Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

bez żadnych skrupułów przesiądę się do jakiegoś Tiguana.

 

 

Powodzenia 8)

 

Mam z czymś takim czesto do czynienia... w sensie załatwiania napraw... a auto "nówka z salonu".

 

Właściwości jezdne w porównaniu do Forka to tragedia totalna :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez żadnych skrupułów przesiądę się do jakiegoś Tiguana.

 

 

Powodzenia 8)

 

Mam z czymś takim czesto do czynienia... w sensie załatwiania napraw... a auto "nówka z salonu".

 

Właściwości jezdne w porównaniu do Forka to tragedia totalna :roll:

No co Ty, chojny, tiguan już nie jeden test wygrał przecież... :twisted::P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim modelu była ale pewnie oszczędności zrobiły swoje.

 

W sumie mogliby dołożyć coś takiego w ramach akcesoriów, znaleźli by się chętni tak jak na hamulce Brembo. Na razie z dodatkowych akcesoriów "terenowych" to dostępne są w zasadzie tylko osłony silnika, skrzyni itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba trochę więcej, wg. katalogów 8,2s manual :)

 

Ja miałem na myśli dane mierzone w moim egzemplarzu bez żadnych modyfikacji a nie katalogowe.

 

 

Właśnie kumpel zapłacił fakutrkę za naprawę w serwisie Mazdy na 12 tys. zł.

No ale może to tylko jego taki wolny, paliwożerny i felerny egz...

 

No tak ...kolejny zadbany ,bezwypadkowy i generalnie bezprzygodowy egz. Z USA :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałeś nigdy zaspy na utwardzonej drodze? Wszystkim terenówek nie wystarczy...

 

Tyle że zwykle w takich sytuacjach prześwitu bardziej brakuje niż blokad.

 

-- 12 kwi 2012, o 14:14 --

 

Chyba trochę więcej, wg. katalogów 8,2s manual :)

 

Ja miałem na myśli dane mierzone w moim egzemplarzu bez żadnych modyfikacji a nie katalogowe.

 

A Mazda czasem nie oszukuje w katalogu z przyspieszeniem, zdaje się że podoba sytuacja była z CX-9?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie "LOCK" to może chociaż szpera?

 

ten LOCK i możliwość blokady to fajnie brzmi, tylko co ci z tego jak sprzęgiełka które spinają napęd są słabiutkie i z większej zaspy i tak tym nie wyjedziesz. jest to rozwiązanie bardziej dla dobrego samopoczucia niż dające realne korzyści. zresztą u producentów europejskich dominuje haldex gdzie nawet takiej imitacji blokady nie ma

 

a co do krytyków subaru.... kupcie już te skody wypasione i będziecie na pewno zadowoleni, ja zostaję przy subaru i też będę zadowolony :) nie widzę tylko sensu w przepychankach i udowadnianiu na siłę, że jedno albo drugie to totalne dno :roll: dla każdego co mu pasuje i spoko, mamy wolny rynek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A Mazda czasem nie oszukuje w katalogu z przyspieszeniem, zdaje się że podoba sytuacja była z CX-9?

 

Nie wiem jak to z CX-9 ale chłopaki z mazdaspeed chwalili się nawet że robili 100km/h w 7sek. W CX-7 8)

 

CX-9 miało też czas do 100km/h mocno zawyżony (zdaje się liczyli z pełnym obciążeniem). Te 7 sek to zależy czym mierzone i jak ciężki był samochód :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 7 sek to zależy czym mierzone i jak ciężki był samochód :-)

 

Przyjmijmy że CX-7 w EU spec ma ok . 7.5 - 8 sek. do 100km/h zakładając że kierownik ma sprawną nogę i rękę :wink: 7sek. jeżeli jest w szczytowej formie :lol: Jak na auto segmentu crossover to takie osiągi są bardziej niż wystarczające i idealnie pasują do koncepcji oraz drapieżnego charakteru tego samochodu :idea:

 

Dodam jeszcze że zawieszenie wspaniale współpracuje z motorem i jeśli o prowadzenie idzie to autu bliżej do hot hatcha niż do Suv-a czego już o Tiguanie powiedzieć się nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez żadnych skrupułów przesiądę się do jakiegoś Tiguana.

 

 

Powodzenia 8)

 

Mam z czymś takim czesto do czynienia... w sensie załatwiania napraw... a auto "nówka z salonu".

 

Właściwości jezdne w porównaniu do Forka to tragedia totalna :roll:

 

Tak się składa, że o wadach silników downsizingowych pisałem nawet w tym wątku. Nie potrafię jednak racjonalnie wytłumaczyć inaczej oceny "tragedia totalna" niż tak, że ja jeździłem Tiguanem z nowszą generacją haldexa. Poza tym moim zdaniem w przypadku aut VW należy unikać skrajnych ocen. Samochody te słyną od lat z tego, że są pod każdym względem przeciętne, poprawne. Bez żadnych fajerwerków, ale też bez poważnych słabości. Jeździłem Tiguanem 2.0 TSI DSG po szosie i w lekkim terenie a właściwie po piaszczystych górkach. Na szosie praca haldexa zupełnie nie była odczuwalna, spodobało mi się wyciszenie wnętrza. Przy 150 km/h jest mniej więcej jak w Forku 2,0 przy 120 km//h. Na piaszczystym podłożu w trybie off-road też sobie radził. Nie było znanego z poprzedniej generacji haldexa szarpania i biegania napędu między osiami. Oczywiście, kilkugodzinny test w bezdeszczowych warunkach to za mało, ale z oceną "tragedia totalna" nigdy się nie zgodzę. Jako wieloletni zatwardziały wróg haldexa, teraz czekam na kolejne jego generacje.

 

Oczywiście, że obecnie z S-AWD może konkurować tylko torsen. Brakuje mi jednak na tym forum pewnego rozgraniczenia. Wersje AT i manualne są wrzucane do jednego worka, a przecież istnieje duża różnica między trakcją jednych i drugich. By się o tym przekonać, wystarczy wjechać w zakręt na szutrowej drodze szybko, ale jeszcze z bezpieczną prędkością i zdjąć nogę z gazu. Różnica w zachowaniu aut będzie wyraźna.

 

-- Cz kwi 12, 2012 4:58 pm --

 

No co Ty, chojny, tiguan już nie jeden test wygrał przecież... :twisted::P

 

No i zobacz. Nikt nie dopisał oklepanej prawdy, kto jest właścicielem polskiej prasy motoryzacyjnej. Wniosek - umiesz liczyć? Licz na siebie... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten_Typ_tak_ma nie neguje VW, lubię Golfa, którym jeżdżę na co dzień, niby wzór w klasie, nuda totalna ale poprawność jak piszesz, świetnie prowadzi się CC czy Sirocco. Niestety Tiguan ma się nijak do Forka, sama pozycja za kierownicą, która zazwyczaj w VW jest bardzo ok, tu jest na poziomie Fiata Palio. Samochód jest bardzo głośny, zużywa bardzo dużo paliwa jak dla mnie zdecydowanie odstaje od reszty VW.

 

Ok, porównuje Tiguana 08 z Forkiem 08 czyli samochody, z tego samego rocznika a nie aktualnie sprzedawane. Może z tego wynika różnica, że nowe zawsze lepsze.

 

 

Gdybym miał wybierać Yeti a Tiguan brałbym Skode... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem że diesle w Tiguanie są hałaśliwe, ale ten, którego testowałem 2,0 TSI był cichy. Wybrałbym Tiguana a nie Yetti, a najbardziej wolę Forka. Przyznam, że silnik 210 KM, chociaż podobno awaryjny, strasznie mi się spodobał i być może trochę zgłupiałem...

 

Jak dobrze pamiętam, w przyszłym roku lub pod koniec tego, premiera nowego Forestera. Może tam coś wstawią sensownego? Niech to będzie chociaż 170 kuni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A Mazda czasem nie oszukuje w katalogu z przyspieszeniem, zdaje się że podoba sytuacja była z CX-9?

 

Nie wiem jak to z CX-9 ale chłopaki z mazdaspeed chwalili się nawet że robili 100km/h w 7sek. W CX-7 8)

 

A jakie spalanie w tej furce? Bo moje 2.5T+ przy tej CX-7 to jakiś miszcz oszczędności ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie "LOCK" to może chociaż szpera?

 

ten LOCK i możliwość blokady to fajnie brzmi, tylko co ci z tego jak sprzęgiełka które spinają napęd są słabiutkie i z większej zaspy i tak tym nie wyjedziesz. jest to rozwiązanie bardziej dla dobrego samopoczucia niż dające realne korzyści. zresztą u producentów europejskich dominuje haldex gdzie nawet takiej imitacji blokady nie ma

 

Nie wiem jak działa "LOCK", ale wiem, że moja znajoma z USA kupiła nowego Jeepa Compassa z takim ustrojstwem. Twierdzi, że chociaż tylny napęd ma dołączany, to po włączeniu blokady auto idzie jak czołg po śniegu czy błocie. To samo twierdzą użytkownicy na amerykańskich forach. Po wstawieniu "LOCK" spredaż Compassa wrosła o 566% :!: Zrobiłem boldem w nadziei, że to Dyrekcja przeczyta...

TO SIĘ OPŁACA :!:

http://www.torquenews.com/1063/chrysler-profits-soar-jeep-compass-sales-rise-566

 

Z tego co mi wiadomo, blokada działa też świetnie w Nissaniach, a i od użytników Merców jakoś skarg nie słychać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inna filozofia do aut terenowych Loock to calkem w porzadku. Jezdze na codzien nowym Passatem i zeby byl gorszy od Subaru to nie powiem. Wykonczenie jest lepsze i jest cichszy powyzej 160 km/h. A moze to wina moich Brigstone ?

Oczywiscie nie ma tej lekkosci i wazy pewnie jakies 200 kg wiecej ale to porzadne auto ! Na Autobahne wole Passata i Mondeo od Legacy .... AWD tak nie czuc a Legacy powyzej 180 km/h spala 9 L Passat o 2 Litry mniej. Mondeo pali tyle co Legacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie spalanie w tej furce? Bo moje 2.5T+ przy tej CX-7 to jakiś miszcz oszczędności ;)

 

Zależy od nogi no i ręki też :lol: Mnie w trasie palił 10L , w mieście 14 a średnio wychodziło 12L. Duże wysokie auto oraz sporo fun-u niestety musi być okupione większym spożyciem :wink:

 

Ile myślisz Twój "oszczędny" 2.5 T by palił gdyby go przeszczepić do Tribeci :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja? Wciąż czekam aż Subaru zacznie wstawiać mechaniczną blokadę dyfrów we wszystkich modelach ze skrzynią manualną lub przynajmniej w tylnym dyfrze szperę. Kosztuje to niewiele. Czy to są jakieś wygórowane żądania? Nie sądzę. Już coraz więcej SUV-ów konkurencji ma magiczny guzik czy pokrętło LOCK. Moim następnym samochodem będzie prawdopodobnie jeszcze Subaru, ale chyba już ostatni raz...

 

O jakim guziku / pokrętle LOCK mowa, w jakim samochodzie? Bo np. w outlanderze, ustawienie lock, oznacza, nie blokadę mechanizmów różnicowych tylko dołączenie tylnego napędu na stałe (ale tylko do 40 czy 60km/h). Czyli jak się zrobi lock to ma się prawie jak w subaru. W Rav4 podobnie.

Prawdziwe mechaniczne blokady to są np. w Land Cruiserze, a przynajmniej kiedyś były. Tam każdy z trzech mechanizmów blokuje się osobno - najpierw centralny, potem tylny, następnie przedni. Ale to już nie jest SUV, tylko terenówka.

No i czy przypadkiem w nowych subaru kontrola trakcji nie przyhamowywuje kół robiąc pseudo blokady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jachu93, ja nie mam nic do Tribeci a wręcz szkoda że w EU jej już nie oferują :( Pewien mój znajomy posiada i chwali ją strasznie :)

 

Jak sam pewnie wiesz to chciałem Zenonowi wyjaśnić że o ile jego 2.5 T w WRX może być w miarę "oszczędny" w Imprezie to już naturalnie w Tribece by było znacznie gorzej :idea:

Jak wiadomo 2.3 DISI napędza M3 MPS i CX-7 . Jeżeli chodzi o parametr zużycia paliwa to porównywać można WRX-a do MPS a nie CX-7 :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luk77, oj tam już przestań z tą Tribecą. Było minęło.... :twisted:
Jachu93, ja nie mam nic do Tribeci a wręcz szkoda że w EU jej już nie oferują :( Pewien mój znajomy posiada i chwali ją strasznie :) (...)

segment SUV'ow, nie zwazajac na zadne kryzysy, ma sie dobrze nawet w Europie, wiec b. prawdopodobne, ze Highlander'o-podobna-Tribeca niedlugo odrodzi sie z popiolu niczym feniks :twisted::mrgreen:

 

btw, Skoda tez nie spi i niedlugo ma zaoferowac dwa kolejne SUV'y: jeden wiekszy, a drugi wiekszy od Yeti... wiec ten watek, zakladam, jeszcze dlugo bedzie zyl :!: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...