Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też to tak widzę i jak bym mieszkał sam nie mial dzieci i innych zobowiązań to pewnie stalo by w garażu jakis 22b albo inne kozackie GC8 zamiast Audi w avancie ale życie niestety nie zawsze jest takie proste i noe zawsze można myśleć tylko o sobie czasem trzeba myśleć tez o innych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@turdziGT, dlatego wydaje mi się, że Subaru tzw. innowacje wprowadza z głową. Tylko, że Ty koniecznie chcesz zrobić z Subaru Audi, bo lubisz Audi, czy coś podobnego. Dlatego kup sobie tego Macanego bo to jest auto dla Ciebie. Widać jesteś bardzo skręcony na auta, które lepiej wyglądają niż jeżdżą, tak jak ja na auta, które lepiej jeżdżą niż wyglądają.

 

P.S. Czy innowacją można nazwać złożenie klocków Lego w inny sposób niż podaje instrukcja? Hm? Nie nadużywajmy tego słowa bo dołożenie dwóch czujników, jak to ktoś napisał na tym Forum - wiadomo kto :P  - które już istnieją, to już innowacja? @@turdziGT, w przypadku Subaru nie ale w przypadku np. Skody tak? ;):biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie Subaru zrobiło dwie innowacje: wprowadzenie bodajże w 1977 AWD oraz boxera diesla. Na papierze obie wyglądają wspaniale a w praktyce tylko ta pierwsza się udała. Biorąc pod uwagę, że CVT bliżej do haldexa to i z fajnym AWD powoli się żegnamy.

Ja nie chcę zrobić z Subaru Audi. Ja chcę aby Subaru mi oferowało kombi wielkości Legacy, 6 MT z turbo benzyną > 250 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja nie chcę zrobić z Subaru Audi. Ja chcę aby Subaru mi oferowało kombi wielkości Legacy, 6 MT z turbo benzyną > 250 KM.
 

 

O właśnie - ja też czekam z nadzieją, że coś takiego zagości na naszym rynku. OBK z takim silnikiem jak w forku xt biorę w ciemno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO odpowiedni silnik, napęd i MT tworzą pewien smaczek w samochodzie, ale nie są jedynymi wyznacznikami pewnej filozofii marki. A tu, śmiem twierdzić, w bardzo wielu aspektach Subaru jednak różni się od innych. Jeszcze raz napiszę  - są marki, które sa pewnie lepsze (i odpowiednio droższe), o podobnej filozofii, ale wskaż

a) ile ich tak na prawdę jest

B) która z nich jest porównywalna cenowo

 

A jeśli przestaniemy na siłe wrzucać Subaru do marek premium, to wybór robi się już żaden

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@turdziGT, dlatego wydaje mi się, że Subaru tzw. innowacje wprowadza z głową. Tylko, że Ty koniecznie chcesz zrobić z Subaru Audi, bo lubisz Audi, czy coś podobnego. Dlatego kup sobie tego Macanego bo to jest auto dla Ciebie. Widać jesteś bardzo skręcony na auta, które lepiej wyglądają niż jeżdżą, tak jak ja na auta, które lepiej jeżdżą niż wyglądają.

 

P.S. Czy innowacją można nazwać złożenie klocków Lego w inny sposób niż podaje instrukcja? Hm? Nie nadużywajmy tego słowa bo dołożenie dwóch czujników, jak to ktoś napisał na tym Forum - wiadomo kto :P  - które już istnieją, to już innowacja? @@turdziGT, w przypadku Subaru nie ale w przypadku np. Skody tak? ;):biglol:

Izotom ja nie chcę zeby Subaru bylo jak Audi , Mercedes czy BMW chce żeby wróciło do tego co robi dobrze czyli produkcji sportowych samochodów bo te zwykłe wychodzą im bardzo przeciętnie. Chce zeby bylo jak kiedyś ze mogę sobie wybrać z pośród 4 różnych modeli o mocach powyżej 200 km czy to sedam czy kombi czy SUV i cxy auto do zabawy czy do szybkiego przemieszczania się z rodziną a obok tego niech sobie klepia masowke z dyszlem dla Kowalskiego żeby księgowi byli zadowoleni. Nic więcej nie chce.

A odnośnie oceny właściwości jezdnych proponuje najpierw sie przejechać a później wydawać opinię a swoimi tekstami w stylu co mam sobie kupić a co nie pokazałeś bardzo wyraźnie co tak ns prawdę cię boli i skąd u cie tyle jadu w stosunku do mojej osoby .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrysc ? Ja tylko napisałem jak odbieram twoja osobę.

Wiele razy ktoś tu miał z kims mocna wymianę zdań bo to normalne że ludzie maja różne zdanie i punkt widzenia ale emocje opadają i rozchodzi się pokosciach wiec skąd tyle zawiści w tobie i determinacji żeby komuś dowalic nie mam pojęcia ale czasami na prawdę mozna odpuścić bo to nic nie daje no chyba że poprawia ci humor i samopoczucie. Ja nie mówię ze mamy byc od razu najlepszymi kumplami ale szanujemy się na wzajem bo mimo że mamy odniemme zdanie na temat polityki i produktów Subaru to jednak mamy podobną pasję którą jest motoryzacja i to ona nas wszystkich tu łączy bez znaczenia czym jeździmy i co lubimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Bo Subaru zawsze było do bani przecież. Brzydkie, głośne, twarde plastiki, dużo pali, drogie części, średnio lubi się z LPG... teraz jakoś wygrzeczniało i teraz faktycznie jest ok. Niestety ok dla "Kowalskiego", a nie dla nas - czubków motoryzacyjnych :P

1). Brzydkie? Hmm, zapewne kwestia gustu... Akurat mnie stare Subaru się bardzo podobają, głównie Forestery I i II, starsze Outbacki i Legacy. Forester I to mój idol :)  Nowe Subaru wg mnie są brzydkie i bez wyrazu.

2). Głośne? To chyba powinieneś się przejechać moimi poprzednimi bolidami... Dla mnie mój Forek to najcichsze auto, jakie miałem - oczywiście przy założeniu, że we wszystkich miałem normalne (nie sportowe) i sprawne wydechy.

3). Plastik ma być twardy, żeby się w upale nie roztopił ;)  Akurat lubię twarde plastiki, są bardzo praktyczne (łatwo umyć czy naprawić). W poprzednich autach miałem gorzej, więc znów plus dla Subaru. Jeżeli są auta o lepszym wykończeniu wnętrza, nie chcę o nich wiedzieć :D

4). Pali dużo, ale coś za coś. Ale wbrew pozorom niewiele więcej niż moje poprzednie auta, za to przy dużo lepszym silniku.

5). Części? Bo ja wiem... Drobiazgi - zgoda, ale jak padnie pompa paliwa, komputer pokładowy czy przekładnia kierownicy, to sądzę, że w wielu markach, nawet w Skodzie, koszta będą dość podobne. Valeo zawsze liczy sobie tyle samo, niezależnie od odbiorcy ;)

6). LPG - Skoda też powiedziała silnikowi pa-pa, w czym LPG może tam i trochę pomógł, ale przebieg był naprawdę niewielki... A mówili, że tamte silniki lubią LPG... W tej sytuacji jest mi wszystko jedno. Może będę miał fuksa i Forek na LPG wytrzyma w miarę długo, a jak nie, to będę miał jak w Skodzie, też mi nowina :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Akurat mnie stare Subaru się bardzo podobają, głównie Forestery I i II, starsze Outbacki i Legacy. Forester I to mój idol :)
Fakt, wg mnie akurat Forek ll to bardzo udany model, zwłaszcza wersja po liftingu. Samochód niczego nie udaje z wyglądu coś pomiędzy SUVem a kombi.

 

 

Nowe Subaru wg mnie są brzydkie i bez wyrazu.
:angry::D:lol: Jak stwierdził swego czasu Adam Kornacki - 'Subaru trzeba lubić, żeby się podobał.' Mnie się podobają :P:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie wiem dlaczego tyle zlosliwosci kiedy czlowiek przedstawia seata jako konkureta subaru, mam nadzieje ze to wyjdzie subaru na + i dostosuje sie powoli do rynku bo zaraz argument sbd nie bedzie dzialal...

Bo to obraza świętości ;) 

Dla jednych Subaru powinno dostosowywać się do rynku, dla innych, powinno iść swoją indywidualną drogą, jak dawniej. Czegokolwiek byśmy nie oczekiwali, wpływu na szefostwo Subaru nie mamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech Subaru idzie swoją drogą ale w stronę klienta :-)

 

pomijając wygląd aut bo to jest sprawą gustu brak w ofercie jakby "środka" jeśli chodzi o silniki

 

STI - ok wypuścili go na starym silniku powiedzmy, że pasuje do charakteru auta

BRZ - pewnie ok

Forester - nareszcie dostał 2.0 DIT ale tylko w połączeniu z CVT (magia napędu Subaru odrobinę znika)

Outback, Legacy - na tą chwilę brak ciekawych silników benzynowych

XV - benzyny 1.6 i 2.0 NA do tego auta to zbrodnia, ich jedyną zaletą jest chyba tylko prostota konstrukcji bo nie cena (mowa o aucie bez wodotrysków bo w dzisiejszych czasach BT, klimę i el. szyby trudno za takowe uznać)

 

porównując to do Skody to "stary" 1.8 TSI w np. Yeti lub Octavi 2 Scout lub nowy 1.8 TSI w nowej Octavii (celowo wspominam tylko o autach z Haldexem) rozkłada na łopatki ofertę Subaru

 

pomijam kwestię plastików, jakości wnętrza pod kątem obsługi itp. tu przepaści nie ma oczywiście jest mała różnica do nadrobienia ale to detale

 

doceniam wkład Subaru w świecie motoryzacji ale niestety kupując auta muszę kierować się także odrobiną rozsądku, który chyba trzeba porzucić kupując fabrycznie nowe Subaru

 

opierając się na moich typach:

 

XV 2.0 SBD - DPF wyłączony z gwarancji pomimo złej reputacji tych silników (być może nie są aż tak złe jak opinia o nich)

 

nowe STI (gdyż WRX-a niestety Subaru nie oferuje) - sprzeczne opinie dotyczące używania auta w ruchu autostradowym - ma mieć rzekomo zabójczy wpływ na silnik, który nadaje się tylko do "upalania" a przebieg rzędu 100 k km bez remontu można włożyć między bajki to za bardzo zachęcające nie jest

(przypomnę, że STI jest 5-cio miejscowym sedanem z bagażnikiem i naprawdę nie wiem co jest dziwnego w tym, że ktoś planując zakup takiego auta może 4-5 razy do roku pojechać nim w trasę po Europie rzędu 1500-2000 km w jedną stronę wykorzystując autostrady jako drogi tranzytowe z "umiarkowaną" nawet jak na 2.0 TDI ;-) prędkością)

 

 

takie spostrzeżenia użytkownika niewielkiej Skody (wcześniej paru Fordów) gdyż duże auta nie są mi w życiu niezbędne natomiast niezawodne owszem

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yeti jeździ mi się bardzo fajnie (auto żony, używam sporadycznie) , ale bardzo brakuje mi podparcia lędźwiowego - do dzisiaj. Przy okazji odkurzania Yeti odkryłem właśnie, że regulacja jest i to zarówno w fotelu kierowcy, jak i pasażera. Zupełnie nie wiem, jak to się stało, że przez tyle czasu nie znalazłem tej wajchy. A szukałem parę razy - fakt, że zawsze w czasie jazdy, jak poczułem dyskomfort. Przesunąłem na max i jest super. Aż nie chce się wierzyć, że w sumie tak niewielka różnica w podparciu kręgosłupa aż tak bardzo wpływa na poprawę komfortu.

I przy okazji odkurzania dopatrzyłem się jeszcze, że Yeti ma poduszkę kolanową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...