Skocz do zawartości

Legacy - szybkie pytania


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, Henryk82 napisał(a):

Oby i nie pokrzywdzony.

 

Tak, z całą pewnością trzeba używać Magicznych Szpilek Mocy dedykowanych silnikom robionym na 500+ w seryjnym silniku który na OEM zrobił 280k km i w którym to po tych 280k km UPG została zrobiona stricte prewencyjnie i nie wymagała wymiany.

 

Jak ktoś lubi wywalać pieniądze na niepotrzebne głupoty żeby czuć się lepiej to już jego wybór :)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie UPG pojawił sie po 27000 od zakupu auta w którym było robione UPG przed sprzedażą na OEM częściach. Gdy już raz pojawi się UPG to niestety zrobienie go na serii nie da takiej wytrzymałości jak nowy silnik z fabryki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Henryk82 napisał(a):

U mnie UPG pojawił sie po 27000 od zakupu auta w którym było robione UPG przed sprzedażą na OEM częściach. Gdy już raz pojawi się UPG to niestety zrobienie go na serii nie da takiej wytrzymałości jak nowy silnik z fabryki

 

1. Tutaj nie pojawiło się UPG.

2. W jakim silniku?

3. Czy splanowano głowice i blok?

4. Czy robotę robił ktoś używający obu półkul mózgowych?

5. Czym podyktowane jest "Gdy już raz pojawi się UPG to niestety zrobienie go na serii nie da takiej wytrzymałości jak nowy silnik z fabryki"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 2.  EJ255

ad 3. Teraz tak a czy sprzedawca zlecał taka robotę to nie wiem

ad 4. sprzedawca to mechanik pracujący w serwisie aut Subaru niedaleko Garwolina chyba w Józefowie.

ad 5. informacjami uzyskanymi od innych osób którym po serii wytrzymywał w przedziale 15000-25000 i na własnej skórze bo mi wytrzymał 27000 pomimo chłodnicy mishimoto 

Edytowane przez Henryk82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale my tutaj rozmawiamy o EZ30R, a nie o ułomnym EJ255, to raz. To że nie wiesz czy robota została zrobiona zgodnie ze sztuką to dwa.

 

Jak się bawicie w konstrukcje wadliwe u założenia - a taką jest EJ25 turbo - to pewnie i Magiczne Szpilki Mocy za miliony monet nie pomogą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BelegUS napisał(a):

 

Czyli połowy tego co te bardziej pechowe EZ30R ;)

EZ30D mkII miałem okazję dawać do naprawy z Tribeca  do Carfita , auto po tamtym UPG (nie było LPG)  ponoć do dziś jeździ bezproblemowo na LPG u nowego nabywcy a sprzedana i robiona była w roku chyba 2014 lub 2015 bo już nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, euyot napisał(a):

U mnie też nie wyszło, a było. 

Nic nie determinuje. Tylko pisze jak było u mnie:)

 

Dlatego tak jak pisałem - nie robiłem testu bo u mnie w SVX też nie wyszło a było. Ale zważywszy że:

1. Była robiona na OEM częściach prewencyjnie (przy okazji luzów zaworowych) 20k temu

2. Nie wyrzuca płynu

3. Nie ubywa płynu

4. Nie grzeje się w korkach, w mieście, w czasie normalnej jazdy

5. Wzrosty temperatury są chwilowe i max do 2/3 skali pod wysokim obciążeniem

6. Legacy IV / OBK III ma nawet w serii patologicznie niewydajny układ chłodzenia

7. Moja chłodnica jest leciwa i zapewne pełna robali i śmiecia

 

To raczej stawiam na chłodnicę niż UPG. ;)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie przy przyspieszaniu na zimno. Co sprawdzić i w jakiej kolejności? Silnik ej253.

 

Robione już zawory, rozrząd, sprzęgło, świece jakieś 7kkm temu. Po zakręceniu butli LPG i odłączeniu aku bez zmian.

 

Przy gwałtownym nacisnięciu pedału przyspieszenia gwarantowana czkawka, dopóki się dobrze nie nagrzeje, przy delikatnym wciskaniu idzie, ale trochę loteria czy szarpnie czy nie...

 

Dodatkowo chyba nie związane z tym szarpaniem, ale dzwoni sprzęgło na luzie, po wciśnieciu pedału uspokaja się - czy to łożysko oporowe? Sprężynki czy co innego?

 

Jak stoi na wolnych, na zimno, to co jakiś czas sobie chrząka i trzesie budą, ale błędami nie rzuca

 

Po odpaleniu obroty wskakują na 1500, ale to już od dawna, delikatne muśnięcie gazu, lub nagrzanie silnika i spadają normalnych 600-700

 

Jakieś pomysły? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, conradek napisał(a):

Szarpanie przy przyspieszaniu na zimno. Co sprawdzić i w jakiej kolejności? Silnik ej253.

 

Robione już zawory, rozrząd, sprzęgło, świece jakieś 7kkm temu. Po zakręceniu butli LPG i odłączeniu aku bez zmian.

 

Przy gwałtownym nacisnięciu pedału przyspieszenia gwarantowana czkawka, dopóki się dobrze nie nagrzeje, przy delikatnym wciskaniu idzie, ale trochę loteria czy szarpnie czy nie...

 

Dodatkowo chyba nie związane z tym szarpaniem, ale dzwoni sprzęgło na luzie, po wciśnieciu pedału uspokaja się - czy to łożysko oporowe? Sprężynki czy co innego?

 

Jak stoi na wolnych, na zimno, to co jakiś czas sobie chrząka i trzesie budą, ale błędami nie rzuca

 

Po odpaleniu obroty wskakują na 1500, ale to już od dawna, delikatne muśnięcie gazu, lub nagrzanie silnika i spadają normalnych 600-700

 

Jakieś pomysły? 

 

 

Układ powietrza wtórnego?

Czyli EGRy, pompka i reszta zestawu. Brudzą się, zapychają, przestają ze starości działać. Mają też uszczelki. Więc sporo rzeczy do sprawdzenia. ;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat układ powietrza wtórnego pięknie sypie błędami, więc nie wiem czy to jest przyczyną. Ale sprawdzić/wywalić można zawsze ;)
Ja bym raczej w kierunku luzów zaworowych spoglądał, ponownie

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzieki za wskazówki. @Orear Pompy tej, która wyje na zimno to nie mam, bo chyba w sohc nie było ich jeszcze. Mam za to klapki w kolektorze, chyba tgv się to nazywa. Na egr zaglądnę, oczyszczę.

 

@CnK Luzy szkoda mi trochę sprawdzac bo wtedy uszczelki znowu, haha :D

 

A przewody zapłonowe mogłyby dawać takie objawy? Albo cewka? Czy wtedy to cały czas by szarpało?

Czytałem jeszcze tu o pompie paliwa lub czujniku stukowym :rolleyes:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Neutrino33 napisał(a):

Używa ktoś może magnetycznego korka spustu oleju w Gacku? Dajcie namiary gdzie kupiliście.

Zastanbawiam się też nad podobnym do skrzyni i dyfra.

 

W skrzyni już taki masz fabrycznie. Przynajmniej w moim 4EAT jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przewinął się temat upg i mnie też tym straszą, więc chcę się podzielić historia i zapytać o opinie. Auto legacy IV silnik 2.0 dohc w automacie. Nie bierze nic oleju, co roku wymieniam bo robię do 10 tys i nie dolewam. Płyny czyste, ani razu się nie zagrzał bo temperatura zawsze w normie. Ubywało płynu chłodniczego i wykryłem uszkodzenie chłodnicy(pekniecie na zdjęciu na czerwono)

Poza tym na ciepłym płyn mi zerowało w wyrównawczym i wracał dopiero jak postał dłużej. Oddałem do sprawdzenia i usłyszałem diagnozę od mechanika upg, koszt zrobienia u nich około 9k. Postanowiłem zacząć jednak od wymiany chłodnicy bo i tak mnie to czekało oraz korka chłodnicy zapobiegawczo. Test na upg robiłem sam przed i po wymianie i nic nie wykazuje. Płyn teraz w normie. Węże twardawe jak pojeździłem testowo szybciej, ale w drugim aucie dla porównania są takie same, więc nie sądzę bym miał dwie dmuchniete uszczelki. Czy jest coś na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę? Jeździć obserwować? Za tydzień wybieram się na urlop i stąd moje obawy.

IMG_20230619_201249.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Neutrino33 napisał(a):

Używa ktoś może magnetycznego korka spustu oleju w Gacku? Dajcie namiary gdzie kupiliście.

Zastanbawiam się też nad podobnym do skrzyni i dyfra.

Ja mam QSP, ale to temu, że był najtańszy :P M20 x 1.5 jak coś, na allegro z tego co widzę dalej są

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...