Skocz do zawartości

Ekspres do kawy


kamul

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Sebastian32 napisał:

Coś musi być na rzeczy. Ja obecnie chcę kupić kosiarkę Makita. Na stronie producenta jest jak byk informacją, że gwarancją są objęte produkty tylko z wybranych sklepów. Nawet jeżeli masz rachunek i  kartę gw, a sklep nie jest na liście dealerów to nici z gwarancji. 

Gwarancja jest dobrowolna  wiec sprzedawca/producent/dystrybutor ma prawo zastrzec, ze udziela jej jedynie na towar na ktorym zarobil (czyt. wprowadzil do obrotu na terytorium PL). Nie wiem czy sklep musi byc na liscie dealerow (watpie) ale towar musi zostac sprowadzony przez Makita Polska i musi miec oficjalna karte gwarncyjna. W znanym polskim sklepie aukcyjnym sa towary z "lewego" importu ale wtedy obowiazuje jedynie rekojmia lub gwrancja sprzedawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, blejzu napisał:

Gwarancja jest dobrowolna  wiec sprzedawca/producent/dystrybutor ma prawo zastrzec, ze udziela jej jedynie na towar na ktorym zarobil (czyt. wprowadzil do obrotu na terytorium PL). Nie wiem czy sklep musi byc na liscie dealerow (watpie) ale towar musi zostac sprowadzony przez Makita Polska i musi miec oficjalna karte gwarncyjna. W znanym polskim sklepie aukcyjnym sa towary z "lewego" importu ale wtedy obowiazuje jedynie rekojmia lub gwrancja sprzedawcy.

 

Wchodzisz na strone makity i wyskakuje okno ostrzegawcze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Sebastian32 napisał:

 

Wchodzisz na strone makity i wyskakuje okno ostrzegawcze. 

Tak, nieaturozywane to wlasnie te sklepy ktore sprzedaja narzedzia z "lewego" importu (np. Rosja). Jezeli masz karte gwarancyjna wydana przez Makita Polska to z gwarancja nie powinno byc problemu. W innym przypadku zostaje tylko gwarancja sprzedawcy i/lub rekojmia. Narzedzia sa sprowadzane z Japonii przez Makita Polska i sprzedawane dealerom a dealerzy sprzedaja dalej do sklepow koncowych (lub bezposrednio). Spytaj sie w sklepie w ktorym kupiles skad maja towar :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, tylko dlaczego to klient ma być Sherlockiem Holmsem? Za chwilę się okaże, że na zakupy trzeba będzie chodzić z prawnikiem ;)

 

Ogólnie, po raz kolejny dochodzę do wniosku, że tzw. premium istnieje tylko po to, by wyciągnąć więcej pieniędzy od klienta, nie oferując nic w zamian. Niestety.

 

Jura Polska :toobad:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dlaczego masz pretensje do Jura Polska a nie do sprzedawcy? Z twojego opisu wynika ze to on "przyjanuszyl" i sprzedal towar sprowadzany samodzielnie albo z jakiegos szemranego zrodla. Jura Polska nie moze zakazac sprzedazy produktow Jura ale naprawy gwarancyjne to inna bajka. Dostales karte gwarancyjna? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, blejzu napisał:

Tak, nieaturozywane to wlasnie te sklepy ktore sprzedaja narzedzia z "lewego" importu (np. Rosja). Jezeli masz karte gwarancyjna wydana przez Makita Polska to z gwarancja nie powinno byc problemu. W innym przypadku zostaje tylko gwarancja sprzedawcy i/lub rekojmia. Narzedzia sa sprowadzane z Japonii przez Makita Polska i sprzedawane dealerom a dealerzy sprzedaja dalej do sklepow koncowych (lub bezposrednio). Spytaj sie w sklepie w ktorym kupiles skad maja towar :)

 

Jeszcze nie kupilem ale wyslalem zapytanie do sklepu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, blejzu napisał:

Ale dlaczego masz pretensje do Jura Polska a nie do sprzedawcy? Z twojego opisu wynika ze to on "przyjanuszyl" i sprzedal towar sprowadzany samodzielnie albo z jakiegos szemranego zrodla. Jura Polska nie moze zakazac sprzedazy produktow Jura ale naprawy gwarancyjne to inna bajka. Dostales karte gwarancyjna? 

 

Co to znaczy "szemranego" źródła? Sugerujesz, że producent czyli Jura wprowadza swój towar na rynek przez "szemranych" dostawców? Nie znam łańcucha dostaw Jury, ale na pewno sprzęt pochodzi z legalnego źródła, gdyż potwierdziła mi to Jura Polska na podst. numeru urządzenia tj. ekspres nie spadł z TIR-a ;)

 

Oczywiście, że mam kartę gwarancyjną z kompletem dokumentów .

 

Nie mam pretensji do Jura Polska, lecz uważam, że mogli się zachować dużo lepiej (jak na markę premium przystało). Wystarczyło skontaktować się z producentem, że mają urządzenie nie wprowadzone przez nich na rynek i rozliczyć naprawę między Jura CH a Jura PL. Tylko tyle albo aż tyle.

Edytowane przez subleo
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli producent ma takie ambicje i wymagania, to chyba on powinien zabezpieczyć komu sprzedaje towar? Czy działa jak w Chinach - pierwsza zmiana robi adidasy dla Adidasa, druga zmiana te same adidasy dla aliexpress? Jeżeli ktoś kupuje ekspres a'la Biedronka z dolepionym logo Jury, sam sobie winien, powinien był sprawdzić. Ale jeżeli kupuje oryginalny towar powinien mieć prawo wyboru sklepu, bez ograniczania praw konsumenta. Sklepy firmowe czy autoryzowane niech walczą o klienta w inny sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, subleo napisał:

Oczywiście, że mam kartę gwarancyjną z kompletem dokumentów .

Na karcie jest wpisany dystrybutor? Nie wiem jak Jura rozwiazala gwarancje i czy maja osobne karty gwarancyjne w zaleznosci od kraju. Niektore firmy maja globalna gwarancje - szczegolnie duze koncerny.

 

Cytat

Nie mam pretensji do Jura Polska, lecz uważam, że mogli się zachować dużo lepiej (jak na markę premium przystało). Wystarczyło skontaktować się z producentem, że mają urządzenie nie wprowadzone przez nich na rynek i rozliczyć naprawę między Jura CH a Jura PL. Tylko tyle albo aż tyle.

Rownie dobrze to producent moze narzucac takie a nie inne rozwiazania zeby ograniczyc przeplyw towarow miedzy krajami i lepiej sterowac polityka cenowa :) Niestety, w czasach internetu trzeba zwracac uwage na takie rzeczy bo sklepy/sprzedawcy zaczynaja kombinowac. 

 

Cytat

Ale jeżeli kupuje oryginalny towar powinien mieć prawo wyboru sklepu, bez ograniczania praw konsumenta

Nikt nikomu praw konsumenta nie ogranicza. Gwarancja to sprawa dodatkowa - obowiazkowa jest rekojmia ale ona jest realizowana przez sprzedawce. Na marginesie, to gwarancja jest wlasnie innym sposobem walki o klienta - to bonus dla konsumenta za kupienie towaru w autoryzowanym sklepie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z tą sytuacją Rejtanem rzucał się nie będę. Wysłałem, zapłaciłem, odebrałem. Jednynie napiszę do centrali Jury w Szwajcarii, że ich postępowanie nie jest fair wobec klientów.

 

A propos Jury, wrzuciłem informację, abyście wiedzieli i byli ostrożni, gdyż zostaliśmy ostatnimi czasy nauczeni, że kupując produkt określonego producenta to z nim bezpośrednio załatwiamy gwarancję (wysyłamy pralkę, lodówkę tudzież rower) a nie ze sklepem. A czasami, ja widać, można się grubo pomylić.

 

5 godzin temu, blejzu napisał:

Na karcie jest wpisany dystrybutor?  Nie wiem jak Jura rozwiazala gwarancje i czy maja osobne karty gwarancyjne w zaleznosci od kraju. Niektore firmy maja globalna gwarancje - szczegolnie duze koncerny.

 

Jest to uniwersalna gwarancja.

 

Zdjęcie z karty gwarancyjnej z tyłu, nawet jest Jura Polska wymieniona :biglol:

 

 

20190526_213527.jpg

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2019 o 14:13, Dymian napisał:

 

jako typowy Janusz sprawdziłem ceny i uśmiechnąłem się grzecznie- bo ja się zastanawiam nad jakimś zmęczonym gt-kiem do nauki- a Ty równowartość masz na blacie w kuchni;)

 

dodatkowym atutem takiego hobby  poza codzienyą pyszną kawą w porównaniu z GTkiem są niższe koszty utrzymania, chociaż troche prądu pożera.  W Polsce cieżko wypić espresso w barze (mnie się jeszcze nie udało) wiec kupiłem sprzet i się nauczyłem robić sam, jakbym mieszkał we Włoszech to bym nawet o kupnie ekspresu nie pomyślał. 

 

Bradzo lubie jeszcze kawe z kawiarki włoskiej, tzw machinetty czyli cafe Moka , sprzęt kosztuje około 100 zł i wole taka Moke niż epresso z polskiej kawiarni. Ale zrobienie dobrej  Moki też wymaga jakiej minimalnej wiedzy.  

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2019 o 10:43, subleo napisał:
W dniu 10.02.2019 o 18:49, Jaca68 napisał:
 
 
 
  W dniu 10.02.2019 o 18:49, Jaca68 napisał:

Z gwarancją nie pytałem, niech spróbują nie uznać, chyba przepisy UE zmuszają do uznania. 

Mówią tak żeby sprzedać w swoich chorych cenach, prawda jest taka że kupiłem z podanym wyżej sklepie, ekspres ma menu po polsku i naklejkę po klapką  "jura support" która podaje numery telefonów w rożnych krajach w tym w Polsce.

 

 To teraz kilka słów komentarza odnśnie Jury Polska i gwarancji.

 

 

A ja poprosiłem telefonicznie Jura Polska o instrukcję w ojczystym języku. Poprosili mnie o skan dowodu zakupu z autoryzowanego sklepu w DE. Po kilku dniach kurier przywiózł wydukowaną książeczkę, bez żadnych opłat, nawet za kuriera.

Po twoich przygodach to ja już nic nie rozumiem, To sklep w DE lepszy niż nieautoryzowany w PL?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Mam w domu jura Impressa J9 chyba od 9 lat. Ponad 4tys kaw ma zrobione, dolicz do tego latte, mleko i inne, pewnie będzie z 5k. Ostatnio był z nim problem pierwszy raz bo nie puszczał mleka, ale okazała się to jakaś pierdoła. Ma wężyk do kartonu z mlekiem, choć w zestawie też był dodatkowy pojemnik. Mi się nie chce przelewać, więc wyciągam karton z lodówki, rurka do środka i działa. Jestem naprawdę zadowolony. Jak przez 2 tygodnie go nie miałem, to ciężko było mi się odnaleźć rano...

Przesadziłem z czasem posiadania. To jest jego siódmy rok. Obecnie licznik pokazuje 4667, to zdaje się jest sumaryczne podanie wszystkich produktów. Jak wyskakuje informacja o wymianie filtra to wymieniam. Przez rok nie miałem żadnego, bo jest dwuczęściowy i gdzieś zgubiłem jedną cześć. Ale ostatnio znalazłem na necie i dokupiłem. Co jakiś czas trzeba robić odkamienianie ale maszyna sama o tym przypomina. Wrzucam tabletkę i 20 minut trwa cały proces.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Panowie, pytanie. 
Może i zrobię z siebie idiotę, ale co tam.

Mam od kilku lat Express Krupsa i w nim, żeby zrobić kawę muszę nacisnąć przycisk jeden raz. A potem żeby spienić mleko, muszę nacisnąć raz, odczekać i nacisnąć drugi raz.

Czyli jedna kawa latte czy cappuccino to, aż 3 naciśnięcia na panel.

Czy są expressy, w których cała ta operacja zrobienia  np. cappuccino wymaga tylko wciśnięcia jednego przycisku, a nie stanie przy ekspresie i pstrykania? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Yapco napisał:

Panowie, pytanie. 
Może i zrobię z siebie idiotę, ale co tam.

Mam od kilku lat Express Krupsa i w nim, żeby zrobić kawę muszę nacisnąć przycisk jeden raz. A potem żeby spienić mleko, muszę nacisnąć raz, odczekać i nacisnąć drugi raz.

Czyli jedna kawa latte czy cappuccino to, aż 3 naciśnięcia na panel.

Czy są expressy, w których cała ta operacja zrobienia  np. cappuccino wymaga tylko wciśnięcia jednego przycisku, a nie stanie przy ekspresie i pstrykania? ;)

Ja się zdecydowałem na nivone i tam wszystkie kawy mleczne i nie są jednym przyciskiem. I ogólnie bardzo dobry ekspres więc polecam :) ale pewnie każdy automat teraz to jakoś ogarnia.

Edytowane przez kamul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Yapco napisał:

Czy są expressy, w których cała ta operacja zrobienia  np. cappuccino wymaga tylko wciśnięcia jednego przycisku, a nie stanie przy ekspresie i pstrykania? ;)

Skontaktuj się z serwisem Kawa i Naprawa. (https://www.facebook.com/kawainaprawa/) Ogarniają naprawdę mega i może Ci podpowiedzą co i jak. 

Ja muszę pojechać do nich na serwis - bo po paru latach młynek już potrzebuje wsparcia duchowego ;)

W porównaniu do "autoryzowanych" to chłopaki robią cuda za 1/3 ceny i mają mega-wiedzę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, aflinta napisał:

Są takie automaty w hotelach i na stacjach benzynowych :D

Nie no, srednia polka automatow domowych maja juz takie funkcje

srednia model nivona, wybierasz przycisk - lub apka w tel i bluetoothem i sie robi

Nivona CafeRomatica 769 - Dobra cena, Opinie w Sklepie RTV EURO AGD

Edytowane przez Korton
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...