Jump to content

Yoosyn

Użytkownik
  • Content Count

    107
  • Joined

  • Last visited

About Yoosyn

  • Rank
    ..:: Bywalec :..
  • Birthday 03/23/1986

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Lublin
  • Auto
    Impreza GF 1.6T 99

Recent Profile Visitors

241 profile views
  1. Jak u siebie wymieniałem sam wytargałem piaste i wraz z nowym łożyskiem zaniosłem do mechanika. Wyprasował, wprasował, posmarował. W sumie nie dużym kosztem zrobione.
  2. Yoosyn

    LPG w Subaru

    Ostatnio jeżdżę z podłączonym EGT (w kolektorze po stronie pasażera, przy zbiorczym wyjściu do uppipe). Przy normalnej jeździe 100km/h po krajówkach nie ma żadnej różnicy między LPG i PB. Popoganiam go po eskach i zobacze przy większych obciążeniach
  3. Dziwne rzeczy. Wygląda to tak że jest problem z paliwem. Czas wtrysku do temperatury się zgadza. Może paliwo wraca do baku i układ potrzebuje chwili żeby się odpowietrzyć. Aaale piszesz że To by sugerowało problemy z prądem. Akumulator na podmianę żeby go wykluczyć, zobaczy czy wszystkie masy na silniku są po podłączane, sprawdź czy cewka ma dobre połączenie na swojej wtyczce. Odepnij ECU(pod nogami pasażera), zobacz czy wszystko tam jest ok. Całe sterowanie idzie z niego. Stojąc przed maską na lewo od przepustnicy, na dole są złącza wiązka/silnik. Też możesz tam sprawdzić. Nagraj jeszcze loga z jazdy, może być na ciepłym.
  4. Może puszczać reduktor, mogą puszczać wtryski lpg. Możesz to sprawdzić: 1. Kilka kilometrów przed domem zakręć wielozawór na butli lpg i wypal cały gaz, dojedź na benzynie. Jeżeli odpali ładnie to albo reduktor albo wtryski do rewizji. 2. Jeżeli odpalił ładnie możesz sprawdzić czy reduktor nie popuszcza podciśnieniem. Po zgaszeniu silnika na lpg zdejmij przewód podciśnieniowy kolektor-reduktor przy kolektorze i wrzuć do szklanki z wodą. Jeżeli idą bąbelki reduktor do regenaracji/ wymiany. Alternatywnie warto sprawdzić korekty ECU. Może LPG jest źle wyregulowane i ECU mocno poszalało z korektami. Tutaj np. ecuExplorer i patrzysz na Air/Fuel learning i Air/Fuel correction. Oczywiście tak czy inaczej możesz wlać coś do czyszczenia wtrysków, od siebie powiem tylko że na 160kkm głównie na lpg nigdy nie miałem z nimi problemu.
  5. Czyli czujnik jakąś robote robi. Znajdź kogoś z kablem vag-com kkl i ecuexplorerem zloguj moment odpalenia. Wrzuć tu loga i będzie wiadomo gdzie szukać.
  6. Na 100%. Po postoju będzie bardzo wysoka, przy spokojnej jeździe umiarkowana, na ekspresówce będzie dążyła do zewnętrznej. Najlepszym testem jest sprawdzenie rano przed odpałem. Jeżeli będzie pokazywał temperaturę zewnętrzną wszystko jest ok.
  7. Układ paliwowy w tych samochodach przy 2500-3000 pozwolił by na doładowanie dodatkowego 1bara i nadal by się wyrabiał.
  8. Czytałem kilka opracowań naukowych / eksperymentów. Podawanie wody ma jak najbardziej sens. We wszystkich opracowaniach wychodził kilku procentowy wzrost wydajności silnika, duże zmniejszenie NOx i zwiększenie emisji HC. Sam eksperymentowałem jak w ww wątku, ale ciężko jest kontrolować ilość H2O tym prostym systemem.
  9. Ostatnio zamontowałem rezonator (środkowy przelot z komorą) i powiem wam że dźwięk się bardzo zmienił. Po kolei, pierwszy setup: ej16 -> kolektor gt -> tf035 -> dp 2,5 -> katalizator w center pipe (gt)-> tłumik z 2.0na komorowy 1,8-2" Dźwięk delikatnie cichszy niż bez turbo (chociaż wyleciał środkowy rezonatorek i wleciał kat). Czyli turbo wycisza, ale.. jak się pociśnie maszynę i uchyla się wastegate jest delikatny metalowy ryk. W trasie bajka, nie słychać silnika chociaż osiągi powyżej 4000 ograniczone. Drugi setup: końcowy zmieniony na puchę komorową z jakiegoś diesla. Puszka pusta, bez wygłuszeń, 3 komory. Jest bulgot, wydech jest głośniejszy. Głośniejsze jest też dzwonienie/ryk jak się przyciśnie. W trasie akceptowalnie, przy dynamicznej jeździe jak chamski motocykl. Słychać obroty turbo. Trzeci setup: jak wyżej puszka końcowa zmieniona na zamiennik komorowy dedykowany do gt (z allego, czarny "peśla"). Głośność pomiędzy 2.0na a pustym komorowym z diesla. Przy spokojnej jeździe bardzo delikatny bulgot, przy przewietrzaniu silnika znowu umiarkowanie głośnio +/- średnio przyjemnie. Dźwięk schodzenia z obrotów dosyć głośny. Charakter subaru zdecydowanie jest. Czwarty setup dp 2,5(bez zmian) -> rezonator z wrx hawk -> komorowy gt "peśla". Niestety ciężko było wpasować środkowy z wrx do GC/GF. Ten konkretny to największy jaki widziałem, podejrzewam że z bloba pasował by lepiej. No ale już kupiłem ten więc do dzieła. Pociąłem, popatrzyłem (to przelot z komorą rezonansową) wspawałem go odwrotnie niż fabrycznie (wlot / wylot) i raczej nie robi mu to różnicy. Pasuje ładnie Dźwięk troszkę cichszy, 1000-2000rpm pozostał charakter subaru, na wyższych trochę zlewa się w szum. Gniotąc pedał gazu nie ma metalicznego darcia, przepływ spalin wygląda na wyrównany. Sama przyjemność z dokręcania obrotów wysoko. Dźwięk schodzenia z obrotów także został wyrównany. Podczas dynamicznej jazdy za kierownicą dźwięki ssania / wydechu pół na pół. Co jest fajne bo ssanie leci równo a wydech delikatnie różnoodległościowo. Wnioski: - katalizator nie wycisza układu, lub robi to bardzo słabo - turbo wycisza układ do momentu uchylenia wastegate - samochód potrzebuje tłumika środkowego żeby wyciszyć wysokie metaliczne dźwięki. Środkowy przelot z komorą rezonansową wycisza i zlewa bulgot subaru. Podejrzewam, że przelot cygaro wyciszyłby tylko wysokie częstotliwości zostawiając bulgot na miejscu. Dopiero współdziałanie środkowego i końcowego wydobywa przyjemny dźwięk. Dodaje zdjęcie tłumika z dorysowanym przepływem
  10. Yoosyn

    Wtrysk wody

    Mam wyjście sterowania VVT w moim sterowniku. Mogę mu ustawić np 40hz i zmieniać wypełnienie sygnału 0-100% w zależności od uchylenia przepustnicy wg np. takiej mapy. To naprawdę ładnie jak na forka i jego aerodynamikę.
  11. Yoosyn

    Wtrysk wody

    Mały update pod dwóch trasach. Zastosowałem litrową butelkę Igła 0,7mm w wyżej wymienionym miejscu - litr wody na około 70km. Igła 0,6mm - litr wody na 120-130km. Efekty: Obserwowałem temperature w dolocie i korektę paliwa. Czujnik temperatury powietrza dolotowego jest w standardowym NA miejscu - zintegrowany z MAP na górze kolektora. Generalnie pokazuje po połowie temperaturę powietrza i samego dolotu. Bez wody: Jadąc w podciśnieniu przy 15C na zewnątrz pokazuje jakieś 26-28stopni. Jak przycisnę temperatura spada do jakiś 22. Czujnik ładnie się chłodzi chłodnym powietrzem z IC. Jak jadę spokojnie wraca do tych 26-28 przez transfer ciepła silnik->kolektor->czujnik. Gdy podawana jest woda: W podciśnieniu temperatura utrzymuje się 16-18C a więc spadek o jakieś 10stopni. Gdy go pocisnę wraca do standardowych 20-22. Jazda w podciśnieniu bardzo szybko zbija temperature. Korekta paliwowa w podciśnieniu leci -5 do -10%. W doładowaniu w normie. Impreza spaliła 9lpg. W połowie z wodą, w połowie nie. To taki standard jak na ten samochód w trasie. Trasa 300km, raz się zatrzymałem żeby dolać do zbiornika badawczego ;D Igła 0,7. Po powrocie z igłą 0,6 jeszcze nie tankowałem. Wnioski: wygląda na to, że dodawanie wody ma sens. O ile spalania nie jestem w sanie określić czy spadło bo trasa była bardzo mieszana to na pewno dodawanie wody ma wpływ na pracę silnika. Docelowo postaram się zbudować układ ciśnieniowy i podawać wodę również w doładowaniu. W przyszłym tygodniu kolejne trasy. Przeniosę zbiorniczek do wnętrza. Będę obserwował i dawał znać
  12. Trzeba zobaczyć od środka. Wsadzić rękę, podotykać. Zdjąć koło i zobaczyć. Generalnie jeżeli wychodzi na zewnątrz to w środku jest gorzej. Ale wszystko jest do ogarnięcia.
  13. SOHC mają węższe przednie osłony, chowają po jednym kółku do jednego wałka na stronę.
  14. Ciekawe, w logach nie wiele widać. Wyeliminuj zapchany wydech. Skoro dodanie gazu nie przynosi efektu to może elektroniczne sterowanie przepustnicą nie reaguje / źle reaguje. Eksperymentalnie możesz powoli wpuścić mu lewego powietrza zobaczysz czy zareaguje po sondzie i obroty wzrosną.
×
×
  • Create New...