Skocz do zawartości

XV - szybkie pytanie


Vercy

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Tam_Asz napisał(a):

Skoro auto przyjmuje przy wymianie 5L

nie wiem skąd masz takie informacje.  W zależności od dokładności mechanika podczas wymiany oleju wchodzi 4,3- 4,5l oliwy do XV 2.0i więc nie uwierzę  że do 1,6i  wchodzi więcej.  W XV 2.0i kontrolka od oleju zapala się kiedy oleju jest na 1/3 skali na bagnecie ( czytaj skala od kropki do kropki) więc faktycznie może to odpowiadać 3,8l oleju w silniku. - pomiędzy kropką a kropką na bagnecie jest litr więc w polowie będzie poł litra , 1/3 na skali będzie pewnie z 0,7 l  . Reasumując auto zzarło Ci około 0,7 l oleju na 2,2 k km  pod warunkiem że miałeś olej zalany  pod górną kropkę.  

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Karas napisał(a):

W XV 2.0i kontrolka od oleju zapala się kiedy oleju jest na 1/3 skali na bagnecie ( czytaj skala od kropki do kropki)

Skąd takie dane? U mnie było zaledwie do dolnej kropki i żadna lampka nie zapaliła się. Instrukcyjnie do silnika benzynowego (FB16 i FB20) wchodzi przy wymianie 4,8 L. W tym od L do F - 1 L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, wieala napisał(a):

Skąd takie dane? U mnie było zaledwie do dolnej kropki i żadna lampka nie zapaliła się. Instrukcyjnie do silnika benzynowego (FB16 i FB20) wchodzi przy wymianie 4,8 L. W tym od L do F - 1 L.

Mi też zapaliła się kilka razy przy około 1/3 stanu od min do max na bagnecie. Olej sprawdzam zawsze rano na zimnym zawsze w tej samej pozycji auta w garażu, inaczej pomiar to jak u wróżki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wieala napisał(a):

Skąd takie dane? U mnie było zaledwie do dolnej kropki i żadna lampka nie zapaliła się. Instrukcyjnie do silnika benzynowego (FB16 i FB20) wchodzi przy wymianie 4,8 L. W tym od L do F - 1 L.

Z zycia wziete . Tak sie sklada ze raz mi sie zapalila ta kontrolka. Wtedy bylem przerazony bo z lektury forum wynikalo ze juz po silniku :) okazalo sie to totalna nieprawda . sprawdzilem stan dolalem pol litra i auto smiga do dzis bezawaryjnie. Stalo sie to tylko raz na oleju  eneos sustina . Od tej pory trzymam sie z daleka od tej marki smarowidel w jakim kolwiek aucie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pytanie może głupie, szczególnie że ujeżdżam Szarego Mnicha już piąty rok. Czy nie powinno być tak, że po włączeniu zapłonu, w momencie uruchomienia rozrusznika, światła i inne odbiorniki energii elektrycznej nie powinny wyłączyć się do zapłonu silnika i wzbudzenia alternatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Szürkebarát napisał(a):

Pytanie może głupie, szczególnie że ujeżdżam Szarego Mnicha już piąty rok. Czy nie powinno być tak, że po włączeniu zapłonu, w momencie uruchomienia rozrusznika, światła i inne odbiorniki energii elektrycznej nie powinny wyłączyć się do zapłonu silnika i wzbudzenia alternatora?

U mnie, jeśli zapalone są swiatła mijania to podczas odpalania silnika, gasną na chwilę (XV 1 gen), nie pamiętam jak z resztą odbiorników ale swiatła gasną napewno. 

Edytowane przez adamW202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, adamW202 napisał(a):

U mnie, jeśli zapalone są swiatła mijania to podczas odpalania silnika, gasną na chwilę (XV 1 gen), nie pamiętam jak z resztą odbiorników ale swiatła gasną napewno. 

A u mnie nie gasną. Światła mam ustawione w automacie więc po włączeniu zapłonu gdy jest ciemno świecą światła mijania a gdy widno to dzienne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Szürkebarát napisał(a):

A u mnie nie gasną. Światła mam ustawione w automacie więc po włączeniu zapłonu gdy jest ciemno świecą światła mijania a gdy widno to dzienne.

Także jeżdże ze światłami w automacie. Zatem gdy jest ciemno to po przekręceniu kluczyka odpalają się swiatła mijania i gasną na chwilę gdy odpalam silnik. Ale za późno zorientowałem się, że masz tą lepszą, znaczy się gorszą, znaczy się nowszą wersję XV a co za tym idzie nie koniecznie musi to działać tak samo w tych obu modelach.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, adamW202 napisał(a):

Także jeżdże ze światłami w automacie. Zatem gdy jest ciemno to po przekręceniu kluczyka odpalają się swiatła mijania i gasną na chwilę gdy odpalam silnik. Ale za późno zorientowałem się, że masz tą lepszą, znaczy się gorszą, znaczy się nowszą wersję XV a co za tym idzie nie koniecznie musi to działać tak samo w tych obu modelach.

Może @adamW202 pomogłeś. Wkrótce pojadę na przegląd 90kkm i zapytam czy tego nie można programowo zmienić. Wydaje mi się, że czasie kręcenia rozrusznikiem inne odbiorniki prądu powinny być wyłączone. XV z 2019 to nie Polonez z 1999.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Szürkebarát napisał(a):

Może @adamW202 pomogłeś. Wkrótce pojadę na przegląd 90kkm i zapytam czy tego nie można programowo zmienić. Wydaje mi się, że czasie kręcenia rozrusznikiem inne odbiorniki prądu powinny być wyłączone. XV z 2019 to nie Polonez z 1999.

A mi trochę się nie podoba to gaszenie świateł podczas rozruchu, bo mam ksenony a one nie lubią takiego ciągłego klikania włącz/wyłącz, z drugiej strony lepiej dla akumulatora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, adamW202 napisał(a):

A mi trochę się nie podoba to gaszenie świateł podczas rozruchu, bo mam ksenony a one nie lubią takiego ciągłego klikania włącz/wyłącz, z drugiej strony lepiej dla akumulatora. 

To może u ciebie przed rozruchem silnika powinny włączać się tylko światła postojowe a ksenony wtedy gdy silnik zaskoczy? I to jest możliwe do zrobienia w sw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Szürkebarát napisał(a):

To może u ciebie przed rozruchem silnika powinny włączać się tylko światła postojowe a ksenony wtedy gdy silnik zaskoczy? I to jest możliwe do zrobienia w sw.

Możliw, nie dokucza mi to aż tak bardzo jednak. Nauczyłem się wyłączać automat gdy odpalam auto w ciemnym garażu lub po zmierzchu, choć czasem zapominam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Szürkebarát napisał(a):

Wydaje mi się, że czasie kręcenia rozrusznikiem inne odbiorniki prądu powinny być wyłączone.

To nie stary polonez. Owszem radio się wyłącza... ale to chyba tyle. Lampy LED nawet nie mrugną podczas uruchamiania silnika.

Na automatycznych światłach wygląda to u mnie tak:

1) jak jest jasno to po uruchomieniu silnika światła do jazdy dziennej włączają się dopiero po wyrzuceniu biegu i zwolnieniu hamulca postojowego.

2) jak jest ciemno to włączają się od razu światła mijania, i jak pisałem wcześniej nawet nie mrugną podczas uruchamiania silnika.

 

W zasadzie to dziwi mnie wyłączanie stacji multimedialnej podczas uruchamiania silnika, bo przecież jak działa start-stop, to rozruch silnika nie powoduje wyłączenia stacji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, zaldar napisał(a):

Aflinta,czy jak uruchomią Ci się dzienne po zwolnieniu ręcznego i zapięciu biegu to nie mrugają? u mnie wtedy migają jak stroboskop,teraz mam ustawione na 2 pozycji kluczyka,nie gasną przy odpalaniu

Czemu mają mrugać? Świecą normalnie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, aflinta napisał(a):

1) jak jest jasno to po uruchomieniu silnika światła do jazdy dziennej włączają się dopiero po wyrzuceniu biegu i zwolnieniu hamulca postojowego.

Mała aktualizacja, wystarczy zwolnić tylko hamulec postojowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiecie gdzie znajdę firmę dorabiającą układy wydechowe? Najlepiej na Mazowszu.

Potrzebuję ukształtowany odcinek rury od kolektora bo oryginalny zżarła rdza i jest nawet mała dziura.

W serwisie koszt 2000,- zł. chyba netto.

XV z 2014 2D manualna skrzynia biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

używek na alledrogo nie ma?

https://allegro.pl/oferta/subaru-xv-2016-lift-2-0-d-tlumik-rura-wydechowa-9985867662?bi_s=ads&bi_m=listing:desktop:query&bi_c=YTAyYWExMmQtYjQ3OC00YTM4LWEwYzQtZDZjNWU3NzA5OGEyAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=2585c062-c2c1-49b0-ae20-21f9a3f408e2

 

jest sens inwestować nadprogramową gotówkę w to auto?  A najlepiej podjedz do gości od wydechów zaspawają dziurę i będziesz śmigał jeszcze pewnie  kilka lat

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, cewie napisał(a):

czy będzie pasować do rocznika 2014

a tego to nie wiem - wkleiłem pierwszy lepszy link z rura wydechowa od XV diesla  I generacji jaki znalazłem na portalu. 

Przecież zawsze się możesz schylić pod swoje auto i zobaczyć jak to wygląda u Ciebie.  Biorąc pod uwagę że silnik od 2012-2016  jest taki sam ( doszły tylko jakieś pierdoły od ekologii) , nadwozie jest takie samo to  jest spora szansa że będzie pasować 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...