pulkownik Opublikowano 8 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2023 2 hours ago, FilipBB said: W Foresterach XT SJ od 2013 roku był podobny problem. W wersji Comfort była eko-skóra po bokach, która bardzo szybko pękała. W wersjach Platinum, gdzie była normalna skóra było Ok. Dobrze wiedzieć, ciekawe jak to wygląda w nowym OBK Platinum, bo jednak z tych zdjęć to słabo. Będę na dniach odbierał nowego OBK i w sumie trochę się przeraziłem tą skórą. Teraz miałem lexusa (i to nie najwyższa wersję) i przez 9lat użytkowania to praktycznie bez żadnego śladu użytkowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 8 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2023 Sam oceń Moim zdaniem to sprawa trochę indywidualna. Mój fotel po 70tys km wygląda tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sweeps_on_aliss Opublikowano 8 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2023 Ja to się dziwię że w XXI wieku wciąż robią skórzane fotele. Chociaż takim Volvo czy LR poszli po rozum do głowy… i dają wełnę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 9 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2023 Ja sensu skorzanych foteli nie rozumialem nawet w XX wieku i nadal nie rozumiem.Zimą zimne, latem parzą i śliskie na zakrętach. Nie ma to jak alcantara. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pulkownik Opublikowano 9 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2023 On 7/8/2023 at 3:13 PM, dirkdiggler said: Sam oceń Moim zdaniem to sprawa trochę indywidualna. Mój fotel po 70tys km wygląda tak Dzięki, tragedi nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sweeps_on_aliss Opublikowano 10 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2023 Spostrzeżenia po 4 dniach z autem: CVT, którego się bałem (nie miałem jazdy próbnej przed zamówieniem auta) to jakaś magia. W mieście: delikatnie dodając gazu auto nie przekracza 2 tys RPM i sprawnie nabiera prędkości, silnika nie słychać, w kabinie błoga cisza. W trasie na podrzędnych drogach przy 90 nie ma absolutnie problemu z wyprzedzaniem, skrzynia przy dodaniu gazu symuluje przełożenia wiec nie ma efektu skutera, a silnik jest bardzo dobrze wyciszony. Zawieszenie to bajka na dziurawe drogi, a prowadzenie w zakrętach przeczy prawom fizyki Na ekspresówce przetestowany aktywny tempomat. W tym aucie chyba nie da się zmęczyć. Limiter prędkości z odczytem znaków to tez fajna sprawa tym bardziej że często używa hamowania silnikiem. W terenie XMode wyciągnął żonę z głębokiego piasku, a osłony podwozia też zdają egzamin (za długi ten dziób ) Na ten moment jestem bardzo zadowolony. Teraz co mi się nie podoba: -plastikowe listwy dekoracyjne we wnętrzu udające amelinium -plastikowe a nie metalowe „osłony” zderzaków -ciężko się wysiada -DMS nie zapamiętuje pozycji za kierownicą w wersji bez pamięci foteli (zostałem wprowadzony w błąd, pytałem o to przed zamówieniem) 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafcio84 Opublikowano 10 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2023 Faktycznie tak jest z tym fotelem nie cofa się z automatu przy wsiadaniu, zalecam wykonać konserwację podwozia.Wysłane z mojego Armor X5 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 10 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2023 Xmode w piasku to przeszkadza a nie pomaga. Sugeruje setup przy zabawach w piasku: ESP off, xmode off , CTV w tryb manual. Inaczej można się zdziwić. CVT ma to do siebie że przy nawet małym oporze na kołach odcina napęd żeby nie spalić sprzęgła hydrokinetycznego i auto stoi w piasku do kostek..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 11 Lipca 2023 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2023 19 godzin temu, Adam12 napisał(a): CVT ma to do siebie że przy nawet małym oporze na kołach odcina napęd żeby nie spalić sprzęgła hydrokinetycznego i auto stoi w piasku do kostek... ??? CVT to rodzaj skrzyni, sprzęgło … to sprzęgło. Jak więc CVT może cokolwiek „odcinać”? Faktem jest, że przy zbyt wysokiej temperaturze hydrokinetyka elektronika sterująca może odciąć napęd (jak do tej pory zdarzyło mi się jeden raz, gdy z ciekawości próbowałem jak długo wytrzyma Diesel z CVT na stromym podjeździe, gdy wszystkie koła się kręciły, a samochód stał w miejscu = brak chłodzenia ). Po piasku jeździłem sporo (Zloty, Subariady) i nigdy nie zdarzyło mi się mieć tego rodzaju problemy. Natomiast faktem jest, że przy pokonywaniu głębokiego piasku dobrze jest mieć na kołach pewien uślizg, więc należy wyłączyć kontrolę trakcji. Dobrze też włączyć manualnie 1 bieg (gdy niewielkie prędkości) aby mieć natychmiastowo do dyspozycji maksymalny moment na kołach. Ograniczenie mocy występuje tylko na biegu wstecznym i nie ma nic do czynienia z „przegrzaniem hydrokinetyka”, lecz z konstrukcją skrzyni i przełożeniem biegu wstecznego. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 11 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2023 Zastosowałem trochę skrótów myślowych zasłyszanych przez tych co podobno się znają na budowie skrzyni CVT. Ja skupiam się bardziej na praktyce a ta jest niestety nieubłagana. Przy włączonych ESP i automatycznym trybie skrzyni wystarczy piasek do kostek, koła opierają się o piach i nie mają możliwości wykonać obrotu wtedy elektronika odcina napęd. Dodajemy gazu, silnik wchodzi na obroty a wszystkie koła stoją w miejscu nie próbując nawet ruszyć do przodu. Wystarczy ESP OFF, CVT w Manual i koła kręcą się próbując pokonać piach. Po przesiadce z Forka SG na SJ mocno się zdziwiłem za pierwszym razem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafcio84 Opublikowano 25 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2023 Siemka pytanie dt. TPMS ,czy Subaru ASO montuje oryginalne czujniki do drugiego kompletu kół lub są to "no name" i można je klonować.Posiadam 2 komplety kół z czujnikami ASO. Najlepiej jak bym je sklonował i po problemie.Wysłane z mojego Armor X5 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 25 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2023 Godzinę temu, rafcio84 napisał(a): Siemka pytanie dt. TPMS ,czy Subaru ASO montuje oryginalne czujniki do drugiego kompletu kół lub są to "no name" i można je klonować.Posiadam 2 komplety kół z czujnikami ASO. Najlepiej jak bym je sklonował i po problemie. Wysłane z mojego Armor X5 przy użyciu Tapatalka Auto pamięta dwa komplety tpmsów. Więc jak je raz wprowadzisz do auta to potem możesz żonglować kołami i auto je automatycznie zidentyfikuje. Ja mam dwa komplety oryginalnych tpmsów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 26 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2023 Raczej nie we wszystkich modelach. SJ XT MY18 wywala błąd i trzeba kasować. Chyba że mam coś popsute Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 26 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2023 58 minut temu, Adam12 napisał(a): Raczej nie we wszystkich modelach. SJ XT MY18 wywala błąd i trzeba kasować. Chyba że mam coś popsute A temat nie dotyczy nowego Outbacka? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 28 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2023 Masz racje. Już nie spamuję ale miło wiedzieć, że jest progres Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sweeps_on_aliss Opublikowano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2023 Zmieniać olej po dotarciu, w nowym Outbacku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
car1961 Opublikowano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2023 A kiedy następuje dotarcie ?jest gdzieś napisane w instrukcji obsługi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kowalesik Opublikowano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2023 29 minut temu, car1961 napisał(a): A kiedy następuje dotarcie ?jest gdzieś napisane w instrukcji obsługi? W wersji US instrukcja rzecze, że tzw. break-in period to 1000 mil. Ja wymieniłem pierwszy raz olej po 1500 mil, później po kolejnych 3500 mil, każda następna co 5000 mil. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2023 (edytowane) Wieści niosą że obk24 na rynek japoński więc najbliższy nam, będzie miał full digital cocpit, nowy system kamer, no i ... 1,8 turbo Mówi się że pełny facelifting wejdzie w my25. Edytowane 10 Sierpnia 2023 przez dirkdiggler 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ivo Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2023 6 hours ago, dirkdiggler said: Wieści niosą że obk24 na rynek japoński więc najbliższy nam, będzie miał full digital cocpit, nowy system kamer, no i ... 1,8 turbo Mówi się że pełny facelifting wejdzie w my25. Ale chyba on na tym rynku ma już full digital cockpit i silnik 1.8L DIT. I to od (ponad?) roku: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2023 27 minut temu, ivo napisał(a): Ale chyba on na tym rynku ma już full digital cockpit i silnik 1.8L DIT. I to od (ponad?) roku: Może tak być. Jestem trochę Lost in translation Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pulkownik Opublikowano 3 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2023 Cześć, Wkońcu zdecydowałem się na outbacka i już zrobiłem nim 4000km. Mam dwa pytania do właścicieli. 1. Czy jak odpalacie samochód na zimnym silniku to po jego odpaleniu obroty są na 2000, następnie wrzucam bieg czekam chwilę aż obroty spadną do okolic 1000. Gdy obroty spadną do tych 1000 to czuć takie lekkie szarpnięcie, też tak macie? 2. Podczas przyspieszania z wciśniętym gazem do oporu gdy następuje "zmiana biegu" też czuję szarpnięcie. Z tego co zdążyłem zaobserwować (niestety szarpnięcie nie pojawią się za każdym razem). Wydaje mi się, że jest to tak samo związane z jeszcze nie rozgrzanym silnikiem do optymalnej temperatury. Czy też macie podobne objawy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 4 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2023 17 godzin temu, pulkownik napisał(a): Cześć, Wkońcu zdecydowałem się na outbacka i już zrobiłem nim 4000km. Mam dwa pytania do właścicieli. 1. Czy jak odpalacie samochód na zimnym silniku to po jego odpaleniu obroty są na 2000, następnie wrzucam bieg czekam chwilę aż obroty spadną do okolic 1000. Gdy obroty spadną do tych 1000 to czuć takie lekkie szarpnięcie, też tak macie? 2. Podczas przyspieszania z wciśniętym gazem do oporu gdy następuje "zmiana biegu" też czuję szarpnięcie. Z tego co zdążyłem zaobserwować (niestety szarpnięcie nie pojawią się za każdym razem). Wydaje mi się, że jest to tak samo związane z jeszcze nie rozgrzanym silnikiem do optymalnej temperatury. Czy też macie podobne objawy? Tak i tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaOBK Opublikowano 5 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2023 Cześć, może to pytanie do działu technicznego, ale najpierw spróbuję tutaj:) przy parkowaniu i kręceniu kierownicą coś tam z przodu lubi potrzeszczeć / lekko postrzelać:) czyli toczenie się i zabawa hamulcem+kręcenie kierownicą - zaobserwowaliście u siebie coś takiego? Tak czy inaczej zgłoszę to przy następnym serwisie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sweeps_on_aliss Opublikowano 5 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2023 Stuka jak kręcisz kierką do oporu (heh w moim poprzednim, 28 letnim Audi C4 tego nie było). Jęczą hamulce przy zatrzymywaniu / odpuszczaniu ale to normalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się