Skocz do zawartości

2006 Subaru Legacy Wagon 2.0R Diamond Gray


Dj Brabus

Rekomendowane odpowiedzi

Już zdążyłem pochwalić się w paru miejscach na forum, ale pod naciskiem społeczeństwa (pozdrawiam Panów @thomson0073 i @trzymek :biglol: ), zakładam oficjalny temat, jednocześnie przepraszając, że auto brudne na zdjęciach (ale jak mówiłem, "NACISK" społeczeństwa). 

 

Tak więc od wczoraj jestem bardzo szczęśliwym posiadaczem poliftowego Subaru Legacy Kombi z końca 2006 roku (pierwsza rejestracja 2007). Pod maską benzynowy boxer 2.0 165 KM (EJ20F ze wzmocnionymi gniazdami zaworowymi) połączony z automatem. W wyposażeniu m.in. dwustrefowa klima, nawigacja i reflektory ksenonowe. Niekoniecznie zależało mi na kolorze (w związku ze zmianą pracy jako car wrapper), ale grafitowy Diamond Gray bardzo przypadł mi do gustu. Auto sprowadzone w zeszłym roku z Austrii, przebieg 226 tys. km (4.03.2020 - 226.368 km), szczegółowy serwis potwierdzony książką. Widać, że auto było dbane, serwisy i wymiany pilnowane i ogólne odczucie - zwłaszcza w porównaniu z moim Outbackiem '99 - jest takie, że jeździ się jak nowym autem.

 

Mam dwa komplety kół - widoczne na zdjęciach (zalatują mi Toyotą Avensis...) z  przyzwoitymi oponami zimowymi i OEM-owe z oponami letnimi (kapcie do wyrzucenia). 

 

Mody? Nie wiem, na pewno kupię nowe opony (może ktoś coś doradzi w budżecie do 300 zł) i wywalę te niebiesko-czerwone dywaniki. Marzy mi się bulgot, ale to pewnie w odpowiednim czasie będę rozmawiał z kolegą @Przecier ( @Przecier w ogóle dzięki za Twoje wpisy na forum i przede wszystkim filmy na YT, bo te opinie również przyczyniły się do tego, jakie auto wybrałem).

 

CO ZROBIONE?

- 03.2020 nowe opony letnie Vredestein Ultrac Satin 225/45 R17

- 03.2020 felgi z Forestera ET48

- 06.2020 rejestrator z kamerą cofania

- 08.2020 przekładnia i pompa wspomagania po regeneracji (przy okazji wymiana oleju w skrzyni biegów)

- 10.2020 nowe przednie zaciski SKV, nowe przednie i tylne tarcze z klockami (TRW)

- 11.2020 usunięcie pompy powietrza, aktualizacja sterownika skrzyni

- 11.2020 nowe opony zimowe Kormoran Snow 215/45 R17

- 11.2020 pióra wycieraczek Denso Hybrid

- 01.2021 Wymiana cewek

- 02.2021 Wymiana żarówek xenonowych + usunięcie nieszczelności na wydechu

- 11.2021 Wymiana oleju i filtrów

 

01.JPG

02.JPG

03.JPG

04.JPG

05.JPG

06.JPG

Edytowane przez Dj Brabus
  • Super! 7
  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz @trzymek, wydałem wszystkie swoje oszczędności na Legacy, a jeszcze nie sprzedałem Outbacka... :D 

 

P.S. Cztery opony za 1200 PLN, bo jeszcze ktoś faktycznie uwierzy, że chcę kupić komplet za 300 złotych... ;) 

Edytowane przez Dj Brabus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za nieco więcej są już Fuldy i Falkeny (Fuldy miałem i raczej na plus, Falkeny ze slyszenia). Nie wiem jak cenowo stoją Nexeny, ale jest to podobno super oponka. Kolor piękny, lepszy od srebrnego :) ale nie przeszkadza Ci automat? I skoro 2.0R, to jest to BiFuel i EJ20F? 

 

PS. No i ogólnie furka piękna, gratuluję zakupu i oby dawał radość :)

Edytowane przez Danko
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Danko więc tak:

 

1) Myślę nad rozmiarem 225/45 R17 (zamiast fabrycznych 215/45 R17) i wybór np. na oponeo jest bardzo duży:

- Nexen N'Fera SU1 - 245 zł

- Fulda SportControl 2 - 287 zł

- Nokian Powerproof - 289 zł

- Uniroyal RainSport 5 - 291 zł

- Pirelli P Zero Nero GT - 305 zł

- Yokohama BlueEarth-Es SE32 - 306 zł

- Vredestein Ultrac Satin - 307 zł

 

No i myślę, że w tym gronie szukałbym opon.

 

2) Automat - oczywiście, że nie przeszkadza. Specjalnie szukałem auta z taką skrzynią, manualami już nie lubię jeździć. Z kolegą @R4RE będę rozmawiał, czy do mojej wersji można zamontować zestaw łopatek przy kierownicy.

 

3) wersja R (przynajmniej tak doszedłem po polskim cenniku z 2007 roku), a silnik według świadectwa homologacji to EJ20 - 121 kW/165 KM. No i oczywiście "pjuuur esąs" (czysta benzyna) jak to mawiają Francuziki. :D 

 

No, a przy okazji - fura oświniaczona i umyta! :wub:

DSC_2544.JPG

DSC_2543.JPG

DSC_2547.JPG

DSC_2548.JPG

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może nie mam 2.0R.. :biglol:kij to wie z tymi oznaczeniami, przy ubezpieczeniu Pani mnie pytała czy mam wersję comfort czy jeszcze jakąś tam xd. Co do rozmiaru.. Kurcze sam nie wiem. Zawsze brałem 225/45, aczkolwiek teraz mam zimówki 215 i zastanawiam się czy to nie wystarczająco. Na lato teraz będę kupował opony do 18tek i ten sam dylemat. Nie mówiąc o wysokości opony.. 

Fajnie się prezentuje autko :) tył nie osiadł? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak miałem, ale z tego co kojarzę to dość częsty przypadek. Osiada dosłownie - zawieszenie się poddaję i tył jest znacznie niżej od przodu. Ja zainwestowałem w gwint, bo i tak był taki plan. Ale w efekcie tył był na tej samej wysokości, a wyrównany został przód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Slawskip napisał:

Dodatkowo w poliftowych Legasiach problem jest jakby mniejszy (nawet jeśli opada to mniej).

Ja mam polifta, a jak zauważyłem problem wracając od szanownej babci, to samochód wyglądał jak fura beduinów zapakowana po dach :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Dj Brabus napisał:

Vredestein Ultrac Satin - 307 zł

ma takie w rozmiarze 225/40R18 i dla mnie rewelacja. Auto jedzie jak po szynach, opona fajnie odprowadza wodę i ogólnie jestem zadowolony. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Dj Brabus napisał:

- Nexen N'Fera SU1 - 245 zł

- Fulda SportControl 2 - 287 zł

- Nokian Powerproof - 289 zł

- Uniroyal RainSport 5 - 291 zł

- Pirelli P Zero Nero GT - 305 zł

- Yokohama BlueEarth-Es SE32 - 306 zł

- Vredestein Ultrac Satin - 307 zł

 

Fuldy SportControl 2 mam na Forku i nie mam na co narzekać.

Natomiast miałem również dwa komplety Vredestein (inny model co prawda) i teraz kupiłem mamie całoroczne. Uważam, że to świetne opony i w tej cenie chyba właśnie wybrałbym Vredesteiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysyp diamentów na forum w tym tygodniu, gratuluję zakupu, i życzę bezawaryjnej jazdy!

Skrzynia ma tiptronik, więc łopatki można dołożyć.

Brakuje mu tylko kiery momo ze sterowaniem radia.

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerejestrowałem dzisiaj samochód, ubezpieczyłem, a w salonie Subaru dostałem ramki (@Dyrekcja SIP dziękuję!). O zmienionych dywanikach - z niebieskich z czerwonym przeszyciem - na ciemnoszare, grube i welurowe z emblematem Elegance nie będę wspominał... ;) 

 

DSC_2570.JPG

DSC_2574.JPG

Edytowane przez Dj Brabus
  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie ogumienia to u siebie w tej samej wersji Legacy mam Firestone Roadhawk w rozmiarze zalecanym na oem 17". Jeden sezon przejechany i jestem bardzo zadowolony. Za komplet płaciłem około 1500. Kumpel ma je w Accordzie VII i też nie narzeka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Orear napisał:

Odnośnie ogumienia to u siebie w tej samej wersji Legacy mam Firestone Roadhawk w rozmiarze zalecanym na oem 17". Jeden sezon przejechany i jestem bardzo zadowolony. Za komplet płaciłem około 1500. Kumpel ma je w Accordzie VII i też nie narzeka. 

Do Firestone'ów zraziłem się po zimówkach, z których byłem średnio zadowolony. Podjąłem decyzję, że kupuję te Vredesteiny Ultrac Satin.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...