aflinta Opublikowano 19 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2022 1 godzinę temu, CUV napisał: Czyli hybryda, to tylko taki inny start/stop. Ale to jest miękka hybryda, za słaby silnik i za mały akumulator by porównać z normalnymi hybrydami jak np. toyota. Celem było zmieszczenie się w limitach emisji możliwie niskim kosztem, przy okazji faktycznie ciut lepiej auto rusza z miejsca. 1 godzinę temu, CUV napisał: co robi w silniku tryb „S” Poprawia dynamikę reakcji na wciśnięcie pedału gazu - na dłuższą metę uważam ten tryb za męczący zbyt wysokimi obrotami za którymi niewiele więcej idzie. Ogólnie w trybie [i] auto jest bardziej przewidywalne, choć czuć lekkiego muła w porównaniu z [S], brakuje takiego trybu pośredniego - bez muła i bez wycia.... XV 1,8DiT albo 2,5i Przynajmniej ja miałem takie odczucia po XV e-boxer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CUV Opublikowano 24 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2022 Małe zaskoczenie: 95VP, LM005, 3 os + bagaże 19 st C kierunek Strzegom do A4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CUV Opublikowano 11 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2022 Sam sobie podbijam piłeczkę;) dzisiaj w pięknych okolicznościach przyrody ca 500 km / średnio 60 km/h, spalanie 7,5L/100km. Dwie osoby, bez bagaży. Z WWA DK79 na południe , powrót S19/S17. 80% po białym 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CUV Opublikowano 15 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2023 To ja znowu ;). Teraz na AT (yoko g015) 215/65/17 trasa WWA-Sienna-WWA (A2,A1,S8,DK33) 1034,7 km 7,7l/100km, średnia prędkość 79 km/h. Dwie osoby + bagaże (narty) temp 5-8 stopni , wietrznie. na tych AT: 1988 km , 50/50 trasa - wokół komina , 7,3l/100 km, średnia prędkość 58 km/h 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 17 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2023 Nie pamiętam jak dawno temu jechałem tak spokojnie do pracy jak dzisiaj. 7,5 litra w mieście to wynik, którego dawno nie widziałem. No i po co komu hybryda ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojdur Opublikowano 28 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2023 Cześć Wszystkim, Stałem się szczęśliwym posiadaczem XV 1.6, w salonie otrzymałem informację że początkowo spalanie może być wyższe, ale po pierwszych 1500km powinno się unormować na docelowym poziomie. Czy szanowni forumowicze zauważyli taki efekt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 29 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2023 Wyższe to znaczy wyższe niż w specyfikacji? Słabo to pamiętam, minęły 4 lata, ale jakoś dramatycznie wysokie nie było. Owszem, trochę cierpiałem bo się przesiadłem z małego diesla, dla którego 5 ltr/100 km w trasie nie był trudno osiągalnym wynikiem. fb16 jest trochę za słaby do tego samochodu więc przy pełnym obciążeniu spalanie wyraźnie rośnie. PS. Zalecam dopilnowanie pierwszej wymiany oleju silnikowego żeby został zalany 0W20 jak w fabryce bo potrafią bez pytania zalać 5W30 ale można też nie zwracać na to uwagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CUV Opublikowano 29 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2023 13 godzin temu, wojdur napisał(a): Cześć Wszystkim, Stałem się szczęśliwym posiadaczem XV 1.6, w salonie otrzymałem informację że początkowo spalanie może być wyższe, ale po pierwszych 1500km powinno się unormować na docelowym poziomie. Czy szanowni forumowicze zauważyli taki efekt? W moim 2,0 zauważyłem taki efekt , pomiędzy 4,5 tys ( pierwsza wymiana oleju) a 10 tys ( kiedy jeszcze jeździłem bardzo delikatnie ) to wyraźnie widoczny spadek spalania . Sądzę, ze zrozumienie CVT także procentuje obniżeniem spalania. Do mojego zalano 5W-30 nie pytając, nie robiłem dymu, poprosiłem o uzasadnienie, które przyjąłem. Po 40 kkm średnie spalanie 6,8 l/ 100 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 29 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2023 (edytowane) 24 minuty temu, CUV napisał(a): W moim 2,0 zauważyłem taki efekt , pomiędzy 4,5 tys ( pierwsza wymiana oleju) a 10 tys ( kiedy jeszcze jeździłem bardzo delikatnie ) to wyraźnie widoczny spadek spalania . Sądzę, ze zrozumienie CVT także procentuje obniżeniem spalania. Do mojego zalano 5W-30 nie pytając, nie robiłem dymu, poprosiłem o uzasadnienie, które przyjąłem. Po 40 kkm średnie spalanie 6,8 l/ 100 Ale XV e-boxer z fb20 to trochę inna maszyneria niż XV z fb16. Edytowane 29 Maja 2023 przez Szürkebarát 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 29 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2023 14 godzin temu, wojdur napisał(a): w salonie otrzymałem informację że początkowo spalanie może być wyższe, ale po pierwszych 1500km powinno się unormować na docelowym poziomie. Czy szanowni forumowicze zauważyli taki efekt? Bajka Ogólnie FB w mieście pali raczej dużo i na krótkich odcinkach nie licz na spalenie poniżej 10 . Potrafi być ekonomicznym woziłem ale tylko pod warunkiem nie przekraczania 100 ( na autostradzie 120 km/h ) i płynnej jeździe tzn z hamowaniem silnikiem bez gwałtownych przyspieszeń itp itd . Za to ma jedną niezaprzeczalną zaletę - to się nie psuje lejesz oliwę ( czy to 0w20 czy 5w30 czy 0w40 bez znaczenia jeździłem na wszystkich lepkościach i na wszystkich było git ) , wymieniasz filtry części eksploatacyjne i tyle. Nie wiem po co takie bajki o spalaniu wciskają zamiast mówić jak jest. Owszem można sprawić sobie niemieckiego czy francuskiego suva który będzie palil te 2 litry mniej na 100 ale nie będzie tak bezproblemowy jak to wozidło. 3 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 29 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2023 1 godzinę temu, Karas napisał(a): Nie wiem po co takie bajki o spalaniu wciskają zamiast mówić jak jest. Ciężko mówić bajki, w CVT trzeba się nieco wjeździć i może to jest właśnie tą przyczyną nieco mniejszego (bo spektakularnych różnic tu nie będzie) zużycia paliwa. Choć jeszcze w czasach silników EJ panowało przekonanie, że po dotarciu motor też nieco mniej paliwa potrzebował. Niemniej, to są różnice małe i czasem zwykły wiatr robi więcej np. Kraków - Białystok 7.3/100 a Białystok - Kraków 6,7/100, trasa podobnie pusta, tempomat ustawiony tak samo (na 125km/h na ekspresówce), ale w tym drugim przypadku mocny wiatr w plecy przynajmniej do Warszawy. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan Opublikowano 29 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2023 (edytowane) Jak u Was wypada porownanie spalania rzeczywistego z tym z komputera? U mnie oszukuje na korzysc producenta. Generalnie ze spalania jestem zadowolony. Troche zajelo mi przerzucenie sie z diesla na banzyne, jezdze praktycznie tylko po miescie lub na ograniczeniu do okolo 60 km/h. 7.7 l/100km wg komputera. 8.1 rzeczywiste. Technika jednak idzie powoli do przodu - podobne spalanie mialem w foresterze ktory mial tylko 125 KM. Edytowane 31 Maja 2023 przez Szczepan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 29 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2023 Można skalibrować komputer w serwisie - wystarczy podać o jaki % rozjeżdża się wynik rzeczywisty od tego z komputera. Warto uśrednić obliczenia z kilku tankowań. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CUV Opublikowano 30 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2023 14 godzin temu, aflinta napisał(a): Ciężko mówić bajki, w CVT trzeba się nieco wjeździć i może to jest właśnie tą przyczyną nieco mniejszego (bo spektakularnych różnic tu nie będzie) zużycia paliwa. Gdzieś ( na stronach amerykańskich) jeszcze znalazłem info, ze ECU „uczy się” stylu jazdy kierowcy i do 25% może zmienić swoją charakterystykę . Nie pamiętam, czy info dotyczy tylko FB20D. A jak się uczy , to ma krzywą uczenia , wymaga więc czasu i doświadczania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 30 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2023 8 godzin temu, aflinta napisał(a): Można skalibrować komputer w serwisie - wystarczy podać o jaki % rozjeżdża się wynik rzeczywisty od tego z komputera. Warto uśrednić obliczenia z kilku tankowań. Nie za bardzo można. Przy którymś z przeglądów poprosiłem o to, odmówiono mi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 30 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2023 2 godziny temu, Szürkebarát napisał(a): Nie za bardzo można. Przy którymś z przeglądów poprosiłem o to, odmówiono mi. Zadzwoń do innego serwisu i zapytaj. W Krakowie zrobili przy okazji przeglądu auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 30 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2023 (edytowane) 16 minut temu, aflinta napisał(a): Zadzwoń do innego serwisu i zapytaj. W Krakowie zrobili przy okazji przeglądu auta. Może kiedyś do tego wrócę ale już się przyzwyczaiłem i pamiętam że wskazanie jest zaniżone o jakieś 2-3%. Edytowane 30 Maja 2023 przez Szürkebarát Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 30 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2023 Po za tym chyba wlałem jakiegoś kiepskiego paliwa bo czuję wyraźnie, że Szary Mnich jest mniej żwawy podczas ruszania spod świateł. A może jakoś się zsynchronizował z decyzją ZUSu o której pisałem w "Melduję że..." i też poczuł się emerytem?! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RedSasza Opublikowano 10 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2023 360 km Gdańsk - Lidzbark Warmiński - Gdańsk (przez Pasłęk i Ornetę): 7,8 l / 100 km. Przy okazji dowiedziałem się, że mój XV z pięcioma osobami na pokładzie, jadąc na tempomacie ze stałą prędkością 115 km/h pali 7,6 l/ 100 km (mierzone na S7 od Pasłęka do Gdańska). 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieala Opublikowano 10 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2023 Też zauważyłem, że jazda na tempomacie jest bardziej oszczędna. Na dłuższych trasach mam podobnie. Teraz uczę się jazdy miejskiej poniżej 8 l/100. Dobry efekt daje szybkie przyspieszenie a potem "żeglowanie". Jazda z pedałem gazu na stałej pozycji jest paliwożerna. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 10 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2023 Mam przeciwne obserwacje. Na tempomacie spala mi więcej niż sterowany człowiekiem. Wystarczy gęstszy ruch i ejesajt dohamowywuje bo widzi poprzedzające pojazdy. Mój młodzian potrafi spalić forkiem sj 6,6/100 jadąc jak emeryt zgodnie z przepisami po drogach lokalnych. Mi w tych warunkach forkiem nie udaje się zejść poniżej 7/100. XVem bez problemu choć zawsze twierdzę, że subaru do oszczędzania paliwa nie służy. obydwa fb20. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieala Opublikowano 11 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2023 Pewnie trochę winy ponosi EyeSight. Całe szczęście że nie mam tego wynalazku. Jednak jazda z jednym okiem na ekonomizerze nie daje wiele satysfakcji. Już lepiej jechać "na słuch". Pomruk boxera znacznie poprawia humor . U mnie, po roku eksploatacji średnie spalanie na poziomie 7,74 l/100. Moja stara Xantia 1,8i potrafiła roczne palić 9 l/100. Z tym, że na autostradzie była sporo oszczędniejsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 11 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2023 Przełożenia są w nowych autach skrojone pod testy. Przy 140/h na liczniku fb20 żre więcej jak stary poczciwy ej25 w outbacku. Pyrkotanie do 90/h to różnica 20-30% na korzyść nowszych. Leśnowiejskie jazdy w pracy to 10-10,5 lpg w forku fb20 kontra 12,5-13,5 obk. Obydwa automaty. XV / forek w trasie różnica 0,5-1l/100. Skrzynia w forku wydaje mi się "dłuższa". 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CUV Opublikowano 11 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2023 Niedzielny poranek (dzisiaj) Strzegom - WWA (3,5, A,S8/A1/S8/S2), średnia przelotowa 114 km/h ( odczyt z okienka w „mysim kinie”) spalanie 8,8 l/100. ( też z okienka ;); 3 os + bagaże na „długi weekend” , AC, temp zewnętrzna 24 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snuff Opublikowano 11 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2023 Szczecin-Gdańsk, sam na pokładzie średnia 9,5 l/100 do Koszalina 160, później zgodnie z przepisami, raczej.Co do tempomatu, to dla mnie bierze więcej paliwa, szczególnie to widać na pofałdowanej trasie. Tempomat chce pod górkę utrzymać zadaną prędkość, ja jak nie trzeba odpuszczam.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się