8kw. Przy -11c (wietrznie i odczuwalne -17) udało się uzyskać ok 15 stopni. Przy normalnych temperaturach typu 0 - 5 stopni uzyskanie 15-18c to kwestia 10 - 15minut pracy webasto na 30-50%. Jako nośnik prądu używam akumulatorów 18v, na nich opieram elektronarzędzia, oświetlenie, radio, ładowanie urządzeń itp. Webasto napędza się akumulatorem 12v, ładuje go może raz na miesiąc, tankuje 5l też pewnie raz w miesiącu. w skrócie, od dłuższego czasu Forester jeździ. Aktualnie małymi krokami odgruzowuje detale których się nazbierało i wstyd to wypuścić na OLX. Założyłem stare fotele, przywróciłem klakson i odbijanie kierunków. Stary silnik dostał nowe świece, uszczelniacze, rozrząd, luzy zaworowe, nowe organiczne sprzęgło Exedy, łożysko oporowe i mase mniejszych bzdet. W zeszłym roku pojawiły się problemy ze spalaniem i ogólną płynnością jazdy. Z pomocą przyszedł DET3 i logowanie. Wyszło, ze sonda działa jak się jej podoba. Nie szukając daleko wyszło, ze gazownicy-rzeźnicy dołożyli swoją cegiełkę. Pół godzinki i sonda działa Po złożeniu auta ciągle mam problem z nieszczelnością na dolocie. To znaczy zaczyna gwizdać jak czajnik powyżej 0.5bara. Przełożyłem ypipe, ic, bov i nic. Pozostało szukać dalej m.in uszczelniacz pod krokowcem. Niestety nie mam "dymiarki". A potem robiłem zimowy serwis hondy. Luzy zaworowe, oleje, pompki żaróweczki i inne pierdoły. Przedwczoraj uszkodziłem w niej sierp i dolną dokładkę więc Subaru jest w obiegu i musi robić kilometry. Ale, w wolnych chwilach w domu nie próżnowałem kupiłem drugi komputer do STurbo z próbą montażu DETa bezpośrednio w ECU, bez dotykania wiązki samochodu. Niestety, ale lutowanie nóżek przy pinach wtryskiwaczy się nie powiodło - nóżki przy próbie lutowania palą plastik we wtyku, przez co pin się przestawia i jest problem. Toteż montaż tego komputera wiążę się z przeróbką 4 przewodów fabrycznej wiązki. A co do wiązki w moim aucie - jest już przywrócona do serii. Montaż deta robię od nowa, ponieważ poprzedni montaż wyglądał jak wyglądał, dużo przeżył (testy, porównania, dokładanie czujników, pośpiech). Aktualnie montaż będzie wyglądać w ten sposób. Dodatkowo dorzuciłem elektroniczne sterowanie turbiną poprzez 3 portowy zaworek N75. Jutro przerabiam obudowę i na tygodniu kładę na auto jazda na 0.5bara to nie jest jazda Edytowane 18 Lutego przez 133699 3 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 25 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego ECU włożone. Nie wygląda zbyt zachęcająco, ale działa. Uprościłem sobie strojenie. Wyjście analogowe sondy AFR zostało wpięte w DETa, dzięki czemu w pojedynkę strojenie staje się bezpieczniejsze i szybsze. Teraz AFR widzę na każdej pojedynczej komórce mapy VE. Przysiadłem do tematu i pojeździłem sobie trochę w podciśnieniu. AFRy do 0.2 bara są w okolicach 12.2-13.2. Do 14.5/14.7 będzie już dążyć sonda. Takie AFRy są fabrycznie w subaru po wypięciu sondy czy przepływki. Strojenie w doładowaniu przebiegło bardzo szybko, kilka logów i poprawek. Pod odcinką jest AFR 9.9/10.1. Tak jak w seryjnym GT a ogólnie, pod pełnym obciążeniem okolice 10.2/10.5. Filmik bez kontekstu. Trochę w dół, pod wiatr, ale zawsze to jakiś pogląd. 429916922_7238311576253706_4639656806258230166_n.mp4 I na koniec przebieg doładowania. Pięknie od początku do końca 1.20bar miejscami pod największym obciążeniem złapał 1.25bar. Zostawiam jak jest. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 2 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca Kolejne małe etapy w odgruzowywaniu sprzęta Staby z GT GC8 Mocowanie gumy tłumika tył Nowa prosta zwrotnica + nowe łożysko NTN Japan Guma magla Dodatkowo wymiana żarówek w środku 4 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 15 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca Dobra, kryzys minął, powoli coś tam rzeźbię dalej Jakoś tydzień mignęło mi wspomnienie na fb. Nie wiele myśląc uznałem, że można by go przywrócić na ten tor. I tak niema co z tym autem zrobić bo kobita woli Fiata 500 Amortyzatory na tą chwile MaxPProds. Kupiłem wylane za grosze. Wymiana uszczelniaczy i mam już sprawny zawias. Przy okazji trochę go przerobiłem by tył osadzał się trochę wyżej, ponieważ amortyzatory pochodzą od Imprezy. Konstrukcja twintube, zawór do przeróbek w każdą stronę na shimach, trochę jak w RockShoxie co mam w rowerze jeśli ktoś w tym siedzi, to z tego zawiasu można naprawdę duuużo wyciągnąć zerowym nakładem. Wyszarpałem krzywą zwrotnicę. Co ciekawe, wyjęcie jej zajęło może z 30minut. Teść twierdzi że od nowości tego nie ruszał. Długa śruba jak nowa, wyszła z pomocą jednego puknięcia Wyleciał również dyfer. vLSD poszło w świat, a Tomasz z 4motors podarował mi inne, takie akurat do elektroszpery szybka fucha i mamy spięty tył na 100%. Nic mnie tak nie denerwuje jak samoistne prostowanie tego auta na mokrym. Dyfer po zatarciu silnika zaczął trochę podciekać na ataku, tak więc dostał nowe uszczelniacze + łożyska. Kupiłem też szperę z STI MY03 na przód. Szybka weryfikacja i przeróbka pod 5MT ta na montaż musi poczekać, nikt nie chce mi zdjąć skrzyni w okolicy a jeśli mam to robić sam, to najwcześniej na wiosnę. Robota wre, na dniach wrzucę coś więcej 3 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 26 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca Tani zawias sobie odpuściłem po jednej przejażdżce, wpadło coś lepszego W dużym skrócie - kawior bo Bilstein B6 pod Subaru. Zawieszenie po serwisie w MXProfi. Nastaw typowo asfaltowy, beton taki że stabilizatory nie wiele wnoszą. Dodatkowo doszły cambeplates z nastawieniem zwiększający caster. Wstępna wysokość i koła Na tą chwile tyle i aż tyle. Za dużo spędziłem przy poprzednim zawieszeniu. Na tą chwile wyszły drążki kierownicze, ustawienie docelowych wysokości na gwincie, zbieżność więc do końca tygodnia walka. Co do elektroszpery… poza parkowaniem w zasadzie jeździ zupełnie normalnie. 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 26 Marca Udostępnij Opublikowano 26 Marca 13 minut temu, 133699 napisał(a): Tani zawias sobie odpuściłem po jednej przejażdżce, wpadło coś lepszego W dużym skrócie - kawior bo Bilstein B6 pod Subaru. Zawieszenie po serwisie w MXProfi. Nastaw typowo asfaltowy, beton taki że stabilizatory nie wiele wnoszą. Dodatkowo doszły cambeplates z nastawieniem zwiększający caster. Wstępna wysokość i koła Na tą chwile tyle i aż tyle. Za dużo spędziłem przy poprzednim zawieszeniu. Na tą chwile wyszły drążki kierownicze, ustawienie docelowych wysokości na gwincie, zbieżność więc do końca tygodnia walka. Co do elektroszpery… poza parkowaniem w zasadzie jeździ zupełnie normalnie. Z tymi tanimi zawiasami tak jest, pingpong zamiast wybierania dziur. A z elektroszperą dobrze wiedzieć, w taki razie zakładam u siebie i nie kombinuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 28 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca W dniu 26.03.2024 o 19:23, skwaro napisał(a): A z elektroszperą dobrze wiedzieć, w taki razie zakładam u siebie i nie kombinuję Cofam. Wcześniej jeździłem na przesychającym/mokrym. Teraz 100% sucho. Przy wielu zakrętach żabkuje tył więc imo bedziesz sie irytować. No i opony zejdą mega szybko. Mnie to ryba bo nie jeżdżę tym na codzień. Na plus że w końcu skręca. Gdyby to nie był garażowy ulep to bym bez namysłu kładł płytkę. Torsen jest fajny na przód. Co do forka, jeździ po świętach liczę że zdążę zrobić hamulce przód i zaczne organizować szpej do wnętrza. Na tą chwile tyle. a, kupiłem też jakieś opony założę na tygodniu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 28 Marca Udostępnij Opublikowano 28 Marca (edytowane) Ehh, to lipa. Czyli jednak trzeba na razie zrobić wisko na 20kg i tyle. A swoją szosą to czy w Spec-B nie siedzi przypadkiem z tyłu R160 z Suretrackiem? Edytowane 28 Marca przez skwaro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 28 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 12 minut temu, skwaro napisał(a): Ehh, to lipa. Czyli jednak trzeba na razie zrobić wisko na 20kg i tyle. A swoją szosą to czy w Spec-B nie siedzi przypadkiem z tyłu R160 z Suretrackiem? Z tym VLSD też trzeba uważać na asfalcie jak się okazuje. Swego czasu jeździło szybkie SG po torze poznań z vlsd. Szybko zmieliło satelity. Takich przypadków z 5 mogę naliczyć. Jakąś chwile to tam będzie działać. Co do Speca pojęcia nie mam, zwłaszcza że one troche jak STi, co rynek to różne specyfikacje. Z tylnym suretrackiem to w ogólnie jest śliski temat. O ile przód jest wymiarowo potężny i się broni dobrze, tak z tyłem z tego co wiem wychodziło kilka rodzajów i może być problem z kompatybilnością półosi, to raz. Dwa, suretrac r160 względem przodu jest słabszy, kostki są znacznie mniejsze, a konstrukcja.. licha. Sporo tylnych suretraców ma połamane obudowy albo w ogóle nie spinają, bo kostki są poprzecierane. Jak już wybierać mniejsze zło to pozostaje ValRacing. Miałem, ale nie zdążyłem założyć. Pamiętam że był trochę cyrk to spasować do dyfra, ale końcowo udało się po dołożeniu shim/podkładek regulacyjnych łożyska. Obudowa tez haczyła o wałek ataku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 28 Marca Udostępnij Opublikowano 28 Marca Czyli jedyne naprawdę sensowne rozwiązanie bez swapa na R180 to płytka KaaZ albo Cusco... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aQq Opublikowano 28 Marca Udostępnij Opublikowano 28 Marca Jeździłem na mocno spiętym vlsd w tylnym dyfrze i zmieniłem na płytkę KAAZ - przepaść pod każdym względem Chociaż mocniej spięte vlsd coś tam na mokrym próbowało działać niby.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 6 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia W dniu 28.03.2024 o 23:35, skwaro napisał(a): Czyli jedyne naprawdę sensowne rozwiązanie bez swapa na R180 to płytka KaaZ albo Cusco... Albo ori STi po regeneracji, ponoć robi robotę. Mały update z racji ograniczonego czasu, ale tak to już bywa z funcarami Na wstępie małe info - gdyby ktoś był chętny to chętnie sprzedam Civica Type R. Auto technicznie 100% sprawne, po okresowym serwisie chwile temu. Totalnie do bólu bezawaryjny, na kołach mógłbym jechać tym wszędzie bez obaw. Niosę się ze sprzedażą tylko dlatego, że ciągnie mnie na wyprawy i chce uskutecznić Patrola Y61 w longu a na torowanie chyba każdy się domyśla co się buduje. póki co nie wystawiam, tylko tak ogłaszam w mniejszych kręgach. W skrócie żaden trup, silnik nie bierze oleju, LPG , Brembo przód, remap, sprężyny H&R, fajne oryginalne OZ Ultraleggera w rzadkim parametrze 9J, wnętrze w alcantarze (słupki i podsufitka również). Cena 38k pln. Subaru na tą chwilę dozbrajam we wnętrze. Części kupiłem w kilka dni i założyłem w sumie w jeden dzień. W skrócie Naba OMP oryginał, super bo działa klakson i odbijanie kierunków Kierownica "RRS" Stelaż i mocowania kubła Sparco z homo FIA (tak, to ten sam który miałem w zielonym GC lata temu) Kubeł Mirco WRC Pasy Schroth, modelu nie pamiętam ale raczej ASM. Z wnętrza pozostało zamontować wskaźnik temperatury oleju (malutki KOSO) i pożenić hydrołape w seryjne miejsce. Nad hydro już pracuje. A, dodatkowo doszła rozpórka Staffa na tył. Kupiłem też heblunek na przód. Jest to 316mm "spec B" choć prawda jest taka, że te hamulce wychodzą w różnych modelach. Te pochodzą z OBK 2021 i szczerze, poza malowaniem niema co w nich robić. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 6 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia Za ile Type R? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 6 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 52 minuty temu, Kiwi 4ester napisał(a): Za ile Type R? 2 godziny temu, 133699 napisał(a): Cena 38k pln. Jest na końcu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się