Kiwi 4ester Posted July 19, 2021 Share Posted July 19, 2021 Wielu z tych, którzy są w posiadaniu Forka SG (przed czy polifta) - prawdopodobnie prawie na pewno - boryka się z takim problemem. Otwieracie drzwi i dzieje się to VID_20210718_203259.mp4 Tylko koci refleks ratuje drzwi w sytuacji, gdy obok stoi drugie auto, które jest za blisko. Czy da się coś z tym zrobić? Odpowiedź brzmi TAK W poniższej instrukcji opisuje czynności wykonywane na Forku SG przedlifcie, ale obstawiam, że w znakomitej większości Subaraków jest podobnie Z rzeczy, które się przydadzą: - nasadka 10 - szczypce (żabka) - kombinerki - wkrętak płaski (mały) - wkrętak krzyżyk (duży) - zestaw naprawczy ogranicznika drzwi https://allegro.pl/oferta/ogranicznik-drzwi-subaru-zestaw-naprawczy-10667671575?snapshot=MjAyMS0wNi0wM1QwODoyMDo0OS45ODlaO2J1eWVyO2IxYzZjYWE4ODBjNWJiYTkzM2ExYjU5N2YxNWExN2E2MjVkMWVkNmM2NDgxNDczMjkyOTdmZDU2ZDg2YjkzM2Y%3D Zaczynamy od ściągnięcia boczka drzwi. Trzeba za klamką ściągnąć zaślepkę i wykręcamy pierwszy wkręt. Następnie w uchwycie drzwi jest druga zaślepka z wkrętem. Potem ściągamy ostrożnie ramkę klamki, a na koniec wyciągamy uchwyt i odpinamy z kabelków. Boczek zaczynamy ściągać najlepiej od dolnej krawędzi. Może się zdarzyć, że trzeba będzie ciągnąć dwiema ryncami. Po kolei spinki będą klikać, aż dojedziemy do góry i ściągniemy boczek. Po tym należy jeszcze odkręcić głośnik (3 wkręty) i odpiąć go. Zabieramy się teraz za ogranicznik. Do odkręcenia raptem jedna śruba i dwie nakrętki. Przez dziurę od głośnika ręka wchodzi bez problemu. Wyciągamy ogranicznik i na stół. Aby dostać się do środka metalowej obudowy, należy za pomocy szczypców (żabki) odgiąć 4 metalowe stopki Ze środka korzystając z płaskiego wkrętaka wyciągamy elementy, które poddamy wymianie. UWAGA, NIE POGUBCIE GUMEK SPOD TYCH ELEMENTÓW!!! Poniżej obrazek, jak wygląda zużyty element (biały) i nowy (czarny). Różnica jest znacząca. Wciskamy na miejsce nowe elementy razem z gumkami. Będzie trochę ciasno, więc warto je docisnąć blaszką i pomóc sobie szczypcami i kombinerkami. Zaciskamy stopki, wracamy do auta, skręcamy wszystko w kolejności odwrotnej, boczek dobrze po dobijać pięściami. I gotowe Efekt końcowy? Jak na filmiku Jeśli będzie za ciężko chodziło to można skorzystać z podkładek w zestawie zamiast tych większych elementów. VID_20210718_235249.mp4 7 3 8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziolek Posted July 19, 2021 Share Posted July 19, 2021 Pierwsze słyszę o takiej przypadłości Szacun za robienie przewodnika w takie upały Coś tam robiłem przy aucie w weekend, ale bardziej się skupiałem na zmianie mokrych od potu koszulek 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwi 4ester Posted July 19, 2021 Author Share Posted July 19, 2021 20 minut temu, koziolek napisał: Pierwsze słyszę o takiej przypadłości Szacun za robienie przewodnika w takie upały Coś tam robiłem przy aucie w weekend, ale bardziej się skupiałem na zmianie mokrych od potu koszulek Widzisz? U mnie wszystkie cztery musiałem poddać operacji Wieczorem robiłem to tylko od komarów musiałem się opędzać Link to comment Share on other sites More sharing options...
halvaekiu Posted July 19, 2021 Share Posted July 19, 2021 (edited) Nie tylko Forester. W moim OBK wszystkie drzwi już tak się zmęczyły. Również zamierzam się tym zająć, tylko drukarkę muszę naprawić, bo znów mi się zapchała i muszę pół ekstrudera rozebrać. Z jakiego tworzywa wydrukowałeś te elementy? Masz może stl (model 3D)? Edit: doczytałem. Zestaw kupiony na Allegro. Spróbuję to samodzielnie zaprojektować. W każdym razie dzięki za świetną instrukcję! Teraz nie mam wymówki, by się za to nie zabrać. Edited July 19, 2021 by halvaekiu 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted July 19, 2021 Share Posted July 19, 2021 Brawo za tutek i chęci. Takie to fajne uczucie gdy ktoś docenia Twoja pracę. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwi 4ester Posted July 19, 2021 Author Share Posted July 19, 2021 (edited) 24 minuty temu, ewemarkam napisał: Brawo za tutek i chęci. Takie to fajne uczucie gdy ktoś docenia Twoja pracę. A dziękować dziękować zgadzam się, a też innym (jak będą chcieli) będzie lżej. Jakby tak wszystko zebrać do kupy i robić filmiki na YT Jeszcze czekam na najważniejszą opinię - mojej żony Edited July 19, 2021 by Kiwi 4ester 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dracula Posted July 19, 2021 Share Posted July 19, 2021 A dziękować dziękować :hi:zgadzam się, a też innym (jak będą chcieli) będzie lżej. Jakby tak wszystko zebrać do kupy i robić filmiki na YT Jeszcze czekam na najważniejszą opinię - mojej żony Dokladnie bez tej opini ile bys nie dlubal to robota nie zrobiona Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henryk82 Posted July 19, 2021 Share Posted July 19, 2021 A ja u siebie niechcący doprowadziłem do takiego stanu że po otwarciu musze siłą ciągnąć drzwi. Podczas piaskowania progu przy drzwiach słabo zabezpieczyłem folią i korund przykleił się do smaru od ogranicznika Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwi 4ester Posted July 19, 2021 Author Share Posted July 19, 2021 Godzinę temu, ipsx82 napisał: A ja u siebie niechcący doprowadziłem do takiego stanu że po otwarciu musze siłą ciągnąć drzwi. Podczas piaskowania progu przy drzwiach słabo zabezpieczyłem folią i korund przykleił się do smaru od ogranicznika Trza wyczyścić ja chyba trochę pomieszam tymi plastikami, żeby nie trzeba było tyle siły, ale, żeby drzwi trzymało... Zobaczę Link to comment Share on other sites More sharing options...
MDsuperstar Posted July 19, 2021 Share Posted July 19, 2021 @Kiwi 4ester dzięki za link i opis i... dołożenie mi roboty. U mnie się to pojawia w GR 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted July 21, 2021 Share Posted July 21, 2021 W dniu 19.07.2021 o 03:05, Kiwi 4ester napisał: Wielu z tych, którzy są w posiadaniu Forka SG (przed czy polifta) - prawdopodobnie prawie na pewno - boryka się z takim problemem. Otwieracie drzwi i dzieje się to Daję plusa- bo jak sztukować półkę tłoka albo czym zalepić UPG to każdy wie - a tu jest prawdziwa wiedza. 3 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwi 4ester Posted July 21, 2021 Author Share Posted July 21, 2021 43 minuty temu, respect napisał: Daję plusa- bo jak sztukować półkę tłoka albo czym zalepić UPG to każdy wie - a tu jest prawdziwa wiedza. Normalnie buraka teraz strzeliłem Bardzo dziękuję w miarę możliwości będę też inne rzeczy pokazywał, które robię z autem lub przy aucie Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugo Posted July 25, 2021 Share Posted July 25, 2021 @Kiwi 4ester jak auto jest przechylone na prawą stronę i otworzysz drzwi od kierowcy to same się zamykają czy ogranicznik je trzyma? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qubu666-Baja Posted July 25, 2021 Share Posted July 25, 2021 W dniu 19.07.2021 o 08:42, halvaekiu napisał: Nie tylko Forester. "Baja" też ma "jajca" z tym tematem, ale ja kupiłem w "używce" ten ogranicznik , od gościa, który jakąś "drobnicę" mi jeszcze sprzedawał (zaślepki kwadratowe od boczków itp) .Jednak, co regeneracja, to regeneracja. Ps. Ciekawe ile wydruki przetrzymają trzaskań... Ps2. Hugo dobre pytanie zadał i też się podpinam, bo też się zastanawiałem nad tym... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwi 4ester Posted July 25, 2021 Author Share Posted July 25, 2021 Godzinę temu, hugo napisał: @Kiwi 4ester jak auto jest przechylone na prawą stronę i otworzysz drzwi od kierowcy to same się zamykają czy ogranicznik je trzyma? @Qubu666-Baja trzyma bardzo dobrzeco do wytrzymałość wydruku to dopytywałem o materiał. Jest to PETG. Tak więc na trochę czasu powinno starczyć. Ja - na wszelki wypadek - zostawiłem sobie te teflony, bo razem z podkładkami mogą robić jako zapas Link to comment Share on other sites More sharing options...
halvaekiu Posted July 26, 2021 Share Posted July 26, 2021 Jeżeli PETG nie wytrzyma zbyt długo, to będzie można zastąpić go ABSem, który jest odporniejszy na ścieranie (ja użyję tego tworzywa od razu), albo nawet czystym nylonem, który byłby jeszcze lepszy w tym wypadku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwi 4ester Posted July 26, 2021 Author Share Posted July 26, 2021 3 godziny temu, halvaekiu napisał: Jeżeli PETG nie wytrzyma zbyt długo, to będzie można zastąpić go ABSem, który jest odporniejszy na ścieranie (ja użyję tego tworzywa od razu), albo nawet czystym nylonem, który byłby jeszcze lepszy w tym wypadku. Daj znać jak już wyprodukujesz Link to comment Share on other sites More sharing options...
halvaekiu Posted July 26, 2021 Share Posted July 26, 2021 Godzinę temu, Kiwi 4ester napisał: Daj znać jak już wyprodukujesz Jeżeli się sprawdzi to nawet wrzucę model 3D, by reszta mogła skorzytać. Póki co ograniczyłem się do naprawienia drukarki 3D. Niestety kalendarz tak upchany, że wrócę do tematu najpewniej dopiero w drugiej połowie sierpnia. W każdym razie odezwę się w wątku na pewno. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted July 26, 2021 Share Posted July 26, 2021 tak na przyszłość to warto smarować ograniczniki białym smarem, ogranicza to ich wycieranie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dracula Posted July 26, 2021 Share Posted July 26, 2021 tak na przyszłość to warto smarować ograniczniki białym smarem, ogranicza to ich wycieranie.Kto smaruje ten jedzie... No chyba ze smaruje bo juz nie jedzie i sie przypomnialo by posmarowacWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
halvaekiu Posted July 27, 2021 Share Posted July 27, 2021 16 godzin temu, ozarek napisał: białym smarem To jednak ŁT-43 nie można pakować wszędzie? Cóż to za smar? zaopatrzę się w niego przy okazji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted July 27, 2021 Share Posted July 27, 2021 19 minut temu, halvaekiu napisał: To jednak ŁT-43 nie można pakować wszędzie? Cóż to za smar? zaopatrzę się w niego przy okazji. inaczej smar litowy (ale obojętnie co wpiszesz w googla to wyskoczy) często z teflonem (PTFE) - nie łapie brudu i jest wodoodporny. Poza ogranicznikami używam do zawiasów i na prowadnice szyberdachu. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwi 4ester Posted July 27, 2021 Author Share Posted July 27, 2021 20 minut temu, ozarek napisał: inaczej smar litowy (ale obojętnie co wpiszesz w googla to wyskoczy) często z teflonem (PTFE) - nie łapie brudu i jest wodoodporny. Poza ogranicznikami używam do zawiasów i na prowadnice szyberdachu. U mnie smarują czymś fioletowym Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henryk82 Posted July 27, 2021 Share Posted July 27, 2021 3 minuty temu, Kiwi 4ester napisał: U mnie smarują czymś fioletowym powidła śliwkowe najlepsze do wszystkiego 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwi 4ester Posted September 17, 2021 Author Share Posted September 17, 2021 Niestety stwierdzam, że po dwóch miesiącach od wpisu (nawet krócej) drzwi kierowcy po raz kolejny poddają się grawitacji dobrze, że tam tych podkładek w zestawie było dużo to będę robił i od razu zobaczę, czy to już ten trójkątny element się wytarł i w jakim stopniu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now