Jump to content
Blixten

Spalanie XV II

Recommended Posts

 

Przyszło mi w zaszczycie otworzyć emocjonujący temat spalania naszych XV .  

Auta te same, ale porównajmy swoje wyniki, które są zależne od stylu jazdy i wielu innych czynników. 

Poniżej moje spalanie w mieście.  

 

 

20190626_080336.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć

U mnie jest podobnie. W trasie przy prędkości ok. 140 km/godz i obciążeniu czterema osobami wychodzi ok. 9,8 l/100 km

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites



 
Przyszło mi w zaszczycie otworzyć emocjonujący temat spalania naszych XV . 

Bardzo dziękuję :)

U mnie wygląda to tak, XV 2.0:
- Miasto, przejazdy ok 5km: 11-12 l/100km
- Trasa na przykładzie ostatniego weekendu: śr. 8.8l/100km
(2x200km S7 130km/h + 2x200km krajówki)
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wkrótce i ja pojadę S7 nad morze, zaobserwuję i sfotografuję panel jeśli nie zapomnę. Niestety na razie nie mam potrzeby dużo jeździć więc nie mam pola badawczego do przeprowadzenia swojego amatorskiego testu "95vs98". Taki czas jednak nadejdzie.

 

PS. Obserwujesz średnie spalania na panelu głównym, nie na informacyjnym?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Szürkebarát napisał:

Wkrótce i ja pojadę S7 nad morze, zaobserwuję i sfotografuję panel jeśli nie zapomnę. Niestety na razie nie mam potrzeby dużo jeździć więc nie mam pola badawczego do przeprowadzenia swojego amatorskiego testu "95vs98". Taki czas jednak nadejdzie.

Ciekaw jestem Twoich obserwacji, czy odczujesz różnicę pomiędzy paliwami. 

Godzinę temu, Szürkebarát napisał:

Obserwujesz średnie spalania na panelu głównym, nie na informacyjnym?

Można je obserwować również na informacyjnym na środku deski,  ale skadrowałem panel główny aby pokazać spalanie wraz z dystansem.

 

   

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spalanie mojego XV 2.0i - dojazd do pracy: 16km (6km w ruchu miejskim, pozostały dystans poza miastem w terenie pagórkowatym) to 7,3-7,4 l/km

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj na S7 od Napierek do Nowego Dworu Gdańskiego i dalej na Krynicę Morską. Na tempomacie ustawione120 km/h. Paradoksalnie taki wynik ustalił się gdy zjechałem z S7! Co było przyczyną, że było i 8,3? Północno zachodni wiatr...DSC_1251.thumb.JPG.2c0f3ab562f778783d6d7edad4ca44fe.JPG

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że to większe spalanie mogło być spowodowane ustawieniem klimatyzacji na 22C. 


 

Spoiler

:coffee:

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od Warszawy aż do Nowego Dworu jechałem bez włączonej klimatyzacji, która włączyłem po zakupach gdy Szary Mnich podgrzał się na parkingu pod sklepem. Zwróć też uwagę, że temp zewnętrzna również 22 stopnie wynosiła. Po za tym w czasie jazdy po S7 wyraźnie widziałem relację między zwiększonym zapotrzebowaniem na paliwo a podmuchami wiatru - dmuchnęło mocniej, chwilowe spalanie rosło na równej drodze i bez przyspieszania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co za ekscytujący temat tu mamy, prawie jak z forum fabii :biglol:

 

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

U mnie wczoraj taki sukces:

IMG_20190629_104004.thumb.jpg.b46a4f632d14d1373c6b0ffa99eece92.jpg

 

Po raz pierwszy 1000 km na jednym baku (licznik A resetuję po każdym tankowaniu) :D. Rzeczywiste średnie spalanie z tego dystansu wyniosło niecałe 5,7 l/100km.

 

Natomiast rzeczywiste średnie spalanie od nowości to na ten moment 7,02 l/100km. Szacuję, że nieco ponad połowa przejechanego dystansu to przelotowe mieszanki jednojezdniowych dróg w terenach zabudowanych i niezabudowanych, około 30% to miasta (w większości Warszawa), a reszta to szutry, dwupasmówki, ekspresówki i autostrady (choć tych ostatnich unikam ze względu na nudę i, gdy tylko mogę, uciekam z nich na wioski i bezdroża). Przeważnie w samochodzie jadą 2 osoby i trochę bagaży.

 

Silnik 1.6, paliwo 95, opony letnie fabryczne Yokohama BluEarth E70, zimowe Goodyear UltraGrip Performance.

 

Podsumowując, ze spalania jestem bardzo zadowolony. Jak zresztą w ogóle z XV :thumbup:

Edited by goater
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@goater matko bosko częstochowsko... a dotykasz wogóle gazu? Ja się cieszę, że oscyluję wokół 9l/100km a tu taki (zawstydzający mnie, nie powiem, szacun!) wynik. Chyba poszukam u chińskich braci żagla do XV, bo bez tego nie ma szans na takie spalanie ;) 

[Edit] Swoją drogą widzę, że wypalasz bak prawie do końca, co, z tego co wiem, nie jest zbyt zalecane.

[Edit2] Czy poza licznikiem sprawdzasz jakoś inaczej realne spalanie? Wpisujesz gdzieś swoje tankowania? Ja wpisuję sobie na motostacie i z tego co widzę, samochodowy zaniża spalanie o jakieś 0,3-0,6l/100km

Edited by moominko

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, moominko napisał:

samochodowy zaniża spalanie o jakieś 0,3-0,6l/100km

Można to bardzo prosto skorygować, wystarczy przy kolejnym przeglądzie poprosić serwis o korektę (podajesz wartość w %). U mnie zaniżał 7%, po korekcie mam w okolicach 1%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już od jakiegoś czasu nurtuje mnie pytanie, powracające za każdym razem kiedy na Forum pojawia się wątek spalania: dlaczego bardziej Wierzycie dystrybutorowi niż licznikowi w aucie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Michał Krupa napisał:

dlaczego bardziej Wierzycie dystrybutorowi niż licznikowi w aucie?

Bo dystrybutor musi mieć homologację z dosyć małym błędem (poniżej 0,5%) by móc sprzedawać paliwo. Wskaźnik w aucie jest czysto orientacyjny, bazuje na czasie otwarcia wtryskiwaczy i teoretycznym przepływie paliwa... zazwyczaj wymaga dokładniejszej kalibracji niż to co robi fabryka. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też sukces. Raport z dzisiejszej przejażdżki. 

 

Zatankowane auto do pełna i trasa Gdańsk -> Bydgoszcz -> Toruń -> Gdańsk.

 

Pierwsze 100 km czyli prawie sama autostrada wyglądało tak:

IMG_2186-3.thumb.JPG.e4a116bd69758ba993ccaa8c505c5034.JPG

 

Stabilne 160 km/h na tempomacie, który sprawuje się genialnie. 200 jeszcze nie udało się przekroczyć, ale próbuję. Do 190 km/h idzie nienajgorzej, dlatego takie spalanie, bo były sytuacje, że trzeba było przyśpieszyć.

 

Co ciekawe, włączyłem tryb manualny i okazało się, że auto pod górkę, żeby utrzymać w/w prędkość musiało być na "5" wirtualnym biegu.  Przy stabilniejszej drodze, wskakuje 6, ale 7 trzeba wbić manualnie. Obroty/spalanie spadają, ale nie wiem czy to dobre dla skrzyni/auta, niech komputer myśli za mnie. 

 

Dalej.

 

Zdjęcie prawie spod domu, średnia prędkość jak widać:

IMG_2195.thumb.JPG.bf8e7a3537ee0c02660546e3cbf09b2a.JPG

 

Co ważne temperatura klimatyzacji na 20 C i spalanie na całości mamy:

 

IMG_2198.thumb.JPG.5826526d9e22455dff3e7025c7392284.JPG

 

Całość, czyli autostrada -> normalna droga -> miasto -> normalna droga -> miasto -> autostrada i mamy wynik 9.9. Jak dla mnie rewelacja, bo o spalaniu nie myślałem, jechałem wygodnie dla mnie, spokojnie. 

 

Przemyślenia:

  1. Najbardziej optymalna prędkość na autostradzie to 150 km/h,
  2. Jak komuś zależy na urwaniu mililitrów, niech przy stałej jeździe wrzuci tryb manualny i wymusi wyższy bieg,
  3. XV 2.0 ma problem z przebiciem 200 km/h - na dłuższym odcinku, z górki i wiatr w bagażnik było by lepiej pewnie, ale przy takiej normalnej jeździe jest ciężko,
  4. Boxer pięknie brzmi przy 7k obrotach,
  5. Jeszcze jedno, mega ważne spostrzeżenie, ale to już w XV II generacji,

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bmbm No i to są wartości które znam :) Wyżej wspomniane 1000km i 5.5 l/100km to chyba za tirem ;)U mnie nie realne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5,5 też miałem, jak zresetowałem licznik na trasie, gdzie najbliższe km były z górki. Na trasie z  Bytowa, jak wracałem w nocy, gdzie jest płasko, bez zakrętów i ogólnie nudno, mialem 6,7 - co jest niby wygląda fajnie, ale o niczym nie świadczy. Wiadomo, jak ktoś tylko jeździ na takich odcinkach - to super. Ale niewiele ma to wspólnego z użytkowaniem auta, jak większość używa. 

 

10 l na 100 km przy 2.0 benzynie, stałe 4x4, automat jest Ś W I E T N Y M wynikiem.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, bmbm napisał:

5,5 też miałem, jak zresetowałem licznik na trasie, gdzie najbliższe km były z górki. Na trasie z  Bytowa, jak wracałem w nocy, gdzie jest płasko, bez zakrętów i ogólnie nudno, mialem 6,7 - co jest niby wygląda fajnie, ale o niczym nie świadczy. Wiadomo, jak ktoś tylko jeździ na takich odcinkach - to super. Ale niewiele ma to wspólnego z użytkowaniem auta, jak większość używa. 

 

10 l na 100 km przy 2.0 benzynie, stałe 4x4, automat jest Ś W I E T N Y M wynikiem.

 

Dokładnie tak. 

Na krótkich odcinkach można się pobawić w bicie rekordów - sam to czasami robię - w spokojne niedzielne popołudnie udało mi się przejechać Trójmiasto z wynikiem 6,5.

9,5 litra przy normalnej (spóźniony do pracy, a potem trzeba odebrać dzieci) codziennej jeździe po mieście to o litr mniej od mojej Mazdy CX-5. 

Niespodziewanie, Subaru ze stałym napędem okazał się bardziej ekonomiczny niż superoszczędny Skyactiv z dołączaną tylną osią. 

Zanim kupiłem XV, pytałem Kolegę który miał dwa Forestery, ile mu pali, a ten mi odpowiedział: "pali ile zdąży" :biglol:

Nie dałem się nastraszyć i dzisiaj jestem zadowolony 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, moominko napisał:

@goater matko bosko częstochowsko... a dotykasz wogóle gazu? Ja się cieszę, że oscyluję wokół 9l/100km a tu taki (zawstydzający mnie, nie powiem, szacun!) wynik. Chyba poszukam u chińskich braci żagla do XV, bo bez tego nie ma szans na takie spalanie ;) 

Dotykam, dotykam ;), ale hamulca unikam, bo nie lubię marnotrawić energii kinetycznej.

 

9 godzin temu, moominko napisał:

Swoją drogą widzę, że wypalasz bak prawie do końca, co, z tego co wiem, nie jest zbyt zalecane.

Hm... A czym może grozić?

Przyznam, że nie lubię marnotrawić (ogólnie nie lubię niczego marnotrawić :P) czasu na stacjach paliw, więc rzadko tankuję przed zapaleniem się kontrolki. Ale też rzadko ciągnę potem tak długo. Z moich obliczeń wynika, że średnio tankuję około 51 litrów. Przy okazji tego zdjęcia, gdy komputer pokazywał zasięg 30 km, wlałem niecałe 57 litrów (do pierwszego odbicia pistoletu), to chyba coś tam jeszcze było zapasu, skoro bak ma 65 litrów. 

 

9 godzin temu, moominko napisał:

Czy poza licznikiem sprawdzasz jakoś inaczej realne spalanie? Wpisujesz gdzieś swoje tankowania? Ja wpisuję sobie na motostacie i z tego co widzę, samochodowy zaniża spalanie o jakieś 0,3-0,6l/100km

Zrobiłem sobie dawno temu, jeszcze w czasach przedsubarowych, arkusz kalkulacyjny, w którym rejestruję tankowania i kilometry.

 

5 godzin temu, bmbm napisał:

5,5 też miałem, jak zresetowałem licznik na trasie, gdzie najbliższe km były z górki. Na trasie z  Bytowa, jak wracałem w nocy, gdzie jest płasko, bez zakrętów i ogólnie nudno, mialem 6,7 - co jest niby wygląda fajnie, ale o niczym nie świadczy. Wiadomo, jak ktoś tylko jeździ na takich odcinkach - to super. Ale niewiele ma to wspólnego z użytkowaniem auta, jak większość używa. 

 

10 l na 100 km przy 2.0 benzynie, stałe 4x4, automat jest Ś W I E T N Y M wynikiem.

Może być tak, że 1.6 żłopie trochę mniej, szczególnie na takich trasach, jakie mi przychodzi pokonywać. W Warszawie i na autostradach wychodzi mi plus minus 9. Na polskich jednojezdniówkach, gdzie co kawałek teren zabudowany, około 5. Jako że mniej więcej po połowie jeżdżę jednego i drugiego, to średnia długodystansowa 7.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Blixten napisał:

 

.... 

....ten mi odpowiedział: "pali ile zdąży" :biglol:

....

mój właśnie tyle pali ;) bo generalne nie zwracam uwagi na to, czy w mieście 9-12 l/km a w trasie 9-10 l/km. I tak mniej niż 1.6 SX4 automat żony :yahoo:

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Michał Krupa napisał:

Co pokazuje, że nie wszystkie a tylko część oszukuje :) Robiąc kalibrację na podstawie kilkudziesięciu tankowań i tak zmniejszam błąd, nawet jeżeli jakiś "oszust" się trafi po drodze, bo ten zawyżony wynik ulegnie uśrednieniu. Moja metoda nie miałaby sensu tylko wtedy gdybym tankował na samych oszukańczych dystrybutorach. Tak jak wcześniej pisałem, ogólnie moje wskazania komputera po kalibracji odbiegają od wskazań z dystrybutora o około 1%, czasem dobijają do 2% (choć zauważyłem tu korelację ze sposobem opróżnienia zbiornika). Natomiast kilka dni temu na jednej z podkrakowskich stacji różnica dobiła do 4%... I tutaj mam podejrzenia, że to właśnie jeden z tych przypadków opisanych przez NIK.

 

A wracając do głównego tematu to na razie mój rekord długodystansowy to 960km na 59 litrach (Kraków - Praga - Kraków). Dwie osoby, w zasadzie bez bagażu. 

Z ostatnich tras to Kraków - Piza (przez Słowację) 7,7l/100km. Ale z rodziną, boxem na dachu i pełnym bagażnikiem. Dodatkowo spalanie mocno poszło do góry we Włoszech jak postaliśmy sobie w kilku korkach (z niczego) na autostradach. Tempomat ustawiony na 120km/h, ale ze względu na liczne remonty na trasie i tak zazwyczaj było wolniej. We wszystkich przypadkach klimatyzacja pracowała cały czas.

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, moominko napisał:

Edit] Swoją drogą widzę, że wypalasz bak prawie do końca, co, z tego co wiem, nie jest zbyt zalecane.

Napisz proszę - dlaczego nie jest to zalecane ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Legenda ludowa glosi, ze po powierzchni mogą pływać paproszki i zostaną wessane przez pompę. 

Edited by blejzu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...