Jump to content

Qubu666-Baja

Użytkownik
  • Content Count

    222
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

37 Dobry

About Qubu666-Baja

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Gorzów Wlkp
  • Auto
    Subaru Baja 2.5 SOHC 165hp 2003

Recent Profile Visitors

442 profile views
  1. Znam ból. Ja w karoserii ,między blacha zew i wew znalazłem skipowane pojary. Na chama wyrywane plastiki te w centralnej części kokpitu. Szybciej było widocznie wyrwać... .chamskie uchwyty wkręcone w oryginalne plastiki (jakby w casto haczyk dokupić i wkręcić...) Mechanicznie było "jako-tako". Jednak czuć było rękę lokalnego Boga od mechaniki. "Muzykant" i tyle...
  2. Tak. Pomyślałem o Tobie. Dzięki za konkretną informację. Czyli silnik po remoncie "chodzi jak trzeba"- rozumiem. Ten uszczelniacz wymienisz i spokój będzie.
  3. Mam uszczelniacze OEM, założone prawidłowo, kilka ładnych tysięcy nakręcone, po remoncie silnika i nic, tylko "zawsze czysto , zawsze sucho,zawsze pewnie... always" ;P Ps. Ostatnio, Któryś z forumowiczów robił silnik na uszczelniaczach-zamiennikach z USA. Ciekawe ,czy sucho i " trzymają"? zagadka...
  4. Dokładnie w tych granicach też się poruszam. Rozmawiałem już z kilkoma gośćmi na temat wymiany w tych granicach. Stwierdziłem ,że 4l oleju + chwila zabawy i świeży olej, to coś co się silnikowi należy. Obecnie zbliżam się do wymiany.Przedwczoraj sprawdzałem jak wygląda.Jest trochę zmieniona barwa,ale nie czarny mazut. Pytanie do Dzik44 - sam ustaliłeś sobie taki limit km na jednej wymianie? ,czy też rozmawiałeś, stwierdziłeś,że częściej wymienisz i smarowanie będzie ok?
  5. Fakt. Coś tam z filtra trochę pocieknie,ale ogólnie szybciej to wszystko idzie. Bez klucza dynamometrycznego się odbywa,momentu nie muszę pilnować.Filtr trochę pocieknie,ale frak czysty ps ciuchy robocze mam białe,więc od razu bedzie dosłownie "czarno na białym",w razie czego . Jak będzie czas, to się pobawię ,nakręcę film i na YT.
  6. aaaaa dobre,dobre ;P Zlewam resztki i ładuję ten sam Jak słyszę,że coś w środku filtra "grzechocze" , to nafta do środka i robię "wstrząśnięte, nie mieszane",a potem suszę na kaloryferze (nawet latem,bo to ważne! ) i fru... zakładam czysty Ps Ok... nie wprowadzam nikogo w błąd . Już na poważnie mówiąc, to wymieniam na nowy, fabryczny,żeby spełniał idealnie swoją funkcję. Co do tego spustu, to wygodne to. Nie mam garażu,kanału. Działam na najazdach i pod chmura, więc serwis olejowy sobie tym cackiem ułatwiłem,kiedy leżę pod samochodem. Osobiście polecam,ale jeżeli ktoś offroad lubi, to z tym bym uważał,bo podobno ,zahaczając o korzeń ,kamień, można wyrwać go z gwintu,albo urwać miskę. Może ktoś coś powie na ten temat więcej... (teraz króćce produkują krótsze i mniejsze ryzyko urwania/zahaczenia,ale szukałem krótkiego i pod moją michę nie było... Ja po ciężkim terenie nie jeżdżę, więc machnąłem ręką.mam z długim)
  7. Dziś na tapecie kolejny temat z przywracania samochodu ,do stanu oryginalnego. Chodzi o lokalizację włącznika światła cofania w OBK 2001 wersja AT. Dlaczego o to pytam,bo w moim samochodzie nigdy nie było światła cofania i nastąpiła prosta modyfikacja w instalacji. Jaka ? o tym za chwilę... zdjęcie nr2- panel, jak u każdego ,kto ma Outback, Legacy z powyższego rocznika. Baja ma po prawej włacznik "Cargo Lamp", czy jak kto woli włacznik oświetlenia "paki" .Fajnie pomyślane,bo w nocy nie trzeba kombinować i po ciemku się bawić z załadunkiem,albo komórką podświetlać.Lampa jest nad szybą stop zintegrowany z oświetleniem przestrzeni ładunkowej. Z racji tego,że "amerykan" nie ma światła cofania, to włącznik "Cargo Lamp" ktoś rozpiął i podłączył lampę pod włącznik "wstecznego" w biegach. Idę na logikę,bo skoro przycisk jest za atrapę,a oświetlenie paki zamieniono na światło cofania, to innej opcji nie ma... trzeba to ukrócić i ma być fabryka (inne miejsce na światło "wstecznego" juz mam ,bez szlachtowania lamp,czy karoserii) Znając lokalizację tego włącznika wstecznego ,przy biegach ,chcę "po nitce, do kłębka" znaleźć ten "bajpas" który połączył instalacją lampy oświetlenia paki.Trzeba "odkręcić" przeróbkę i zlutować do przycisku "cargo lamp",żeby było ,jak w oryginale.Miernik mam, to bajpasa zlokalizuję szybko,kwestia włącznika wstecznego przy biegach... Po odkręceniu modyfikacji będę mógł "puścić" nową wiązkę do nowego miejsca światła cofania. Pytanie jest więc takie: lepiej szukać "bajpasa" dolutowanego od strony biegów,czy od strony włącznika "cargo light" - właśnie tam jest zasilanie (nie modyfikowane) do tej lampy na pace,a jedynie sam "akt" włączania lampy dzieje się za pomocą włącznika wstecznego przy biegach... Ja to tak czuję... Jak się mylę, to dajcie znać. Może ktoś inaczej to zmodyfikował... Rozmowa akademicka,luźna ,ale na końcu trzeba te wcześniejsze wyczyny elektryka odkręcić będzie (wszystko działa i dobrze zrobione,ale... to nie oryginał i to nie przystaje ) Ps schemat elektryki do "Baja" szukałem,ale co tam schemat w takiej sytuacji... jak fizycznie łapę trzeba w spaghetti kabli włożyć i szukać bajpasa Ps OBK 2001 wpisałem,bo chodzi o najwięcej odpowiedzi ludzi,którzy dziubali w rewirach manetki skrzyni. Więcej porad/rozwiązań będzie.
  8. Jak temat? Nowe serducho już bije?
  9. Wolnyssak ,co 8tyś i to jak dla mnie graniczna cyfra.Bawię się sam z wymianą, mam spust "Fumoto",to robota odchodzi w galowym fraku ,20min i czystą(dosłownie) przyjemnością. Ps. czasem wymiana wychodzi wcześniej(jeżeli czas na grzebanie bym miał dopiero po 8tyś)
  10. zielona obudowa jest , więc pewnie będzie ten uszczelniacz. Angelika Chałupka. Jakby był "trafiony" ten uszczelniacz, to do kompletu trzeba dokupić taką wąską uszczelkę(do nakrętki). Tę nakrętkę. na zdjęciu nawet widać- jest sonda-->śruba---> i ta ząbkowana nakrętka , którą mechanik będzie musiał zdjąć.
  11. Tak jak mówisz... Też bym tak zrobił, zlokalizował gdzie,czym i ile tego "towaru" się leje, sprawdzał poziomy na bagnetach etc. Karton na noc bym wrzucał pod samochód,żeby zobaczyć,czy mocno leje(a jak by gdzieś zawiewało, to bym zobaczył jak mokra i czym jest płyta pod silnikiem) ... Niuchałbym z uwagą ,czy cuchnie w samochodzie spalonym olejem,czy tam ATF (niepotrzebne skreślić).
  12. Wg mnie to panewa... (też się zastanawiałem,przechodziłem temat,miałem, więc nie biję piany ) .Też mi silnik klepał. jak pobuszujesz na forum, to znajdziesz cały wątek w sprawie mojego przypadku (z filmami- wkręcałem na obroty itp.) .Jak dolałem olej pod kreskę, to lepiej się silnik zachowywał,ale i tak później to... się rozkraczył i "kapitalka" ,czego nie żałuję finalnie,bo obecnie mam taki spokój psychiczny,że się w pale nie mieści.
  13. https://www.acavalanche.com/low-side-service-port/low-side-service-port/ Na konkretnie,żeby doprecyzować : 1. Ten "magiczny" to txv na zdjęciu (ten o którym kolega ipsx82 pisał) 2. są też dwa zawory na niskim i wysokim ciśnieniu . Ps. Pełen relaks... u mnie wszystko chodzi/ chłodzi i nie puszcza. Nic nie brakuje z elementów w układzie, więc wracając do meritum sprawy... Warto praktykować przy swojej bryczce, bo po lekkiej podbudowie teoretycznej, małe sukcesy murowane... "to jest to!"
  14. czujnik napisałem ,pasek klinowy ( mus i ABC .Tego już nie pisałem... ) zawór rozprężny (Zawory są dwa . Niskie ciśnienie i wysokie.Jakiś jeszcze jest magiczny? Jeżeli był, to z drugiego samochodu na bank będzie.) Z deską trzeba powalczyć. Nie wiem,czy jest na YT taki film,który od A-Z demonstuje rozbiórkę deski do parownika. Jak będzie gość sprytny to sobie poradzi. Zaczynasz od odkręcenia gałki biegów, ramka przy biegach itd , itd. Ja miałem fuksa ,bo parownik miałem wbudowany , wiec konkretnie to dojechałem z rozbiórką deski do wybebeszenia schowka, sterownika airbag, kostka prawa od airbag etc. Było blisko parownika,ale nie miałem potrzeby rozbierania całej deski. Musisz poszukać na YT ,czy u nas na forum...
  15. Rozumiem ,czyli konkretna odpowiedź: - tak zakładałem - koszta(na poważnie) od paru złotych do tylu PLN ile ASO "zaśpiewa" (koszta zależne od umiejętności manualnych,kontaktów i wiedzy technicznej ,czy też grubości portfela - niepotrzebne skreślić) -elementy Parownik,wszystkie rurki,skraplacz ,czujnik ,osuszacz,sprężarka.elektryke wiesz,że masz To tyle...
×
×
  • Create New...