Cześć wszystkim,
jest to mój pierwszy post na forum i mam nadzieję, że u Was znajdę pomoc.
Mieszkam w Gdańsku i od pół roku jestem szczęśliwym posiadaczem Outback'a 2.5 165KM, 4EAT, z 2006r, obecny przebieg 149,5 tys. Wersja na rynek arabski.
Uwielbiam to auto.
10 tys. temu założyłem LPG, przy okazji regulacji luzów i wymiana świec.
PROBLEM:
Kilka tygodni temu odpalam rano auto, ruszam i po kilku kilometrach orientuję się, że nie działa tempomat, kontrolka się świeci, ale nie mogę ustawić mu prędkości.
Następnie wciskam gaz do dechy, redukcja, obrotu do góru... a ja praktycznie nie przyśpieszam...
Auto nie ma mocy. Dzień wcześniej wszytko było ok, wszystko działało, samochód zapierdzielał aż miło.
Po długich poszukiwaniach, okazało się, że przepustnica otwiera się tylko do 22%.
ALE uwaga, tylko kiedy jest zapięta skrzynia, kiedy auto jest na neutralu, lub parking, przepustnica otwiera się cała.
Nie świcie się Check Engine, a żaden komputer diagnostyczny nie pokazuje jakiegokolwiek, błędu (były już podłączone 3, w tym 1 oryginalny, serwisowy Subaru).
Auto stoi od tygodnia w 4x4 na Osowej w Gdańsku, czyli miejscu gdzie naprawdę znają się Subaru i nic, przyczyny brak.
Wcześniej byłem już w 2 serwisach, w tym w OES Subaru w Gdańsku na Kartuskiej, popatrzyli, pojeździli i powiedzieli, że pierwszy raz w życiu coś takiego widzą, ale na pełną diagnostykę termin dopiero w połowie października.
Od razu uprzedzę możliwe, pytania:
- to nie iskra, kable nowe,
- to nie paliwo, na gazie i LPG jest to samo,
- sprawdzone wszelkie czujniki, sondy, wszystkie sprawne,
- katalizator drożny,
- wymienione olej, wszystkie filtry,
- poziom oleju w skrzyni wzorowy,
- przepustnica wyczyszczona,
- silnik generalnie chodzi wzorowo, trzyma idealnie obroty, nie faluje,
- spalanie nie wzrosło, (wręcz spadło, bo jeżdżę w tempie emeryckim).
Ważne, raz na kilkanaście/kilkadziesiąt odpaleń, zdarza się, że że po wciśnięciu gaz do dechy, auto na sekundę odzyskuje pełną moc, znowu na 1-2 sekundy traci, na sekundę odzyskuje, szarpie i tak aż do zgaszenia silnika.
Nie mogę nigdzie znaleźć PEWNEJ przepustnicy na podmianę, ale to jest też dziwne, że moja się nie otwiera dopiero po zapięciu skrzyni.
Wnioskuję z tego wszystkiego jakiś błąd oprogramowania, ale nie wiem nawet jak to zdiagnozować. Ale mogę się mylić.
Będę bardzo wdzięczny, za wszelkie konstruktywne odpowiedzi. Dzięki.