Skocz do zawartości

XV - szybkie pytanie


Vercy

Rekomendowane odpowiedzi

XV mk. 1 to chyba jest jakiś rzadki ptak. :( Jednego często widuję dwie ulice ode mnie. A przez cały swój „urlop”, jeżdżąc od Pomorza po Podlasie i z powrotem, widziałem 3 sztuki, w tym jednego dzisiaj, ale na niemieckich blachach i mk. 2, więc nie wiem czy się liczy… :P 

Dlatego @Vercy, w razie czego, zapraszam do Gdańska. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, RedSasza napisał:

XV mk. 1 to chyba jest jakiś rzadki ptak. :( Jednego często widuję dwie ulice ode mnie. A przez cały swój „urlop”, jeżdżąc od Pomorza po Podlasie i z powrotem, widziałem 3 sztuki, w tym jednego dzisiaj, ale na niemieckich blachach i mk. 2, więc nie wiem czy się liczy… :P 

Dlatego @Vercy, w razie czego, zapraszam do Gdańska. :)

Dzięki stary, ale ciut daleko by się przymierzyć :)

 

no ale nigdy nie wiadomo

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy dobrze kombinuję, ze olej do wymiany

objaw: po ostatnim SJS olej zaczął się grzać , 107 stopni na S7 , przy prędkościach do 120 i temp zewnętrznej 12 stopni, + wzrosło zużycie paliwa . Od ostatniej wymiany 8.3 kkm. (Calkowity przebieg auta 38.300, wiek 12 mies. )
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom oleju sprawdzony ;-) ? Mocno załadowany pojazd? Bo i mnie na S7 przy średnio załadowanym pojeździe, 120 km/godz i temperaturze zewnętrznej 6 stopni C zagrzał się do 102 stopni. I po tem jeszcze w mieście w korku też do 102. Przy okazji przeglądu na 75kkm zgłosiłem w ASO, nie stwierdzili anomalii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, CUV napisał(a):

Czy dobrze kombinuję, ze olej do wymiany

objaw: po ostatnim SJS olej zaczął się grzać , 107 stopni na S7 , przy prędkościach do 120 i temp zewnętrznej 12 stopni, + wzrosło zużycie paliwa . Od ostatniej wymiany 8.3 kkm. (Calkowity przebieg auta 38.300, wiek 12 mies. )
 

 

A nie jechałeś przypadkiem pod wiatr? Nie wiem jak jest w hybrydzie ale FB20 solo ma skłonność do grzania oleju (zwłaszcza na autostradzie).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój (xv1 2.0)  trochę mniej się grzeje, w ciepły dzień przy 120kmh mam przeciętnie 95 stopni, przy 140 rzadko delikatnie powyżej 100 stopni. Poniżej 110kmh raczej trzyma około 90 stopni.

 

Ale @CUV olej przy 110 stopniach działa poprawnie i nie ma się czym przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, buc niskopienny napisał(a):

Mój (xv1 2.0)  trochę mniej się grzeje, w ciepły dzień przy 120kmh mam przeciętnie 95 stopni, przy 140 rzadko delikatnie powyżej 100 stopni. Poniżej 110kmh raczej trzyma około 90 stopni.

 

Ale @CUV olej przy 110 stopniach działa poprawnie i nie ma się czym przejmować.

potwierdzam miałem tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, buc niskopienny napisał(a):

Mój (xv1 2.0)  trochę mniej się grzeje, w ciepły dzień przy 120kmh mam przeciętnie 95 stopni, przy 140 rzadko delikatnie powyżej 100 stopni. Poniżej 110kmh raczej trzyma około 90 stopni.

 

Ale @CUV olej przy 110 stopniach działa poprawnie i nie ma się czym przejmować.

Dzięki. Pan z serwisu , tez mi rekomendował „nie przejmować się”, co niniejszym czynię. Konkluzja była, ze aluminium pod silnikiem może zmieniać termikę. BTW czy subi ma jakąś chłodnicę oleju? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.05.2023 o 18:27, CUV napisał(a):

BTW czy subi ma jakąś chłodnicę oleju? 

Mój nie ma ale generalnie wolnossaki nie są w nie wyposażone. Jeśli coś kombinujesz możesz spróbować innego oleju. Różnice temperatur przy różnych olejach są zauważalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, buc niskopienny napisał(a):

Mój nie ma ale generalnie wolnossaki nie są w nie wyposażone. Jeśli coś kombinujesz możesz spróbować innego oleju. Różnice temperatur przy różnych olejach są zauważalne.

Przegonienie w trasie pomogło , dzisiaj, przy +16  na zewnątrz , temperatura oleju 99-102 stopni , na tej samej trasie. Pewnie odparowało, co użyszkodniczki tam zadały podczas zabaw na torze. Myślalem, żeby zamienić hyper multi na sustine , zobaczymy , czy aso się zgodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, CUV napisał(a):

Przegonienie w trasie pomogło , dzisiaj, przy +16  na zewnątrz , temperatura oleju 99-102 stopni , na tej samej trasie. Pewnie odparowało, co użyszkodniczki tam zadały podczas zabaw na torze. Myślalem, żeby zamienić hyper multi na sustine , zobaczymy , czy aso się zgodzi.

Wczoraj trochę po esce pojeździłem. Przy 120km/h temperatura oleju była stała 98-99 stopni (temp. na zewnątrz 17), ale na dużym i stromym podjeździe podskoczyła do 102, po kilku kilometrach spadła do 100 i tak się trzymała. W drodze powrotnej nie przekroczyła 99 (bo było z górki :biglol:).

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.05.2023 o 08:28, CUV napisał(a):

Czy dobrze kombinuję, ze olej do wymiany

objaw: po ostatnim SJS olej zaczął się grzać , 107 stopni na S7 , przy prędkościach do 120 i temp zewnętrznej 12 stopni, + wzrosło zużycie paliwa . Od ostatniej wymiany 8.3 kkm. (Calkowity przebieg auta 38.300, wiek 12 mies. )
 

A swoją drogą, nie "przedobrzyłeś" trochę z lepkością oleju? Wg moich obserwacji olej osiągał najniższa temperaturę na 0w-20, a najwyższą z zalanych przeze mnie olejów - na 0w-40. 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi zalali w aso, nawet nikt mi nic nie powiedział, sam wyczytałem . Tłumaczyli, źe 0W-20, to na zimniejszy klimat . W instrukcji jest 0W-20, 5W-30, 5W-40. Ja się nie znam

BTW dzisiaj pogonilłem H6 10.0 litrów, wolnossak, chłodzony powietrzem, na pośrednim wtrysku ( bez e- ;). To jest dopiero czad.

Edytowane przez CUV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, posiada ktoś numer części/uchwytu wiazki przy Akumulatorze od strony blotnika? 

Na nim jest chyba montowany ten czujnik który też nie wiem do czego służy? Napięcie do niego dochodzi 5v

IMG_20230526_222506.jpg

Edytowane przez bartek1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć,

Szukam czegoś przeciwsłonecznego na tylnie szyby, czy ktoś z Was może znalazł jakiś fajny zestaw rolet albo może polecić jakieś rozwiązanie żeby zneutralizować promienie słoneczne podczas jazdy dla pasażerów z tyłu? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Karas napisał(a):

będzie drapanie przy pierwszej kontroli B)

To jest Polska, a nie Monako. :upside-down-face_1f643-small:
Kilka lat temu widziałem tam naszego rodaka, który musiał się tłumaczyć tamtejszej policji na taką właśnie okoliczność. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.06.2023 o 22:17, wojdur napisał(a):

Szukam czegoś przeciwsłonecznego na tylnie szyby,

Też jestem ciekawy, jak to dobrze i nie za drogo zrobić. Oryginalne ciemne szyby nie zawsze dają radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...