Skocz do zawartości

Moja Pierwsza Impreza - czyli z czym to się je..?


PiotrekChls

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć chwilę mnie nie było szukałem subaraka podsumuję to tak MASAKRA znaleźć dobry egzemplarz, oglądałem 2 z czego na tej pierwszej kupę szpachli aż miernik zgłupiał (hah) a druga okazało się że to tak na prawdę zwykły wrx i przerobiony na sti więc od razu dałem sb spokój... 

 

Jaki masz budżet na auto a jaki na mody i serwis ?
Mając 18 lat nie pchałbym sie w takie moce ;) kup sobie wolnossaka albo GT i naucz sie jeździć 4 łapem.
Pełno na drogach ostatnio młodych gniewnych z +300 pod maska a 3/4 konczy z nich w najlepszym przypadku w rowie.

Więc tak GT'ek jest zajebisty ! Jak oglądałem te projekty na forum to ja pierdziu ! Ale moi rodzice są zdania że to stara buda zaraz się coś popsuje i znowu zostanę z autem na kołkach (za przykład podają celice) i dochodzą że jak mam mieć auto do takich wygłupów to żeby to było coś z tego wieku..

To auto będzie miało to do siebie że nie będę nim szybko jeździł bo nie będę miał na paliwo to chyba najskuteczniejsza forma skrócenia lejcy hahahah :biglol:  nie no śmichy.. podchodzę tak do tematu i trzymam się tego drętwo chcę sobie pojeździć ? to po co mam się narażać a przede wszystkim subaraka na wypadek gdzie na kjs'sie za 50 zł mogę się z dala trzymać od drzew i rowów do tego jeszcze wybudowali mi tor Łódź czego chcieć więcej ? 

 

 

 

 

 

 

P.S. Kup Evo  ;)

 

hahah śmieszna sytuacja na forum Toyoty napisałem o moim projekcie to powiedzieli kup zadbanego STI piszę na forum subaru znowu mnie odsyłają do Mitsubishi :angry:  :biglol:

 

 

Dobra, bądźmy miłosierni więc podeślę kilka gotowych linków a tematy proszę czytać do końca... samego kokńca  B)

...

 

 

Dzięki właśnie tego było mi trzeba ! 

 

Napisz wprost jakim budżetem dysponujesz i czego oczekujesz ,a forum powie Ci czy to możliwe.

Górnej granicy nie ma, więc musisz określić cel.

Nawet nie wiem jak mam to oszacować, na razie dążę do zadbanego STI a dopiero później biorąc pod uwagę wasze wątki będę decydował co dalej jeżeli niektóre te mody będą śmiertelne dla imprezy dam sobie spokój jeżeli coś trzeba będzie wiercić w budzie dam sobie spokój także.. pożyjemy zobaczymy 

 

To że ma 18 lat to o niczym nie świadczy, nie musiał nawet o tym wspominać, chodzi głównie, że nie miał doświadczenia z subaru,i chyba niewie z jakimi problemami i cenami bedzie musiał się zamierzyć. Dużo osób myśli ,że jak subaru to 300hp a jak mapa była to 400 .

Dokładnie tak właśnie o to mi chodziło wielkie dzięki za zrozumienie ! 

 

Z racji tego, że niewiele jestem starszy (24 lata), natomiast nie dysponuję jeszcze oszczędnościami na STi to postaram się w sposób konstruktywny ostudzić Twój zapał.

 

Piszesz o Celice, która katalogowo ma dosyć mocny silnik - miałeś tę wersje z 225KM? ......

 

tak dokładnie ten silnik 3sgte, nie wiem czy dobrze mnie rozumiesz.. Chcę mieć dobrą bazę i doszkalać się na SJS a żeby to robić trzeba mieć czym  (to jest raczej nieodłączny warunek) chciałbym mieć świadomość że to wszystko co włożę w ten samochód cały czas tam będzie a nie że kupię GT'ka wstrzelę się w silnik który zaraz mi zdechnie i zostanę z tymi wszystkimi częściami do tunningu, u mnie stara buda nie przejdzie a do takiej polowej jazdy to mam co miesiąc nowy samochód (no może nie co miesiąc trochę przesadziłem) jeżdżę sobie w parszywej wrak (możecie się śmiać że rozbijam się rzęchami ale imprezy o takim charakterze dużo dały mi do myślenia lanosy śnią mi się już po nocach haha)

 

Chcesz wydać kupę kasy na hawka STI i jeszcze więcej na modzenie go i używanie od dojazdów do szkoły ,po bujanie się z laska az po starty  w kjs-ach,tak?

Piszesz,że startowałeś już w mniej i bardziej poważnych rajdach,tak?

Możesz napisać ile startów masz za soba,jakie auto/klasa i jak ci szło?

 

Więc tak poza wspomnianymi wrakami (tak wiem to nie są rajdy z prawdziwego zdarzenia) brałem udział w KJS'ach organizowanych na terenie Łodzi to nie były bardzo istotne imprezy bardziej takie pojeżdżawki na czas ale cały problem polega na tym czym tam pojechałem to była c-klasa 2010 moich starych z silnikiem 2,5 z napędem na tył i jadąc tam miałem na myśli że szkoda mi tego auta i że to nie jest do tego stworzone także raczej pojechałem tam rekreacyjnie niż rajdowo dopiero później pożyczałem od chrzestnego subraka 2 gen ale zwykłego wrx'a BYŁO ZAJEBIASZCZO ! ale to znowu nie mój samochód więc też obyło się bez ciskania do końca subaryna bylem 3 razy to chyba było organizowane przez r46 czy r36 nie pamiętam 

 

Mam 18 lat nie oczekujcie ode mnie Rajdu Monte Carlo  :biglol:

 

WIelkie dziękuję za jakikolwiek odzew!

P.S byłbym wdzięczy gdyby ktoś bezpośrednio odpowiedział mi na pytania które zadałem na początku tematu 

Edytowane przez PiotrekChls
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

P.S byłbym wdzięczy gdyby ktoś bezpośrednio odpowiedział mi na pytania które zadałem na początku tematu 

Z czym się je Imprezę ? Są różne podejścia, ale na The Forum mamy temat "Rzucamy Picie". Resztę sam sobie dopowiedz   :biglol:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

P.S byłbym wdzięczy gdyby ktoś bezpośrednio odpowiedział mi na pytania które zadałem na początku tematu 

Z czym się je Imprezę ? Są różne podejścia, ale na The Forum mamy temat "Rzucamy Picie". Resztę sam sobie dopowiedz   :biglol:  

 

 

Bez owijania w bawełnę to je się z....

 

80870576.jpg

 

 

Zwykła Subarka turbo jest dość droga w utrzymaniu, STi jest drogie, dłubane jest bardzo drogie. 

 

 

 

 

nie będę nim szybko jeździł bo nie będę miał na paliwo to chyba najskuteczniejsza forma skrócenia lejcy hahahah   nie no śmichy..

 

Uśredniając 1pln = 1km. 

 

Kiedyś przez Intaka też liczyłem i mi wychodziło jakieś 5pln=1km, ale ja mało jeżdżę... i też wolno  B)

 

 

Pewnie są na forum tacy, którym wychodzą dwucyfrowe wyniki za 1km.  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że nie ma takiego samochodu, którego nie dało by się zabić. Stara, sensowna teoria mówi, że długie autostradowe odcinki robi się z 2/3 prędkości max. To znaczy, że dla STI jest to ok. 175 km/h ! Jeździłem w Słomczynie cywilną 2,0 RC. Okrążenie ok. 1 minuty ! Pojazd się trzyma. Opony straciły napisy na bokach. Seryjne ciśnienie. Jeżeli nie katujecie Subaryny bez sensu, to jest to jeden z najbardziej niezawodnych samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ale kto to auto kupuje by jeździć do kościoła ? to musiałby być rodzynek za którego będą chcieli chore pieniądze ! 


 

P.S byłbym wdzięczy gdyby ktoś bezpośrednio odpowiedział mi na pytania które zadałem na początku tematu 

Z czym się je Imprezę ? Są różne podejścia, ale na The Forum mamy temat "Rzucamy Picie". Resztę sam sobie dopowiedz   :biglol:  

 

bardziej chodziło mi o te pytania 

 

1.Przymierzam się do kupienia na co zwrócić uwagę ? Szczególnie pod kątem mechanicznym - jak w ogóle podejść do potencjalnego zakupu? - jakie są słabości takiego samochodu 

2.Brać w ogóle pod uwagę przypadki gdzie cały opis samochodu to tak na prawdę lista modyfikacji samochodu ? - w sensie to wymienione tamto itd. Jest to tak jakby "zdrowe" dla subaryny ? Oczywiście biorę pod uwagę fakt do czego to komuś to służyło przede mną... Lecz z drugiej strony może taka pomodzona subara jest prawie nieśmiertelna ? Co sądzicie ?

3.A może lepiej zacisnąć zęby i kupić III gen ? - tylko czy do takiego lekkiego moto-sportu to dobry wybór ? (raczej 2 gen wymiata pod względem wizualnym) 

 4.-

 

5. No i w końcu to co subarynę cechuje najbardziej JAKI WYDECH ? Jakie są możliwości ? Chciałbym posłuchać tego charakterystycznego dźwięku  :wub: Jakieś propozycje ? - ale żeby mi przegląd przechodziła   :biglol:

 

6.Najbardziej radości czerpałbym z dodawania koni w tej subarce polecacie jakieś warsztaty ? Tylko szczególnie takie które na codzień mają do czynienia z takimi furkami bo z takimi co uczyli się na moim samochodzie (za przeproszeniem) baranami to już miałem styczność i nie chciałbym tego powtarzać szczególnie z takim autem 

 

7. Jakie mody polecacie na sam początek ? Jakie zawieszenie ? Jakie hamulce ? Wywalać intercooler na przód(Planuję Mishimoto dobrze ? źle?)?  Co jeszcze można byłoby ulepszyć/zmienić ?(biorąc pod uwagę że planuje 360 KM (tak trochę już szperałem w warsztatach i biorę pod uwagę nie-ASO'a ale chcę poznać Waszę opinie)) do takich wygłupów w jakich chce jeździć tym autem 

 

8. No po prostu spać mi nie daje ALS i LC - śni mi się po nocach ale czy to bezpieczne ? Coś czytałem że turbo wytrzymuje kilka strzałów itd ale ja chciałbym po prostu od czasu do czasu tego używać szczególnie na ORGANIKA Speed Racing taka impreza w Łodzi na 1/4 mili 

Ma ktoś z was takie bajery ? Jak dokładnie to wygląda ? Cała procedura startu itd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myslales w ogole o jakims innym samochodzie? Na pojezdzawki, do szkoly i z dziewczyna do kina fajnie by pasował jakis HH... Koszty paliwa, utrzymania i modzenia to ulamek tego co w Subaru, a frajda tez moze byc duża i latwiej ogarnąć... W ogole Subaru i tor jakos srednio mi sie widzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1

W takim aucie trzeba zwrócić uwagę na wszystko

Kiedy i czy był robiony silnik .Napędy ,skrzynia, są aż 3 mechanizmy różnicowe.

Nie wiem czy wiesz ,ale subaru słabo nadaje się do prób kjs tym bardziej w niewprawionych rekach ,tym bardziej pomodzone.

Te auta płużą strasznie przodem.

Jeśli się rozglądasz za 2.5 to chyba najbardziej słynną bolączką jest upg, i trzeba zwrócić uwagę kiedy i czy było to robione.Po kilku przeróbkach można zmniejszyć ten problem po naprawie,ale ty i tak masz modyfikować auto wiec... 

Ad2

Tak bierz to pod uwagę ,bo każda modyfikacja to zazwyczaj duże koszty , które lepiej jak ponosi nasz poprzednik niż my sami  ;)

 

Lecz z drugiej strony może taka pomodzona subara jest prawie nieśmiertelna ?

Chyba raczej jest bardziej śmiertelna. Nie ma nieśmiertelnych subaryn.

Ad.3

Jeśli Ci bardziej podoba się 2 generacja to odpowiedz sama się nasuwa .Najlepsza do upalania jest 1 generacja ,ale Ty zwracasz przecież uwagę na wygląd.

A więc nowsza nie znaczy lepsza i bardziej żywotna.

Ad5

To już według Twoich preferencji 

Włącz sobie You Tube i posłuchaj.

Można nawet z ssaka zrobić byka z jajami.

Ad6

To jest strona SIP wiec polecić można ASO

Ale jeśli chodzi o modyfikacje to tutaj muszą polecić koledzy z okolicy.Skąd jesteś?

Ad7

Poszukaj najpierw samochód i zobacz co kupisz czyli co jest zrobione ,a czego brakuje tu podkreślę TOBIE,jak już pojeździsz. 

I tutaj podpowiem najtaniej będzie kupić jakąś gotową rakietę.

Ad8

No proszę Cię ,aż tak chcesz zrobić wrażenie przed dziewczyną , dla niej to będzie wydawało się ,że auto niedomaga. A może jeszcze nitro

Radzę poważnie odpuść to sobie ,a już na pewno najpierw auto a później bd myślał.

Wiem że nie musisz na tym jeździć ciągle,bo można wyłączyć ale..

Edytowane przez ursusraketa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

podejrzewam że podobnie jak w Celice za Carlosa chcą chore pieniądze nie jest tak ?

Na sprzedaż był Huragan, ale Carlos to raczej nie da się tak łatwo kupić :biglol:

 

 

co daje tytuł carlos

Fejm i respekt na The Forum (czasem też trochę szydery) :D

 

 

w toyocie miałem wodny intercooler i trochę kunia wincyj przez tytuł carlos
  

O takie intymne rzeczy, to trzeba pytać Bębna  :biglol:

 

P.S. Kup Evo  ;)

 

 

Elmo, chciałeś chyba napisać kup Skodę :P

Po poście chojny trzeba wątek zamknąć

a furda, @@chojny, zapomniał o wątku olejowym i o wyższości Skody nad Subaru :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To forum niezwykle taktownych gentelmenow i dam i nikt tego wprost nie powie ale ja chlopak mieszkajacy na wsi zapodam wprost i bezposrednio. Na auto wg Twoich oczekiwan musisz przygotowac sie szesciocyfrowo i to grubo szesciocyfrowo, uzbroic sie w cierpliwosc, wyrozumialosc, i kupic drugie auto do jezdzenia na codzien.

  • Lajk 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup wolnossaka 1 generacji i zarzynaj do woli.  :biglol:

Będzie tanio i bezpiecznie. Jak coś ukręcisz to szybko znajdziesz na necie części.

Nauczysz się na wolniejszym to szybszym potem będziesz lepiej jeździć  :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, bo tu już grubo jest. Masz 18 lat, złapałeś zajawkę na Subaru, chcesz mieć wszystko do niej i nie znasz się na tym ;)
Żeby móc Ci realnie pomóc i podpowiedzieć uzgodnij najpierw z rodzicami, a potem napisz tu jaki masz budżet.

To co sobie wymarzyłeś do tej pory i tu napisałeś to 100-150 tyś PLN. Jesteś tego świadom? Plus spore koszty utrzymania.
A i tak nie będzie spełniać kryteriów, bo nie będzie bezawaryjne. Nie mówiąc o tym że ALS + codzienna jazda to totalny absurd (o tym co ile kupno nowego turbo nie wspominając).

 

No offence.

To rada z dobrego serca ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a furda, @chojny, zapomniał o wątku olejowym i o wyższości Skody nad Subaru

 

To fakt... przepraszam najmocniej...

 

olej:

 

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/7137-olej-silnikowy-do-subaru-kt%C3%B3ry-wybra%C4%87-jak-cz%C4%99sto-sprawdza%C4%87-poziom/

 

 

Skoda:

 

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/37960-skoda-lepsza-od-subaru/

 

 

 

To co sobie wymarzyłeś do tej pory i tu napisałeś to 100-150 tyś PLN.

I w tym miejscu beben opluł monitor ;)

 

:biglol: :biglol:

 

 

Może to roczny koszt... patrząc ile lat trwa projekt  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy już wspominali do kjs będzie lepsza subara 1-ej generacji. Największą zaletą jest waga, dzięki temu nawet ssakami wyprawiają cuda. Może też zamiast szukać perły to lepiej zastanowić się nad swiniakiem z uszkodzonym silnikiem np. Upg, panewka. Po zrobieniu będziesz wiedział co masz. W perełkach też silniki padają ;)

Edytowane przez Dorsz914
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Największą pułapka przy np budżecie 100k jest to, że trzeba kupić młode nie wyjeżdżone auto. Jeżeli szuka się daylycara to ok pełna zgoda.

Ale jak się chce upalać iść w moce, ładować ALS i LC, zawiasy, napędy, to tej kasy zabraknie bo nagle się okaże że trzeba wsadzić kolejne 100k.

Wg mnie choć to wydaje się nie logiczne lepiej kupić zdrową GC8 i wsadzić w nią najlepsze graty żeby była zdrowsza niż 80% młodszych aut na otomoto ;)

Druga kwestia to to czy chce się mieć taki samochód tylko po to żeby pompować w gadżety i mieć mega brykę, bo niby dzięki tym gadżetom będzie się szybszym,

czy chce się mieć taki samochód żeby faktycznie być szybszym. Milion razy więcej da wydanie tej kasy na szkolenia, szkolenia, szkolenia.... niż pakowanie w gadżety.

Czego przykładem są bracia Chojni, którzy bez skrupułów leją porobione grubo auta seryjnymi Subarkami, potrafią to robić nawet wersjami N/A ;)

Edytowane przez Premo
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...