Skocz do zawartości

Subaru Outback [BT] (MY20/MY21=>)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

2 hours ago, FilipBB said:

W Foresterach XT SJ od 2013 roku był podobny problem. W wersji Comfort była eko-skóra po bokach, która bardzo szybko pękała. W wersjach Platinum, gdzie była normalna skóra było Ok.

Dobrze wiedzieć, ciekawe jak to wygląda w nowym OBK Platinum, bo jednak z tych zdjęć to słabo. Będę na dniach odbierał nowego OBK i w sumie trochę się przeraziłem tą skórą. Teraz miałem lexusa (i to nie najwyższa wersję) i przez 9lat użytkowania to praktycznie bez żadnego śladu użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spostrzeżenia po 4 dniach z autem:

CVT, którego się bałem (nie miałem jazdy próbnej przed zamówieniem auta) to jakaś magia. W mieście: delikatnie dodając gazu auto nie przekracza 2 tys RPM i sprawnie nabiera prędkości, silnika nie słychać, w kabinie błoga cisza. W trasie na podrzędnych drogach przy 90 nie ma absolutnie problemu z wyprzedzaniem, skrzynia przy dodaniu gazu symuluje przełożenia wiec nie ma efektu skutera, a silnik jest bardzo dobrze wyciszony.

Zawieszenie to bajka na dziurawe drogi, a prowadzenie w zakrętach przeczy prawom fizyki ;)

Na ekspresówce przetestowany aktywny tempomat. W tym aucie chyba nie da się zmęczyć.

Limiter prędkości z odczytem znaków to tez fajna sprawa tym bardziej że często używa hamowania silnikiem.

W terenie XMode wyciągnął żonę z głębokiego piasku, a osłony podwozia też zdają egzamin (za długi ten dziób :D )

Na ten moment jestem bardzo zadowolony.

Teraz co mi się nie podoba:

-plastikowe listwy dekoracyjne we wnętrzu udające amelinium

-plastikowe a nie metalowe „osłony” zderzaków 

-ciężko się wysiada

-DMS nie zapamiętuje pozycji za kierownicą w wersji bez pamięci foteli (zostałem wprowadzony w błąd, pytałem o to przed zamówieniem)

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xmode w piasku to przeszkadza a nie pomaga. Sugeruje setup przy zabawach w piasku: ESP off, xmode off , CTV w tryb manual. Inaczej można się zdziwić. CVT  ma to do siebie że przy nawet małym oporze na kołach odcina napęd żeby nie spalić sprzęgła hydrokinetycznego i auto stoi w piasku do kostek.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
19 godzin temu, Adam12 napisał(a):

CVT  ma to do siebie że przy nawet małym oporze na kołach odcina napęd żeby nie spalić sprzęgła hydrokinetycznego i auto stoi w piasku do kostek...

??? CVT to rodzaj skrzyni, sprzęgło … to sprzęgło. Jak więc CVT może cokolwiek „odcinać”?

Faktem jest, że przy zbyt wysokiej temperaturze hydrokinetyka elektronika sterująca może odciąć napęd (jak do tej pory zdarzyło mi się jeden raz, gdy z ciekawości próbowałem jak długo wytrzyma Diesel z CVT na stromym podjeździe, gdy wszystkie koła się kręciły, a samochód stał w miejscu = brak chłodzenia ).
Po piasku jeździłem sporo (Zloty, Subariady) i nigdy nie zdarzyło mi się mieć tego rodzaju problemy. Natomiast faktem jest, że przy pokonywaniu głębokiego piasku dobrze jest mieć na kołach pewien uślizg, więc należy wyłączyć kontrolę trakcji. Dobrze też włączyć manualnie 1 bieg (gdy niewielkie prędkości) aby mieć natychmiastowo do dyspozycji maksymalny moment na kołach.

Ograniczenie mocy występuje tylko na biegu wstecznym i nie ma nic do czynienia z „przegrzaniem hydrokinetyka”, lecz z konstrukcją skrzyni i przełożeniem biegu wstecznego.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosowałem trochę skrótów myślowych zasłyszanych przez tych co podobno się znają na budowie skrzyni CVT. :)

Ja skupiam się bardziej na praktyce a ta jest niestety nieubłagana. Przy włączonych ESP i automatycznym trybie skrzyni wystarczy piasek do kostek, koła opierają się o piach i nie mają możliwości wykonać obrotu wtedy elektronika odcina napęd. Dodajemy gazu, silnik wchodzi na obroty a wszystkie koła stoją w miejscu nie próbując nawet ruszyć do przodu. Wystarczy ESP OFF, CVT w Manual i koła kręcą się próbując pokonać piach.

Po przesiadce z Forka SG na SJ mocno się zdziwiłem za pierwszym razem :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Siemka pytanie dt. TPMS ,czy Subaru ASO montuje oryginalne czujniki do drugiego kompletu kół lub są to "no name" i można je klonować.Posiadam 2 komplety kół z czujnikami ASO. Najlepiej jak bym je sklonował i po problemie.

Wysłane z mojego Armor X5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rafcio84 napisał(a):

Siemka pytanie dt. TPMS ,czy Subaru ASO montuje oryginalne czujniki do drugiego kompletu kół lub są to "no name" i można je klonować.Posiadam 2 komplety kół z czujnikami ASO. Najlepiej jak bym je sklonował i po problemie.

Wysłane z mojego Armor X5 przy użyciu Tapatalka
 

 

Auto pamięta dwa komplety tpmsów.

Więc jak je raz wprowadzisz do auta to potem możesz żonglować kołami i auto je automatycznie zidentyfikuje.

 

Ja mam dwa komplety oryginalnych tpmsów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, car1961 napisał(a):

A kiedy następuje dotarcie ?jest gdzieś napisane w instrukcji obsługi?

W wersji US instrukcja rzecze, że tzw. break-in period to 1000 mil. Ja wymieniłem pierwszy raz olej po 1500 mil, później po kolejnych 3500 mil, każda następna co 5000 mil.

 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieści niosą że obk24 na rynek japoński więc najbliższy nam, będzie miał full digital cocpit, nowy system kamer, no i ...

1,8 turbo

 

 

Mówi się że pełny facelifting wejdzie w my25.

 

FB_IMG_1691678639080.jpg

Edytowane przez dirkdiggler
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 hours ago, dirkdiggler said:

Wieści niosą że obk24 na rynek japoński więc najbliższy nam, będzie miał full digital cocpit, nowy system kamer, no i ...

1,8 turbo

 

 

Mówi się że pełny facelifting wejdzie w my25.

 

FB_IMG_1691678639080.jpg

 

Ale chyba on na tym rynku ma już full digital cockpit i silnik 1.8L DIT.
I to od (ponad?) roku:
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć,
Wkońcu zdecydowałem się na outbacka i już zrobiłem nim 4000km. Mam dwa pytania do właścicieli.
1. Czy jak odpalacie samochód na zimnym silniku to po jego odpaleniu obroty są na 2000, następnie wrzucam bieg czekam chwilę aż obroty spadną do okolic 1000. Gdy obroty spadną do tych 1000 to czuć takie lekkie szarpnięcie, też tak macie?
2. Podczas przyspieszania z wciśniętym gazem do oporu gdy następuje "zmiana biegu" też czuję szarpnięcie. Z tego co zdążyłem zaobserwować (niestety szarpnięcie nie pojawią się za każdym razem). Wydaje mi się, że jest to tak samo związane z jeszcze nie rozgrzanym silnikiem do optymalnej temperatury. Czy też macie podobne objawy?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, pulkownik napisał(a):

Cześć,
Wkońcu zdecydowałem się na outbacka i już zrobiłem nim 4000km. Mam dwa pytania do właścicieli.
1. Czy jak odpalacie samochód na zimnym silniku to po jego odpaleniu obroty są na 2000, następnie wrzucam bieg czekam chwilę aż obroty spadną do okolic 1000. Gdy obroty spadną do tych 1000 to czuć takie lekkie szarpnięcie, też tak macie?
2. Podczas przyspieszania z wciśniętym gazem do oporu gdy następuje "zmiana biegu" też czuję szarpnięcie. Z tego co zdążyłem zaobserwować (niestety szarpnięcie nie pojawią się za każdym razem). Wydaje mi się, że jest to tak samo związane z jeszcze nie rozgrzanym silnikiem do optymalnej temperatury. Czy też macie podobne objawy?
 

Tak i tak.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, może to pytanie do działu technicznego, ale najpierw spróbuję tutaj:) przy parkowaniu i kręceniu kierownicą coś tam z przodu lubi potrzeszczeć / lekko postrzelać:) czyli toczenie się i zabawa hamulcem+kręcenie kierownicą - zaobserwowaliście u siebie coś takiego? Tak czy inaczej zgłoszę to przy następnym serwisie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...