Skocz do zawartości

Legacy - szybkie pytania


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 25.07.2023 o 16:31, Orear napisał(a):

Szukam forumowicza, który ma w Legacy (a może Outbacku) światła DRL w kierunkowskazach.

Wiem, że ktoś jakiś czas temu wrzucał zdjęcia tego i chcę zapytać jaki to model i jak z żywotnością itd. Coś kombinuję i być może przyda mi się taki zestaw. :evil2:

coś podobnego ma @janekbe w forku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Danko napisał(a):

W jaki sposób przerabiacie chłodnice z diesla pod h6? Spawanie plastiku, czy coś bardziej? Bo spawanie przy Borygo itp. wydaje mi się być ryzykowne 


U mnie o ile dobrze pamietam mechanik chcial temat ogarnac gotowymi kolankami ale skonczylo sie na wyspawaniu kolanka aluminiowego na wymiar. BTW; Dlaczego spawanie ryzykowne? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Danko napisał(a):

W jaki sposób przerabiacie chłodnice z diesla pod h6? Spawanie plastiku, czy coś bardziej? Bo spawanie przy Borygo itp. wydaje mi się być ryzykowne 

 

Nie przerabiaj chłodnicy z diesla, tylko lepiej z poprzedniego H6 (BH). Właśnie dzisiaj odebrałem mojego OBK po takim swapie chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, BelegUS napisał(a):

 

Nie przerabiaj chłodnicy z diesla, tylko lepiej z poprzedniego H6 (BH). Właśnie dzisiaj odebrałem mojego OBK po takim swapie chłodnicy.

Napisałem na priv :)

Coś trzeba przerabiać w takiej chłodnicy? @Jumpman przy seryjnych chłodnicach one potrafią w korku mieć problemy, nie mówiąc o jeździe torowej. 

 

Swoją drogą - dołożyłem Króciec w drugą głowice z tyłu. Jak je wlaczaliscie do obwodu? Trójnik po prostu? 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent Subaru Legacy III 2.5 SOHC automat, mam taki problem, że ubywa płynu chłodniczego, około 300ml na 1000km. Silnik się nie przegrzewa (zrobiłem ostatnio trase 3000km w upale i korkach), oleju nie bierze prawie w ogóle (po 7000 dolałem może 300ml), nie ma budyniu na bagnecie i korkach, pracuje ładnie równo na LPG i benzynie. Dwa razy robiłem test na UPG, na LPG i beznynie (nagrzany silnik, korek w chłodnicę wolne obroty i około 2000/3000 przez 15min) płyn nadal niebieski. 

Czy to może być UPG, czy szukać problemu w innym miejscu? Maglownica mokra od płynu co by wskazywało na UPG, ale ubytek płynu to jedyny objaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent Subaru Legacy III 2.5 SOHC automat, mam taki problem, że ubywa płynu chłodniczego, około 300ml na 1000km. Silnik się nie przegrzewa (zrobiłem ostatnio trase 3000km w upale i korkach), oleju nie bierze prawie w ogóle (po 7000 dolałem może 300ml), nie ma budyniu na bagnecie i korkach, pracuje ładnie równo na LPG i benzynie. Dwa razy robiłem test na UPG, na LPG i beznynie (nagrzany silnik, korek w chłodnicę wolne obroty i około 2000/3000 przez 15min) płyn nadal niebieski. 
Czy to może być UPG, czy szukać problemu w innym miejscu? Maglownica mokra od płynu co by wskazywało na UPG, ale ubytek płynu to jedyny objaw.
U mnie podobnie zaczynała się "przygoda z UPG" dobre pół roku albo i dłużej płynu ubywało. Test na spaliny w układzie chłodzenia nic nie pokazywał. Oleju brał podobnie jak to boxer. Aż któregoś dnia zaczęło wywalać płyn do zbiorniczka wyrównawczego. Coraz więcej ,coraz więcej stopniowo aż po korek. Na końcu pojawiły się bąble w zbiorniczku wyrównawczym i trza było robić uszczelkę.

Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiązka h6 - przedlift/polift - będą różnice? 

A rozwijając.. Zdubluje ze swojego wątku

Mam możliwość skrócenia zabawy z wiązką - pojawiła się wiązka od legacy b spec z h6 w manualu.. Ale przedlift i angol. Czy ktoś jakkolwiek orientuje się, czy te czynniki mogłyby przeszkadzać we wsadzeniu takiej wiązki do europejskiego polifta? 

Edytowane przez Danko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj problemy z temperaturą powróciły, pomimo wymiany chłodnicy (na grubszą 26mm), termostatu (wcześniejsze otwarcie, STi), przewodów chłodzenia i płynu chłodzącego. Temperatura zewnętrzna ponad 30'C, podczas normalnej jazdy auto utrzymuje 90-94 stopnie, ale but 0-180 (test ze skanerem po wjeździe na autostradę) i dochodzi do 105'C.

 

Zaczynam być trochę podirytowany.

365582367_216294457740573_8955445653515614195_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Jojo80 napisał(a):

czy trzeba sprawdzić kąty i zbieżność? 

 

Ja po każdej zmienie z amortyzatorami / sprężynami sprawdzam/ustawiam geometrie.

 

9 godzin temu, Jojo80 napisał(a):

w legacy 4 na różowe STI, obniżają ponoć nie wiele..

 

Do wolnossącego 2.0 (o ile montujesz do auta z sygnaturki) nie ma sprężyn STI. Nie wiem co chcesz osiągnąć, ale były wersje 2.0R spec.B na runek JP - więc może to jest warte rozważenia. Sprężyny STI były tylko do wersji Turbo i 3.0, a to są cięższe auta od 2.0 ssaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, frisco napisał(a):

 

Ja po każdej zmienie z amortyzatorami / sprężynami sprawdzam/ustawiam geometrie.

 

 

Do wolnossącego 2.0 (o ile montujesz do auta z sygnaturki) nie ma sprężyn STI. Nie wiem co chcesz osiągnąć, ale były wersje 2.0R spec.B na runek JP - więc może to jest warte rozważenia. Sprężyny STI były tylko do wersji Turbo i 3.0, a to są cięższe auta od 2.0 ssaka.

Sprężyny idą z jp.  Pochodzą z wersji TB. Sti. Chcę je właśnie do wolnossącego zamontować, zamiar jest taki aby obniżyć max. 20mm.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Jojo80 napisał(a):

Panowie.. czy po zmianie sprężyn zawieszenia w legacy 4 na różowe STI, obniżają ponoć nie wiele.. czy trzeba sprawdzić kąty i zbieżność? 

Do zmiany sprężyn musisz nieco rozebrać, więc tak czy siak geometria co najmniej zalecana. 

Druga sprawa - zmiana wysokości zmienia ułożenie elementów zawieszenia względem siebie. U mnie geometria wygląda pewnie totalnie inaczej, niż przy seryjne wysokości, więc i jest robiona po takich manipulacjach. 

Co do sprężyn z Sti - coś tam może obniża, tego nie wiem. Wiem, że są dedykowane zestawy - 30 albo - 40 i nie są to wysokości, które powinny sprawiać problemy :)

Edytowane przez Danko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...