Skocz do zawartości

Moja Pierwsza Impreza - czyli z czym to się je..?


PiotrekChls

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Nazywam się Piotrek i jestem z Łodzi, mam 18 lat i mam słabość do subarynek..

W końcu w domu zapadła decyzja o kupie samochodu przeszedłem przez Toyotę Celice V ST185 niestety nie byłem w stanie jej uratować (stara buda i brak części szczególnie do turbawy) także następcą na widok którego mam szklane oczy jest subaru :wub: (mam zmotoryzowanego ojca także na szczęście przeszło). Wspólnie z rodzicami doszedłem że jak subaru to tylko impreza a jak impreza to tylko STI ! (nie byłoby sensu kupować WRX'a i stylizować go na STI a prędzej czy póżniej do takiej postaci dążyłbym). Jestem tutaj nowy mam nadzieje że nie naprzykrzę się od razu zakładając taki temat ;)  zdaję sobie sprawę że to forum to jedna WIELKA kopalnia wiedzy ale wolałbym żeby ktoś ze mną przez to przeszedł :D mam kilka pytań.

 

Bardzo chciałbym być kolejnym szczęśliwym posiadaczem Subaryny może ktoś z forum ma zdrowy okaz ? Cena nie gra roli ważne by w granicy rozsądku, i koniecznie 2 gen po lifcie (?) (mówię o tej.. dobrze mówię ? - jeszcze raz wybaczcie) http://allfotocars.com/data_images/models/subaru-impreza-wrx-sti/subaru-impreza-wrx-sti-01.jpg

 

Strasznie zależy mi na niej by była zdrowa (mam złe wspomnienia po Toyocie)- celem kupna akurat takiej nie jest oczywiście jeżdżenie po bułki do sklepu jak pewnie podejrzewacie lecz od czasu do czasu chciałbym pojechać sobie na KJS lub SPRINT - oczywiście Z GŁOWĄ, a także SJS więc jeżeli ktoś miałby takową lub rozważałby sprzedaż śmiało proszę o wpis pod spodem z góry dziękuję  :)

 

0. Czy brać w ogóle pod uwagę kupno takiej zabawki w Polsce ? Czy to raczej graniczy z cudem ?

 

 

1.Przymierzam się do kupienia na co zwrócić uwagę ? Szczególnie pod kątem mechanicznym - jak w ogóle podejść do potencjalnego zakupu? - jakie są słabości takiego samochodu 

2.Brać w ogóle pod uwagę przypadki gdzie cały opis samochodu to tak na prawdę lista modyfikacji samochodu ? - w sensie to wymienione tamto itd. Jest to tak jakby "zdrowe" dla subaryny ? Oczywiście biorę pod uwagę fakt do czego to komuś to służyło przede mną... Lecz z drugiej strony może taka pomodzona subara jest prawie nieśmiertelna ? Co sądzicie ?

3.A może lepiej zacisnąć zęby i kupić III gen ? - tylko czy do takiego lekkiego moto-sportu to dobry wybór ? (raczej 2 gen wymiata pod względem wizualnym) 

4. Podobnie jak w przypadku Celic'y chciałbym żeby to auto wyglądało jak z obrazka a konkretnie z tego 

http://media.fastestlaps.com/ji2fgivj4js4

(dodałem tak bo nie mam uprawnień do wrzucania obrazków z taką domeną czy coś w podobie )

https://i.wheelsage.org/pictures/subaru/impreza/autowp.ru_subaru_impreza_wrc_17.jpg

Okleinę i oczywiście lotkę z tyłu :drool: mam na oku idzie do mnie.. nie mogę się doczekać ale czegoś mi brakuje... Jest tu jakiś inny zderzak ? Gdzie mogę coś takiego dostać ? Może podobnie jak z toyotą znajdę w Polsce takich miłośników body kit'ów rodem z WRC ? Coś tu jeszcze jest nieoryginalnego ? Wyczuwam poszerzenia.. Opyla się ? Nie chce jej robić krzywdy i oszpecać jej także raczej hit czy kit ? A progi ? to jakieś dokładki czy oryginały ?

 

5. No i w końcu to co subarynę cechuje najbardziej JAKI WYDECH ? Jakie są możliwości ? Chciałbym posłuchać tego charakterystycznego dźwięku :wub: Jakieś propozycje ? - ale żeby mi przegląd przechodziła  :biglol:

 

6.Najbardziej radości czerpałbym z dodawania koni w tej subarce polecacie jakieś warsztaty ? Tylko szczególnie takie które na codzień mają do czynienia z takimi furkami bo z takimi co uczyli się na moim samochodzie (za przeproszeniem) baranami to już miałem styczność i nie chciałbym tego powtarzać szczególnie z takim autem 

 

7. Jakie mody polecacie na sam początek ? Jakie zawieszenie ? Jakie hamulce ? Wywalać intercooler na przód(Planuję Mishimoto dobrze ? źle?)?  Co jeszcze można byłoby ulepszyć/zmienić ?(biorąc pod uwagę że planuje 360 KM (tak trochę już szperałem w warsztatach i biorę pod uwagę nie-ASO'a ale chcę poznać Waszę opinie)) do takich wygłupów w jakich chce jeździć tym autem 

 

8. No po prostu spać mi nie daje ALS i LC - śni mi się po nocach ale czy to bezpieczne ? Coś czytałem że turbo wytrzymuje kilka strzałów itd ale ja chciałbym po prostu od czasu do czasu tego używać szczególnie na ORGANIKA Speed Racing taka impreza w Łodzi na 1/4 mili 

Ma ktoś z was takie bajery ? Jak dokładnie to wygląda ? Cała procedura startu itd. 

 

WIELKIE WIELKIE dziękuję za jakikolwiek odzew z Waszej strony bardzo mi to pomaga wybaczcie mi jeżeli coś źle wstawiłem lub źle nazwałem mam nadzieje że pomożecie mi z budową takiej repliki w Was nadzieja  :) , mam nadzieje że nie zrozumiecie mnie źle mam 18 lat i nie zamierzam kupić tego samochodu aby się zabić, przyjmuję do wiadomości że są miejsca gdzie można na legalu się powygłupiać a są miejsca gdzie trzeba odpuścić na swoim koncie mam kilka udziałów w rajdach samochodowych jedne bardziej inne mniej prestiżowe ale głównie chodzi mi o to że nie rzuciłem się z motyką na słońce a poza tym nawet szkoda byłoby mi rozbijać STI  :rolleyes: zapłakałbym się  :biglol:

Odświeżam forum co godzinę i czekam na Wasze odpowiedzi 

Dziękuję 

Pozdrawaim 

Piotrek 

Edytowane przez PiotrekChls
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz już zrobioną tak jak chcesz ;)

 

https://www.motorsportauctions.com/category/323/World-Rally-Cars/listings/35294/Subaru-Impreza-S12-WRC-EX-Subaru-World-Rally-Team.html

 

Trzeba tylko naklejki przykleić :P

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez matros1
  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz już zrobioną tak jak chcesz ;)

 

https://www.motorsportauctions.com/category/323/World-Rally-Cars/listings/35294/Subaru-Impreza-S12-WRC-EX-Subaru-World-Rally-Team.html

 

Trzeba tylko naklejki przykleić :P

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

i to jest chyba jedyna opcja (patrząc na powyższe wymagania) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się hajs zgadza to wszystko jest do zrobienia, są później fakapy, kaboomy, płacz, niedowierzanie, nie tak miało być ale świadome podjęcie tematu, projektu i realizowanie go to coś innego niż porywanie się z motyką na słońce. 

 

Co do wyboru auta i planowanych zmian to mam tylko jedno, może zabrzmieć bardzo drastycznie ale jednak ważne pytanie. Czy wiesz o czym piszesz?

 

Wejdź sobie do naszego "Nielegala" i poczytaj o projektach, jakie się odbywały na przestrzeni lat na Forum. Kopalnia wiedzy i doświadczenia... za free. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@PiotrekChls, tacie powiedziałeś jaki wóz kupu... chcesz kupić? :-)

- tak raczej podjęliśmy tą decyzję wspólnie każdy skrycie myślał o takiej furze 

 

Jak się hajs zgadza to wszystko jest do zrobienia, są później fakapy, kaboomy, płacz, niedowierzanie, nie tak miało być ale świadome podjęcie tematu, projektu i realizowanie go to coś innego niż porywanie się z motyką na słońce. 

 

Co do wyboru auta i planowanych zmian to mam tylko jedno, może zabrzmieć bardzo drastycznie ale jednak ważne pytanie. Czy wiesz o czym piszesz?

 

Wejdź sobie do naszego "Nielegala" i poczytaj o projektach, jakie się odbywały na przestrzeni lat na Forum. Kopalnia wiedzy i doświadczenia... za free. 

- chcę to auto przygotować od A do Z z głową (to znaczy nie żyłować silnika do granic jego możliwości ale jeżeli to się da i części pozwolą "to dlaczego nie") ale potrzebuję dobrej bazy i co najważniejsze doświadczenia oczywiście części jak i wiedza przyjdą z czasem nawet nie zamierzam sprzedawać takiego auta ! Chcę aby ta moja wizja spotkała się z Waszą opinią jestem najarany na ten samochód "jak szczerbaty na suchara" i chcę usłyszeć od Was czy to wszystko jest potrzebne i osiągalne... Czy raczej naklejki lotka lekki remap i ju ... (?)

 

-Niestety nie mam dostępu do tej części forum :( 

 

jeszcze trzeba dołożyć 17 kuni  :P

-chodzi o satysfakcję że te 17 kuni czy 30 dało się wyciągnąć i przede wszystkim uczenie się i zdobywanie doświadczenia 

 

To jest Carlos, to musi być Carlos  ;)  :biglol: 

 

 

- podejrzewam że podobnie jak w Celice za Carlosa chcą chore pieniądze nie jest tak ? (p.s co daje tytuł carlos ? w toyocie miałem wodny intercooler i trochę kunia wincyj przez tytuł carlos)

 

Ile miesięcznie możesz odłożyć na "obsługę" takiego auta?

 

- to nie będzie jeden wielki strzał oszczędzałem na ten samochód i mam trochę na modzenie go 

 

jak się ma 18 lat i chce szaleć to chyba najlepiej kupować seicento sporting z klatką, chyba że się od 4 roku życia na gokartach jeździło, wtedy i lambo niestraszne

- taa też brałem to po uwagę ale ten samochód ma być taki żebym do szkoły pojechał i dziewczynę na KJS zabrał także seicento czy tico tico romantico to średnio :/ 

 

To podpowie mi ktoś od czego zacząć skąd brać dobrą subare ? 

Odpowie na pytania które zadałem ? 

Wielkie dzięki za jakikolwiek odzew lecz trochę nie rozumiem tech sceptycznego podejścia do tematu :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

podejrzewam że podobnie jak w Celice za Carlosa chcą chore pieniądze nie jest tak ?

Na sprzedaż był Huragan, ale Carlos to raczej nie da się tak łatwo kupić :biglol: 

 

 

co daje tytuł carlos

Fejm i respekt na The Forum (czasem też trochę szydery) :D 

 

 

w toyocie miałem wodny intercooler i trochę kunia wincyj przez tytuł carlos
  

O takie intymne rzeczy, to trzeba pytać Bębna  :biglol:

 

P.S. Kup Evo  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, bądźmy miłosierni więc podeślę kilka gotowych linków a tematy proszę czytać do końca... samego kokńca  B)

 

Tu masz zestawienie kosztów utrzymania rocznego WRXa tak jak należy, czyli przeglądy, oponki, paliwko, serwisiki, raz na jakiś czas upalanie. 

 

Kolega Intakwrx zrobił to bardzo nierozsądnie ale i w słusznej sprawie. 

 

 

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/4838-wyliczenie-koszty-utrzymania-subaru-imprezy-wrx/

 

 

 

Tu masz walkę z body:

 

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/66955-wrc-s12/

 

Tu pierwszy Bębnowóz czyli walka o moc:

 

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/28281-b%C4%99bnow%C3%B3z-kolejna-ods%C5%82ona/

 

Tu drugi Bębnowóz... czyli walka o jeszcze więcej mocy:

 

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/63438-wrc-99-b%C4%99ben-edition/

 

 

Tu masz temat "Huragan" Carlosa:

 

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/64100-huragan-carlos-klasycznie-i-evolucyjnie/

 

 

Tu masz budowę prawdziwej A-grupy jak Prodrive przykazał:

 

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/63217-ho%C5%82ek-by-premo/

 

Tu przepotworek Kudłatego na 1/4 co Cie widzę interesuje:

 

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/58671-subaru-impreza-gt-99-by-kudlaty-3m/

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za jakikolwiek odzew lecz trochę nie rozumiem tech sceptycznego podejścia do tematu :/ 

 

ten sceptycyzm to właśnie pomoc,bo to nie jest takie łatwe i tanie jak się wydaje,a jak widzę zapewne nawet niepotrzebne .

 

 

Tu masz walkę z body:   http://forum.subaru..../66955-wrc-s12/

Ten etap można ominąć i kupić go gotowego

Potem dołożyć 17 kuni i masz 360

Następnie wrzucasz oklejenie i podtrzymanie turbo i już każda jest twoja. 

 

 

-Niestety nie mam dostępu do tej części forum  

Hasło ,,TAK,, 

Edytowane przez ursusraketa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz budżet na auto a jaki na mody i serwis ?

 

 

 

Mając 18 lat nie pchałbym sie w takie moce ;) kup sobie wolnossaka albo GT i naucz sie jeździć 4 łapem.

 

 

Pełno na drogach ostatnio młodych gniewnych z +300 pod maska a 3/4 konczy z nich w najlepszym przypadku w rowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że ma 18 lat to o niczym nie świadczy, nie musiał nawet o tym wspominać, chodzi głównie, że nie miał doświadczenia z subaru,i chyba niewie z jakimi problemami i cenami bedzie musiał się zamierzyć. Dużo osób myśli ,że jak subaru to 300hp a jak mapa była to 400 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji tego, że niewiele jestem starszy (24 lata), natomiast nie dysponuję jeszcze oszczędnościami na STi to postaram się w sposób konstruktywny ostudzić Twój zapał.

 

Piszesz o Celice, która katalogowo ma dosyć mocny silnik - miałeś tę wersje z 225KM?

 

Mój staż za kółkiem to prawie 50k km Almerą 1.4 (75KM), myślę, że coś ok. 25k km Foresterem 2.0 NA (125KM), okazjonalnie inne fury, teraz posiadam od paru tygodni dwa Legacy - jedno 1.8 (103KM) do katowania po polnych drogach, a drugie 2.0 (115KM) do grzecznej jazdy bokami podczas deszczowych nocy w śpiącej dźungli miasta.

 

Do auta siadałem od wieku podstawówka w wersji 'na kolana do kręcenia kółkiem', czasem także manewry przeparkowania auta przód-tył, od początku liceum już samodzielne prowadzenie po pustych polnych drogach w kontekście wyczuwania auta.

 

W ramach posiadania przez mojego Ojca Forka dużo odwiedziałem The Forum, czytałem o tym jak Subarki miażdzą ośki (Konfesjonał) i oglądałem zimowe zabawy, przepychania się przez błota, a także wyciąganie TIRów czy drzew z korzeniami (także przetestowane przez mojego Ojca w praktyce).

 

Miałem Colina 2005 i RBR i pykałem w nie namiętnie z dosyć dobrymi rezultatami (masakrowałem Ojczulka), choć na biednej kierownicy 180st. skrętu.

 

Po zdobyciu prawka dużo śmigałem na zaśnieżone parkingi i uczyłem się kontrolować poślizgi, a w sytuacjach codziennych zawsze pilnowałem się, żeby mieć większy margines bezpieczeńśtwa.

 

Pomimo tego praktyka pokazała, że miejsce na wtopę jest zawsze.

 

Podsterowność i wlot w krawężnik, stłuczka przy włączaniu się do ruchu 'bo zaparkowane mi zasłoniło', nawet za szybka jazda na wstecznym w błocie i wpakowanie się tym samym przy pozornie niskiej prędkości w drzewo, bo auto zaczęło sunąć bokiem.

 

Nawet teraz, katując tego Legasia 1.8 z sytuacji, gdzie inicjuję kontrolowany poślizg czterokołowy statystyki nie są zbyt świetne, myślę, że 1/2 się nie udaje zainicjować i zostaje podsterowność, 1/4 nadsterowność i wykręca tyłem do przodu, a z pozostałych 1/4 połowa kończy się zbyt wcześnie/póżno.

 

Widać to też doskonale po rajdach, gdzie świetni kierowcy mają granice swoich i aut możliwości dużo dalej niż ktokolwiek w cywilu, ale także starają się je pokonać, a wzrasta jedynie potężność kraks.

 

Tak więc moja sugestia z gatunku 'może głupia, może mądra' - w końcu Cię nie znam, może tą Toyotką w tych paru startach objechałeś sporo aut po torze i szutrach (jeśli tak jest to nawet nie czytaj dalej :D).

 

 

Do startów kup sobie chłopie 2.0NA, (ew. 2.0T, ale te pierwsze łatwiej dorwać mało zajechane) - wybebesz z wnętrza i zrób stricte rajdówkę.

Te auta i tak ciągną do swojej maksymalnej prędkości z wielką łatwością, a wystarczy im parę kropli deszczu/nieco luźna nawierzchnia i już lecą bokami jak złote.

W ten sposób na pewno unikniesz sytuacji, gdzie nie masz ani oszczędności, ani auta.

A po dziewczynę zawsze możesz podjeźdzać jakimś zadbanym GTkiem, a do startów na ćwiartkę może lepiej się sprawdzi jakiś muscle car?

 

Myślę, że parcelując budżet na auto marzeń na 'wyspecjalizowane' maszyny możesz lepiej na tym wyjść finansowo, a i stresów mieć mniej.

 

A potem oczywiście WRX STI 2.0T EU z DCCD wymapowany jak złoto.

 

PS Z racji bycia z Łodzi polecam się na pojeżdżawki, może znasz więcej fajnych miejsc niż ja - z tym wal na PW.

Edytowane przez Voldemort
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz wydać kupę kasy na hawka STI i jeszcze więcej na modzenie go i używanie od dojazdów do szkoły ,po bujanie się z laska az po starty  w kjs-ach,tak?

Piszesz,że startowałeś już w mniej i bardziej poważnych rajdach,tak?

Możesz napisać ile startów masz za soba,jakie auto/klasa i jak ci szło?

 

 

Moja sugestia? 

Jak masz kupę siana ( sti plus mody troche kosztuje) to poszukaj serię STI i sobie ja tam rajdowo oklejaj jak chcesz fajnie z panną wyglądać,czy pod szkoła,a do startów kup sobie GT i porzadnie się naucz czterołapa na odcinkach .

Bo jednak wydzwonić gdzieś w rów itp GTkiem a hawkiem STI to jest różnica.

Poza tym ważne sa kilogramy ,mając STI dupowóz na mase nie musisz patrzeć,ale stając GTkiem na starcie to pewnie byś wszystko co wazy i jest niepotrzebne wywalił w cholerę :)

 

Chyba,ze kasa naprawde nie gra roli i ni szkoda ci STI na naukę w KJSach to spoko.

Gdzies w PL na kjsie nawet Gallardo widziałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...