Skocz do zawartości

Reduktor


tony

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 226
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja zrobiłem kiedyś taki test:

 

Przy ruszaniu ze świateł, jeden pan który stał obok chciał mnie skopać Oplem Omegą MV6. :evil:

Zapiąłem reduktor i się nie dałem. :twisted: Szliśmy równo.

A katalagowo ta omega ma coś około 8s do 100-tki.

Czyli nie było tak źle, przynajmniej sekundę udało mi się urwać. :cool:

 

 

A może to post bardziej do tematu o kopaniu leżącego. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i aby przekroczyć 100km/h trzeba zmieniać dwa razy bieg a nie tylko jednen co ma miejsce w przypadku startu bez włączonego reduktora.

A nie w każdym aucie tak jest :) W moim legacu zarówno bez jak i z reduktorem by dobić do 100km/h muszę zapiąć trójkę, więc przyspieszanie na reduktorze jest oczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak to w końcu jest z tym reduktorem - szybciej się rozpędza auto, czy to tylko wrażenie związane z szybszym wkręcaniem na obroty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to sciema ,subiektywne wrazenie.Forester 2,0 ma niby 9,7s ,jezeli reduktor skraca przyszpiesznie ok 1 s w co zupelnie nie wierze to powininien przyspieszac ponizej 9,0s czyli w okolicach Boxer Diesel a wiadomym jest ze tak szybko nie pojedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nawet gdyby ta sekunda obliczeniowo wychodziła na reduktorze to w warunkach bojowych jest nie do wykonania. Mierzyłem się ze znajomym ostatnio ze świateł i lepszy wynik osiągnąłem bez reduktora. Na zmianie biegów sporo się traci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Dodaj jeszcze, porzadnym automatem z odpowiednim silnkiem. Wtedy juz nie ma watpliwosci!

Dodam jeszcze, że automat ma TC, który jest przekładnią hydrauliczną, która w kontekście reduktora:

+pracuje jak reduktor (konwerter momentu) o zmiennym przełożeniu,

+pozwala na bardzo powolne obroty kół (do zatrzymania włącznie) przy dużym momencie bez ryzyka spalenia sprzęgła jak w MT (świetne do ruszania w trudnych warunkach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja tylko dodam zastosowanie dla reduktora jakie odkryłem przy temperaturach poniżej -10st ... dopóki się ni rozgrzeje, skrzynia biegów chodzi wtedy zajebiście ciężko, wrzucenie dwójki po ruszeniu na jedynce to mordęga...

dlatego najlepiej od razu ruszać z dwójki :) używając właśnie reduktora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tylko dodam zastosowanie dla reduktora jakie odkryłem przy temperaturach poniżej -10st ... dopóki się ni rozgrzeje, skrzynia biegów chodzi wtedy zajebiście ciężko, wrzucenie dwójki po ruszeniu na jedynce to mordęga...

dlatego najlepiej od razu ruszać z dwójki :) używając właśnie reduktora

 

ja bym na Twoim miejscu wymienił sobie olej w skrzyni, a nie kombinował ruszaniem z 2 z włączonym reduktorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
A dokładniej jakieś 2-5 km na 75W90 vs 5-10 km na 80w90

przy mrozie dwucyfrowym.

słyszałem/czytałem o różnych dolewkach i mixach w Subaru do MT aby takie efekty zminimalizować - osobiście sprawdziłbym to:

http://lubegard.com/~/C-197/LUBEGARD+Ge ... Supplement :idea: pomoga w różnych ciekawych przypadkach :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słyszałem/czytałem o różnych dolewkach i mixach w Subaru do MT aby takie efekty zminimalizować - osobiście sprawdziłbym to:

http://lubegard.com/~/C-197/LUBEGARD+Ge ... Supplement :idea: pomoga w różnych ciekawych przypadkach :wink:

 

Wielkie dzięki ale mimo że motul gear robi skrzynię "miększą" na zimę

to mój przypadek nie jest tak ciekawy żeby eksperymentować dalej :wink:

 

Od następnęgo przeglądu przechodzę na shella.

Szkoda synchronizatorów :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...