Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 15.09.2023 o 17:28, spawalniczy napisał(a):

Dziś po naładowaniu na full i przejechaniu wokół komina 61 km mam jeszcze taki zasięg.

 

IMG_2616.jpeg

To pewnie e-Niro, bo Niro EV pokazało przy 100% naładowania 501 km

Edytowane przez Guliwer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Guliwer napisał(a):

To pewnie e-Niro, bo Niro EV pokazało przy 100% naładowania 501 km

 

Tak e-Niro. Nie można uogólniać zasięg zależy od temperatury, oraz od tego, jaką średnią komputer pamięta z przejechanego wcześniej dystansu.

Fakt, że e-Niro jest wyjątkowo dobrze zoptymalizowane. Widziałem test porównawczy, gdzie e-Niro i Niro EV jechały jeden za drugim na dłuższym dystansie - ten nowy miał o około 20% wyższe realne zużycie. Wynika to z innego przełożenia przekładni i co za tym idzie sporo wyższych obrotów silnika przy takiej samej prędkości.

Śledzę rynek szukając godnego następcy i na razie chyba tylko Tesla i BMW i4 są równie dobrze zoptymalizowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, spawalniczy napisał(a):

 

Tak e-Niro. Nie można uogólniać zasięg zależy od temperatury, oraz od tego, jaką średnią komputer pamięta z przejechanego wcześniej dystansu.

Fakt, że e-Niro jest wyjątkowo dobrze zoptymalizowane. Widziałem test porównawczy, gdzie e-Niro i Niro EV jechały jeden za drugim na dłuższym dystansie - ten nowy miał o około 20% wyższe realne zużycie. Wynika to z innego przełożenia przekładni i co za tym idzie sporo wyższych obrotów silnika przy takiej samej prędkości.

Śledzę rynek szukając godnego następcy i na razie chyba tylko Tesla i BMW i4 są równie dobrze zoptymalizowane.

To pewnie wynika z faktu, że Niro EV nie mieli asfaltu przy ruszaniu, mamy dopiero 3 miesiące, zatem następcy będziemy szukać za 5 lat ;) ale wtedy to raczej latające :biglol: albo atomowe :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Guliwer napisał(a):

To pewnie wynika z faktu, że Niro EV nie mieli asfaltu przy ruszaniu

 

To jest oficjalna wersja producenta podchwycona i wzmacniana przez dziennikarzy (że niby eNiro było takie narowiste). Dla mnie to temat zastępczy. Moment można dozować bardzo precyzyjnie - znacznie bardziej niż w samochodzie spalinowym. Chyba tylko raz przez ponad 40 000 km narobiłem trzody mieląc kołami - nie mając świadomości że stoję na plastikowym szerokim garbie zwalniającym. Ale jak ktoś wsiądzie pierwszy raz i wciśnie mocno pedał przyspieszenia, to fakt będzie mieliło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do meritum wątku. U Hyundaia w tym tygodniu są drzwi otwarte nowej Kony. Tak się tylko złożyło, że jeszcze w poniedziałek w salonach nie było ani elektrycznej Kony ani cenników, ani rabatów do tych cenników. Żenada. Ale drzwi faktycznie nie były zamknięte.

 

Wczoraj po zapytaniu od dziennikarzy motoryzacyjnych cennik został odtajniony:

 

https://www.hyundai.com/pl/modele/nowa-kona-electric.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo słabe, zbliżone z tym, że od jutra nie będę pił wina do kolacji ;) , postanowienie- w przyszłym roku kupuję elektryka.

Oczywiście obserwuję rynek i dla fana wrażeń, a nie mającego budżetu marzeń na Tycana, czy e-trona gt, wychodzi Tesla 3.

I im bardziej zgłębiam temat, tym bardziej cieszę się, że moje postanowienie jest tak miałkie ;) 

Właśnie oglądałem filmik teslowego  youtubera, który wylicza z czym przyjechał do serwisu na przed gwarancyjne naprawy przed 80 tys. km. O Jezusie malusieńki, tam było wiele, od pierdół świadczących o kiepskim wykonaniu, do poważnych spraw. A to prawie nowe auto. 

Mając to na uwadze, należy mieć pewność, że następne 80 przebiegu, już pogwarancyjnego może skłaniać do częstego używania aplikacji- Serwis i to już słono płatnej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
7 minut temu, matros1 napisał(a):

Idzie nowe. Co raz więcej elektryków na ringu.

 

Pytałeś, czy całe okrążenie dają radę przejechać, bez ograniczania mocy?

Bez ironii pytam.

Czy modyfikują toto i jak, poza wnętrzem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.09.2023 o 20:38, Adi napisał(a):

Właśnie oglądałem filmik teslowego  youtubera, który wylicza z czym przyjechał do serwisu na przed gwarancyjne naprawy przed 80 tys. km. O Jezusie malusieńki, tam było wiele, od pierdół świadczących o kiepskim wykonaniu, do poważnych spraw. A to prawie nowe auto.


W Tesli? Ciekawe. Moja kijanka ma 54 000 km i w sumie to nic się jeszcze nie popsuło. 
 

W dniu 20.09.2023 o 20:38, Adi napisał(a):

Oczywiście obserwuję rynek i dla fana wrażeń, a nie mającego budżetu marzeń na Tycana, czy e-trona gt, wychodzi Tesla 3.


Ja też obserwuję i mam wrażenie, że po pierwsze:  ceny elektryków są obecnie z kosmosu, a po drugie: producenci na siłę próbują udziwnić nowe projekty. Przykładem jest nowe Niro i Kona - o Tesli nie wspominając. A wszystko w imię oszczędności pod przykrywką innowacyjności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie łatwiej odkręcić jedną śrubkę  niż wypinać siłownika z klapy schowka a dla mnie nawet łatwiej odkręcać 6 śrubek i zdejmować cały schowek niż odpinanie tego nieszczęsnego siłownika  :P

Edytowane przez Henryk82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Henryk82 napisał(a):

Zdecydowanie łatwiej odkręcić jedną śrubkę  niż wypinać siłownika z klapy schowka :P

Jedną śrubkę to może i tak, ale jeszcze dwie maskownice trzeba ściągnąć (cztery kołki i dziesięć klipsów). I dostęp naprawdę pierwsza klasa. Że też nie wpadli na pomysł by demontować akumulator i wymieniać filtry od spodu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymczasem Tesla po lifcie trójki nie wprowadziła modelu Performance, która była rozwinięciem Long Range z poprawkami.

Mówi się, że szykują coś mocniejszego  w jej miejsce. Może nawet trzysilnikowego Plaida. A to zapowiada poniżej 3 s do setki. To już liga Hyper Carów i to w sedanie za 200 kilka tysiaków. Kosmos ;)  

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, aflinta napisał(a):

Jedną śrubkę to może i tak, ale jeszcze dwie maskownice trzeba ściągnąć (cztery kołki i dziesięć klipsów). I dostęp naprawdę pierwsza klasa. Że też nie wpadli na pomysł by demontować akumulator i wymieniać filtry od spodu :)

 To co powiedzieć o Focusie w którym musisz wymontować pedał gazu żeby dostać się do filtra :P

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Adi napisał(a):

Tymczasem Tesla po lifcie trójki

Ciekawa opcja, ale nie ma szans do "jajka wielkanocnego" jakim jest nowy EX30, bo do 100 ma 3,6s ! :yahoo:

Kusi mnie to jajo, nie powiem.

 

 

Kusi mnie do tego stopnia, że nadałem Zarządowi mojej Wspólnoty elektryka, który zrobił audyt i stwierdził, że w ramach istniejących kabli zasilających budynek można w tej chwili pociągnąć zasilanie do wall-box'ów z poszczególnych obwodów mieszkaniowych (12,5kW / 25A) - pod tym samym licznikiem byłoby zasilanie mieszkania oraz wall-box'a przy miejscu parkingowym w hali garażowej.

Koszt wyprowadzenia rury kablowej zgodnie z przepisami ppoż z tablicy rozdzielczej przez korytarze do hali garażowej to ok. 10tyś PLN za dwie klatki - poniosłaby go Wspólnota, gdyby udałoby się zebrać zainteresowanych We własnym zakresie pozostałby montaż kabla do wall-box'a. Muszę pogadać z sąsiadami, czy dałoby się przegłosować pomysł - czy nie boją się podgrzewania podłogowego w razie pożaru elektryka w podziemnej hali garażowej ... :huh:

Znając zdanie kilku jest szansa, ale co jeśli za jakiś czas zmienią zdanie - przegłosują zakaz wjazdu i wygonią ? 

Kurde, nie wiem czy to nie za wcześnie na elektryka w bloku .... :krecka_dostal:

Edytowane przez Blixten
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze wspólnotą dobry pomysł - nawet gdybyś finalnie kupił Zoe.

Co do wyboru elektryka - myślę, że jest dużo ważniejszych parametrów niż przyspieszenie do 100 km/h z którego i tak nie skorzystasz na codzień.
Rozglądam się teraz za uniwersalnym następcą e-Niro i nie jest łatwo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Blixten napisał(a):

Kusi mnie to jajo, nie powiem.

 

Zarąbisty jest i można powiedzieć, że wręcz tani. Też o nim myśleliśmy, ale jednak SUV... a chronicznie nie lubimy tych kształtów. No i nie czuję tego, że całe sterowanie jest w tablecie ; mechaniczne są tylko klamki i podłokietnik (zresztą świetny!). 

Życzę powodzenia z sąsiadami, oby się udało. :thumbup:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.10.2023 o 10:22, Adi napisał(a):

Mówi się, że szykują coś mocniejszego  w jej miejsce. Może nawet trzysilnikowego Plaida. A to zapowiada poniżej 3 s do setki.

Ciekawe czy tym razem dadzą lepsze hamulce, czy znowu ograniczą się przemalowania zacisków na kolor „performance” ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...