Jump to content

Qubu666-Baja

Użytkownik
  • Content Count

    120
  • Joined

  • Last visited

About Qubu666-Baja

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Gorzów Wlkp
  • Auto
    Subaru Baja 2.5 SOHC 165hp 2003

Recent Profile Visitors

220 profile views
  1. Oooo i to jest super rada. Myślałem o odpięciu na cewkach,ale zastanawiałem się jak to zrobić kiedy mam "coil pack". Kolejna bezcenna rada. Tak zrobię na 100% we wtorek działam z tematem. I wszystko będzie jasne... Zacznę od nr "4" i już dalej,w sumie nie trzeba będzie wojować (oczywiście posprawdzam resztę,bo nie byłbym sobą)
  2. Aktualizacja: wygrzebane cudem, bardzo ważne info dla fanów Subaru i MiniDisc oraz użytkowników sprzętu (jak na zdjęciu). Jakby ktoś nie kojarzył to sprzęt jest do takich płyt https://archiwum.allegro.pl/oferta/minidisc-michael-jackson-bad-md-album-i7583471629.html. Manuala do radia ,jak wiecie nie mam (ciężko znaleźć) ,ale dziś dowiedziałem się,że nie tylko płyty nagrane przez wytwórnie, mogą być odtwarzane przez ten sprzęt,ale również te nagrywane!!! (ich najważniejsza i nowatorska jak na tamte czasy cecha). trzeba tylko odpowiednio przygotować te nagrywane płyty w oryginalnym programie sony, po lekkiej modyfikacji przez forumowiczów-fanów formatu,na stronie http://forums.sonyinsider.com/. Póki co to tyle,żeby już było fajnie. resztę muszę rozgryźć i zacząć nagrywać...
  3. Mirasek dzięki za mega konkretna odpowiedź. O to mi chodziło.dzieki za dobre foto.( Fajnie ,że wczułes się w stan mojego ducha ). Naprawdę dzięki za konkret,bo to da mi chwilę na działania. Jezeli coś by na prawdę miało być nie tak,to w moim silniku byłoby skaszanione w "4"-tym. Jeżeli pójdę ta droga(tymczasowo oczywiście) to dam znac co z tym wszystkim zrobiłem... Poniżej sytuacja o której mówimy
  4. Każda rada cenna i upierać się nie będę,ale wiesz... napewno nie będę myślał,że "ooo silnik mam zrobiony na medal " i spał spokojnie,ale czas bym kupił takim ruchem,a o to chodzi. Od razu mówię wszystkim ,że wiem,że to lipa(chodzi tylko o zabezpieczenie silnika) . Ogólnie miskę olejowa też wg teorii się miało nie udać przykręcić,bez podnoszenia silnika, a wszędzie dokrecilem elegancko kluczem dynamometrycznym jak książka pisze. Użyłem zestawu kluczy z przegubami itd. zgodzę się ,że z jedną śruba miałem chwilę "tańców" ,ale w czasie otwarcia uszczelniacza locktite się zmieściłem ,czyli 25min wg producenta. Czyli pytanie konkretne i normalnie rozmawiając. Kompletnie nie zmieszczę się z kluczami,które miałyby przeguby ? To istotna sprawa. Ps silnik i tak będzie jak robiony jak trzeba wg książki ,bo druciarstwo też mnie wkurza...
  5. Gadamy sobie na lajcie i sam nie polecam "kombinacji alpejskich",ale jednak da się jakoś dopchac do tych panewek i o to mi chodziło. Da radę poprzez michę dopchać się do panewek. mało miejsca ,ale jednak jest. Jaki byłby mój cel w takiej "łataninie"? Nie zajechać do cna silnika ,nawet kosztem nowych założonych panewek. Sam bym je montował, więc akurat tu bym "zabezpieczył" sprawę doraźnie,ale skutecznie i przy okazji bym trochę kamerę inspekcyjną wpuścił,żeby zobaczyć głębiej wiórów nie ma (no i przede wszystkim łapskiem poruszam gdzie trzeba,żeby zobaczyć czy to panewa ;P ) . kupiłbym tym czas na pełną,spokojną organizację akcji ewentualnego remontu (który bym już zlecił). Co o tym sądzicie ? Doraźne ,zabezpieczające,kupujące czas rozwiązanie i wszystko... Ps wiadomo,że gość z tymi 20$ to żart zrobił,ale nawet jak panewki kosztują więcej, to i tak w miarę lepiej niż,jak od razu ostry "slim fast" dla portfela
  6. Dzięki . Póki co to już trochę się kręci w temacie i już z jednym z chłopaków gadałem w tym temacie (namiar od chłopaków z GC8). Carfit - czyli tak,jak cały czas było - Nowy Sącz?
  7. Potwierdzam,że gładko idzie,bo u mnie po zakupie dosłownie były egipskie ciemności. kilka żarówek świeciło,tak że aż do sprzedaży na maxa deskę ściemnili,żeby tych trzech świecących żarówek nie było widać :P. Ja jeszcze ściągałem obudowę kierownicy,żeby zegar łatwiej wyszedł,ale to chyba moja zajawka... Tego nie pokazali na filmie,ale rada. Ten plastik pod gałą skrzyni biegów ściągasz od prawej do lewej strony,bo tak są zaczepy skonstruowane. U mnie jakiś hardkorowiec , przede mną, wszystkie plastiki "na chama" z konsoli ściągał i jeden mam złamany. Środkowy plastik u dołu (od niewidocznej strony) ma po lewej i prawej "cycki" ,które wchodzą w otwory montażowe, żeby ładnie było dociągnięte i spasowane z innymi plastikami konsoli . Jak możesz to uważaj na nie ,bo są delikatne (albo u mnie co chwilę zakładali i sciągali panel, więc się wyrobiły i pękły,a teraz mam lekką kichę ). Gdzieś fajny post na naszym forum, o tym co powinno świecić, jak w oryginale. Ja tylko dalej nie wiem,czy na panelu kierowcy, włączników szyb powinno świecić "Auto". Nie wiem czy to od wersji zależy,czy tego podświetlenia tam po prostu nie ma. Póki co to mam inne tematy do roboty,ale jeden świecący włącznik=1hp do przodu .
  8. Brunon. Dzięki za info ,bo nie będę "gitary" zawracać . Ps a temat się dalej mieli... zobaczymy co dalej będzie,ale wstępnie i bez zapeszania, to być może w misce był konkretnie fałszywy alarm z tymi wiórami. Jak będę miał wszystko doprecyzowane,potwierdzone "co i jak", to napiszę. W każdym bądź razie działam w temacie... Obiecany film już mam nagrany .Jeszcze go tylko muszę wrzucić na YT---> Forum Kolejna istotna informacja dla opisywanej sprawy. Po wymianie i uczciwym uszczelnieniu miski, samochód, póki co, nie wziął oleju( wcześniej to "tankowanie" było ),ale nie chcę się podniecać jak nastolatka, więc muszę się kopnąć w dłuższą trasę i wtedy wyjdzie, czy moja podnietka była uzasadniona.
  9. dzięki za info. każda cenna. Ps jakie będą dalsze losy, to oczywiście wrzucę informację
  10. Dzięki za odpowiedz. Tak jak mówisz mam bryczkę w automacie . Ok... no to teraz pytanie (chodzi mi o widełki) ile imprezka z naprawieniem 2.5 SOHC może kosztować?. Te panewy ,UPG i wszystko to,żeby było cacy i bez druciarstwa? Nie chcę wstawiać niepewnego silnika z przeszczepu,bo to toto lotek i tak... Ps filmu nie nakręciłem,bo dziś warunków nie było ,ale to już raczej w Spielberga nie ma co się bawić(chyba,że dla potomnych materiał,jak zwykle )
  11. Ogólnie to nasłuchuję silnik od początku jak kupiłem samochód. nasłuchałem się na YT "piston slap" i "rod bearings" . tłuczenie przy panewkach na tych filmach było konkretniejsze i poszedłem w kierunku tłoka oraz jego oddźwięków-czyli moja czujność spadła. Jutro nagram filmik to wrzucę z tym,co to się tam dzieje i sam/sami ocenicie(w związku pytaniem o 3000rpm). Rozumiem,że ze względu na budowę silnika nie ma szans podmianę panewek bez rozczłonkowania silnika... (?) - jakaś nadzieja musi być co nie? . Jeszcze kilka pytań. Czy panewki (a w sumie jej koniec) i związany z tym brak odpowiedniego ślizgu na wale,poprzez zwiększone tarcie, może mieć wpływ na solidny pobór oleju?. Dodaję ,że uszczelnienia silnika sam już sobie porobiłem tj dookoła pokrywy, pod miską,słowem tam gdzie się lało... teraz jest sucho,ale apetyt na olej dalej jest,więc domyślam się,że te tarcie może "palić" olej.jest to możliwe? Ok i na koniec prośba. Jestem z Gorzowa Wlkp i tu pytanie do Was, gdzie jest jakieś dobre ASO ? -wiadomo... trzeba dbać o silnik i doprowadzić go konkretnie,na lata,żeby służył . Prosiłbym o prywatną wiadomość... aaaa.... ,bo to się człowiek jednak o tych Subarakach rozpisze/rozgada,a nie każdy chce to przecież czytać,dlatego na priv, żeby off topic nie robić.
  12. Witam dziś temat jest taki. Grzebałem przy misce olejowej (skuteczna wymiana bez podnoszenia silnika - wszystko szczelne) . Operacja udana i po akcji pobawiłem się w staranne płukanie starej miski ,żeby dowiedzieć się trochę o przeszłości samochodu. Gdybym był poszukiwaczem złota to byłby sukces w 100%,bo wypłukałem... ,ale wióry. Ogólnie bezstresowo podchodzę ,bo silnik nie nowy i 270000 tyś ma już nakręcone. Kompresji jeszcze nie mierzyłem (jutro jak się uda), samochód ciągnie jak złoto, oleju ciągnie jak smok wawelski bryczka nie kopci . Wióry mają kolor miedziano-aluminiowy i to co widać na zdjęciu, to wszystko (co do płatka) jest na szmacie. Pytanie krótkie i konkretne: co te wióry oznaczają? pierścienie?
  13. Odepnij/rozłącz akumulator, "podpompuj" kilka razy pedałem stopu i swobodnie możesz "dłubać" bezstresowo. póki akku odłączone to luz ,gorzej jakby samochód uzbroił sprawny system airbag, Ty byś ciągnął za wiązki od systemu,one by się pourywały, to wtedy explosiv.
  14. Jeżeli chodzi o rozwiązanie z AM, to słyszałem o tym rozwiązaniu ,które podałeś,ale do MP3 wykorzystam gniazdo zmieniarki 13din,do podłączenia cyfrowej zmieniarki. muszę tylko odpowiednio z kablami pokombinować,bo akurat taki przypadek.Trzeba będzie uruchomic lutownicę. Jak tylko dojdę do sedna sprawy to napiszę "co i jak"
  15. Dzięki za odzew. Tematów na liście modyfikacji w samochodzie cała masa. Ogarnięcie radia na tip-top jest jedna z nich,ale tu już trzeba "wgryźć" się ostrzej. Ogólnie z tym radiem muszę delikatnie powalczyć. Póki co ,to MP3 emiter na 12v w gnieździe zapalniczki i bawię się w DJ,ale wiadomo jak to z jakością... Lekko "patefonowa na korbę". Drugi temat do zmieniarka z wyjściem 13 din(też mam zagadkę czy pinu spełniają takie funkcje jak w tym pierwszym radiu z kaseta),ale to już trochę lżejszy temat... Wracając do głowicy UKF. Pytanie: czy jeżeli podmienie głowice,to wyświetlacz będzie działać i wyświetlać prawidłowo nasze "częstotliwości".ps. Domyślam się ,że nie powinno być z tym problemow
×
×
  • Create New...