sjak Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 P.S. co do skody to pamietajcie ze silnik to jeszcze nie wszystko. Rzuccie np. Okiem na rownolegla dyskusje dot. Volvo. Tyle,że Skody całkiem fajnie się prowadzą IMO IMO. Słowo klucz w tej wypowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Stach, dlaczego chcesz zamienic Legacy na Skode? Ktory model Cie interesuje, Yeti? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 P.S. co do skody to pamietajcie ze silnik to jeszcze nie wszystko. Rzuccie np. Okiem na rownolegla dyskusje dot. Volvo. Tyle,że Skody całkiem fajnie się prowadzą IMO IMO. Słowo klucz w tej wypowiedzi Masz inne zdanie? Stach, dlaczego chcesz zamienic Legacy na Skode? Ktory model Cie interesuje, Yeti? Scout bardzo mi się podoba(szczególnie cena/jakość ) Jeszcze nie zmieniam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 (edytowane) P.S. co do skody to pamietajcie ze silnik to jeszcze nie wszystko. Rzuccie np. Okiem na rownolegla dyskusje dot. Volvo. Tyle,że Skody całkiem fajnie się prowadzą IMO IMO. Słowo klucz w tej wypowiedzi Masz inne zdanie? No niestety tak Ale nie chcę powielać już kilku moich wypowiedzi Powiem tyle - jeśli lubisz samochody sprawiające wrażenie stabilnych, ale ciężkich i płużących przodem (zwłaszcza w warunkach złej przyczepności), to z prowadzenia Skody będziesz zadowolony. Aż nadto czuć, dla kogo ten samochód jest skonstruowany. Max bezpieczna charakterystyka niepozwalająca na ani odrobinę radości. Ma jak najpewniej i bez niespodzianek przewieźć pasażerów (kierowca też tak się czuje) z pkt A do B. Edytowane 11 Listopada 2014 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Powiem tyle - jeśli lubisz samochody sprawiające wrażenie stabilnych, ale ciężkich i płużących przodem (zwłaszcza w warunkach złej przyczepności), to z prowadzenia Skody będziesz zadowolony. A myślałem,że zarywanie ryjem to domena naszych świnek Płyty i zawiasy Vagowskie cieszą się bardzo dobrymi opiniami,choć podobno nowa płyta golfa i ukł. kierowniczy nie jest tak dobry,ale w skodzie to pewnie jest z poprzedniej epoki mnie się skodą bardzo dobrze jechało,choć zdaję sobie sprawę,że te jazdy mogły być za krótkie. Weźmy konkrety: OTBD CVT 150KM ok.10sek do 100 to jakieś--------------------------------------------------------------------180 tys.PLN Scout DSG 184KM ok.7,8 do 100 to po rabacie(10%) ze wszystkimi-słownie dodatkami to jakieś 135tys.PLN Jak dla mnie sprawa jest bardzo prosta i rozbija się o jakieś 45tys.PLN Nie mówiąc o osiągach i kosztach serwisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 @@stach1111, Rozumiem że forester niet? Bo wyszedł by w cenie śkody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 (edytowane) Płyty i zawiasy Vagowskie cieszą się bardzo dobrymi opiniami,choć podobno nowa płyta golfa i ukł. kierowniczy nie jest tak dobry,ale w skodzie to pewnie jest z poprzedniej epoki To wyobraź sobie, że niektóre nowinki w VAG - u idą do Skody jako pierwszej Tak było w tym przypadku A myślałem,że zarywanie ryjem to domena naszych świnek Bo jeździmy na granicy przyczepności. SKodami mało kto tak jeździ i dlatego się tego nie analizuje. Gwarantuję, że Subaru jest super neutralne mnie się skodą bardzo dobrze jechało,choć zdaję sobie sprawę,że te jazdy mogły być za krótkie. Albo lubisz takie dupowozy, albo faktycznie jazda za krótka. Już pisałem - Skoda traci w oczach wraz z przebytymi kilometrami. Przynajmniej tak było ze mną i jeszcze kilkoma osobami Weźmy konkrety: OTBD CVT 150KM ok.10sek do 100 to jakieś--------------------------------------------------------------------180 tys.PLN Scout DSG 184KM ok.7,8 do 100 to po rabacie(10%) ze wszystkimi-słownie dodatkami to jakieś 135tys.PLN Mercedes czy BMW jeszcze droższe, a Dacia tańsza Inne marki, inna wielkość samochodów (Octavia jest o klasę mniejsza), inny target klienta. Produkt za tani to też nie dobrze Jak dla mnie sprawa jest bardzo prosta i rozbija się o jakieś 45tys.PLN Nie mówiąc o osiągach i kosztach serwisu. Doskonale rozumiem. Jeśli jest taka potrzeba, to nie ma dyskusji:) U mnie 3 lata temu też się rozbiło pomiędzy Superbem a OBK H6 Edytowane 11 Listopada 2014 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 (edytowane) VW wlasnie zaprezentowal nowy, 4 cylindrowy silnik diesla z elektrycznym turbo i mocy 270 KM, ciekawe: http://www.autocar.co.uk/car-news/industry/volkswagen-reveals-new-268bhp-diesel-engineW nowym B8 montują 2.0TDI biturbo 240KM. To może być fajna propozycja bo już nawet 177KM daje radę a tu może być ciekawie.Chyba wiem jakie kolejne auto wybiorę . W DSG to typowy objaw zuzywania sie mechatroniki. Pojawiaja sie luzy i zaczyna szarpac. DSG to taki element eksploatacyjny. Pewnie powiedza ze TTTM. No nie wiem, wcześniej miałem 2 auta z DSG, każde miało sporo ponad 100k km i nic. Oczywiście to żaden przebieg, ale tu wyjątkowo szybko się coś zaczęło dziać. Zobaczymy co spece powiedzą, samochód służbowy i na gwarancji więc za bardzo się nie martwię . To DSG to mokre 6 biegów czy suche 7 biegów?Ja mam 6 biegowe. Weźmy konkrety: OTBD CVT 150KM ok.10sek do 100 to jakieś--------------------------------------------------------------------180 tys.PLN Scout DSG 184KM ok.7,8 do 100 to po rabacie(10%) ze wszystkimi-słownie dodatkami to jakieś 135tys.PLN Jak dla mnie sprawa jest bardzo prosta i rozbija się o jakieś 45tys.PLN Nie mówiąc o osiągach i kosztach serwisu. Do tego Passat B8 variant 2.0 TDI 240KM DSG - 170 tys. PLN do setki 6,1s i średnie spalanie 5,3.Sorry, dla mnie też prosty wybór, przynajmniej porównując z subaru . Edytowane 11 Listopada 2014 przez Matsil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 jak to sie mowi podruzujaych nie nalezy zatrzymywac Kazdy niech zdobywa swoje doswiadczenia i sie nimi z nami podzieli Ja mam Legacy od 5 Lat i to jest pierwsze Auto, ktorego mi szkoda oddac. Poprzedni model byl mi po prostu za glosny powyzej 160 km/h. Obecny na cichych kapciach mi bardzo pasuje. Silniek nie wazne czy 120 czy 180 brzmi tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Elektryczne turbo to ciekawe rozwiazanie, teoretycznie powinno ono zlikwidowac problem opoznienia reakcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 @@stach1111, Rozumiem że forester niet? Bo wyszedł by w cenie śkody -brak podparcia lędźwi,pisałem o tym,dla mnie to sine qua non,może jestem dziwny,trudno. -nie potrzeba mi tak wielkiej kwadratowej budy -nie ma DCVT -cena to 145tys. hipotetycznie z CVT będzie jakieś153-155tys. -dużo wyższe koszty utrzymania. Póki co Obecnego Legaca kupiłem za 136 tys z rocznika wyprzedażowego w wersji comfort navi(skóra szyber etc. elektryka foteli...) razem z vebasto i jestem bardzo zadowolony,ale zdaję sobie sprawę ,że takiej okazji na Subaru mogę już więcej nie mieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Elektryczne turbo to ciekawe rozwiazanie, teoretycznie powinno ono zlikwidowac problem opoznienia reakcji. O tym samym pomyślałem jak to przeczytałem. Zastanawia mnie tylko fakt dlaczego nie kompresor ? Awaryjność na początku może okazać się duża ale po roku doświadczeń na klientach myślę że będzie OK Dodatkowo nie trzeba jej chłodzić i może być tania w naprawach/wymianach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Elektryczne turbo to ciekawe rozwiazanie, teoretycznie powinno ono zlikwidowac problem opoznienia reakcji. A czy czegoś takiego nie stosowało swojego czasu Volvo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 @@stach1111, Jest okazja w dziale sprzedam i mógł byś śmiało oddać fotele do przeróbki i jeszcze sporo $ by zostało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pucu Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Następna elektryczna rzecz która na pewno na poczatku będzie awaryjna, ale jak po pracuja to kto wie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plejadek Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Weźmy konkrety: OTBD CVT 150KM ok.10sek do 100 to jakieś--------------------------------------------------------------------180 tys.PLN Scout DSG 184KM ok.7,8 do 100 to po rabacie(10%) ze wszystkimi-słownie dodatkami to jakieś 135tys.PLN Jak dla mnie sprawa jest bardzo prosta i rozbija się o jakieś 45tys.PLN Nie mówiąc o osiągach i kosztach serwisu. Przecież porównujesz auta z dwóch różnych segmentów. Może w twoim wypadku warto poczekać na Levorga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Elektryczne turbo to ciekawe rozwiazanie, teoretycznie powinno ono zlikwidowac problem opoznienia reakcji. O tym samym pomyślałem jak to przeczytałem. Zastanawia mnie tylko fakt dlaczego nie kompresor ? Być może chodzi o wykorzystanie rozwiązania jakie ma Mazda, czyli systemu I-Eloop, który w czasie hamowania magazynuje energię w kondensatorze. Wiadomo, że wystarczy tylko na chwilę, ale w sam raz aby przynajmniej rozkręcić turbinę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 (edytowane) jak to sie mowi podruzujaych nie nalezy zatrzymywac Kazdy niech zdobywa swoje doswiadczenia i sie nimi z nami podzieli J Dajmy spokój. Zacytowałem post Haubiego, podpisuję się również pod nim. Jeśli Stach poczuł magię Plejad - wróci z podwiniętym ogonem (tak jak ja). Jeśli nie ... nie każdemu to jest dane Edytowane 11 Listopada 2014 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Elektryczne turbo to zmiana sieci na 48 V. Przed laty audi juz za tym eksperymentowalo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Elektryczne turbo to ciekawe rozwiazanie, teoretycznie powinno ono zlikwidowac problem opoznienia reakcji. A czy czegoś takiego nie stosowało swojego czasu Volvo? Nie wiem, ciekaw jestem jak to zadziala w wykonaniu vw, choc w oszczednosc paliwa nie wierze. Na niemieckim forum BMW rozgorzala kiedys dyskusja nt. tego czy turbodoladowane R4 sa bardzie ekonomiczne od R6 i, przy okazji, ma czym ma polegac wspolczesne 'premium'. Moje 325i na trasie palilo 8-9 litrow, pomimo 3 litrow pojemnosci. No ale postep to postep, klient ma nadazyc i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Nawiązując jeszcze do swojego ostatniego wpisu: Stawiam dolary przeciwko orzechom, że wystarczyłoby, aby 2,0 DIT pojawił się w Outbacku, a ponad połowa tego wątku straciłaby jakikolwiek sens. Druga połowa poszłaby w niebyt, gdyby SBD wzmocniono np do 200 koni i 420 Nm. I tak wygląda prawda o przewadze Skody i wielu innych nad Subaru Absolutnie sie zgadzam ! No proszę utrzymalem wątek na topie bo już przygasal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Ja chce wozic trzyosobową rodzinę, chcialbym miec pierwszy raz wyzsze auto bo sam jestem duzy i wygodniej mi się wsiada, wysiada. Do tego nie trawie jezdzic za SUVem bo nic przez niego nie widzę, rozwiazanie - samemu usiąść wyzej. Lubie w SUVach widocznosc i uwazam to za duzy plus do bezpieczeństwa. Rocznie jezdze niewiele bo moze te 12000 km, lubie sporo mocy bo to daje mi czasem okazje do szybkich wyprzedzen i szybsza jazde jak mam ochote (lubie), nie szukam toczydla bo mi sie nudza. Do tego nie chce diesela bo po co mi trzesace sie, glosne i krotko krecace sie bloto. Nigdy nie mialem na wlasnosc AWD, jedynie RWD i FWD - ciekawosc mnie zzera. Chcialbym ten przeswit z SUVa wykorzystac na wycieczki z synem zarowno latem na ryby, do lasu, pod namiot jak i zima na narty do Wloch. Ale również mieszkam w Polsce, gdzie drogi sa nadal 100 lat za...4x4 chce teraz mieć i koniec, bo nigdy nie mialem. Lubie auta z charakterem, dobrze jak bedzie mialo wady do zaakceptowania (ten typ tsk ma) w zamian dajac mi banana na japie niezaleznie od pogody. Uwielbiam jezdzic i czuc sie w aucie kierownikiem imprezy Chcialbym miec auto z wygladu meskie, klasyczne ale i lekko z zadziorem - te ladniutkie typu Mazda CX czy bezplciowe CR-V nie dla mnie. I teraz pytanie do Was - czego mam szukac, jesli nie Forestera XT? Chetnie zapoznam się z Waszymi propozycjami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 przy tych wymaganiach tylko Forester XT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Ja chce wozic trzyosobową rodzinę, chcialbym miec pierwszy raz wyzsze auto bo sam jestem duzy i wygodniej mi się wsiada, wysiada. Do tego nie trawie jezdzic za SUVem bo nic przez niego nie widzę, rozwiazanie - samemu usiąść wyzej. Lubie w SUVach widocznosc i uwazam to za duzy plus do bezpieczeństwa. Rocznie jezdze niewiele bo moze te 12000 km, lubie sporo mocy bo to daje mi czasem okazje do szybkich wyprzedzen i szybsza jazde jak mam ochote (lubie), nie szukam toczydla bo mi sie nudza. Do tego nie chce diesela bo po co mi trzesace sie, glosne i krotko krecace sie bloto. Nigdy nie mialem na wlasnosc AWD, jedynie RWD i FWD - ciekawosc mnie zzera. Chcialbym ten przeswit z SUVa wykorzystac na wycieczki z synem zarowno latem na ryby, do lasu, pod namiot jak i zima na narty do Wloch. Ale również mieszkam w Polsce, gdzie drogi sa nadal 100 lat za...4x4 chce teraz mieć i koniec, bo nigdy nie mialem. Lubie auta z charakterem, dobrze jak bedzie mialo wady do zaakceptowania (ten typ tsk ma) w zamian dajac mi banana na japie niezaleznie od pogody. Uwielbiam jezdzic i czuc sie w aucie kierownikiem imprezy Chcialbym miec auto z wygladu meskie, klasyczne ale i lekko z zadziorem - te ladniutkie typu Mazda CX czy bezplciowe CR-V nie dla mnie. I teraz pytanie do Was - czego mam szukac, jesli nie Forestera XT? Chetnie zapoznam się z Waszymi propozycjami. Sugestie? Zatem witamy w gronie posiadaczy FXT Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Ale również mieszkam w Polsce, gdzie drogi sa nadal 100 lat za... Juz nie; od wielu lat jestem 'ekspatem' na obczyznie i polskie zmiany obserwuje niejako z zewnatrz. Moja osobista misja stalo sie obalanie mitow na temat Polski i tzw. Zachodu. Drogi mamy coraz lepsze, zarowno te krajowe jak i gminne; to juz nie to co bylo kiedys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się