Skocz do zawartości

Naprawiamy samo otwierające się drzwi - DIY


Kiwi 4ester

Rekomendowane odpowiedzi

Wielu z tych, którzy są w posiadaniu Forka SG (przed czy polifta) - prawdopodobnie prawie na pewno - boryka się z takim problemem. Otwieracie drzwi i dzieje się to

 

:facepalm:

 

Tylko koci refleks ratuje drzwi w sytuacji, gdy obok stoi drugie auto, które jest za blisko. Czy da się coś z tym zrobić? 

Odpowiedź brzmi TAK :thumbup:

 

W poniższej instrukcji opisuje czynności wykonywane na Forku SG przedlifcie, ale obstawiam, że w znakomitej większości Subaraków jest podobnie :)

 

Z rzeczy, które się przydadzą:

- nasadka 10

- szczypce (żabka) 

- kombinerki

- wkrętak płaski (mały) 

- wkrętak krzyżyk (duży) 

- zestaw naprawczy ogranicznika drzwi 

https://allegro.pl/oferta/ogranicznik-drzwi-subaru-zestaw-naprawczy-10667671575?snapshot=MjAyMS0wNi0wM1QwODoyMDo0OS45ODlaO2J1eWVyO2IxYzZjYWE4ODBjNWJiYTkzM2ExYjU5N2YxNWExN2E2MjVkMWVkNmM2NDgxNDczMjkyOTdmZDU2ZDg2YjkzM2Y%3D

 

Zaczynamy od ściągnięcia boczka drzwi. Trzeba za klamką ściągnąć zaślepkę i wykręcamy pierwszy wkręt. Następnie w uchwycie drzwi jest druga zaślepka z wkrętem. Potem ściągamy ostrożnie ramkę klamki, a na koniec wyciągamy uchwyt i odpinamy z kabelków. Boczek zaczynamy ściągać najlepiej od dolnej krawędzi. Może się zdarzyć, że trzeba będzie ciągnąć dwiema ryncami. Po kolei spinki będą klikać, aż dojedziemy do góry i ściągniemy boczek. Po tym należy jeszcze odkręcić głośnik (3 wkręty) i odpiąć go. 

Zabieramy się teraz za ogranicznik. 

IMG_20210718_203308.thumb.jpg.e3c555353222c4ef95a90882eb11d554.jpg

 

Do odkręcenia raptem jedna śruba i dwie nakrętki. Przez dziurę od głośnika ręka wchodzi bez problemu. Wyciągamy ogranicznik i na stół. 

 

IMG_20210718_224908.thumb.jpg.611753227fdec8c23d9b96d77376d76c.jpg

 

Aby dostać się do środka metalowej obudowy, należy za pomocy szczypców (żabki) odgiąć 4 metalowe stopki 

 

IMG_20210719_025320.thumb.jpg.df6526f155b97fb629fa23f73b85f702.jpg

 

IMG_20210718_230456.thumb.jpg.c5041973bd45439b1ea8553d630faaa4.jpg

 

Ze środka korzystając z płaskiego wkrętaka wyciągamy elementy, które poddamy wymianie. UWAGA, NIE POGUBCIE GUMEK SPOD TYCH ELEMENTÓW!!! 

 

Poniżej obrazek, jak wygląda zużyty element (biały) i nowy (czarny). Różnica jest znacząca. 

IMG_20210718_230638.thumb.jpg.0e82d5a86fb053c760b83c351de15c83.jpg

 

Wciskamy na miejsce nowe elementy razem z gumkami. Będzie trochę ciasno, więc warto je docisnąć blaszką i pomóc sobie szczypcami i kombinerkami. Zaciskamy stopki, wracamy do auta, skręcamy wszystko w kolejności odwrotnej, boczek dobrze po dobijać pięściami. I gotowe :thumbup:

 

Efekt końcowy? Jak na filmiku :yahoo: 

Jeśli będzie za ciężko chodziło to można skorzystać z podkładek w zestawie zamiast tych większych elementów. :)

  • Super! 7
  • Dzięki! 3
  • Lajk 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, koziolek napisał:

Pierwsze słyszę o takiej przypadłości;) Szacun za robienie przewodnika w takie upały:bowdown:

Coś tam robiłem przy aucie w weekend, ale bardziej się skupiałem na zmianie mokrych od potu koszulek:blink:

Widzisz? U mnie wszystkie cztery musiałem poddać operacji :biglol:

Wieczorem robiłem to tylko od komarów musiałem się opędzać :upside-down-face_1f643-small:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko Forester. :D W moim OBK wszystkie drzwi już tak się zmęczyły. Również zamierzam się tym zająć, tylko drukarkę muszę naprawić, bo znów mi się zapchała i muszę pół ekstrudera rozebrać. :D
Z jakiego tworzywa wydrukowałeś te elementy? Masz może stl (model 3D)? 

Edit: doczytałem. Zestaw kupiony na Allegro. Spróbuję to samodzielnie zaprojektować. :)

W każdym razie dzięki za świetną instrukcję! Teraz nie mam wymówki, by się za to nie zabrać. :D 

Edytowane przez halvaekiu
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, ewemarkam napisał:

Brawo za tutek i chęci. Takie to fajne uczucie gdy ktoś docenia Twoja pracę.

A dziękować dziękować :hi:zgadzam się, a też innym (jak będą chcieli) będzie lżej. Jakby tak wszystko zebrać do kupy i robić filmiki na YT :rolleyes:

Jeszcze czekam na najważniejszą opinię - mojej żony :biglol:

Edytowane przez Kiwi 4ester
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dziękować dziękować :hi:zgadzam się, a też innym (jak będą chcieli) będzie lżej. Jakby tak wszystko zebrać do kupy i robić filmiki na YT :rolleyes:
Jeszcze czekam na najważniejszą opinię - mojej żony :biglol:
Dokladnie bez tej opini ile bys nie dlubal to robota nie zrobiona

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja u siebie niechcący doprowadziłem do takiego stanu że po otwarciu musze siłą ciągnąć drzwi. Podczas piaskowania progu przy drzwiach słabo zabezpieczyłem folią i korund przykleił się do smaru od ogranicznika :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ipsx82 napisał:

A ja u siebie niechcący doprowadziłem do takiego stanu że po otwarciu musze siłą ciągnąć drzwi. Podczas piaskowania progu przy drzwiach słabo zabezpieczyłem folią i korund przykleił się do smaru od ogranicznika :facepalm:

Trza wyczyścić :P ja chyba trochę pomieszam tymi plastikami, żeby nie trzeba było tyle siły, ale, żeby drzwi trzymało... Zobaczę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.07.2021 o 03:05, Kiwi 4ester napisał:

Wielu z tych, którzy są w posiadaniu Forka SG (przed czy polifta) - prawdopodobnie prawie na pewno - boryka się z takim problemem. Otwieracie drzwi i dzieje się to

Daję plusa-  bo jak sztukować półkę tłoka albo czym zalepić UPG to każdy wie - a tu jest prawdziwa wiedza. :)

  • Super! 3
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, respect napisał:

Daję plusa-  bo jak sztukować półkę tłoka albo czym zalepić UPG to każdy wie - a tu jest prawdziwa wiedza. :)

:rolleyes:

Normalnie buraka teraz strzeliłem:biglol:

Bardzo dziękuję :hi:w miarę możliwości będę też inne rzeczy pokazywał, które robię z autem lub przy aucie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.07.2021 o 08:42, halvaekiu napisał:

Nie tylko Forester. :D

"Baja" też ma "jajca" z tym tematem, ale ja kupiłem  w "używce" ten ogranicznik , od gościa, który jakąś "drobnicę" mi jeszcze sprzedawał (zaślepki kwadratowe od boczków itp) .Jednak, co regeneracja, to regeneracja. Ps. Ciekawe ile wydruki przetrzymają trzaskań... ;) 

Ps2. Hugo dobre pytanie zadał i też się podpinam, bo też się zastanawiałem nad tym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, hugo napisał:

@Kiwi 4ester jak auto jest przechylone na prawą stronę i otworzysz drzwi od kierowcy to same się zamykają czy ogranicznik je trzyma?

@Qubu666-Baja trzyma bardzo dobrze:thumbup:co do wytrzymałość wydruku to dopytywałem o materiał. Jest to PETG. Tak więc na trochę czasu powinno starczyć. Ja - na wszelki wypadek - zostawiłem sobie te teflony, bo razem z podkładkami mogą robić jako zapas:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli PETG nie wytrzyma zbyt długo, to będzie można zastąpić go ABSem, który jest odporniejszy na ścieranie (ja użyję tego tworzywa od razu), albo nawet czystym nylonem, który byłby jeszcze lepszy w tym wypadku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, halvaekiu napisał:

Jeżeli PETG nie wytrzyma zbyt długo, to będzie można zastąpić go ABSem, który jest odporniejszy na ścieranie (ja użyję tego tworzywa od razu), albo nawet czystym nylonem, który byłby jeszcze lepszy w tym wypadku. 

Daj znać jak już wyprodukujesz:thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kiwi 4ester napisał:

Daj znać jak już wyprodukujesz:thumbup:

Jeżeli się sprawdzi to nawet wrzucę model 3D, by reszta mogła skorzytać. Póki co ograniczyłem się do naprawienia drukarki 3D. Niestety kalendarz tak upchany, że wrócę do tematu najpewniej dopiero w drugiej połowie sierpnia. W każdym razie odezwę się w wątku na pewno. :D

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na przyszłość to warto smarować ograniczniki białym smarem, ogranicza to ich wycieranie.
Kto smaruje ten jedzie... No chyba ze smaruje bo juz nie jedzie i sie przypomnialo by posmarowac

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, halvaekiu napisał:

To jednak ŁT-43 nie można pakować wszędzie? :D Cóż to za smar? zaopatrzę się w niego przy okazji.

inaczej smar litowy (ale obojętnie co wpiszesz w googla to wyskoczy) często z teflonem (PTFE) - nie łapie brudu i jest wodoodporny.

Poza ogranicznikami używam do zawiasów i na prowadnice szyberdachu.

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, ozarek napisał:

inaczej smar litowy (ale obojętnie co wpiszesz w googla to wyskoczy) często z teflonem (PTFE) - nie łapie brudu i jest wodoodporny.

Poza ogranicznikami używam do zawiasów i na prowadnice szyberdachu.

U mnie smarują czymś fioletowym :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Niestety stwierdzam, że po dwóch miesiącach od wpisu (nawet krócej) drzwi kierowcy po raz kolejny poddają się grawitacji :facepalm: dobrze, że tam tych podkładek w zestawie było dużo to będę robił i od razu zobaczę, czy to już ten trójkątny element się wytarł i w jakim stopniu ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...