Skocz do zawartości

Classic Cars - czyli wszystko o klasycznej motoryzacji na czterech i dwóch kółkach


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

23 minuty temu, Kiwi 4ester napisał(a):

A czasami trzeba dać sobie czasu na zasadzie "jeszcze mnie pokochasz" :biglol:

 

 

To jest trudna sprawa, zauważyłem że jak nie kliknie na początku to już nie kliknie a jak nawet Ci się wydaje że kliknęło, to pojawiają się z czasem wątpliwości, których przy tym właściwym praktycznie nie masz żadnych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, dirkdiggler napisał(a):

Ja jestem zerojedynkowy w tych kwestiach. Wybieram zawsze auta na "do końca życia:biglol:" więc temat musi zawibrować od początku. Mocno ogranicza to opcje ale samo wyszukiwanie jest świetnym przeżyciem (coś jak oglądanie zachodnich katalogów zabawek w latach 90tych);)

 

 

Jak szukałem 911 to było zawsze ok. ale....  aż znalazłem to jedyne, przy którym zwyczajnie usiadłem na krawężniku i wiedziałem że albo to albo zamykam temat 911 i dalej nie szukam. 

 

Z Imprezą GT było to samo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, dirkdiggler napisał(a):

czuje wajb

 

PROSZĘ :upside-down-face_1f643-small::D

 

https://fb.watch/nTtE78olca/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez ostatnie 2,5 mies jestem mega zarobiony tlumaczeniowo, wręcz z weekendami - stąd pytanie: czy była gdzieś już dyskusja nt. tego, jak uciec przed podatkiem od spalinowych z KPO - jednorazowym w 2024 i późniejszym regularnym od 2026?

W zabytek i w żółte blachy? 

Dziękuję za wskazówki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Fala napisał(a):

Przez ostatnie 2,5 mies jestem mega zarobiony tlumaczeniowo, wręcz z weekendami - stąd pytanie: czy była gdzieś już dyskusja nt. tego, jak uciec przed podatkiem od spalinowych z KPO - jednorazowym w 2024 i późniejszym regularnym od 2026?

W zabytek i w żółte blachy? 

Dziękuję za wskazówki ;)


 

Zabytek, zolte blachy.
 

Aktualnie jest megakolba bo rzucili się ludzie z każdym złomem. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, chojny napisał(a):


 

Zabytek, zolte blachy.
 

Aktualnie jest megakolba bo rzucili się ludzie z każdym złomem. 

 

Czyli - w przypadku samochodów spoza UE np. z 2000-2004r. (kilka takich mam teraz na tapecie, jeszcze w warsztacie, serwisie etc), dla których nie ma obecnie obowiązku rejestracji - być może warto poczekać aż będą miały 30 lat i póki co ich nie rejestrować... 

:biglol:

Chociaż słyszałem też, że od 2024 będzie już dla nich obowiązek rejestracji do 30 dni.

Ruletka, nie wiadomo, czy potem da się je zarejestrować... 

Edytowane przez Fala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Fala napisał(a):

 

Czyli - w przypadku samochodów spoza UE np. z 2000-2004r. (kilka takich mam teraz na tapecie, jeszcze w warsztacie, serwisie etc), dla których nie ma obecnie obowiązku rejestracji - być może warto poczekać aż będą miały 30 lat i póki co ich nie rejestrować... 

:biglol:

Chociaż słyszałem też, że od 2024 będzie już dla nich obowiązek rejestracji do 30 dni.

Ruletka, nie wiadomo, czy potem da się je zarejestrować... 

 

 

Nie ma żadnych konkretów, nie wiadomo co robić. Jak masz jedno auto to wszystko jest do przeżycia ale jak garażu masz kilka sztuk to zaczyna się po podsumowaniu projektu ustawy robić gorąco i to bardzo.

 

Szczególnie że wskaźniki to nie kilka procent różnicy ale stawka od razu x ileś tam za niskie EURO, x grubo za dużą pojemność. 

 

 

 

Art. 8. 1. Podatek oblicza się według następującego wzoru: S = cc2 * euro * stawka gdzie: S – kwota podatku wyrażona w polskich złotych, cc – pojemność skokowa silnika wyrażona w litrach, do jednego miejsca po przecinku, zaokrąglając w dół dla wartości poniżej 5 i w górę dla wartości równej lub większej 5, euro – wartość normy EURO, o której mowa w art. 10, stawka – stawka podatku, o której mowa w art. 9. Art. 10. 1.

 

Dla norm EURO przyjmuje się następujące wartości:

1) brak określenia normy EURO lub brak spełniania normy EURO – wartość 12;

2) dla normy EURO 1 – wartość 8; 

3) dla normy EURO 2 – wartość 4;

4) dla normy EURO 3 – wartość 2;

5) dla normy EURO 4 – wartość 1;

6) dla normy EURO 5 i wyższej – wartość 0,9.

 

 

I policz sobie opłatę roczną za stojące w garażu auto. 

 

Paranoja. 

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli oglądasz forum na komórce to przełącz na widok "wersja na komputer", a jeśli na kompie - to po lewej stronie każdego mojego wpisu widać, o co mam ewentualnie do zawalczenia ;)

 

Edit: Może Czas zrobić muzeum motoryzacji lat 90 i 2000 

Edytowane przez Fala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Fala napisał(a):

Jeśli oglądasz forum na komórce to przełącz na widok "wersja na komputer", a jeśli na kompie - to po lewej stronie każdego mojego wpisu widać, o co mam ewentualnie do zawalczenia ;)

 

Edit: Może Czas zrobić muzeum motoryzacji lat 90 i 2000 

 

 

Pójdę chyba w stronę kolekcji bo co innego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...