Skocz do zawartości

Qubu666-Baja

Nowy
  • Liczba zawartości

    27
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Qubu666-Baja

  • Tytuł
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Gorzów Wlkp
  • Auto
    Subaru Baja 2.5 SOHC 165hp 2003

Ostatnie wizyty

80 wyświetleń profilu
  1. Odświeżam kotleta,bo sam miałem problem z tankowaniem, jak kolega w Tribece. Nikt nie projektuje samochodu,żeby pistolet pod kątem wpychać ,to tak na wstępie. Fakt ,że może się coś zapchać we wlewie,ale do faktów... Opisuję mój przypadek. Ja tankowałem po kropli,bo co chwilę mi odbijał pistolet,a problemem był EVAP, czyli system odprowadzania par paliwa (obowiązkowy w samochodach od któregoś tam roku) . EVAP to po krótce system utrzymujący opary paliwa(po zatankowaniu) w układach samochodu, tak aby nie zatruwać oparami środowiska. Subaraki mają często problem z "filtrem oparów paliwa" ,lub jak ktoś chce szukać na YT,lub Google "EVAP canister". Po dłuższym czasie użytkowania samochodu , pary paliwa krążące w filtrze, rozkładają,zbrylają węgiel aktywny, który jest w nim zawarty. Zbrylony węgiel działa jak zatyczka i opary paliwa nie są "wpuszczane" do układu EVAP,a ulatują bardzo szybko ku górze, do pistoletu i wtedy pistolet zaczyna odbijać. Jeżeli "czop","korek" węglowy nie jest taki duży , to przepustowość filtra jakaś tam jest zachowana i pistolet tylko czasem "odbija" ,ale węgiel zbryla się dalej i przepustowość jego schodzi do zera. Wtedy furia przy drystrybutorze i robienie śmigła z pistoletu "kombinacje" . Rada 1. wymiana filtra (najszybciej,bo po zakupie 1h i wymienione,jak śruby nie zapieczone. Opcja najdroższa) Rada 2. Ściągamy filtr rozpiłowujemy ,gdzie trzeba (w moim modelu w dwóch miejscach. jak w innych modelach filtra to nie wiem, trzeba szukać danej konstrukcji w necie), wysypujemy stary granulat ze środka ,pył,czy co tam znajdziecie. Wymieniamy gąbki filtracyjne w odpowiednich miejscach. Wsypujemy świeży węgiel aktywny,a odseparowane wcześniej elementy lutujemy lutownicą do plastiku lub kleimy. Montujemy i gotowe. Pompa drystrybutora,aż huczy... zero odbijania. Koszt operacji (opcja numer .2 ) to około 100zł. Do regeneracji potrzeba piłka do piłowania obudowy filtra, odpowiednia ilość węgla aktywnego (do akwariów), dla danego modelu filtra .Potrzebna jeszcze jest gąbka filtracyjna (do akwarów), spoiwo do lutowania plastiku/ lub klej do plastiku. Ps czasem pada zawór w EVAP-ie,ale to już "Check Engine" powinien się zaświecić.
  2. Qubu666-Baja

    4EAT nie chce pełzać

    Ok dzięki za info. Najważniejsze,że teraz jest "malina"
  3. Qubu666-Baja

    4EAT nie chce pełzać

    U mnie historia się zaczęła od tego,że po zakupie samochodu pierwsze co zrobiłem,to zabrałem się (z automatu ) za skrzynię AT, bo jakoś większość ludzi,co traktuje bryczkę jak autobus, nie "zagląda do skrzyni". Stąd poszła na pierwszy ogień wymiana filtrów i "dynamiczna" w 4EAT, później przepustnica itd do czyszczenia. Dopiero teraz jest ok. (wszystkie wyżej wymienione zabiegi były naturalnym doprowadzeniem samochodu do ładu) . Twój przypadek i mój łączy temat - czyszczenia skrzyni i to pewnie klucz do tego pełzania. Pytanie do Ciebie .Jak spuszczałeś olej ze skrzyni to prawie czarny kolor miał? Jak filtr wewnętrzny wyglądał? miał opiłki? na czym polegało czyszczenie tej mechatroniki (z wierzchu tylko,czy coś głębiej było czyszczone? przypchane coś tam było? jak tak,to czym?)
  4. Qubu666-Baja

    4EAT nie chce pełzać

    Wznawiam temat i podaję rozwiązanie do moich opisów. W moim samochodzie problemem był zawór powietrza jałowego (zawór jest na przepustnicy) + Przepustnica. Sciągnełem przepustnicę,solidnie ją wyczyściłem , wyczyściłem czarną końcówkę zaworu (po ściągnięciu) , wstawiłem nową uszczelkę i zabiegi dały taki komfort jazdyże uuuu Pełzanie działa świetnie, samochód startuje od muśnięcia gazem, lepiej się zbiera , wolne obroty są "książkowe" i silnik równiej pracuje. Polecam te zabiegi ,bo jedyny koszt to nowa uszczelka (20zł OEM do SOHC 2.5),ale wiem,że inni uważają przy ściąganiu i jak się nie złamie,to później zakładają starą,która działa. Podsumowując: komfort za 0zł (tylko czas swój trzeba włożyć)
  5. Qubu666-Baja

    świece

    Ja wsadziłem nowe OEM kable i świece NGK platinum. Zestaw spoko. kultura pracy silnika wtedy,a teraz , to jak jazda motorynką,a w bolidzie F1
  6. Ok. Rozwiązanie mojego problemu brzmi (sorry,że tak późno panowie) Filtr paliwa mam pod maską.Dziś wymieniony,a koszt ok 50zł . Robota z uśmiechem na gębie trwała 10min (i to na luzie) Drążyłem temat i wszystko zależy od modelu/rocznika. Tak jak wyżej DETT napisał. Jedne mają pod maską,po lewej,przy skrzynce bezpieczników,a inne sztuki mają pod siedzeniem przy pompie paliwka,jak na tym zdjęciu ,co Okeyten wrzucił. Chyba temat wyczerpany. Po prostu ,jak pod machą nie ma, to po roczniku sprawdzić w katalogu,czy ten cartrige jest filtrem paliwa.
  7. Odświeżam. To dwa filtry są? w baku i pod maską? Ps Jak to u was wygląda? pod maską ,po lewej stronie (przy skrzynce bezpieczników) też macie filtr paliwa?
  8. Qubu666-Baja

    4EAT nie chce pełzać

    Powie tobie ,że zrobiłem wymianę filtra wewnętrznego i zewnętrznego (tak jak mówisz -starszy typ skrzyni) + wyczyściłem i uszczelniłem miskę skrzyni. Zrobiłem dynamiczną wymianę i ogólnie pełzanie chodzi,ale jeżeli chcę delikatnie podjechać do przodu. to muszę "pobudzić" skrzynię ,wciskając lekko gaz i dopiero wtedy pełza. Tak powinno być? Cała skrzynia chodzi elegancko. Ps trochę się napierniczyłem z wymianą filtra wew. ,ale warto było. Np. Były powbijane wiórki w siatkę filtra,po normalnym użytkowaniu (250000km). Olej w skrzyni przed wymianą, to czarna polewka była...
  9. Qubu666-Baja

    4EAT nie chce pełzać

    Jak temat "pełzania"? rozwiązałeś problem? Sam się zastanawiałem ostatnio nad swoim 4EAT i tym samym tematem...
  10. pytanie do EDDIego. Jaki w jakim roczniku OBK miałeś z tym wężykiem problem? Ja mam USA wersję i może twoja rada rozwiąże problem. Jeżeli coś wskóram i rozwiąże ten temat ,to daję znać . Ps Póki co ciurkiem leję paliwo do baku (nie mogę jeszcze odstawić ''na kołki'' bryczki ze względu na charakter pracy,ale na bank uporam się z tym) . Może endoskop HD wpuszczę i coś się wyjaśni
  11. Cześć. Ja miałem obawy przed kupnem Subaru. Oczywiście kupiłem i nie żałuję,a wręcz samochód mnie zaskakuje na plus,czego nie miałem wcześniej. Na dzień dobry , to najważniejszy jest kontakt na super mechaników z miłością do Subaru. Te samochody odpłacają się radochą z jazdy,kiedy są z miłością traktowane i nic na skróty nie jest naprawiane. Potwierdzam,że oryginalne części robią robotę. Co prawda mój wybór między wolnym ssakiem,a turbo stanął na wolnym ssaku ( sam chciałem serwisować wóz) ,ale jak chorujesz na turbo, no to cóż... przegryź temat od A-Z i spełniaj marzenia. Ja swoją maszynę prawie dwa lata szukałem i nie żałuję. Chodzę, oglądam, doprowadzam do porządku i całuję z radości rurę wydechową Ps jest frajda z Subarakiem i nie jest to euforia pozakupowa.
  12. Cześć. Temat jeszcze w powijakach,bo w swojej robocie mam młyn (wolałbym grzebać w samochodzie ) . Miałem w sobotę się pobawić ,ale cóż :/ .P gdzieś mam film jak pod fotelem grzebię (taki techniczny,żeby pod kołdrą ,przed snem sobie pooglądać i rozgryzać sprawę ) Tam będę miał odpowiedź. Z tego co pamiętam to niebieskiej kostki nie miałem,a białą-perłową ,prześwitującą, taki standard koloru "kostkowy" . Ps .Jak ten filmik znajdę to może wrzucę na YT i będzie co widać. Ps 2 Dzięki ogólnie za odzew,zdjęcie i pomoc Aktualizuję informacje. Poniżej jest link do YT . W 23 sekundzie widać dobrze czarną (nie białą) kostkę. Po kolorach przewodów obstawiam ,że to będzie instalacja pod fotele. Druga sprawa jest taka,że jutro (jak i się uda ) zrobię zdjęcie dokładne tej czarnej kochy i wtedy co więcej będzie można powiedzieć. Ps łapą tam grzebię,bo chciałem wypiąć kostkę airbag (zjechaną śrubę mocowania fotela miałem i nie mogłem go odkręcić) Teraz wyjaśnienie dla potomnych. Ten moduł ze zdjęcia DETTa to moduł ESP na 100%. Szukałem i sprawdzone info.
  13. oooo. co raz cieplej,co raz cieplej... muszę to posprawdzać wszystko,ale każda sugestia na wagę złota... dzięki za podpowiedzi i cierpliwie czekam na kolejne (jak to ogarnę, to dla potomnych opiszę temat wstawiania od A-Z) Ps jak odkręcę wnętrze podłokietnika,to dam znać w niedzielę,czy coś mam.extra luźne kostki pod fotelem mam...
  14. nie,nie powiem,bo i tak muszę je rozebrać (tapicersko gąbki trzeba ogarnąć) Ok. mam kostki, podepnę fotele,regulator temp i zagra? a co z bezpiecznikiem? jak to rozwiązałeś? ps. muszę się wgryźć w schemat el.
  15. Witam. Pytanie jest proste. Czy ktoś z was, nie mając podgrzewanych foteli, dołożył samodzielnie,oryginalne takie siedziska (przód tylko) ? Jezeli tak, to jak przygoda wyglała i jakie elementy są potrzebne (oprócz foteli, włączników ). Czy mając komplet oryginalnych elementów "zestawu" zrobię "plug in" do mojej obecnej wiązki i zadziała "temat",a mój tyłek zostanie ocalony, przed niecnym działaniem dziadka mroza?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...