Jump to content

Yoosyn

Użytkownik
  • Content Count

    101
  • Joined

  • Last visited

About Yoosyn

  • Rank
    ..:: Bywalec :..
  • Birthday 03/23/1986

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Lublin
  • Auto
    Impreza GF 1.6T 99

Recent Profile Visitors

215 profile views
  1. Na 100%. Po postoju będzie bardzo wysoka, przy spokojnej jeździe umiarkowana, na ekspresówce będzie dążyła do zewnętrznej. Najlepszym testem jest sprawdzenie rano przed odpałem. Jeżeli będzie pokazywał temperaturę zewnętrzną wszystko jest ok.
  2. Układ paliwowy w tych samochodach przy 2500-3000 pozwolił by na doładowanie dodatkowego 1bara i nadal by się wyrabiał.
  3. Czytałem kilka opracowań naukowych / eksperymentów. Podawanie wody ma jak najbardziej sens. We wszystkich opracowaniach wychodził kilku procentowy wzrost wydajności silnika, duże zmniejszenie NOx i zwiększenie emisji HC. Sam eksperymentowałem jak w ww wątku, ale ciężko jest kontrolować ilość H2O tym prostym systemem.
  4. Ostatnio zamontowałem rezonator (środkowy przelot z komorą) i powiem wam że dźwięk się bardzo zmienił. Po kolei, pierwszy setup: ej16 -> kolektor gt -> tf035 -> dp 2,5 -> katalizator w center pipe (gt)-> tłumik z 2.0na komorowy 1,8-2" Dźwięk delikatnie cichszy niż bez turbo (chociaż wyleciał środkowy rezonatorek i wleciał kat). Czyli turbo wycisza, ale.. jak się pociśnie maszynę i uchyla się wastegate jest delikatny metalowy ryk. W trasie bajka, nie słychać silnika chociaż osiągi powyżej 4000 ograniczone. Drugi setup: końcowy zmieniony na puchę komorową z jakiegoś diesla. Puszka pusta, bez wygłuszeń, 3 komory. Jest bulgot, wydech jest głośniejszy. Głośniejsze jest też dzwonienie/ryk jak się przyciśnie. W trasie akceptowalnie, przy dynamicznej jeździe jak chamski motocykl. Słychać obroty turbo. Trzeci setup: jak wyżej puszka końcowa zmieniona na zamiennik komorowy dedykowany do gt (z allego, czarny "peśla"). Głośność pomiędzy 2.0na a pustym komorowym z diesla. Przy spokojnej jeździe bardzo delikatny bulgot, przy przewietrzaniu silnika znowu umiarkowanie głośnio +/- średnio przyjemnie. Dźwięk schodzenia z obrotów dosyć głośny. Charakter subaru zdecydowanie jest. Czwarty setup dp 2,5(bez zmian) -> rezonator z wrx hawk -> komorowy gt "peśla". Niestety ciężko było wpasować środkowy z wrx do GC/GF. Ten konkretny to największy jaki widziałem, podejrzewam że z bloba pasował by lepiej. No ale już kupiłem ten więc do dzieła. Pociąłem, popatrzyłem (to przelot z komorą rezonansową) wspawałem go odwrotnie niż fabrycznie (wlot / wylot) i raczej nie robi mu to różnicy. Pasuje ładnie Dźwięk troszkę cichszy, 1000-2000rpm pozostał charakter subaru, na wyższych trochę zlewa się w szum. Gniotąc pedał gazu nie ma metalicznego darcia, przepływ spalin wygląda na wyrównany. Sama przyjemność z dokręcania obrotów wysoko. Dźwięk schodzenia z obrotów także został wyrównany. Podczas dynamicznej jazdy za kierownicą dźwięki ssania / wydechu pół na pół. Co jest fajne bo ssanie leci równo a wydech delikatnie różnoodległościowo. Wnioski: - katalizator nie wycisza układu, lub robi to bardzo słabo - turbo wycisza układ do momentu uchylenia wastegate - samochód potrzebuje tłumika środkowego żeby wyciszyć wysokie metaliczne dźwięki. Środkowy przelot z komorą rezonansową wycisza i zlewa bulgot subaru. Podejrzewam, że przelot cygaro wyciszyłby tylko wysokie częstotliwości zostawiając bulgot na miejscu. Dopiero współdziałanie środkowego i końcowego wydobywa przyjemny dźwięk. Dodaje zdjęcie tłumika z dorysowanym przepływem
  5. Yoosyn

    Wtrysk wody

    Mam wyjście sterowania VVT w moim sterowniku. Mogę mu ustawić np 40hz i zmieniać wypełnienie sygnału 0-100% w zależności od uchylenia przepustnicy wg np. takiej mapy. To naprawdę ładnie jak na forka i jego aerodynamikę.
  6. Yoosyn

    Wtrysk wody

    Mały update pod dwóch trasach. Zastosowałem litrową butelkę Igła 0,7mm w wyżej wymienionym miejscu - litr wody na około 70km. Igła 0,6mm - litr wody na 120-130km. Efekty: Obserwowałem temperature w dolocie i korektę paliwa. Czujnik temperatury powietrza dolotowego jest w standardowym NA miejscu - zintegrowany z MAP na górze kolektora. Generalnie pokazuje po połowie temperaturę powietrza i samego dolotu. Bez wody: Jadąc w podciśnieniu przy 15C na zewnątrz pokazuje jakieś 26-28stopni. Jak przycisnę temperatura spada do jakiś 22. Czujnik ładnie się chłodzi chłodnym powietrzem z IC. Jak jadę spokojnie wraca do tych 26-28 przez transfer ciepła silnik->kolektor->czujnik. Gdy podawana jest woda: W podciśnieniu temperatura utrzymuje się 16-18C a więc spadek o jakieś 10stopni. Gdy go pocisnę wraca do standardowych 20-22. Jazda w podciśnieniu bardzo szybko zbija temperature. Korekta paliwowa w podciśnieniu leci -5 do -10%. W doładowaniu w normie. Impreza spaliła 9lpg. W połowie z wodą, w połowie nie. To taki standard jak na ten samochód w trasie. Trasa 300km, raz się zatrzymałem żeby dolać do zbiornika badawczego ;D Igła 0,7. Po powrocie z igłą 0,6 jeszcze nie tankowałem. Wnioski: wygląda na to, że dodawanie wody ma sens. O ile spalania nie jestem w sanie określić czy spadło bo trasa była bardzo mieszana to na pewno dodawanie wody ma wpływ na pracę silnika. Docelowo postaram się zbudować układ ciśnieniowy i podawać wodę również w doładowaniu. W przyszłym tygodniu kolejne trasy. Przeniosę zbiorniczek do wnętrza. Będę obserwował i dawał znać
  7. Trzeba zobaczyć od środka. Wsadzić rękę, podotykać. Zdjąć koło i zobaczyć. Generalnie jeżeli wychodzi na zewnątrz to w środku jest gorzej. Ale wszystko jest do ogarnięcia.
  8. SOHC mają węższe przednie osłony, chowają po jednym kółku do jednego wałka na stronę.
  9. Ciekawe, w logach nie wiele widać. Wyeliminuj zapchany wydech. Skoro dodanie gazu nie przynosi efektu to może elektroniczne sterowanie przepustnicą nie reaguje / źle reaguje. Eksperymentalnie możesz powoli wpuścić mu lewego powietrza zobaczysz czy zareaguje po sondzie i obroty wzrosną.
  10. Yoosyn

    Wtrysk wody

    Jest w przepustnicy. W tym miejscu jest tz. ported vacuum https://www.britishvacuumunit.com/ported-vacuum.html
  11. Yoosyn

    Wtrysk wody

    @ewemarkam Zrobiłem. Wpiąłem igłę w przewód purge valve (pary paliwa). Jego króciec znajduje się zaraz za przepustnicą (strona dolotu, nie kolektora). Gdy przepustnica jest zamknięta (cut off, wolne obroty) woda nie leci. Lekkie uchylenie tworzy podciśnienie w tym układzie i woda jest delikatnie zasysana więc jest idealnie. Podczas powrotu do domu (10km) ubyło 70-100ml. Samochód szedł jak wściekły, ale za to odpowiedzialne pewnie jest zimnie wieczorne powietrze bo układ wodny w doładowaniu raczej nie działa No chyba że w przepustnicy jest venturi i przepływ podsysa. Czeka mnie kilka tras więc będę obserwował. Koszt eksperymentu 15 groszy i 15minut pracy
  12. Też miałem problem, ale z nowymi. Po miesiącu od wymiany świec i kabli postanowiłem zwiększyć przerwę z 0,7 na 0,85. Kabla z 4 cylindra nie dało się zdjąć. Dopiero obracając i używając zbyt dużej siły jakoś wyszedł. Okazało się że końcówka kabla była bardzo ciasna i zasmarowana jakimś lepiszczem który pod wpływem temperatury i prądu stwardniał. Poczyściłem wszystko, mimo szarpania kabel dalej radośnie działa.
  13. Z rzeczy łatwych i do zrobienia od razu: - Zakręć gaz w butli, może leje się przez któryś wtrysk / podciśnienie reduktora - Odłącz akumulator na 10-15 minut - zresetujesz korekty ECU benzyny. Jeżeli przez jakiś czas po resecie będzie ok a później znów zacznie szarpać to sonda lambda do wymiany / wiązka do sprawdzenia. Z rzeczy trudniejszych: - Podłącz się kablem kkl i ecuexplorerem i zloguj. Jaki masz gaz? Możliwe że możesz wyłączać wtryski po jednym i szybko dojdziesz czy wszystko gra. - Pomierz kompresje, będzie wiadomo czy z silnikiem wszystko ok i czy zawory są ok.
  14. Pewnie nic się nie stało. Jeżeli wał był na znaku do ustawiania rozrządu to cylindry są w 1/2 odległości od GMP i jest dużo miejsca na niechciane otwarcia zaworów. A straszny dźwięk pochodzi od szybko zamykających się zaworów. Miałem tak samo jak chciałem sobie grzechotką ustawić koło rozrządu
×
×
  • Create New...