Jump to content
Blixten

Trzaski w XV II

Recommended Posts

Cześć, 

 

Pełne zadowolenie z auta skutecznie psują mi trzaski, które pojawiły się kiedy auto miało ok 20 kkm przebiegu.  

Trzaski, które słyszę, to krótkie, pojedyncze dźwięki o plastikowo - metalicznej barwie. 

Po prawej stronie auta pojawiają się czasami w okolicy słupka B, innym razem mam wrażenie jakby trzask miał miejsce na końcu dachu, w rejonie słupka C.

Po lewej stronie trzaski nie są tak częste i dobiegają raczej z okolic słupka B. 

Trzaski występują w sytuacji gdy: auto przyspiesza (wtedy głównie odzywa się prawy słupek B lub C), buja się na boki, na nierównościach. 

 

Najpierw podejrzewałem krawędź podsufitki ocierającej się o uszczelkę drzwi - przy próbie naciśnięcia/podniesienia podsufitki palcem przy samej uszczelce wydaje ona podobny trzask, ale barwa jest trochę inna.

Metodą eliminacji, próbowałem osłonić krawędź podsufitki taśmą izolacyjną w miejscach gdzie występują trzaski, ale nic to nie dało. Trzaski jak były tak są. 

 

Kolejnymi podejrzanymi teraz są relingi, które są zamontowane do karoserii za pomocą nakrętek właśnie za słupkiem B i w rejonie słupka C.  

Odchyliłem kiedyś delikatnie podsufitkę aby dojrzeć jak relingi są mocowane, ale żeby cokolwiek sprawdzić w mocowaniu relingów i dostać się do nich, dla dostępu trzeba zdjąć całą podsufitkę aby jej nie uszkodzić. 

 

Trzaski zgłosiłem w serwisie, przejechał się ze mną mechanik, usłyszał je, domyśla się, że trzaski mogą pochodzić od słupków B, i zaproponował od tego zacząć, ale...  mam obawy, że rozbiorą mi połowę auta, potrwa to nie wiadomo ile czasu, i to bez gwarancji, że coś znajdą. 

Do tego, po wcześniejszych doświadczeniach nie ufam, że ktoś zrobi wszystko starannie, bez szkód, zabrudzeń, itd.... 

 

Czy mieliście może podobne doświadczenia, czy występują w Waszych autach podobne trzaski ?

Może macie jakieś sugestie od czego zacząć, jak np rozebrać słupki B ? 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy to Twoje pierwsze Subaru? :D

  • Haha 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, aflinta napisał:

Czy to Twoje pierwsze Subaru? :D

 

Aż tak to widać ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:biglol: :biglol: :biglol:

nie możliwe przecież te auta są tak porządnie i dokładnie złożone że tu nie ma co trzeszczeć pukać czy stukać .

 

A tak na poważnie , temat przerabialiśmy 5 lat temu z użytkownikami XV I . Przyzwyczaj się lepiej nie będzie a zapewne pojawią się  nowe.  Po kilku miesiącach użytkowania też zaczęło nam się wydawać że coś jest nie tak . W końcu któryś z użytkowników zaczął swój samochód rozbierać w celu zrobienia kompletnego wygłuszenia - są gdzieś zdjęcia . Niestety w tych autach jest blacha na którą spinkami przypięty jest twardy plastik a nadwozie jest dość sztywne. W takich warunkach nie może być cicho.  Dla mnie Subaru to taka  "Japońska Dacia" B)

Edited by Karas
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Karas napisał:

Przyzwyczaj się lepiej nie będzie a zapewne pojawią się  nowe.

Nic z tego, nie w moim przypadku. 

Subaru było kolejną japońską marką na liście do zaliczenia, intrygowała mnie jej legenda, rozwiązania i napęd. Ten ostatni jest wielkim atutem i sporą przewagą nad większością aut, ale sadystą nie jestem - jeśli nie uda mi się wyeliminować tych trzasków, to nie zamierzam męczyć się latami i sprzedam, nawet z takiego powodu. 

Jak na razie jednak podejrzewam, że chodzi o błahą rzecz, problem tylko żeby określić źródło trzasków, dlatego będę wdzięczny ze wszelkie Wasze sugestie co i jak sprawdzić. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Karas napisał:

Dla mnie Subaru to taka  "Japońska Dacia" B)

Wcześniej było coś o japońskiej Skodzie, teraz o o Dacii, za chwilę stanie się japońskim Trabantem :biglol:

  • Haha 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, Zyzol napisał:

Wcześniej było coś o japońskiej Skodzie, teraz o o Dacii, za chwilę stanie się japońskim Trabantem :biglol:

 

no coz, poczatek przygody FHI z autami byl bardzo podobny... ;):mrgreen:

 

https://www.motor1.com/news/74004/this-quirky-hatchback-was-subarus-first-car/

 

 

this-quirky-hatchback-was-subarus-first-car.jpg

Fotothek_df_ps_0002918_Stadt_^_Stadtlandschaften_^_Camping.jpg

Edited by eddie_gt4
  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakaś inna konstelacja gwiazd 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Blixten napisał:

Jakaś inna konstelacja gwiazd 

 

Continuum czasoprzestrzenne jest w ciągłym ruchu. I też trzeszczy :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Blixten napisał:

Subaru było kolejną japońską marką na liście do zaliczenia, intrygowała mnie jej legenda, rozwiązania i napęd. Ten ostatni jest wielkim atutem i sporą przewagą nad większością aut

to tak jak u mnie. Natomiast są rzeczy do których można się przyzwyczaić  lub po prostu przestać na nie zwracać uwagę :upside-down-face_1f643-small: Pisane było wielokrotnie w tych $$ nie kupisz u innego producenta tak dużego i tak doposażonego auta. Coś za coś

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Blixten napisał:

Ten ostatni jest wielkim atutem i sporą przewagą nad większością aut, ale sadystą nie jestem - jeśli nie uda mi się wyeliminować tych trzasków, to nie zamierzam męczyć się latami i sprzedam, nawet z takiego powodu. 

Masochistą chyba bardziej by pasowało...:)

Po tylu pochwalnych postach na temat XV chcesz sprzedać, bo coś sobie strzeli? No jak by to wyglądało?:rolleyes:

A tak na poważnie - jeżeli ASO nie udaje, że problemu nie ma, to zdałbym się na ich działania. Jest gwarancja, niech eliminują.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Zyzol napisał:

Masochistą chyba bardziej by pasowało...:)

Po tylu pochwalnych postach na temat XV chcesz sprzedać, bo coś sobie strzeli? No jak by to wyglądało?:rolleyes:

A tak na poważnie - jeżeli ASO nie udaje, że problemu nie ma, to zdałbym się na ich działania. Jest gwarancja, niech eliminują.

 

Słuszna uwaga, jest subtelna różnica między sadystą a masochistą  ;)

Chwalę XV tam gdzie na to w mojej ocenie zasługuje, ale uczulony jestem na świerszcze, trzaski, piski, wszelkie obce dźwięki, naprawdę. Czasami lubię pojeździć bez radia i oczekiwałbym ciszy.... 

Już się raz mechanicy ze mnie podśmiewali pytając czy ja Filharmonii Bałtyckiej pracuję - wtedy przeszkadzało mi głośne łożysko silniczka dmuchawy.... :facepalm:

Przy ostatnim przeglądzie w ASO, Kierownik pytał czy mam jakieś uwagi, wspomniałem o trzaskach, proponował że mogą się tym zająć w wolnej chwili, ale odłożyłem to w czasie - wolałbym im trochę "pomóc" ograniczyć rejon trzasków do sprawdzenia do minimum -  nie chciałbym zostawiać auta na kilka dni i obawiać się czy ktoś będzie wystarczająco delikatny i staranny żeby przy okazji nie uszkodzić czegoś innego, a są tam np. poduszki.... 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W pełni rozumiem irytację, bo też nie znoszę niepożądanych dźwięków, niezależnie od tego czy radia słucham, czy nie. Niestety, nawet w markach premium można trafić na koncert świerszczy i jest to słabe :(

W ASO powinni wiedzieć, jak odpowiednio dobrać się do auta, a jeżeli coś uszkodzą, to ponoszą odpowiedzialność.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, Blixten napisał:

Czasami lubię pojeździć bez radia i oczekiwałbym ciszy.... 

Kiedyś to się wydech modyfikowało by trzaski zagłuszyć, radia nikt nie słuchał jak miał turbo. Co za czasy :mrgreen:

U mnie też czasem coś skrzypi albo trzeszczy... ale, mam z tyłu dwa foteliki dla dzieci - więc część dźwięków jest od nich - szczególnie jak nie są obciążone. Zimą słychać chyba bardziej niż latem kiedy wszystko jest miękkie od temperatury. 

Skóra na fotelu kierowcy trzeszczy w miejscu styku z plastikową osłoną podstawy fotela... wiem, że jest na to preparat Leisol... ale zbyt leniwy jestem i nawet nie zwracam na to uwagi. XV nigdy nie będzie taki jak Outback, a i temu się czasem też zdarza zatrzeszczeć :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież te trzaski, to jest standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa.

 

Jak słyszysz trzaski, to auto jedzie.

Jak nie słyszysz, to nie jedzie.

A jak nie jedzie, to może być awaria.

A jak awaria, trzeba do serwisu.

 

Także chyba lepiej, że sś trzaski, niż ich nie ma.

 

Spoiler

A tak serio to też je słyszę, z tyłu, jak się bagażnik zaczyna, coś takiego. No ale cóż... Skoro nie są w stanie rozwiązać problemu z hamulcami, to co dopiero tutaj...

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obiecywałem kiedyś, że nagram skrzypienie jakie mi towarzyszy przy każdym właściwie ruszaniu, w szczególności do tyłu. Dzisiaj skrzypienie było bardzo okazałe ale znowu spieszno mi było do jazdy i nie nagrałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie skrzypią siedziska... niech se skrzypią... i tak mam niedosłuch :thumbup: a poważnie to się przyzwyczaiłem i zawsze zapominam powiedzieć przy serwisie o tym...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie to samo ale tylko z lewej strony i tylko w okolicach słupka C. Występuje tylko gdy nadwozie wpada np prawym tylnym kołem w zagłębienie lub lewe unosi się. Obstawiam lewe relingi lub pseudo spoiler przy klapie. Zgłosiłem w Aso. Smarowali uszczelki klapy + regulacja zamka klapy= nic nie pomogło.  

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co prawda nie mam XV a Forestera ale skrzypienie jest wszechobecne. Jako pierwsza skrzypiała deska rozdzielcza, pózniej tylna klapa a teraz zaczął skrzypiec fotel kierowcy.

Czekam co będzie w przyszłości skrzypieć, ale powiem szczerze ,że zbytni mi to nie przeszkadza, już się przyzwyczaiłem.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, moominko napisał:

U mnie skrzypią siedziska... niech se skrzypią... i tak mam niedosłuch

Chwila, chwila, to jak słyszysz skrzypienie skoro jak mówisz masz niedosłuch ? :P

Ja też mam walnięty audiogram (w technikum byłem bohaterem), szkoda, że akurat nie w tym zakresie częstotliwości, w którym występują te trzaski .... :biglol:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Szürkebarát napisał:

Obiecywałem kiedyś, że nagram skrzypienie jakie mi towarzyszy przy każdym właściwie ruszaniu, w szczególności do tyłu. Dzisiaj skrzypienie było bardzo okazałe ale znowu spieszno mi było do jazdy i nie nagrałem.

Też o tym myślałem żeby nagrać trzaski ale mój obecny Samsung coś przekłamuje barwę i przy odtwarzaniu wychodzi coś innego. Spróbuję jeszcze na ajfonie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, MaMis napisał:

U mnie to samo ale tylko z lewej strony i tylko w okolicach słupka C. Występuje tylko gdy nadwozie wpada np prawym tylnym kołem w zagłębienie lub lewe unosi się. Obstawiam lewe relingi lub pseudo spoiler przy klapie.

Spojler też mi trzeszczał, ale raczej bym go wykluczył. U mnie trzask który słyszę dochodzi z prawego słupka C i lewego słupka B.

Relingi na pewno na liście podejrzanych :ph34r:

 

Zastanawiam się nad różnymi możliwościami i może powodem jest kiepska jakość spinek trzymających plastikowe elementy ? 

Najlepszym i najpewniejszym rozwiązaniem byłoby chyba zdjęcie plastików ze słupków, przejechanie się i sprawdzenie czy trzaski dalej występują ...  oby tylko nie skończyło się na rozmontowaniu całego auta :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minut temu, Blixten napisał:

Chwila, chwila, to jak słyszysz skrzypienie skoro jak mówisz masz niedosłuch ? :P

Ja też mam walnięty audiogram (w technikum byłem bohaterem), szkoda, że akurat nie w tym zakresie częstotliwości, w którym występują te trzaski .... :biglol:

 

Mój niedosłuch jest wybiórczy. Slyszę bierz ale już niekoniecznie daj :yahoo:

A poważnie to w każdym samochodzie jakim jeździłem coś skrzypiało ( w tym dwie skody) i mam to generalnie w tyle.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 4.02.2020 o 08:41, Blixten napisał:

pojedyncze dźwięki o plastikowo - metalicznej barwie

 

 

w moim pierwszym foresterze postukiwal tak mechanizm regulacji wysokosci pasa

mechanik z aso ktory pojechal ze mna na test byl kurduplem i opuscil pas do minimum i nagle cisza

o ile pamietam kawalek filcu zalatwil temat

 

tapatalked

  • Thanks 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim po 26kkm póki co nic nie trzeszczy. Chyba to znak, że z wiekiem wzrósł mi poziom głuchoty ;)

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...