Skocz do zawartości

Yoosyn

Użytkownik
  • Postów

    177
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Yoosyn

  • Urodziny 23.03.1986

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Lublin
  • Auto
    Impreza GF 1.6Turbo 99

Ostatnie wizyty

638 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Yoosyn

..:: Bywalec :..

..:: Bywalec :.. (3/13)

129

Reputacja

  1. Nie możemy wyświetlić tej odpowiedzi, ponieważ znajduje się w forum, które zabezpieczone jest hasłem. Wpisz hasło
  2. Nie możemy wyświetlić tej odpowiedzi, ponieważ znajduje się w forum, które zabezpieczone jest hasłem. Wpisz hasło
  3. @133699 Jak wygląda wstępne napięcie gruchy? Jak bardzo naciągnięta to poluzuj i rozkręć bardziej MBC. Tam powinny być chyba 4 obroty wstępnego naciągnięcia. Restryktor w wężyku jest? Przy EBC jest kluczowy nie wiem jak z MBC. Jak nie ma to może warto włożyć i ustawić MBC na mniejszy bleed gdzie zachowywał się stabilnie.
  4. Nie wpływa, możesz palić ognisko i proporcje paliwa do powietrza będą się zgadzały. Ma, zapomniałem napisać. Rzeczony forek to 2003 xt. Silnik wysterowany na 16bitowym ECU jak s-turbo, TGV obecne, brak zmiennych faz. Wszystko jak z fabryki. MAP potrzebny do mierzenia doładowania i pewnie jak by odpiąć przepływomierz to awaryjnie pojedzie w trybie speed density i pojedzie po MAP. Tego jeszcze nie próbowałem. Na WOT nie protestuje, jednak jest ubogo na benzynie. Na gazie syf jest przypudrowany i podlany żeby mieszanka się zgadzała. Sztywna mapa leci jak samochód jest wysterowany tylko z MAP sensora. Tutaj mamy MAFa i on jest głównym i nadrzędnym źródłem informacji o obciążeniu. Nawet z gazem w podłodze na wysokich obrotach - zrzuca wszystkie korekty (czasem zostawia długą) i idzie po dolanej mapie OL sztywno wg odczytów MAF. No i tu jest problem, bo brakuje 20% odczytu i ...20% paliwa. Sondę O2 na razie wykluczyłem. Zachowuje się prawidłowo i widzę po drugiej (za katem) że nie pokazuje bzdur. W sumie dobry trop. Może holenderski gaziarz wrzucił opornik w sygnał MAFa żeby bardziej wyprzedzać zapłon . Trzeba będzie pomierzyć kable. Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi. W przyszłym tygodniu dalsza "walka o lepsze jutro" forka. Dołączam screen z loga. W doładowaniu lambda 1,05 czy AFR 15,5 Samych logów chyba nie będę wrzucał. Może to zaciemnić sytuację bo niektóre testy są na LPG a niektóre na noPB.
  5. Dzięki za odpowiedź. Teoretycznie może tak być bo nie sprawdzałem ciśnienia paliwa... Aaale nie daje mi spokoju że przepływka pokazuje przy danych rpm i doładowaniu 80-85g/s gdzie bliźniaczy forek trzyma około 95-100g/s i AFR jedzie jak po szynach z mapy. Więc wydaje mi się że dopóki przepływy nie będą się zgadzały nie ma co kopać w paliwie bo w sumie podaje go tyle ile wynika ze zmierzonego przepływu Po wymianie rury, jeżeli nie będzie poprawy, popróbuje z przepływkami. Tym razem pod obciążeniem No właśnie nie mogę sobie wyobrazić że 20% powietrza ssie z pominięciem filtra i ori układu. A co do Twojego GT może część lewego uciekała z układu nieszczelnością za turbo i się wyrównywało ;)? Dodatkowo, szansa 1 na 200.. może ktoś zafleszował przeskalowany MAF o 20% w dół Nie chce mi się w to wierzyć, ale sprawdzę przy następnej okazji.
  6. Mam problem z Foresterm XT kolegi. Logowałem go ECU explorerem i wyszło że korekty długie stoją na 15% i jeszcze dorzuca korekte krótką często na 25%. Jak się domyślacie samochód nie był przyjemy w użytkowaniu ;). Okazało się że rura doprowadzająca powietrze do turbo jest w kiepskim stanie. Udało mi się uszczelnić połączenie z turbo, podociągałem opaski na y-pipe pod IC, umyłem MAFa IPĄ. Korekta na wolnych stanęła na +18. Popodłączałem 2 inne przepływki - to samo. Dąży do 18. Popoprawiałem połączenia masowe, przykręciłem przepływkę lekko, z czuciem (dzięki @Sykatore) Próbowałem dostać się do rury doprowadzającej do turbo, ale poległem więc złożyłem w cholere.. Pomogło, na wolnych obrotach korekta spadła do 4% (z początkowych 35 ;D ) jednak przy przyspieszaniu nadal dąży do 15-20%. Czyli przy bucie na benzynie nie dość że jest ubogo (puki nie pobuduje korekt długich w odpowiednich cellach) to jeszcze ma za bardzo przyspieszony zapłon bo widzi mniejszy przepływ. Ale czy to na pewno mniejszy przepływ a nie usterka układu benzynowego? Tak, logowałem bliźniaczego forestera który pracuje bardzo ładnie w korektach +-5% i tam przepływy pod takim samym obciążeniem były 15-20% większe. A więc przepływomierz bądź lewe powietrze lub coś z elektryką. Mój błąd że nie sprawdziłem innych przepływek pod obciążeniem. Jeżeli chodzi o lewe powietrze to głównym podejrzanym jest rura przed turbo (ta fajna schowana pod kolektor) a to dlatego że w doładowaniu również brakuje przepływu. Gdyby nieszczelność była za turbo chodziłby na bogato w doładowaniu bo by wydmuchiwał policzone powietrze. I teraz po tym przydługim wstępie pytanie do Was - czy to możliwe że rura przed turbo jest na tyle nieszczelna że zasysa tamtędy 20% powietrza? Węże DV i odmy są całe i na miejscu. Na wolnych obrotach lałem plakiem dookoła i nie było reakcji sondy ani korekt. Może nieszczelność ujawnia się dopiero pod obciążeniem? Gdzie szukać przyczyny? Może ktoś kiedyś miał problem z kablami od MAFa i stąd może się brać przekłamanie? Rura na pewno leci do wymiany, w razie gdyby to nie pomogło chciałbym wiedzieć gdzie dalej szukać przyczyny. Kable, przepływka, a może jakieś nieoczywiste miejsce nieszczelności? Pozdrawiam!
  7. Nie możemy wyświetlić tej odpowiedzi, ponieważ znajduje się w forum, które zabezpieczone jest hasłem. Wpisz hasło
  8. Nie możemy wyświetlić tej odpowiedzi, ponieważ znajduje się w forum, które zabezpieczone jest hasłem. Wpisz hasło
  9. Nie możemy wyświetlić tej odpowiedzi, ponieważ znajduje się w forum, które zabezpieczone jest hasłem. Wpisz hasło
  10. Nie możemy wyświetlić tej odpowiedzi, ponieważ znajduje się w forum, które zabezpieczone jest hasłem. Wpisz hasło
  11. Nie możemy wyświetlić tej odpowiedzi, ponieważ znajduje się w forum, które zabezpieczone jest hasłem. Wpisz hasło
  12. Yoosyn

    Rezonator Wydechu

    Nie powinien, zależy od wielkości. Tam fabrycznie siedzi przelotowa pucha z dodatkową komorą rezonującą. Jeżeli zamontujesz samą puchę przelotową dźwięk będzie mniej wygładzony, zyska na charakterze.. i może być bardziej męczący.
  13. Tak, teoretycznie jest 7psi (większość TD04) czyli lekko pod 0,5bara. Jeżeli nie ma przeładowań to bym się nie martwił. Jeżeli są przeładowania po wejściu w doładowanie może być za mocno naciągnięta (regulacja sztangi).
  14. Obroty jałowe to 750rpm i noga z gazu. Wtedy ma być 30-40kPa. Jak mu dasz gaz na luzie to będzie pompował, bo na obrotach jest już wystarczający przepływ spalin. Z tego co patrzyłem w WRXowe sterowniki przy odcinie mają target na około 150kPa. Więc będzie pompował ciśnienie wysterowane samą gruchą
  15. Zakładam że masz TD04. Możesz na test poluzować napięcie wstępne gruchy o dwa obroty. Zmienisz charakterystykę całego układu na łagodniejszą. Zrobisz to sam w 15 minut, tylko nie zgub segera
×
×
  • Dodaj nową pozycję...