Jump to content

Qubu666-Baja

Użytkownik
  • Content Count

    202
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

35 Dobry

About Qubu666-Baja

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Gorzów Wlkp
  • Auto
    Subaru Baja 2.5 SOHC 165hp 2003

Recent Profile Visitors

395 profile views
  1. następnym razem będziemy udawać,że nic nie słyszymy... 2x miałem kontakt z ASO . Dzierżoniów - pasja,szczerość,brak ściemniania, po męsku, bez naginania rzeczywistości. Jak to wyglądało? Po ludzku przede wszystkim. "Kiedy mógłbym zadzwonić? " . "Proszę za dwa dni , to na spokojnie porozmawiamy dłużej o pańskiej sprawie". Dzwonię i spokojnie rozmawiamy . Cena za usługę wyceniona uczciwie,bez czarowania ,a przede wszystkim adekwatna do rozwiązania mojego problemu itd. Natomiast na drugim biegunie "wujek dobra rada" i rada była taka,że "nie wymienia się filtra wewnętrznego,bo... nie ma pan filtra wew. w skrzyni biegów" ;P . Od razu mówię,że VIN na starcie podałem i wszystko ,jak na patelni... (no i dodałem,że nahuśtane jest 200000km ,pewnie mazut jest w skrzyni) zapytałem więc "wuja" . "to po co sprzedają osobno,nowy filtr wewnętrzny OEM, do tej skrzyni? " Tu już dobrej rady nie uzyskałem niestety... nastała kojąca dusze cisza. Reasumując wybór był w moim przypadku zero-jedynkowy. 2x ASO zaczepiałem w dwóch różnych sprawach. Dzierżoniów miał większego "grubasa" mechanicznego do ogarnięcia, a "Wuj" fraszkę...
  2. To jak w filmie "Miś" było i wujkiem-"Dobra rada" ,który sprawował dyskretną opiekę nad gromadką urwisów. Wujek dostał nowy "orzech" - Subarakową "Motylą nogę Tomka MAzura" i rzekł: "to częsta przypadłość, że pojawia się znikąd" Urwisy "Hurra! To jest wspaniała rada! Pycha! (...) To jest świetna rada,bardzo dobra rada wujku." Ps. W jakim mieście taki wujek dobra rada urzęduje?
  3. No właśnie.... Trzeba mieć ucho ,oko dobre,znać samochód na wylot (dlatego lubię samochodami jeździć długo) . Wtedy ewentualnie coś można "wyniuchać" przed rozkraczeniem
  4. Skoro masz silnik na stole, tzn niemalże przysłowiową sekundę wcześniej "dmuchnęło",bo bryczka stoi,a Ty działasz w kierunku naprawy. W sumie z tą uszczelką ,to proces postępujący, więc jak była uszczelka na starcie wadliwa , lub też coś powodowało innego,że uszczelkę dmuchnęło jako "wielki finał",bo nastąpiła reakcja łańcuchowa typu słaby termostat--->lekkie przegrzewanie, czy jazda na niezmienianym od lat "mazucie" ,temp w górę. Zepsuty wskaźnik tem. (a ktoś nawet nie wiedział,że jest coś takiego,jak wskaźnik temp) , to kropla drążyła skałę i nastąpił koniec. wg mnie trzeba by było laboratoryjnie zbadać na starcie, jaką uszczelkę wsadzono (no ,ale teoretytycznie ona zdała test na kontroli technicznej) .No i kwestia ,czy Uszczelka była "ekstraklasa",czy jakiś papier za 5zł. Opcja numer dwa, to znać samochód na wylot, do tego stopnia ,że wiesz np. "Oooooo,ale dałem wczoraj w tytę silnikowi... Był czerwony,że jajecznicę usmażyłem,bo zgłodniałem. No i tak przy okazji wyparował płyn chłodniczy i uszczelkę mi dmuchnęło. Na końcu nie można zapominać,że uszczelka, to część eksploatacyjna, która pod wpływem różnych uwarunkowań zmienia swoją strukturę,właściwości. Zależy jak się samochód używa. "ABC" kierowcy "zamielisz" porządnie na asfalcie, to spalisz kapcia w 5min.Jak po dziadkowemu "eco driveing", to opony sparcieją,bo samochód w garażu pod kocem stoi ,a jak nie stoi ,to dziadek przeciąga sprzęgłem i cuchnie wtedy na pół miasta ;P PS. Ja to tak widzę
  5. Jak się kilka halerzy zarobi ,kiedy "kiblowanie" w chałupie się skończy, to może sobie "fundnę" takie cacko "na mikołaja" . Mówicie,że ułatwia życie,to musi tak być,a że forum jest uczciwe i nikt tu nie zachwala wszystkiego co swoje , pod niebiosa (co by to nie było ),to Wam wierzę.
  6. Ja wystartowałem od wyczyszczenia przepustnicy(bo to chyba 40zł mnie wyniosło uszczelka OEM + jakieś czyściwo). Samochód od razu na "wolnych" chodził ,jak trzeba(to był główny powód nierównej pracy motoru, "na zimnym"). Jak już widziałem,że taki "pasztet" tam w środku był,to wyczyściłem rurkę od PCV (średnica zmniejszona była) ,wymieniłem zawór PCV (nówka OEM chyba 70zł-skrzyni korbowej nie rozwali i nie będzie się lało przez uszczelki) , EGR też wyczyściłem. samochód elegancko chodzi. Ps Tak ogólnie po zakupie wymieniłem świece i kable na oryginały. Ps zacznij na spokojnie od wyczyszczenia tej przepustnicy.
  7. Tak jak mówisz. W głowie miałem,że 2 aku zajechane i rozwiązanie z ryglem/odcięciem to "na szybciora" ,żeby zaleczyć syfa pudrem. Dalej jak mówicie. Usterkę znaleźć. Jeżeli chodzi o tymczasowe zabezpieczenie na aku, to w Jula mają za 20zł . 5min roboty i tymczasowo spokój tj brak nerwów z rana i "totlotka" w stylu "zakręci? ,czy nie zakręci?" . Ps. Na allergo też mają ten sam sprzęt...
  8. A ja z kolei mam pytanie... jak power bank się zachowuje, kiedy miesiąc będzie leżał w samochodzie,przy np . -20. Jest tak skonstruowany,żeby jego w samochodzie (jak człowiek) trzymać?,czy mam z nim "latać" codziennie i pamiętać "ojjjjjj, żeby tylko akumulator na mrozie się nie popsul" ?Jeżeli zachowuje się ,jak każdy akumulator ,to tak średnio to czuję. Plusem power bankow jest ich gabaryt. Ps jaki macie model ? Na ile "strzałów" wasz model wystarcza? Ile takie cacko się laduje do fulla. wiem,że od pojemności to zależy,ale mnie interesuje konkretnie człowiek-użytkownik=opinia Ogólnie zastanawiałem się nad tym,ale szczerze,to z mojego doświadczenia jest... usunąć usterkę a juź w ogóle najtańsze,najbezpieczniejsze,najłatwiejsze jest zamontować rygiel do zasilania głównego z akumulatora. Przekręcasz i akumulatora nic nie ruszy... ;P
  9. Miałem całkiem niedawno taką samą "akcję serwisową". Też wybijałem i nastąpiła deformacja . Palnik, wd40 ,ale nie dało się uratować. Pociesze Cię... Kompletny zestaw gumki itd (na jedną stronę. o ile pamiętam to Duński) kosztował chyba całe 25zł . Jak masz "smart" na alle, to 50zł i full regeneracja za 70zł (bo jeszcze ATE do prowadnic kupiłem) . Troszkę papieru użyłem,żeby rdzę usunąć. Robota groszowa,ale hamulce teraz żylety (Standardowe zaciski,ale różnica kosmiczna, w porównaniu do tego co było). Jak będę miał chwilę czasu to wyślę link na priv (o ile jeszcze mają te zestawy w sprzedaży).Ps Jak się ociepli ,to biorę się ostro za regenerację tyłu...
  10. O tak... to jest zrobione fajnie. Jeżeli "mody" , to takie jak u CIebie. Wyglada,jak oryginał.Schludnie ,w klimacie, spasowane idealnie,nic nie wystaje,laik się nie kapnie i można zawsze powrócić tanim kosztem do stanu "fabryka" . Ps nawet ten niebieski ludzik cwaniakuje,że dobry "mod" wyszedł . Wkład pracy i efekt w 100% elegance,no i koszta pewnie o niebo niższe niż "gotowiec" ,co też jest ważne.
  11. Brat ma w BMW e39 zamienione oryginalne radio ,na świetnie spasowane, z ramką zaprojektowaną ze smakiem , pasująca do stylu wnętrza ( nie wygląda na chińską "taniochę",a na oryginał) jest to stacja multimedialna.Wszystko jest,ale nie dźwięk... podstawa audio. pendrive USB "mieli" długo. Czuć ,że "w środku" jest upchane funkcji do granic możliwości, . Brat stwierdził tak: "szkoda,że ktoś wywalił oryginalne radio..." . Ogólnie to kwestia co tam upchnęli do środka.Radio w bmw jest z roku 2013-2014,więc lata świetlne do dzisiejszych sprzętów,ale już wtedy nie był to tytan jakości w stylu np. harman kardon. Na przykładzie forum nawet widać,że nikt się nie "rzuca" na podmiankę oryginalnego radia. Rozumiem jednak,że zależy Tobie na doposażeniu bryczki,więc oby jakiś szybki, konkretny model radia się trafił,bo jednak to kawałek grosza jest i szkoda by było,gdybyś był rozczarowany szybkością/jakością dźwięku/etc. - niepotrzebne skreślić
  12. Ok. No to pytanie do wszystkich na forum,czy ten bębenek jest "rozbieralny" ? (ja jeszcze okazji nie miałem) jeżeli tak,to kupiłbym używkę,przerzucił używane ,sprawne "flaki" z dawcy i powinno śmigać. Ps da radę tak podejść do tematu? -pytanie do wszystkich
  13. Masz problem mechaniczny? .Coś w środku "puściło" ze starości,czy kawałek klucza został (albo ktoś coś wepchał...) Co się stało że stacyjka ze zdjęcia,że szukasz drugiej? Może jakaś "pierdółka" i będzie chodzić... Opisz sytuację i może się coś wspolnymi siłami wymyśli... Diagnozowałeś co może być nie tak?
  14. Ja to zawsze na końcu lubię wiedzieć jak się historia zakończyła(oby zawsze pozytywnie i za 5zł ,bo bezpieczniki... ) później ,kiedy ktoś szuka rozwiązań, to temat jest "dopięty" ,ale czekamy,czekamy na wieści. Chyba,że mechanik tak "cacka" silniczek ,że czasu więcej potrzebuje (to wtedy rozumiem ciszę )
×
×
  • Create New...