Skocz do zawartości

Spalanie XV II


Blixten

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 31.05.2022 o 22:39, CUV napisał:

Tak , myślałem o min 7,5 l ( 2 galony) np rotopax, bo można tez zewnętrznie ( np w koszu wyprawowym troczyć) i jako sandplatów użyć 

np takie https://szekla4x4.pl/pl/rotopax-kanistry/6384-zbiornik-kanister-76l-rotopax-czerwony.html

najlepiej byłoby 2

kosz już jest, box jest , czyli można modzić

4DA46932-B169-44C1-AA45-F4A0F5E75BB5.jpeg

Jak coś pomodzisz to koniecznie zaprezentuj się w galerii naszych XV 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z cyklu jazda o kropelce:

 

Kraków - Villach, 14°C - 30°C, tempomat na 120km/h, tam gdzie ograniczenia (a było ich sporo) to zgodnie z nimi. Średnia prędkość z trasy 99km/h i spalanie 6,7l/100km. Tankowanie i potem Villach - Lukka, tempomat tak samo, ograniczeń nieco mniej (albo luźniej traktowane po włoskiej stronie) ale temperatura w okolicach 37°C, średnia 105km/h i spalanie już 7,5l/100km.

Auto z pełnym bagażnikiem (nie przeładowane), obsada 2+2.

PXL_20220626_121350487.jpg

  • Super! 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ostatnie 2350km (Tychy - Hvar  - Tychy) średnie spalanie 8.4 (autostrada przeważenie 140-150km/h, drogi inne zgodnie z ograniczeniami*. Szkoda, że nie resetowałem po dojeździe na Hvar, bo jadąc tam (nabite 1100km już na licznik) średnie spalanie 8.1 - wyjeżdżałem mając już 8.5 (co ja poradzę, uwielbiam te kręte drogi i przewyższenia a i na chwilkę szutru się posmakowało)

 

* - nie dotyczy dróg lokalnych na Hvarze, tam to ogień xD

 

20220615_152041.thumb.jpg.b5b1fb59abc797b238eea0fd23f0992a.jpg"Żuczek" czeka na prom...

 

Edytowane przez moominko
Dodanie zdjęcia
  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat pośrednio związany ze spalaniem , bo jadąc S7, za Krakowem ze stacjami jest dynamicznie, a 48 litrów to nie jest dużo na ca 500 km odcinek naszymi rozkopanym drogami. Jest taka stacja paliw na wjeździe do KR, która zawsze miłe mnie czymś zaskakuje . W ostatni weekend dystrybutor naliczał cenę z 40 gr upustem na litrze w stosunku do karteczki przed stacją. Za to kilka tygodni wcześniej spotkałem taką oto niespodziankę 

75F01248-36CD-408B-9E8B-37FE444AF757.jpeg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.06.2022 o 09:13, aflinta napisał(a):

Z cyklu jazda o kropelce:

 

Kraków - Villach, 14°C - 30°C, tempomat na 120km/h, tam gdzie ograniczenia (a było ich sporo) to zgodnie z nimi. Średnia prędkość z trasy 99km/h i spalanie 6,7l/100km. Tankowanie i potem Villach - Lukka, tempomat tak samo, ograniczeń nieco mniej (albo luźniej traktowane po włoskiej stronie) ale temperatura w okolicach 37°C, średnia 105km/h i spalanie już 7,5l/100km.

Auto z pełnym bagażnikiem (nie przeładowane), obsada 2+2.

PXL_20220626_121350487.jpg

W podsumowaniu wyjazdu, wyszło 3980 km że średnią prędkością 69 km/h i średnim spalaniem 7,0 l/100 km. 

A wracając przez Tyrol (łącznie ponad 200km lokalnych dróg), nad Lago di Braies:

PXL_20220706_125443156.MP.jpg

 

udało się zupełnie przez przypadek spotkać AH-64, co w tym miejscu było sporym zaskoczeniem (Włosi nie mają tego śmigłowca na wyposażeniu):

IMGP3315.jpg

To chyba jakaś maszyna holenderska jest (napis na ogonie), choć na silniku wydaje się, że flaga włoska (mam jeszcze inne zdjęcia).

 

  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wczoraj lekko zaskoczony, standardowa trasa na której wykręcam regularnie spalanie 6,5l/100km... zadziwiła mnie :D

Tym razem zatankowałem w Skoczowie, pojechałem na obiad i powrót S1 i lokalnymi drogami do Krakowa. Ruch spory, ale jechało się płynnie. Jakoś tylko klimatyzacja była wyłączona i nikt tego nie zauważył :D

No i po 125 km efekt pod domem był taki:

image.png

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, aflinta napisał:

A ja wczoraj lekko zaskoczony, standardowa trasa na której wykręcam regularnie spalanie 6,5l/100km... zadziwiła mnie :D

Tym razem zatankowałem w Skoczowie, pojechałem na obiad i powrót S1 i lokalnymi drogami do Krakowa. Ruch spory, ale jechało się płynnie.

 

Wszystko zależy od prędkości i płynności. 

Ja wracając wczoraj z działki V90CC też się mocno zdziwiłem ... jaki byłem zrelaksowany ;) 

 

 

 

 

20220710_173244.jpg

  • Zdrówko! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.07.2022 o 18:07, CUV napisał:

Temat pośrednio związany ze spalaniem , bo jadąc S7, za Krakowem ze stacjami jest dynamicznie, a 48 litrów to nie jest dużo na ca 500 km odcinek naszymi rozkopanym drogami. Jest taka stacja paliw na wjeździe do KR, która zawsze miłe mnie czymś zaskakuje . W ostatni weekend dystrybutor naliczał cenę z 40 gr upustem na litrze w stosunku do karteczki przed stacją. Za to kilka tygodni wcześniej spotkałem taką oto niespodziankę 

75F01248-36CD-408B-9E8B-37FE444AF757.jpeg

 

O to nawet ciekawe, szkoda że Subaru do XV zaleca jednak 95- oktanową benzynę (czyli V-Power max ;) )

 

Swoją drogą ta promocja wtorkowo/czwartkowa na Shellu naprawde sie opłaca jak sie ma jeszcze kartę Euroshell... (20gr upustu na litrze FuelSave lub 25gr na V-Power...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.07.2022 o 17:03, jakubeczko napisał:

 

O to nawet ciekawe, szkoda że Subaru do XV zaleca jednak 95- oktanową benzynę (czyli V-Power max ;) )

 

Swoją drogą ta promocja wtorkowo/czwartkowa na Shellu naprawde sie opłaca jak sie ma jeszcze kartę Euroshell... (20gr upustu na litrze FuelSave lub 25gr na V-Power...)

W instrukcji mowa jest o 95 lub więcej . W 2.0 e boxer można odczuć plusy 100 w określonych warunkach. Ważne aby plusy , nie przesłoniły nam minusów , jak mawiał klasyk. Ja leję 100 i na razie podoba mi się to. Nie wiem , jak będzie zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, CUV napisał:

W instrukcji mowa jest o 95 lub więcej . W 2.0 e boxer można odczuć plusy 100 w określonych warunkach. Ważne aby plusy , nie przesłoniły nam minusów , jak mawiał klasyk. Ja leję 100 i na razie podoba mi się to. Nie wiem , jak będzie zimą.

A faktycznie, sprawdziłem i nie zauważyłem sformułowania "lub wyższej" :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczorajsza trasa DW - WE (360 km/3h) 9,6l/100km.

przy wyjeździe z DW 33 stopnie . Klima , 3 os +bagaże. Odkryłem, ze CVT jedzie na 6. Wrzuciłem w MT i podbiłem na 7 , co obniżyło obroty  z 3,5 do 3,0 k rpm przy 150 licznikowych (ca 140 gps) . Nie wpłynęło to na głośność , bo szum powietrza dominował. Przy tej prędkości wejście na S nie dawało zmiany. Praca manetkami pomaga mu nie być mułem , lubię go. Było ciepło , temp oleju dochodziła do 112 stopni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem , potrzebowałbym przejechać swoją standardowa trasę np WE-TK , na której mam więcej przejazdów i zrobić to standardową konfiguracją ( np 2 os + lekki plecak) . Obserwacja w toku . Z tym biegiem (MT 7)to patent z Forka 2.0 e boxer , gdzie podobno robi różnicę. Mam auto dopiero 3 miesiąc i ciagle się go uczę, tzn staram się próbować różnych ustawień , aby móc znaleść jakąś regułę. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.07.2022 o 10:53, aflinta napisał:

Czy wpłynęło to jakoś na spalanie?


Z moich obserwacji nie bardzo - silnik ma za mały moment do tego przełożenia powyżej 120 km/h. Każda górka - nawet niewidoczna powoduje że samochód zwalnia. Wciskanie gazu nie powoduje oczekiwanego zwiększenia prędkości, za to chwilowe zużycie rośnie.

 

W dniu 11.07.2022 o 16:52, Blixten napisał:

Pamiętam, bo sam go zakładałem ;)


Skoro tak, to wrzucę wynik z mojej dzisiejszej trasy dla porównania z BMW.

 

 

D19EEB19-D993-474F-91F9-ED3D90F09335.jpeg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Rok z Bagien napisał:

Krajówki, jazda zgodna z przepisami, Ok 70 km przejechane, klima, 2 osoby i bagażnik na full.
Śmiem twierdzić, że da się taki rezultat osiągnąć na dłuższym odcinku. 

1D2D2DDF-63D4-45CC-9F8C-3FEA7348456A.jpeg

Pomimo nadal trwającego wysiłku nie udało mi się osiągnąć takiego wyniku w jeździe trwającej długo. W tym tygodniu "emerycko" dojeżdżając do pracy, choć kilkanaście km po esce ale nie jadąc tam 120 km/godz, mam średnią 6,4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji. Powrót do Łodzi i wskazanie kompa 6,8l. Warunki j.w., od Swarożyna A1 z prędkością 125-130km/h.

Przypominam, że jazda "tam" wyszła na koniec 7,7 l.  Przy tych samych prędkościach i obciążeniu.

Ergo: wiatr ma jednak kolosalne znaczenie dla naszych piętnastek.

 

Na marginesie, "wymyśliłem" sobie pojazd idealny. I to wcale nie wydumany, bo produkowany przez Subaru. To XV z 2,5l benzyną (dostępny jako Crosstrek Sport w USA), wyciszyłbym go dodatkowo matami i zakończył przygodę pt. poszukiwania samochodu....:upside-down-face_1f643-small::)

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Rok z Bagien napisał:

Przy okazji. Powrót do Łodzi i wskazanie kompa 6,8l. Warunki j.w., od Swarożyna A1 z prędkością 125-130km/h.

Przypominam, że jazda "tam" wyszła na koniec 7,7 l.  Przy tych samych prędkościach i obciążeniu.

Ergo: wiatr ma jednak kolosalne znaczenie dla naszych piętnastek.

 

Na marginesie, "wymyśliłem" sobie pojazd idealny. I to wcale nie wydumany, bo produkowany przez Subaru. To XV z 2,5l benzyną (dostępny jako Crosstrek Sport w USA), wyciszyłbym go dodatkowo matami i zakończył przygodę pt. poszukiwania samochodu....:upside-down-face_1f643-small::)

I wiatr i obciążenie - dla nas, mających pod maską 114 koni. Ze tego stada co roku któryś odchodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Poniedziałkowo-wtorkowa wycieczka na Mazury (Gdańsk-Przeczka k. Popielna-Gdańsk). 592 km. 2 osoby + bagaż (belki dachowe i bagażniki rowerowe zdjęte). Klima włączona non-stop. Jazda przepisowa. Na drogach szybkiego ruchu tempomat ustawiony na 120 km/h. Wyszło 6,8 l / 100 km.

Im podlejsza droga., tym spalanie mniejsze. :)

 

Edytowane przez RedSasza
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...