Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

W DSG to typowy objaw zuzywania sie mechatroniki. Pojawiaja sie luzy i zaczyna szarpac. DSG to taki element eksploatacyjny.  Pewnie powiedza ze TTTM.

No nie wiem, wcześniej miałem 2 auta z DSG, każde miało sporo ponad 100k km i nic. Oczywiście to żaden przebieg, ale tu wyjątkowo szybko się coś zaczęło dziać. Zobaczymy co spece powiedzą, samochód służbowy i na gwarancji więc za bardzo się nie martwię :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie najłatwiej krytowac innych a zobaczmy teraz gdzie sami jestesmy ( w sensie Subaru)

2.0D - 2.0L 150 KM przy takim stosunku mocy do pojemności ten silnik powinien wytrzymać milion km I być super niezawodny a sami wiemy że tak nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W DSG to typowy objaw zuzywania sie mechatroniki. Pojawiaja sie luzy i zaczyna szarpac. DSG to taki element eksploatacyjny.  Pewnie powiedza ze TTTM.

No nie wiem, wcześniej miałem 2 auta z DSG, każde miało sporo ponad 100k km i nic. Oczywiście to żaden przebieg, ale tu wyjątkowo szybko się coś zaczęło dziać. Zobaczymy co spece powiedzą, samochód służbowy i na gwarancji więc za bardzo się nie martwię :).

 

To DSG to mokre 6 biegów czy suche 7 biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo inaczej dla tych którzy kochają babrac się w statystykach.

Ile silników produkuje subaru do swoich modeli ? Może z 5-6.Ile z nich ma wiadome problemy ? Przynajmniej 2 ( 2.0D I 2.5T )

A teraz zobaczmy ile silników produkuje vag do wszystkich modeli. 30-40 ?

Ile w tym jest nieudanych 3...? może 5 ......? Więc jak to się ma do ilości produkowanych 7-10 % gdzie w takim razie subaru ma 20-30 % ......Dla mnie bardzo proste I obrazowe wyliczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście co nie zmienia faktu że przerażające jest tempo w jakim wszyscy odjeżdżają a subaru całkowicie stoi w miejscu co tak na dobrą sprawę oznacza że się cofa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakże często w lokalnej knajpce żarcie jest o niebo lepsze niż junk food z McD's.  :)

 

 

 

le silników produkuje subaru do swoich modeli ? Może z 5-6.Ile z nich ma wiadome problemy ? Przynajmniej 2 ( 2.0D I 2.5T ) A teraz zobaczmy ile silników produkuje vag do wszystkich modeli. 30-40 ?

 

Silników to pewnie produkuje kilka no może kilkanaście a w modelach są ich wariacje.  Możliwe na przykład, że 2.0 TDI ze skody octavii to ten sam 2.0 TDI co siedzi w A4 tylko obrócony o 90 stopni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakże często w lokalnej knajpce żarcie jest o niebo lepsze niż junk food z McD's.  :)

 

 

le silników produkuje subaru do swoich modeli ? Może z 5-6.Ile z nich ma wiadome problemy ? Przynajmniej 2 ( 2.0D I 2.5T ) A teraz zobaczmy ile silników produkuje vag do wszystkich modeli. 30-40 ?

 

 

Silników to pewnie produkuje kilka no może kilkanaście a w modelach są ich wariacje.  Możliwe na przykład, że 2.0 TDI ze skody octavii to ten sam 2.0 TDI co siedzi w A4 tylko obrócony o 90 stopni.

I tak I nie sa rozne wariacje co sprawia że pozornie identyczne silniki różnią się w zależności od tego czy sa poprzeczne czy wzdłuż np: 2.0tfsi w A3 wzdluzny nie ma valve lifta tak jak 2.0tfsi w A4/5/6 czyli góra silnika jest całkowicie inna.

Juz nie mow, ze 2.0 DIT to zacofany silnik.

Troche dziwi fakt, ze nie znajduje sie w opcji w OBK czy BRZ

A kiedy Vag miał pierwszy silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny ? 2005 roku , to prawie 10 lat temu. .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miało ale nie turbo.Czyli co to oznacza ze Subaru zajęło 10 lat żeby być tam gdzie Audi bylo 10 lat temu.

Turdziu, to trochę demagogiczne ;)    W ten sposób patrząc możemy powiedzieć, że wciąż jeszcze Audi  nie zrobiło boxera, więc jest bliżej nieokreślony czas za Subaru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie chodzi mi konkretnie fakt boxera czy cokolwiek innego, tylko o formę argumentacji. Przyjmuję argumenty merytoryczne, gdzie Turdzi ma dużo racji, ale ten ostatni dla mnie był czystą demagogią. Trzeba by znać wszystkie niuanse i niuansiki (w tym tajemnice) obu konstrukcji, aby użyć takiego stwierdzenia ;)


A dla mnie największy problem leży gdzie indziej. Nie jest nim ani trwałość czy niezawodność silników, czy aktualne moce i to, co sobą reprezentują na tle konkurencji, bo w swoich klasach mocy na pewno nie są gorsze, ba - nawet twierdzę, że stanowią górną półkę. Opiszę sprawę na własnym przykładzie:

 

Posiadam 6-cio letniego OBK SBD. Uwielbiam go i nie zamierzam się pozbywać. ALe oczywiście chciałbym coś nowego. Nowe Subaru. I co mam kupić?

Forka nie wezmę, bo zaczną mnie podrywać moi koledzy myśląc, że to moja żona ;), STI nie bardzo mi leży, bo potrzebuję raczej kombi. XV za mały, o Forku już powiedziałem, zostaje OBK. Tylko jaką przewagę ma obecny OBK nad moim, z mojego punktu widzenia?  Chciałoby się coś lepszego, naturalną kwestią jest, że mocniejszego. 2,5 - słabo. Jeśli benzyna, to niech jedzie ;)   Diesel - przecież go mam. Nic nie zyskuję :)  Jest dobry, pasuje mi, ale po co mam wymieniać jeden niepsujący się samochód na inny, który nie daje mi żadnych bonusów. Ba,. nawet pod pewnymi względami jest krokiem w tył (bixenon, szyby bez ramek ;) ) Wielkość wewnątrz - Forek jest wystarczający jako Familywagen;), a dla kierowcy + 1 czy 2 osoby mój OBK jest również OK :) Skrzynia? - akurat jest mi rybką, czy mam automat czy manual - obie mają dla mnie niezaprzeczalne zalety i wady, więc jest pomiędzy nimi znak równości. Jeśli kupowałbym pierwsze Subaru - pasuje, świetny silnik o wystarczającej mocy. Ale po 6-ciu latach jazdy, wykładając pieniądze chciałbym czuć, że dostaję za nie coś więcej niż mam obecnie :)

 

Te przemyślenia są bardzo subiektywne, ale czy bardzo odosobnione?

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problemem nie jest brak nowoczesnej jednostki tylko ograniczone jej zastosowanie w autach Subaru dostępnych w EU

 

Impreza dostępna z 1.6 NA

całkowity brak WRX-a z cywilnym 2.0 DIT

 

wygląda tak jakby Subaru odpuszczało sobie rynek EU

z drugiej strony fabryki im i tak cały czas pracują w głównej mierze na potrzeby USA

wiec wszytko gra :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Te przemyślenia są bardzo subiektywne, ale czy bardzo odosobnione?

Nie są odosobnione dlatego powstałe ten wątek, bo wielu widzi że Subaru sie  nei rozwija i po którymś razie ta sama płyta staję się nudna/zdarta itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując jeszcze do swojego ostatniego wpisu: Stawiam dolary przeciwko orzechom, że wystarczyłoby, aby 2,0 DIT pojawił się w Outbacku, a ponad połowa tego wątku straciłaby jakikolwiek sens. Druga połowa poszłaby w niebyt, gdyby SBD wzmocniono np do 200 koni i 420 Nm. I tak wygląda prawda o przewadze   Skody i wielu innych nad Subaru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując jeszcze do swojego ostatniego wpisu: Stawiam dolary przeciwko orzechom, że wystarczyłoby, aby 2,0 DIT pojawił się w Outbacku, a ponad połowa tego wątku straciłaby jakikolwiek sens. Druga połowa poszłaby w niebyt, gdyby SBD wzmocniono np do 200 koni i 420 Nm. I tak wygląda prawda o przewadze   Skody i wielu innych nad Subaru ;)

 

To prawda pod jednym warunkiem,że ceny byłyby rozsądne.

Ale nie będą ;)

 

Wątek więc będzie aktualny,bo skoda daje technologię vag,osiągi,niezłą jakość(coraz lepszą),dostępność serwisu i bardzo rozsądne ceny zakupu i serwisowania :)

PS.a i w rajdach Skody coraz więcej w stos. do Subaru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos jest na rzeczy choc przez ostatnie 6 lat ten SBD jakos jednak ewaluowal. Np. przy wymianie turbosprezarki, serwis powiedzial mi ze w nowych modelach ECU ma bardziej zaawansowane funkcje dotyczace min. Regulacji turbo. Szczegolow nie znam wiec nie wnikam. Skrzynia biegow tez sie zmienila, najpierw na 6 biegowa, a wkoncu na cvt. Musze tez przyznac ze komfort jazdy w obecnym modelu (halas, wibracje) jest sporo wyzszy niz w moim '09.

 

Obecny design mi sie nie podoba ale kolejny model zmieni postac rzeczy.

P.S. co do skody to pamietajcie ze silnik to jeszcze nie wszystko. Rzuccie np. Okiem na rownolegla dyskusje dot. Volvo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos jest na rzeczy choc przez ostatnie 6 lat ten SBD jakos jednak ewaluowal. Np. przy wymianie turbosprezarki, serwis powiedzial mi ze w nowych modelach ECU ma bardziej zaawansowane funkcje dotyczace min. Regulacji turbo

Pewnie masz rację. Nawet na pewno. Ale jeździ cały czas tak samo :)

 

Musze tez przyznac ze komfort jazdy w obecnym modelu (halas, wibracje) jest sporo wyzszy niz w moim '09.

Również nie wątpię. i gdyby nie było innego "kroku wstecz", o którym pisałem, to byłby pewnie dla mnie argument wystarczający. Ale ..

 

Obecny design mi sie nie podoba

mi niestety również. Samochód stracił dla mnie dużo ze swojego charakteru:)

 

ale kolejny model zmieni postac rzeczy.

Bardzo na to liczę, bo naprawdę jestem na etapie, że coś muszę zamówić,  :biglol:  a chcę pozostać wierny marce

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...