ketivv Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 (edytowane) jednakze co do obrotow silnika vs bieg DSG + TSI wydaje sie byc fabrycznie lepiej zestrojonyw TSI moga byc skrzynie DSG zarowno mokre jak i suche, podobno suche przysparzają problemów technicznych w TDI fabrycznie masz opcje albo silnik zamulony na 1200 obr/min w trybie D albo non stop 2500-2800 obr min w trybie S Jeździłem pół roku octavią 1.2tsi z DSG (i zestawem na bezdroża) - fajnie jechała po wertepach, silnik nie był mocarzem, ale nie robił wrażenia przeciążonego, natomiast w skrzyni zaobserwowałem ciekawe zjawisko - po chwili pełzania pod obciążeniem (podjeżdżanie stromym wyjazdem z garażu do bramy) po pracy na półsprzęgle skrzynia mówiła PAS i odłączała napęd, a auto staczało się do tyłu. no widzisz ale to problem ze skrzynia suchą ja ze skrzynią DSG 6 z TDI i Haldexem nie mialem z tym najmniejszych problemow - inna sprawa za z Haldexem chyba przelozenia sa krotsze stad jedynka byla jakby lekkim "reduktorem" pod tym względem DSG 6 w Yeti wydaje się, że radziło sobie lepiej jak sprzęgło w XV diesel teraz rozumiem czemu wcześniej wspominałeś, że DSG się nie nadaje :-) nie nadaje sie suche DSG ale mokre jest naprawdę cholernie mocne Edytowane 1 Września 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 (...) po 30 kkm trzeba było zmienić łańcuch rozrządu (...) moglbys rozwinac temat? myslalem, ze temat lancuchu dotyczy tylko 1.4TSI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 (edytowane) o zmiane oprogramowania skrzyni DSG to nie w oficjalnym ASO trzeba sie pytać ;-) a to trzeba od razu, myślałem że coś oficjalnie można zrobić z zachowaniem gwarancji, a nie że znów trzeba kombinować @radekk - ja rozmawiałem tutaj: http://www.teomotors.pl/ dzięki, daleko w sumie nie mam, podjadę zobaczyć co mają w ofercie w TDI fabrycznie masz opcje albo silnik zamulony na 1200 obr/min w trybie D albo non stop 2500-2800 obr min w trybie S właśnie brakuje czegoś pomiędzy, bo jedne nadaje się do jazdy w kapeluszu, drugi już niekoniecznie przystoi w jeździe po mieście w korkach. ja ze skrzynią DSG 6 z TDI i Haldexem nie mialem z tym najmniejszych problemow - inna sprawa za z Haldexem chyba przelozenia sa krotsze stad jedynka byla jakby lekkim "reduktorem" nie raz potrafi zmienić na 2 przy prędkości w granicach 5km/h, więc na upartego ta 1-ka mogłaby być zbędna. Ja tam mówię że to jest 5 biegów z reduktorem Edytowane 1 Września 2014 przez radekk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 Właśnie wchodzi octa scout z haldexem .silnik 2.0TDI DSG ,0-100 7.8 Vmax-219,koszt 120 tys. Jak dla mnie to hit. Ps.znalezione w auto-motor-sport. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 tak sie sklada ze u mnie ASO ma i Skode i Subaru wiec chyba przetestuje ten wynalazek. Bo nie trzeba czekac jak na Levorga, ze kiedys, gdzies tam i z niewiadomo jakim silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 octa scout z haldexem .silnik 2.0TDI DSG ,0-100 7.8 Vmax-219,koszt 120 tys. 120k pln fajnie wygląda ale ciekawa w jakiej wersji jest silnik i z jakim wyposażeniem ? Jeżeli to cena wersji podstawowej czyli ( chyba? ) 140KM + golas to trzeba trochę doliczyć do normalnego wyposażenia Z drugiej strony rabaty w Skodzie to nie jest 1 %..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 120 to za najmocniejsza wersję z DSG. Oczywiście trzeba parę rzeczy dobrać do serii, ale po rabatach jakie są w Skodzie to będzie raczej ponizej 120 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 To jest 184KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 (edytowane) Scout ma kilka zalet, poza prześwitem (175mm) profilem opon (225/50R17), rodzajem napędu i marką . Na papierze 1.8TSI jest w Scoucie prawie tak szybkie jak Forek XT i do tego znacznie mniej pali, ma większy kufer i w ogóle. Ja jak kupowałem Forka znałem już cennik Scouta - i widać co wybrałem Choć jak do 1.8TSI z DSG doda się lakier metalic, bluetooth, elektryczny fotel, dojazdówkę, dwustrefową klimę i ksenony to nadal wychodzi 10k mniej niż forek, ale prześwitu, zawieszenia i japońskości się już nie doda. Edytowane 8 Września 2014 przez Alfik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 Scout ma kilka zalet, poza prześwitem (175mm) profilem opon (225/50R17), rodzajem napędu i marką . Na papierze 1.8TSI jest w Scoucie prawie tak szybkie jak Forek XT i do tego znacznie mniej pali, ma większy kufer i w ogóle. Ja jak kupowałem Forka znałem już cennik Scouta - i widać co wybrałem Fakt, prześwit mógłby być większy, profil opon i twardość zawieszenia, to wada zaróno Yeti, jak i Octavii Scout (zresztą Passat Allroad też ma taki profil), co do napędu, to haldex naprawdę daje radę. Jeśli chodzi o markę to mam w głębokim poważaniu znaczek - ważne, żeby dobrze jeździło. Szkoda, że nie jest dostępny 2.0 tsi, ale z tego co widzę, nowy 1,8 tsi 180 KM, też daje radę: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 (edytowane) Scout ma kilka zalet, poza prześwitem (175mm) profilem opon (225/50R17), rodzajem napędu i marką . Na papierze 1.8TSI jest w Scoucie prawie tak szybkie jak Forek XT i do tego znacznie mniej pali, ma większy kufer i w ogóle. Ja jak kupowałem Forka znałem już cennik Scouta - i widać co wybrałem A kto bogatemu zabroni Jeździłem Octavia normalna TDI z DSG,wrażenia super,lepsze niż CVT.Problemy mogą być z trwałością. Porównując z analogicznym OBK diesel z CVT i pomijając dużo słabsze jego osiągi to jakieś 60 tys drożej niż octa scout.Ja bralbym zdecydowanie skodę. Nie łudźmy się ze wykorzystamy kiedykolwiek wątpliwa przewagę AWD nad haldexem,który na nasze a na pewno moje potrzeby byłby idealny.W końcu volvo stosuje to samo. Edytowane 8 Września 2014 przez stach1111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 ale z tego co widzę, nowy 1,8 tsi 180 KM, też daje radę: Daje + do tego dostepny jest tzw stage0,5, czyli coś co mozna zainstalować niezauważalnie na gwarancji i mamy 230 koni i 350NM http://www.compsport.pl/pojazdy/index/Wszystkie/all/2000/8/32 Ale jeszcze lepszy jest stage 0,5 do nowego Golfa R i Audi S3 oraz Leona Cupry. Z 280 i 300 koni robi się 370KM i 470NM i to da się nieoficjalnie, bezinwazyjnie na gwarancji, a koszta jakieś śmieszne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 Nie ludzmy się ze wykorzystamy kiedykolwiek wątpliwa przewagę AWD nad haldexem,który na nasze a na pewno moje potrzeby byłby idealny.W końcu volvo stosuje to samo Moogłeś już wykorzystać nie raz a nawet o tym nie wiesz bo po prostu napęd Cie nie zawiódł i sie nie popsuł w warunkach, których haldex by to zrobił. No chyba, że nie jeździsz w takich warunkach ale wtedy po co w ogóle dopłacać nawet do haldexu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 Jeździłem Octavia normalna TDI z DSG,wrażenia super,lepsze niż CVT.Problemy mogą być z trwałością. Porównując z analogicznym OBK diesel z CVT i pomijając dużo słabsze jego osiągi to jakieś 60 tys drożej niż octa scout.Ja bralbym zdecydowanie skodę. OBK jest autem segmentu D, a Octavia jednak C choć wyrośniętym. To też wpływa na cenę. Niemniej jednak ceny Subaru są relatywnie wysokie, a szkoda bo to fajne auta jednak często kalkulacja i zasoby finansowe bywają nieubłągane, szczególnie ze konkurencja jest niemała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 do tego w Octavii Scout jest DSG6 (w TDI jak i TSI) która jest i mocna i szybka jedynie lekko może szarpać przy łagodnych zmianach biegów choć nie sądzę żeby po "nierównym" prowadziła się tak dobrze jak Subaru ogólnie Octavia Scout II jak i II FL to były dobre auta wiec pewnie i III będzie przebojem Subaru to naprawdę to nie aż taka rewelacja a Skoda to naprawdę nie auto "aż tak budżetowe" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 Nie ludzmy się ze wykorzystamy kiedykolwiek wątpliwa przewagę AWD nad haldexem,który na nasze a na pewno moje potrzeby byłby idealny.W końcu volvo stosuje to samo Moogłeś już wykorzystać nie raz a nawet o tym nie wiesz bo po prostu napęd Cie nie zawiódł i sie nie popsuł w warunkach, których haldex by to zrobił. No chyba, że nie jeździsz w takich warunkach ale wtedy po co w ogóle dopłacać nawet do haldexu Haldex zrobiłby dokładnie to samo,bo moment obrotowy jest inicjalnie na wszystkich kołach.Na zasiane zimowe wiejskie drogi to sprawdza się tak samo jedno i drugie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 Nie ludzmy się ze wykorzystamy kiedykolwiek wątpliwa przewagę AWD nad haldexem,który na nasze a na pewno moje potrzeby byłby idealny.W końcu volvo stosuje to samo Moogłeś już wykorzystać nie raz a nawet o tym nie wiesz bo po prostu napęd Cie nie zawiódł i sie nie popsuł w warunkach, których haldex by to zrobił. No chyba, że nie jeździsz w takich warunkach ale wtedy po co w ogóle dopłacać nawet do haldexu SBD + CVT to jaki rodzaj napędu na 4 ? Haldex by się popsuł ? o jakich warunkach mowa ? sorry ale Haldex przeżyje trwałością zdecydowaną większość SBD ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 Moogłeś już wykorzystać nie raz a nawet o tym nie wiesz bo po prostu napęd Cie nie zawiódł i sie nie popsuł w warunkach, których haldex by to zrobił. A jakie to sytuacje, bo chętnie poczytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 Nie ludzmy się ze wykorzystamy kiedykolwiek wątpliwa przewagę AWD nad haldexem,który na nasze a na pewno moje potrzeby byłby idealny.W końcu volvo stosuje to samo Moogłeś już wykorzystać nie raz a nawet o tym nie wiesz bo po prostu napęd Cie nie zawiódł i sie nie popsuł w warunkach, których haldex by to zrobił. No chyba, że nie jeździsz w takich warunkach ale wtedy po co w ogóle dopłacać nawet do haldexu beren, napisz jakie samochody z haldexem użytkowałeś i w jakich warunkach cię zawiódł a w jakich się popsuł? Jeżdżę subaru i skodą z haldexem - będę wiedział, czego tym drugim nie robić, żeby nie narazić się na koszta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
igor_bb Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 Z tym nowym haldexem da się fajnie bokami polatać po śniegu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 Tak samo się nie da jak nowych Subaru - bo nie wyłaczysz ESP do końca. Jak trafisz model z wyłączalnym całkowicie ESP to tak i to bez najmniejszego problemu wersjami od drugiej generacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 już widzę jak latasz bokami po śniegu nowym Subaru z CVT :-) Yeti się dało ale tylko na 2 biegu, ESP nie daje takiej możliwości do tego charakterystyka tego auta jest zdecydowanie podsterowna nawet nawet transfer masy niewiele daje bo ESP w Skodzie jest bardzo czujne i na wszelkie możliwe sposoby prostuje (łącznie z szarpaniem kierownicą) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
igor_bb Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 Testował ktoś inny sterownik haldexa? http://www.hpamotorsports.com/product_haldex.html Golf R nawet ładnie po śniegu jeździ: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 Testował ktoś inny sterownik haldexa? To jest dostepne juz od pierwszej generacji i daje radę. Podobno w budując Fabie do rallycrossu często dla ograniczenia kosztów zakłądają chłopaki Haldexa + zmienione agresywne oprogramowanie i daje to radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 @@lukass, taki haldex na sterydach będzie działał jak napęd Evo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się