Skocz do zawartości

Subaru SOLTERRA [AA] (MY22=>) BEV


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

360 kilometrow zasiegu czyli realne do przejechana w sterylnych warunkach okolo 300 km.

Bardzo kiepski wynik.

Byly jakies inf w necie o osiagach na poziomie 7,7 s do 100. Kwestia oceny indywiudalnej.

Kierownica totalny dramat wizualny. Stylistyka zewnetrzna podoba mi sie.

Ten samochod to jakis dziwny twor/kompromis/mariaz miedzymarkowy zeby wejsc na nowa sciezke w motoryzacji i pewnie utrzymac sie wogole na rynku EU.

Bardzo fajnie ze jest elektryczne S-AWD ale ogolnie patrzac nie porywa niczym szczegolnym.

Wezcie pod uwage ze to auto bedzie dostepne na rynku na 7-8 miesiecy.

Przy obecnych zawirowaniach inflacyjnych , kursu EUR ,drozejacego transportu morskiego(auto przyplynie z JP do EU) jego cena moze byc abstrakcyjna sama w sobie a co do dopiero w relacji cena/osiagi/zasieg.

Tego sie bardzo obiawam w  przypadku tego modelu. Jestem wieloletnim fanem marku ale temu cudu kariery nie wroze na chlodno patrzac...

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Lisek napisał:

Tego sie bardzo obiawam w  przypadku tego modelu. Jestem wieloletnim fanem marku ale temu cudu kariery nie wroze na chlodno patrzac...

 

Czytam komentarze z USA pod filmami z prezentacją i tam raczej też ten samochód spotkał się z chłodnym przyjęciem.

 

Co do ES, to są komentarze, że nazwa została, natomiast układ oparty jest o jedną kamerę.

 

Piszą też, że moc ładowania DC oscyluje wokół 60 kW.

 

Jeśli potwierdzi się mały zasięg, niski prąd ładowania DC i brak ES, to realnie ten samochód na starcie jest uwsteczniony o całą motoryzacyjną epokę.

 

No i to morze piano black...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, spawalniczy napisał:

 

Czytam komentarze z USA pod filmami z prezentacją i tam raczej też ten samochód spotkał się z chłodnym przyjęciem.

 

Co do ES, to są komentarze, że nazwa została, natomiast układ oparty jest o jedną kamerę.

 

Piszą też, że moc ładowania DC oscyluje wokół 60 kW.

 

Jeśli potwierdzi się mały zasięg, niski prąd ładowania DC i brak ES, to realnie ten samochód na starcie jest uwsteczniony o całą motoryzacyjną epokę.

 

No i to morze piano black...

Jest stworzony aby nie bylo ze go nie ma bo cos z gamy EV w ofercie musi byc.

W materialach prasowych byla mowa o 5 autach z mariazu FHI/Toyota 2025 roku.

Dajmy temu malzenstwu kolejna szanse:) 

Z przykroscia wiele jednak wskazuje na to ze ten samochod mozna "pominac" na elektrycznej motoryzacyjnej mapie swiata.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Lisek napisał:

W materialach prasowych byla mowa o 5 autach z mariazu FHI/Toyota 2025 roku.

Dajmy temu malzenstwu kolejna szanse:) 

 

Elektryki są niezgodne z ich nowo ogłoszoną filozofią - chyba nie ma co liczyć na spektakularne projekty EV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spawalniczy napisał:

Piszą też, że moc ładowania DC oscyluje wokół 60 kW.

Ale to jest raczej problem USA gdzie mocniejszych ładowarek brakuje. Samo auto wedle materiałów miało mieć możliwość ładowania z mocą 150kW i takie ładowarki w Europie są. Poczekajmy na specyfikację EU, bo jak widać po obecnych dwóch prezentacjach z JP i USA, te auta mimo wielu podobieństw, potrafią się też sporo różnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aflinta napisał:

Ale to jest raczej problem USA gdzie mocniejszych ładowarek brakuje. Samo auto wedle materiałów miało mieć możliwość ładowania z mocą 150kW i takie ładowarki w Europie są. Poczekajmy na specyfikację EU, bo jak widać po obecnych dwóch prezentacjach z JP i USA, te auta mimo wielu podobieństw, potrafią się też sporo różnić.

Na co tu czekac???

Zalozenia konstrukcyjno osiagowo-zasiegowe byly ustalane jakis czas temu.

Auto wejdzie do sprzedazy za ponad pol roku.

Za ten czas konkurencja poprawi obecne modele,wprowadzi lifity wydluzy zasiegi i powalczy o kolejnych klientow...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Lisek napisał:

Na co tu czekac???

Z narzekaniem poczekajcie do prezentacji wersji europejskiej. Na razie obraz namalowano tu taki, jakby auto miało mieć zasięg Nissana Leaf z najmniejszym akumulatorem, ładowało się dwa dni do pełna, i miało kosztować tyle co Taycan, no i z pewnością będzie do bani, bo EyeSight został cyklopem ;)

12 minut temu, Lisek napisał:

Auto wejdzie do sprzedazy za ponad pol roku.

Za ten czas konkurencja poprawi obecne modele,wprowadzi lifity wydluzy zasiegi i powalczy o kolejnych klientow...

I bardzo dobrze, bez konkurencji nie ma postępu!

 

Nie, żebym bronił auta - bo mi osobiście nie podoba się design Toyoty (zarówno w środku jak i na zewnątrz), choć lampy Solterra są ładniejsze niż w Bz4x (co to za nazwa?). Mimo rozmiarów RAV4 bagażnik jest mniejszy, masa też zaskakująco duża.

Ale może będzie coś, co sprawi, że auto jednak ktoś kupi - nie przypuszczam, że tak duży koncern jak Toyota może pozwolić sobie na wtopę i źle określili założenia pojazdu. Zwyczajnie mogę nie być w grupie docelowej :)

 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, aflinta napisał:

Na razie obraz namalowano tu taki, jakby auto miało mieć zasięg Nissana Leaf


Ale my tu niczego nie malujemy, tylko komentujemy oficjalne informacje techniczne producenta dostępne na ten moment.

Oby nastąpiły zmiany na Europę, bo inaczej grupa docelowa będzie bardzo wąska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, aflinta napisał:

Z narzekaniem poczekajcie do prezentacji wersji europejskiej. Na razie obraz namalowano tu taki, jakby auto miało mieć zasięg Nissana Leaf z najmniejszym akumulatorem, ładowało się dwa dni do pełna, i miało kosztować tyle co Taycan, no i z pewnością będzie do bani, bo EyeSight został cyklopem ;)

I bardzo dobrze, bez konkurencji nie ma postępu!

 

Nie, żebym bronił auta - bo mi osobiście nie podoba się design Toyoty (zarówno w środku jak i na zewnątrz), choć lampy Solterra są ładniejsze niż w Bz4x (co to za nazwa?). Mimo rozmiarów RAV4 bagażnik jest mniejszy, masa też zaskakująco duża.

Ale może będzie coś, co sprawi, że auto jednak ktoś kupi - nie przypuszczam, że tak duży koncern jak Toyota może pozwolić sobie na wtopę i źle określili założenia pojazdu. Zwyczajnie mogę nie być w grupie docelowej :)

 

Konkurencja jak widac nie spi...To juz trzeci elektryk od KIA.

 

https://www.kia.com/pl/swiat-kia/wiadomosci-i-wydarzenia/wiadomosci.2782?fbclid=IwAR1DO0lvg6PWtXnTmfi1kx7YlJeTl-jmOJuGI0IxSo43mqP_w6wqXBKvvac

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko odnosnie zasiegu.
https://itbiznes.pl/transport/aion-lx-plus-1000-km-zasiegu/

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka


Wiesz jak to jest z tymi deklaracjami.

1000 km, gdzie 300 na baterii i 700 na lawecie :)

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak to jest z tymi deklaracjami.

1000 km, gdzie 300 na baterii i 700 na lawecie default_smile.png

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

To sie zobaczy. Pozatym deklaracje toyoty/subaru maja sie tak samo... No moze z wyjatkiem lawety

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko w USA się ten zasięg nie spina... ale tam zawsze jakiś dziwny ten prąd był Z drugiej strony połowa Japonii ma taki sam.
W sumie. 110v to 1/2 220v więc i zasięg połowę mniejszy .... Ma to sens :) hehe

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, coocer napisał:

W sumie. 110v to 1/2 220v więc i zasięg połowę mniejszy .... Ma to sens :) hehe

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
 

To nie jest śmieszne. W moim plug-in-ie jest ładowarka Kanadyjska oryginalnie, gdzie prąd to tylko 110V i wtedy auto ładuje się 5h. Podpięcie Europejskiej ładowarki 220V to 2/2,5h ładowanie czyli coś w tym dwa razy mniej i więcej jest. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ciekawe, czy to faktycznie taka wizjonerska filozofia, czy raczej próba dorabiania teorii do tego gdzie aktualnie jest Toyota z elektryfikacją swoich samochodów?

 

Elektryczne samochody Toyoty skupią się na niskiej cenie, a nie wysokim zasięgu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, spawalniczy napisał:

Ciekawe, czy to faktycznie taka wizjonerska filozofia, czy raczej próba dorabiania teorii do tego gdzie aktualnie jest Toyota z elektryfikacją swoich samochodów?

 

Elektryczne samochody Toyoty skupią się na niskiej cenie, a nie wysokim zasięgu

wydaje się to racjonalne z punktu widzenia Toyoty: BZ4X do miasta, Mirai na dłuższe trasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...