Skocz do zawartości

GRubo przesadzony Yaris


FilipeK

Rekomendowane odpowiedzi

25 minut temu, krist napisał:

Tak, oczywiście, idą w górę, ale o ile , i po ilu latach? Ja akurat żadnym autorytetem w dziedzinie nie jestem, mam wrażenie że wszystkie auta które sprzedaje po 3-4 latach strzelają w górę, ale akurat hype na Yarisa trwał chyba 2 tygodnie na otomoto, i już się chyba skończył, jakiś koleżka pisze że ma 4 sztuki do sprzedania, to widocznie nie jest aż tak gorący towar.

Każde auto nietypowe i mocne wcześniej czy później będzie zyskiwać na wartości, pytanie od jakiego poziomu odbije , i jak mocno wystrzeli. Reguła jest jedna, im mniejsza podaż, tym większy potencjał wzrostu.

 

 

Chwilowy wzrost ceny jest teraz chyba standardem przy takich autach, tak samo było m.in. przy RSie. Na to bym, nie patrzył, bardziej interesująca będzie cena w dłuższym okresie. Ale jak pisałem ciężko określić jaki to okres, czy będzie to 5, 10 czy 15 lat. Ale patrząc na zmiany na rynku motoryzacji spodziewałbym się że będzie znacznie krótszy niż kiedyś bo okresy życia poszczególnych modeli się skracają i coraz szybciej są zastępowane elektrykami i hybrydami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszej generacji Yaris 1.5 TS Turbo też posiadał tabliczkę. Niestety auto dużo straciło na wartości. Z Yarisami tak jest, niestety to nie jest taka legenda ja Celica czy Supra. Yarisy są kojarzone z miejskimi autkami i niezawodnością ale mam nadzieję, że GR przyjmie się. 

 

Corolla 1.8 TS też miała model z kompresorem ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, skwaro napisał:

Chwilowy wzrost ceny jest teraz chyba standardem przy takich autach, tak samo było m.in. przy RSie. Na to bym, nie patrzył, bardziej interesująca będzie cena w dłuższym okresie. Ale jak pisałem ciężko określić jaki to okres, czy będzie to 5, 10 czy 15 lat. Ale patrząc na zmiany na rynku motoryzacji spodziewałbym się że będzie znacznie krótszy niż kiedyś bo okresy życia poszczególnych modeli się skracają i coraz szybciej są zastępowane elektrykami i hybrydami.

 

Pytanie czy te auta będą tyle warte u ubezpieczyciela ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na GRa zrobił sie hype bo nagle kazdy chciał kupic i chciał mieć od razu i zrobił sie chwilowy deficyt. Auto na pewno bedzie trzymać cenę jak każde auto tego typu ale zapewne po drodze bedą rozne dołki jak to zwykle bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, turdziGT napisał:

Auto na pewno bedzie trzymać cenę jak każde auto tego typu ale zapewne po drodze bedą rozne dołki jak to zwykle bywa.

No właśnie nie każde

wystarczy popatrzyć na Focusa RS3, słabo jest i lepiej chyba nie będzie. Celica ST205, niby homologacyjny specjał, ale nawet teraz jest dużo, dużo tańsza niż na przykład evo 6 TME, Escort Cosworth vs Delta Evo, ceny Wscortow są dużo niższe mimo że obiektywnie to byl lepszy samochód. Kluczem wydaje się byc ilość sztuk wypuszczona na rynek, Czasem mam wrażenie że najwięcej trzeba zapłacić za auta żle zaprojektowane, źle wyprodukowane, gnijące i awaryjne. Bo ich po 25 latach zostaje na ulicy garstka :)

Co również nie wróży kariery Yarisa na aukcjach klasyków

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja obstawiam, ze bedzie jak z focusem rs mk3, za 3-4 letnie auto bedzie trzeba dać niewiele mniej niż za nowe. Fokus mial pare wtop, a mimo wszystko trzyma cene, Może tez dlatego ze ford wymienial motory na gwarancji za damke i nie ma obaw o koszty, zwlaszcza na przedluzonej gwarancji? Pozyjemy, zobaczymy :)

 

edit

patrzac z perspektywy czasu w 2017 roku zamiast kupować sti za 85k, moglem kupic nową foke za 150-160 i teraz po 4 latach z symbolicznym przebiegiem, rzedu 20-40 tys km, sprzedałbym ją za 140k zl. dlatego teraz kupilem nowego yarisa, a nie uzywane rs3 czy a45 po przejsciach. 

Edytowane przez FilipeK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, krist napisał:

No właśnie nie każde

wystarczy popatrzyć na Focusa RS3, słabo jest i lepiej chyba nie będzie. Celica ST205, niby homologacyjny specjał, ale nawet teraz jest dużo, dużo tańsza niż na przykład evo 6 TME, Escort Cosworth vs Delta Evo, ceny Wscortow są dużo niższe mimo że obiektywnie to byl lepszy samochód. Kluczem wydaje się byc ilość sztuk wypuszczona na rynek, Czasem mam wrażenie że najwięcej trzeba zapłacić za auta żle zaprojektowane, źle wyprodukowane, gnijące i awaryjne. Bo ich po 25 latach zostaje na ulicy garstka :)

Co również nie wróży kariery Yarisa na aukcjach klasyków

Słabo? 3-4 latki potrafią kosztować niewiele mniej niż nowe.

Edytowane przez mly96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, turdziGT napisał:

A tak BTW to faktycznie to co oferuje TM3P to rozbój w bialu dzień :). Pozamiatal wszystkie Mki , RSy za dosłownie ułamek ceny :)  

Jeżeli jeździ wokół ładowarki to zamiata ;) Albo się przegrzeje albo rozładuje ;) 

 

Tesli sprzedało się u nas mniej niż Yarisów. Ciekawe, co będzie lepiej trzymało cenę ;) 

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, FilipeK napisał:

ja obstawiam, ze bedzie jak z focusem rs mk3, za 3-4 letnie auto bedzie trzeba dać niewiele mniej niż za nowe. Fokus mial pare wtop, a mimo wszystko trzyma cene, Może tez dlatego ze ford wymienial motory na gwarancji za damke i nie ma obaw o koszty, zwlaszcza na przedluzonej gwarancji? Pozyjemy, zobaczymy :)

 

edit

patrzac z perspektywy czasu w 2017 roku zamiast kupować sti za 85k, moglem kupic nową foke za 150-160 i teraz po 4 latach z symbolicznym przebiegiem, rzedu 20-40 tys km, sprzedałbym ją za 140k zl. dlatego teraz kupilem nowego yarisa, a nie uzywane rs3 czy a45 po przejsciach. 

Z tego punktu widzenia to bezapelacyjnie lepsza inwestycja ale trzeba też pamiętać ze ten Yaris nie działa niestety dla każdego. Z tego co widać to w większości przypadków auto jest kupowane jako dodatek do floty innchy aut. Można mówić co się chcę ale nawet takie A45 to o wiele bardziej uniwersalne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Zyzol napisał:

Jeżeli jeździ wokół ładowarki to zamiata ;) Albo się przegrzeje albo rozładuje ;) 

 

 

Nie jestem żadnym fan boyem Tesli,  wręcz przeciwnie ale mieszkam w kraju który przoduje i jest liderem jeżeli chodzi o infrastrukturę i ilość samochodów elektrycznych i powiem Ci tylko jedno. Tesla to nadal jedyny EV który działa. Reszta lacznie z Porsche i wszystkim innym jest w totalnych powijakach jeżeli chodzi o zasięg,  ładowanie i dostępność infrastruktury. Ile to będzie warte za jakiś czas ciezko powiedzieć tak samo jak taki Yaris jak nie będzie stacji benzynowych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mly96 napisał:

Słabo? 3-4 latki potrafią kosztować niewiele mniej niż nowe.

Nowe miały bardzo dobrą cenę a teraz w salonie już nie kupisz, więc zostają używki. Wejdzie Foka RS4 i może się mocno zmienić. 

 

To jak będzie w przyszłości krztalłtować się cena GR dużo zależy od samej Toyoty. Czy nie wprowadzi np. jeszcze lepszej wersji ale też konkurencji. Może któryś producent nas czymś zaskoczy. Ja bym chciał bardzo więcej takich HH.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, turdziGT napisał:

Ile to będzie warte za jakiś czas ciezko powiedzieć tak samo jak taki Yaris jak nie będzie stacji benzynowych :)

Stacje benzynowe szybko nie znikną, także Yarisy trochę pojeżdżą. Porsche pracuje nad paliwem syntetycznym, żeby w przyszłości napędzać swoje klasyki. Jak odniosą sukces to i Yaris się załapie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Zyzol napisał:

Porsche pracuje nad paliwem syntetycznym, żeby w przyszłości napędzać swoje klasyki. Jak odniosą sukces to i Yaris się załapie.

 

Nad tym trzeba w ogóle pracować? Im wystarczy, jak sięgną do archiwum z dokumentacją z czasów II WŚ ;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mly96 napisał:

Słabo? 3-4 latki potrafią kosztować niewiele mniej niż nowe.

wszystko zależy w jakim charakterze posiadało się dany samochód. Jak ktoś kupował jako któryś samochód z zamiarem trzymania pod kocem i zarobku to mimo wszystko jednak sporo stracił. Dla kogoś kto kupił jako Daily, użytkował normalnie i zwyczajnie nadeszła pora zmiany wozidła to był to dobry deal. Więc samochód ten sam, cena ta sama, a jeden stracił inny zarobił

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, turdziGT napisał:

Nie ma prawa byc tak zle. GR ma mega solidne heble.

Przecież to test na zimówkach !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, carfit napisał:

Przecież to test na zimówkach !!!

To sprawa oczywista że na zimówkach, test mógł być robiony przy + 15 i taki wynik jest. Ale nawet jak by odjąć 3 lub 4 metry  to i tak słaby wynik wychodzi. Chyba że to celowe zagranie Toyoty i będzie za niedługo dostępna limitowana wersja która będzie miała poprawione zwalniacze :) ( AP czy Alcon)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, pininfarin01 napisał:

To sprawa oczywista że na zimówkach, test mógł być robiony przy + 15 i taki wynik jest. Ale nawet jak by odjąć 3 lub 4 metry  to i tak słaby wynik wychodzi. Chyba że to celowe zagranie Toyoty i będzie za niedługo dostępna limitowana wersja która będzie miała poprawione zwalniacze :) ( AP czy Alcon)

temp. zewn. nie ma aż tak dużego wpływu na hamowanie, jak będzie nawet 0 stopni a asfalt suchy jak pieprz to opona zimowa zawsze będzie gorsza jak letnia, to wynika z jej konstrukcji, lameli, miękkości mieszanki, dlatego w sporcie nawet na rajdach zimowych jak jest sucho zakładają letnie slicki a nie zimówki ( oczywiście z odp. mieszanką ). Dlatego na wiarygodny test drogi hamowania trzeba poczekać do wiosny/lata, ale nie sądzę żeby przy masie 1280 kg, z oponami Michelin 4S i tarczami z przodu 356mm, z tyłu 297mm, i 4 tłoczkowymi zaciskami P + 2 tłoczkowe T , to auto słabo hamowało. Chyba że wsadzili klocki z płyty paździerzowej ;). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...